Elküldve: 2016. június 20. hétfő, 13:16
Sziasztok!
Komoly gondjaim akadtak a kocsimmal, és már több szerelő is elvérzett a problémán. Alanyunk e39 525i Aut. (2000). Már fél éve megy a nyűglődés, kronológiában az alábbi dolgok történtek:
1. Zörgés hallatszott a hátsó ülés környékéről alapjáraton, terhelésen a hang megszűnt, valamint a reggeli hidegindításkor és/vagy hosszabb állás után sokáig kellett indítani, hogy beinduljon. Akadozva álltak fel a hengerek. AC-re gyanakodtunk. Indulás a szervizbe. Mire odaértem már csak négy henger ment.
2. Három hét a szervizben. Diagnózis: Repedt kartergáz, és vákumcső, jobb oldali benzinszivattyú csere. Csövek, AC kicserélve (újra, nem bontott)
3. Másnap indítom a kocsit. Még nehezebben kel életre, és a tank bal oldala felől megint kerepelő hang jön. Viszont megy miden henger. A szerelő vakarja a fejét. Válasz: ki kéne cserélni a tank baloldalán lévő "motyót" is. Kellett a kocsi nem tudtam egyből visszavinni. A kereplés két nap után abbamaradt, de ugyan úgy nehezen indult állás után.
4. Innentől jött az igazi szívás...Elérte a benzinmutató a 15 literes határt, és az autó azonnal ledadogott (a számítógép szerint nincs benzinnyommás). Mintha üres lenne. Öt liter kannából, és újra beindult. Vissza a szerelőhöz: A tank baloldali szintjelzőnél lévő egysége teljesen csere. A benzint leengedtük belőle, és kiderült, hogy a szintjelző működik. Visszatöltés, és indítás. Második forgatásra beindult. Azt hittem innen ok. De másnap ugyan úgy nehezen indult, és a Lánchídnál 15 literrel a tankban megint leállt. Kanna + benzinkút, után megint indult.
5. Második szerelő: Szerinte vákumszelep hiba a motortérben. Kicserélték... Azóta még nehezebben indul be hidegen, meleg motornál pedig kb. 5 perc állás után produkálja ugyan ezt. Ha sokat csorgok vele dugóban, akkor el kezd dadogni, szélsőséges esetben le is áll.
Amiket eddig cseréltek benne: Benzinszűrő, AC, baloldali szintjelző komplett egysége, vákumszelep a szívósor alatt, kartergáz/vákumcsövek.
A gyertyák jók benne, kompressziót mértek, az is rendben van.
Amit még tapasztaltam: Autópálya tempónál, nagyobb kigyorsításkor megtorpan, érzetre hiányzik belőle vagy 50Le. Tanksapka levételekor szinte fellélegzik a tank, hiába van benne 15-20 liter benzin. És mindezek mellett 17 liter alá nem tudom vinni fogyasztását... Másznak ki a zsebemből a százasok, és egyre szarabb az autó.
A "hobbi" diagnosztika kütyü a legutóbbi melegen (magától) leálláskor az alábbi hibákat dobta:
1E Activation, ignition, cylinder 3
E4 Fuel trim bank 2, permissible range exceeded
E3 Fuel trim bank 1, permissible range exceeded
F2 Misfire, cylinder 5
F3 Misfire, cylinder 6
CA Fuel trim bank 1 control limit
CB Fuel trim bank 2 control limit
A tanksapkát levéve levegőhöz jutott és utána újraindult.
Kedves kollégák segítsetek, hogyan legyen tovább?
Köszönöm!