státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. január 28. hétfő, 12:59


VBetty írta:
Szia!
Ha nincs hibakód akkor elméletileg nem lehet olyan túl komoly a hiba,de ha te nem értessz a villamossághoz akkor az ilyen jellegû távgyógyítás nem fog mûködni, ezért mindenképp kell egy ügyes vill.szerelõ nem baj ha nem BMW specialista csak a szakmáját értse jól,a kontakt spray szerintem halottnak a csók.


Nem tudsz valakit aki meg tudná csinálni? Vagy legalább feltárni a hibát.

státusz VBetty

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2008. január 28. hétfő, 03:24


320dTomi írta:
VBetty írta:
Szia 320d Tomi! Ha jól értem akkor a bal oldalon már mindent kicseréltél és még mindíg késve gyújt be a bal oldali xenonod.Hát így kapásból meg kellene mérni a feszültséget a trafó elõtt terhelés alatt,hogy ott minden rendben van-e.Ha az is rendben van akkor mindenképp kell egy vill.szakember aki egy rendszer tesztet végigfuttat,mert ha olyan jellegü a hiba akkor az megmutatja,ha nem akkor meg kell a vill.rajz (ami sajnos nekünk nincs),és azon akkor végig lehet követni a kapcsolótól az izzóig a rendszert,hogy mik vannak út közben és ezekbõl mi okozhatja a hibát.Ha nem másik alkatrészeket építessz be hanem a b-j oldalt cseréled fel akkor is ez a helyzet?De akár lehet egy kontakt hibás biztositék vagy csatlakozó is a rossz,amit az elején leírt terheléses fezs.méréssel meg tudsz állapítani.


Thx a válaszod!

Igen mindent kicseréltem. Nem vagyok egy elektromos zseni úgyhogy a méregetéshez és az értékekhez nem nagyon értek. Rendszer tesztet hogyan gondolod? Jó szerelõ? Na igen az a baj, hogy BMW-hez ráadásol ezekhez az újabb tipusokhoz nem mernek hozzá nyúlni. Ráadásul volt már Modic is rádugva meg Carsoft-al is megnéztük de semmi hiba tárolás. A trafóra menõ csatlakozókat pedig 1x már tisztítottam kontakt spray-vel.

Szia!
Ha nincs hibakód akkor elméletileg nem lehet olyan túl komoly a hiba,de ha te nem értessz a villamossághoz akkor az ilyen jellegû távgyógyítás nem fog mûködni, ezért mindenképp kell egy ügyes vill.szerelõ nem baj ha nem BMW specialista csak a szakmáját értse jól,a kontakt spray szerintem halottnak a csók.

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. január 27. vasárnap, 13:55


VBetty írta:
Szia 320d Tomi! Ha jól értem akkor a bal oldalon már mindent kicseréltél és még mindíg késve gyújt be a bal oldali xenonod.Hát így kapásból meg kellene mérni a feszültséget a trafó elõtt terhelés alatt,hogy ott minden rendben van-e.Ha az is rendben van akkor mindenképp kell egy vill.szakember aki egy rendszer tesztet végigfuttat,mert ha olyan jellegü a hiba akkor az megmutatja,ha nem akkor meg kell a vill.rajz (ami sajnos nekünk nincs),és azon akkor végig lehet követni a kapcsolótól az izzóig a rendszert,hogy mik vannak út közben és ezekbõl mi okozhatja a hibát.Ha nem másik alkatrészeket építessz be hanem a b-j oldalt cseréled fel akkor is ez a helyzet?De akár lehet egy kontakt hibás biztositék vagy csatlakozó is a rossz,amit az elején leírt terheléses fezs.méréssel meg tudsz állapítani.


Thx a válaszod!

