státusz Szabolcs79

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2008. január 11. péntek, 21:06


Sziasztok!
Nekem egy 320d-m van ,és sajna én is tapasztaltam a felvetett hibákat (hidegen alapjárati fordszám ingadozás, melegen 1500-as rpm körül gyújtás kihagyás). Jó lenne megtalálni a hibát.

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2008. január 11. péntek, 17:59


collins írta:
Zotyi30d írta:
collins írta: Zotyi! Vagy vedd ki mindet, vagy cserélj szívósort!

Ki lesz véve az összes
Aztán csak nyomni kell a gázt
Ez jó,h ezt a hibát kitárgyaltuk.De még mindig nem jöttünk rá az alapjárat ingadozásra hideg motornál.
Porlasztócsúcs lehet?


Õszintén szólva lövésem nincs mi lehet. Szerintem azon a vonalon indulj el, hogy nem kap elég levegõt a motor. Aztán, hogy mi lesz, hát nem tudom Hét elején másik autó miatt megyek vissza a szerelõmhöz, esetleg megkérdem, de látatlanba nehéz.. Gépre téve nem mond semmit?

Izzgyertya hibát jelzett.Más azt hiszem nem.Majd a hét elején újra rátesszük és megjegyzem(ha sikerûl)

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2008. január 11. péntek, 17:57


BarG!
Mind a kettõ jó

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. január 11. péntek, 17:29


Tano írta: Tudják azok a szerelõk Az EGR/AGR (gyártól függ hogy hívják) a környezetkímélõbb üzem miatt van benne. A kipuffogógáz egy részét visszavezetik ezen keresztül a szívósorra, és így a még benne lévõ anyagokat újra használják. Persze a benne lévõ koszt is. Egy vákumszelep vezérli.

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;hl=13

Itt a 11-es elem.

Néhányan már lezártuk itt a fórumon is. Ezt legegyszerûbben Az EGR termosztát alatt lévõ hõcserélõnek a tõmítésének a cseréjével oldható meg.

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=35

Itt a 10-es alatti hengeres elem, aminek a jobb oldalán van egy tömítés, 2 csavar fogja. Ezt kicseréltem egy rézlapra, és frankón lezárja a visszavezetést.

Viszont egy kérdésem lenene: Milyen négy szelepet vett ki a barátod? Mert EGR szelep csak 1 van. Vagy az EGR-t vette le?


Hát nem teljesen....
Az AGR/EGR-t azért használják, hogy oxigénben kevésbé legyen dús a levegõ kis fordulaton és terhelésnél, így alacsonyabb lesz az égési hõmérséklet és kevesebb NOX keletkezik. (A kipufogógázban nem nagyon van mit hasznosítani!)

Az EGR-t nagyon szívesen ledugóznánk sokan, de az újabb típusokon motorhibát jelez, ha megtesszük. Ha valakinek van ötlete, hogyan lehetne mégis megtenni, sokan befizetnénk rá!!!

Zotyi!
A két vakuumszelepet is cseréltetted? (EGR és turbóvezérlõ)
üdv:BG

státusz collins

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 445

Elküldve: 2008. január 11. péntek, 17:09


Zotyi30d írta:
collins írta: Zotyi! Vagy vedd ki mindet, vagy cserélj szívósort!

Ki lesz véve az összes
Aztán csak nyomni kell a gázt
Ez jó,h ezt a hibát kitárgyaltuk.De még mindig nem jöttünk rá az alapjárat ingadozásra hideg motornál.
Porlasztócsúcs lehet?


Õszintén szólva lövésem nincs mi lehet. Szerintem azon a vonalon indulj el, hogy nem kap elég levegõt a motor. Aztán, hogy mi lesz, hát nem tudom Hét elején másik autó miatt megyek vissza a szerelõmhöz, esetleg megkérdem, de látatlanba nehéz.. Gépre téve nem mond semmit?

