Elküldve: 2016. november 09. szerda, 00:43
Sziasztok!
Leírom a problémámat, hátha valaki már járt így.
Van egy E46 320ci-m. Mióta megvan, sosem indult rendesen. Ha rögtön indítózok, nem indul. Másodjára rögtön beröffen. Az a taktikám, hogy ráadom a gyújtást, veszek egy nagy levegőt (1-2 mp) és indítok, akkor simán beindul. Utánaolvasgattam, szinte minden forrás az ac-t gyanúsítja. Én is, annál is inkább, mert elkezdtek hibakódok jönni, P0171 és P0174, System too lean bank 1 és 2.
Ma kimentem a bontóba, találtam egy 318-ast és egy 232-ast. Bizonyos források szerint a 320-ban a 318-cal megegyező pumpa van, más források szerint a 323, 325-ösé van benne. Kiszereltem a 323-ast.
Ma kicseréltem. Működik, mentem vagy 20 km-t, eddig semmi hibakód, de ugyanúgy nem indul elsőre vagy csak egy sóhajtásnyi várakozás után. Eddig csinálta, hogy hidegen rázkódott a motor. Kíváncsi vagyok, ez megmaradt-e, reggel kiderül.
Volt-e már valakinek hasonló gondja? Tapasztalat, bármi?
Még valami. Vizsgán felírták, hogy rossz a tanksapka tömítése. Megnéztem és tényleg, eléggé repedezett. Szereztem a bontóból kettőt is, két különböző féle és sajnos mindkettő más, mint a sajátom. Lehet-e gond, hogy nem tömít rendesen? Értem ezalatt, hogy nyomás alatt kell lennie a tanknak vagy ilyesmi.
Másik.
Égett szaga van a motornak. Látszik, hogy a szelepfedél alól szivárog az olaj. Egyenesen a leömlőkre. Néztem videót a cseréről, ott elmondják, hogy annak tömítenie kell, mert a vákuumrendszer része, tömítetlenség esetén falsot szív vagy ilyesmi. Ki fogom cserélni. De okozhatja-e ez az indítási problémáimat?
Esetleg az, hogy a szivárgó szelepfedél-tömítés esetleg áztatja olajjal a gyertyákat. Nem néztem még, nem biztos, de gyanítom.
Köszönettel