Igen mindent kicseréltem. Nem vagyok egy elektromos zseni úgyhogy a méregetéshez és az értékekhez nem nagyon értek. Rendszer tesztet hogyan gondolod? Jó szerelõ? Na igen az a baj, hogy BMW-hez ráadásol ezekhez az újabb tipusokhoz nem mernek hozzá nyúlni. Ráadásul volt már Modic is rádugva meg Carsoft-al is megnéztük de semmi hiba tárolás. A trafóra menõ csatlakozókat pedig 1x már tisztítottam kontakt spray-vel.

státusz Theo

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 294

Elküldve: 2008. január 27. vasárnap, 13:36


Betty köszi az infót

Sanyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Sanyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2008. január 27. vasárnap, 13:21


Nekem is volt hasonló problémám a rendszámvilágítással (sedan), valamint a csomagtérajtó-nyitással. Ahogy felnyitod a csomagtérfedelet, a jobb oldali zsanérszerkezet mellett fut egy kábelköteg a cs.fedélbe. Ebben sajna megkeményednek és egy idõ után eltörnek a vezetékek(amennyire én tudom tipushiba). Valószínûleg egy testkábeled törhetett el (barna szín), amelyen együtt fut a rendsz.vilgágítás, és a cs.nyitás. Én ezt a köteget bontottam meg és kötöttem újra az eltört szakaszt. Nálam több kábel is sérült volt. Ideiglenesen újrakötöttem, de a nyáron ezt a részt komplett ki akarom cserélni, még mielõtt nagyobb galibát okoz.
Az inspekcióhoz nem tudok hozzászólni, talán majd a többiek.

státusz tomke

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2008. január 27. vasárnap, 12:27


Sziasztok!

2 kisebb hibával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni,az egyik a rendszámtáblavilágítás,2 izzóból 0 világít,próbáltam cserélni,de semmi sajnos.Van hozzá külön biztosíték?Kerestem,de nem tudtam megfejteni,h ha van,ak melyik lehet.A másik gond a 2 izzó között van!Csomagtatrtót nem tudom kézzel nyitni,kulccsal szerencsére mûködik!
Ja és egy másik dolog!Inspection 600at ír a kicsike.Ilyenkor mi a teendõ?Mert én nyáron vettem,akkor cseréltem olajat,szûrõket.Ha csak ezekrõl van szó,ak még ráérek,mert azóta kb 7000 kmt mentem.Vagy kell esetleg vmi mást is cserélni ilyenkor?160000 km van benne óra szerint.
Segítségeteket elõre is köszönöm!
Üdv!

státusz VBetty

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2008. január 26. szombat, 19:48


320dTomi írta: VBetty!

Tudsz a problémámra megoldást vagy ötletet?

Szintén Xenon. Gyári bixenon ami azt csinálja hogy: Nem egyszerre villan fel mind két lámpa a bal minimális fázis késéssel. De van hogy több percig csak a jobb világít és közben hiába kapcsolgatom ki be az LKM-el. Egyszer aztán csak úgy felvillan a bal is. Ekkor már a visszajelzõ jelzi a mûszerfalon is. És nem látok rendszert a dologban sajnos. Átcseréltem a két lámpában az izzót, van egy kicsi fekete doboz belül mûgyantába ágyazott pici elektronika és ezt is kicseréltem, akkor a nagyobbik szürke dobozt ami ha jól tudom a trafója az cserélve lett egy másikra próba képp. A baloldalon az index alatt van a test kábel halom ami szintén jó állapotban van. A világítás kapcsoló vagyis az LKM is ki lett cserélve egy másikra próba erejéig. Sõt másik kpl fényszoró is volt már a kábel végén és semmi. Nos azóta ugyan úgy csinálja és megált a tudományom, hogy mi lehet a baj.