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2008. január 11. péntek, 16:57


collins írta: Zotyi! Vagy vedd ki mindet, vagy cserélj szívósort!

Ki lesz véve az összes
Aztán csak nyomni kell a gázt
Ez jó,h ezt a hibát kitárgyaltuk.De még mindig nem jöttünk rá az alapjárat ingadozásra hideg motornál.
Porlasztócsúcs lehet?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. január 11. péntek, 14:31


Ezek a pillangószelepek mi célt szolgálnak pontosan? A hengerekbe beömlõ levegõ mennyiségét szabályozzák? Akkor jobb vagy rosszabb ha ki vannak véve?


státusz collins

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 445

Elküldve: 2008. január 11. péntek, 14:14


Zotyi! Vagy vedd ki mindet, vagy cserélj szívósort!

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2008. január 11. péntek, 12:56


bvanko1 írta: Szóval egy másik topicban már írtam, a barátommal is ez történt, leesett a szívósornál lévõ egyik szelep a hengerbe és szétvert mindent. Ez a kipufogó gáz visszavezetése miatt van. Az egr vagy agr (nem tudom hogy írják pontosan)-t le lehet zárni és ezzel ki van küszöbölve a probléma. A régebbi típusokba nem volt ilyen szelep, igazán a mostaniakban sem tudják a szerelõk miért van benne. Az említett esetnél a barátom kivetette mind a 4-szelepet és azóta is tökéletesen mûködik a kocsija.

Nekem szerencsére nem esett bel .Ma azt is hallottam,h ne vegyek újat,hanem szedjem ki a többi pill.szelepet is.Állítólag sokkal jobban fog menni az autó,csak egy picit füstölni fog
Nem tudom meg merjem-e tenni ezt a lépést
Ami el volt törve az el volt záródva is,kivettük és érezhetõen jobban megy az autó.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. január 11. péntek, 09:13


Tudják azok a szerelõk Az EGR/AGR (gyártól függ hogy hívják) a környezetkímélõbb üzem miatt van benne. A kipuffogógáz egy részét visszavezetik ezen keresztül a szívósorra, és így a még benne lévõ anyagokat újra használják. Persze a benne lévõ koszt is. Egy vákumszelep vezérli.

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;hl=13

Itt a 11-es elem.

Néhányan már lezártuk itt a fórumon is. Ezt legegyszerûbben Az EGR termosztát alatt lévõ hõcserélõnek a tõmítésének a cseréjével oldható meg.

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=35

Itt a 10-es alatti hengeres elem, aminek a jobb oldalán van egy tömítés, 2 csavar fogja. Ezt kicseréltem egy rézlapra, és frankón lezárja a visszavezetést.

Viszont egy kérdésem lenene: Milyen négy szelepet vett ki a barátod? Mert EGR szelep csak 1 van. Vagy az EGR-t vette le?

státusz bvanko1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 97

Elküldve: 2008. január 10. csütörtök, 23:31


Szóval egy másik topicban már írtam, a barátommal is ez történt, leesett a szívósornál lévõ egyik szelep a hengerbe és szétvert mindent. Ez a kipufogó gáz visszavezetése miatt van. Az egr vagy agr (nem tudom hogy írják pontosan)-t le lehet zárni és ezzel ki van küszöbölve a probléma. A régebbi típusokba nem volt ilyen szelep, igazán a mostaniakban sem tudják a szerelõk miért van benne. Az említett esetnél a barátom kivetette mind a 4-szelepet és azóta is tökéletesen mûködik a kocsija.

státusz collins

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 445

Elküldve: 2008. január 10. csütörtök, 20:54


Zotyi30d írta:
collins írta:
Zotyi30d írta:
collins írta: a komplett szívósor egy olyan százas körül van úgy emlékszik.
örülök h nem lett gáz belõle

Köszi Collins
Pfff Az fa..a
Gondolom 100eFt az új
Mi lehet a következménye ha egyenlõre nem cserélem ki a "sort"?


tudomásom szerint nem károsodik tõle. de holnap megkérdem, megyek a kocsiért, kész is van és az árra sem panaszkodhatok, de ez már OFF topic
remélem újban gondolkodsz, mert ha most nem is fér esetleg bele neked, nehogy bontottat vegyél!