Szia 320d Tomi! Ha jól értem akkor a bal oldalon már mindent kicseréltél és még mindíg késve gyújt be a bal oldali xenonod.Hát így kapásból meg kellene mérni a feszültséget a trafó elõtt terhelés alatt,hogy ott minden rendben van-e.Ha az is rendben van akkor mindenképp kell egy vill.szakember aki egy rendszer tesztet végigfuttat,mert ha olyan jellegü a hiba akkor az megmutatja,ha nem akkor meg kell a vill.rajz (ami sajnos nekünk nincs),és azon akkor végig lehet követni a kapcsolótól az izzóig a rendszert,hogy mik vannak út közben és ezekbõl mi okozhatja a hibát.Ha nem másik alkatrészeket építessz be hanem a b-j oldalt cseréled fel akkor is ez a helyzet?De akár lehet egy kontakt hibás biztositék vagy csatlakozó is a rossz,amit az elején leírt terheléses fezs.méréssel meg tudsz állapítani.


státusz VBetty

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2008. január 26. szombat, 19:29


[quote="Theo"]Köszi betty Nemsemmi egy nõtöl kapok utbaigazítást Nem tudod mennyi egy ilyen izzó ill. trafó?[/quote
Szia Theo!Izzó 6-13000 Huf között van,trafó 10 Huf kb márkától és minõségtõl függõen de ezek az utólag beszerelhetõ árak,gyárit vagybontottat nem tudom.Mielõtt bár mit is vennél a két oldal között cseréld fel az alkatrészeket,hogy el tudd dönteni melyik a rossz!

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. január 26. szombat, 12:35


VBetty!

Tudsz a problémámra megoldást vagy ötletet?

Szintén Xenon. Gyári bixenon ami azt csinálja hogy: Nem egyszerre villan fel mind két lámpa a bal minimális fázis késéssel. De van hogy több percig csak a jobb világít és közben hiába kapcsolgatom ki be az LKM-el. Egyszer aztán csak úgy felvillan a bal is. Ekkor már a visszajelzõ jelzi a mûszerfalon is. És nem látok rendszert a dologban sajnos. Átcseréltem a két lámpában az izzót, van egy kicsi fekete doboz belül mûgyantába ágyazott pici elektronika és ezt is kicseréltem, akkor a nagyobbik szürke dobozt ami ha jól tudom a trafója az cserélve lett egy másikra próba képp. A baloldalon az index alatt van a test kábel halom ami szintén jó állapotban van. A világítás kapcsoló vagyis az LKM is ki lett cserélve egy másikra próba erejéig. Sõt másik kpl fényszoró is volt már a kábel végén és semmi. Nos azóta ugyan úgy csinálja és megált a tudományom, hogy mi lehet a baj.

státusz bvanko1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 97

Elküldve: 2008. január 26. szombat, 12:11


BarG írta:
Tano írta: Tudják azok a szerelõk Az EGR/AGR (gyártól függ hogy hívják) a környezetkímélõbb üzem miatt van benne. A kipuffogógáz egy részét visszavezetik ezen keresztül a szívósorra, és így a még benne lévõ anyagokat újra használják. Persze a benne lévõ koszt is. Egy vákumszelep vezérli.

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;hl=13

Itt a 11-es elem.

Néhányan már lezártuk itt a fórumon is. Ezt legegyszerûbben Az EGR termosztát alatt lévõ hõcserélõnek a tõmítésének a cseréjével oldható meg.

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=35

Itt a 10-es alatti hengeres elem, aminek a jobb oldalán van egy tömítés, 2 csavar fogja. Ezt kicseréltem egy rézlapra, és frankón lezárja a visszavezetést.

Viszont egy kérdésem lenene: Milyen négy szelepet vett ki a barátod? Mert EGR szelep csak 1 van. Vagy az EGR-t vette le?


Hát nem teljesen....
Az AGR/EGR-t azért használják, hogy oxigénben kevésbé legyen dús a levegõ kis fordulaton és terhelésnél, így alacsonyabb lesz az égési hõmérséklet és kevesebb NOX keletkezik. (A kipufogógázban nem nagyon van mit hasznosítani!)

Az EGR-t nagyon szívesen ledugóznánk sokan, de az újabb típusokon motorhibát jelez, ha megtesszük. Ha valakinek van ötlete, hogyan lehetne mégis megtenni, sokan befizetnénk rá!!!

Zotyi!
A két vakuumszelepet is cseréltetted? (EGR és turbóvezérlõ)
üdv:BG



Szóval tegnap megtörtént a ledugózás. Mivel izzító gyertya csere volt ezért le kellett szedni a szívósort, ezért adott volt hogy megcsinálja a szerelõ ezt is. Ahol vissza van vezetve a kipufogó gáz a szívósorba, az elõtt egy fém bilincs köti össze a kettõt. Na ott lehet belerakni a dugót egy 20ft-os tökéletesen megfelel. Nem jelez motorhibát. A szívósort érdemes ilyenkor kipucolni mert az a koksz ami benne van na az nem semmi. Ez ragasztja meg a szelepet és ezért törik le, szóval elég jól ki lehet tisztítani az egészet. Nekem végül is nem lettek kioperálva a szelepek mert jó állapotban voltak, és mivel már nincs visszavezetve a kip.gáz ezért már nem tud kokszosodni. Mondjuk házi körülmények között nem ajánlom a mûtétet, jobb ellenõrzött körülmények között.

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2008. január 26. szombat, 14:04

státusz Theo

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 294

Elküldve: 2008. január 26. szombat, 10:52


Köszi betty Nemsemmi egy nõtöl kapok utbaigazítást Nem tudod mennyi egy ilyen izzó ill. trafó?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Ferko

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 97

Elküldve: 2008. január 26. szombat, 08:28


Srácok !
A váltó olajjal vigyázzatok !!!
Én is úgy jártam, hogy egyszerûen nem tudtam megvenni azt az olajat ami bele való. Ilyen olajat egyszerûen nem forgalmaznak. Több napot töltöttem el vele, hogy pontosan azonosítsam a paramétereit. Megvettem ami elvileg ugyanazt tudja minden szempontból, de a váltó hidegen rettenetesen kemény lett. Úgyhogy nem volt más mint irány a szervíz és lecseréltettem. Azóta megint jó.
Én így jártam.

státusz VBetty

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2008. január 26. szombat, 03:07


Ha villog,pislákol akkor valószinû,hogy a ballaszt trafó ment tönkre,bal-jobb oldal között izzót vagy trafót próbáld meg átcserélni és nézd meg akkor mi van.

státusz Theo

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 294

Elküldve: 2008. január 26. szombat, 02:32


Sziasztok 04' es Xenonos a gép nem utólagos gyári. Most értem haza irok is egybõl remélem tudtok infót adni mi lehet a probléma... A jobb elsõ lámpám pislog, kialszik-felizzik ezt csinálja egyfolytában... egy kis idõre tovább kialudt akkor a fed.comp. mutatta is a kis ikonnal hogy a jobb oldalt kiégett az izzóm, de felvillant ujra és el is tünt a fedkompon a hibakimutatás. Azóta kialszik és felvillan egyfolytában. Hazaérek beállok a garázsba és a falnál látszik hogy remeg,pislog is a jobb elsõm.... Most ez mi akar lenni ki fog égni a xenonizzóm vagy valami elektromos gebasz van? Ha ki fog égni van valami tippetek hol érdemes beszerezni ilyet és mibe fáj? Ha valakinek volt ilyen légyszi ossza meg velem a tapasztalatait. köszi

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. január 23. szerda, 22:51


Tiba írta: Köszi!
És milyet érdemes venni bele?


Ahogy az utánad szóló is írta, olyat ami rá van írva a betöltõ csavar melletti matricára. Általában ez az MTF-LT-x. Elméletileg csak ezt lehetne beletenni, de szerintem más hajtómûolajok is vannak legalább ilyen minõségûek. Egyébként ez az MTF az Exxon gyártmánya, full szintetikus hajtómûolaj.