Igen mindenféleképpen újban gondolkozom.Csak magamat akartam vígasztalni,,hátha jó a bontott is
Akkor kérdezd meg légyszives a szerelõdet. Köszi


Holnap reggel hozom el a kocsit, ma nem értem rá érte menni, megkérdem!

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2008. január 10. csütörtök, 19:35


320dTomi írta:
Zotyi30d írta:
Köszi a gyors válaszokat!
A szerelõ kivette,Õ is azt mondta,h k..rva nagy szerencsém van,h nem esett bele. Teljesen el volt záródva.Most nincs benne és érezhetöen jobban megy a vas.
20dTomi!
Melegen nem hullámzik és nem is rángat,sõt egyenletesebben jár.
Még nem volt idõm utánajárni,h mennyibe kerûlhet és bontottat szabad-e venni.


A képen az 1-el számozott a szívosor és abban van benne az a pillangó szelep? ETK-m igaz nem túl friss de újra 106.000,- pénzt ír rá.

A melegen rángat azt arra mondtam, hogy ha az a pill. el van törve akkor attól az ingadozás az alapjáratban lehet de menet közben is kellene valamit érezni (néha be be rángat piciket). De régebben kitárgyaltuk, hogy neked is csak hidegen csinálja (öregszem és felejtek ). http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=40

Akkor most ti kivettétek azt a pillangót és úgy jársz vele. Igaz? Így most csinálja reggelente az alapjárat ingadozást?

Igen.Kitárgyaltuk már.Arra gondoltunk,h az izzgyertya hiba miatt hullámzik,kicseréltük és nem változott semmi.Kivettük a törött szelepet és igy járok vele.Csak hidegen hullámzik.
H

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2008. január 10. csütörtök, 19:31


collins írta:
Zotyi30d írta:
collins írta: a komplett szívósor egy olyan százas körül van úgy emlékszik.
örülök h nem lett gáz belõle

Köszi Collins
Pfff Az fa..a
Gondolom 100eFt az új
Mi lehet a következménye ha egyenlõre nem cserélem ki a "sort"?


tudomásom szerint nem károsodik tõle. de holnap megkérdem, megyek a kocsiért, kész is van és az árra sem panaszkodhatok, de ez már OFF topic
remélem újban gondolkodsz, mert ha most nem is fér esetleg bele neked, nehogy bontottat vegyél!

Igen mindenféleképpen újban gondolkozom.Csak magamat akartam vígasztalni,,hátha jó a bontott is
Akkor kérdezd meg légyszives a szerelõdet. Köszi

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. január 10. csütörtök, 15:57


Zotyi30d írta:
Köszi a gyors válaszokat!
A szerelõ kivette,Õ is azt mondta,h k..rva nagy szerencsém van,h nem esett bele. Teljesen el volt záródva.Most nincs benne és érezhetöen jobban megy a vas.
20dTomi!
Melegen nem hullámzik és nem is rángat,sõt egyenletesebben jár.
Még nem volt idõm utánajárni,h mennyibe kerûlhet és bontottat szabad-e venni.


A képen az 1-el számozott a szívosor és abban van benne az a pillangó szelep? ETK-m igaz nem túl friss de újra 106.000,- pénzt ír rá.

A melegen rángat azt arra mondtam, hogy ha az a pill. el van törve akkor attól az ingadozás az alapjáratban lehet de menet közben is kellene valamit érezni (néha be be rángat piciket). De régebben kitárgyaltuk, hogy neked is csak hidegen csinálja (öregszem és felejtek ). http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=40

Akkor most ti kivettétek azt a pillangót és úgy jársz vele. Igaz? Így most csinálja reggelente az alapjárat ingadozást?