státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. december 15. hétfő, 09:54


Most kérdeztem meg az akku árakat pl. 95Ah Perion 23.000.-

Az egyik kollégám ezekkel foglalkozik. Majd küld egy árlistát és abból lehet válogatni.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2008. december 15. hétfő, 11:49

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. december 15. hétfő, 09:24


Akksi problema:

Szoval nekem is "villant"
Kibogaraztam az akksit:

Harom jeloles van rajta:
Zöld - Sufficiently charged
Fekete - Insufficiently charged
Sárga - Replace battery

Nalam fekete a pötty.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2008. december 14. vasárnap, 21:32


NA megnézem... kár volt...
12 V kereken mikor be sincs indítva a kocsi --->már rosszul kezdõdik
Elindítom 9,1V , majd elindul és 14.4 V
Szerintem nem töltögetek, hanem gyûjtögetek egy új akksira!

Vagy töltsem... az akksim legalább 5 éves, de még soha meg nem lett nézve benne a savsûrüség, ill. savszint, mivel le van gyárilag ragasztva!!!

??? Valaki???

Üdv.

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2008. december 14. vasárnap, 19:05


Bizony érdemes rátölteni az akksira.... azt ajánlják hogy minden hónapban 1szer kivenni és egy ilyen 20-24 órás töltést végezni(persze jól szabályzott töltõárammal lehetõleg kisebbel mint kellene, hogy ne legyen gázképzõdés) rajta... téli hónapokban az se baj ha ezt 2 hetente megcsinálja az ember. ezzel akár a duplájára is ki lehet tolni egy akksi életét.
A gondozásmentes akksi azt jelenti hogy zárt rendszerû és nem párolog belõle az ioncserélt víz ezért nem kell utána tölteni.... a töltéshez semmi köze.

Balu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Balu

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 124

Elküldve: 2008. december 14. vasárnap, 18:45


Én értelek,viszont kicsit elbeszélünk egymás mellett.Én nem azt az esetet említettem,mikor is az akksi a hideg miatt merült le,hanem pl. a sok bekapcsolt fogyasztó miatt álló motor esetében.
Azt pedig továbbra is tartom,hogy a generátor töltése korántsem egyenlõ értékû a külsõ töltéssel,amely több óráig tart.
Az újonnan vásárolt akksiknál valóban ellenõrizni kell a dátumot,aminek szerepelnie kell rajta.
(Nem vitatkozni akartam,csak eszmét cserélni.)

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz laci320d

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 332

Elküldve: 2008. december 14. vasárnap, 18:39


SoundkeY írta: Reggel megint villant....


Süsd ki az akksit.Töltsd kb 5 órát aztán akkassz rá egy 40 W os izzót 1 órára.Utána nézd meg mennyi fesz marad benne.Nekem 13,3 V.
Azóta nekem nem villant fel

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2008. december 14. vasárnap, 17:48


de pont errõl beszélek... lehet akármiylen hideg odakint, ha az akksi lemerül, az már azt jelzi, hogy nem jó... értesz? az oké, hogy full lemerült akksit nem tölt fel a generátor, vagyis feltud, ha semmi más fogyasztót nem használsz, ami a mûködésen kívül kell... egy átlag generátor 70 A-os, ami simán feltölt 2 óra alatt egy akksit... egy akkumulátor ha nem tudja a töltést megtartani, a környezeti hõmérsékletek miatt, akkor az kuka... mondom egy nyarat még ki lehet vele húzni...

még egy tanács: hipermarketekben sem érdemes akksit venni, mert vannak olyan akksik, amik ott állnak 2 éve legalább, és nincs használva... ami szintén nem jó dolog


Balu írta:
YELLOW írta: azért arra jó lenen figyelni, hogy a mostani akksik NEM TÖLTHETÕK!!!

ezt úgy kell érteni, hogy ha már a generátor nem tudja feltölteni, vagy feltölti, de nem tartja meg a töltést (öregedés), akkor el kell vinni gyûjtõhelyre és venni újat...

ugye rá van írva az akksikra, hogy gondozásmentes... pont azért nehogy lehessen vele csinálni valamit, ha már egzer nem képes a töltést megtartani, kár vele bajlódni... hiába van rajta cella betöltõ nyílás, felesleges, ugyanis legtöbb esetben nem a cellák mennek tönkre, hanem a két elektróda...ugyanis az elektrolízis miatt kioldódnak azok az anyagok, amik a megfelelõ mûködéshez kellenek...

fel töltheted az akksit, de felesleges, mert aztán ez mindennapos lesz, kiveszed este->töltés->reggel beteszed.... talán egy évet húzhatod, mert nyáron jó lehet, de egyszerûbb ha veszel egy újat


Ezzel nem feltétlen értek egyet.A generátor nem tud pótolni teljesen egy megfelelõen szabályzott kb. 24 órás "külsõ" töltést,miután az akksi egyszer már lemerült.Nem biztos,hogy vissza tudja állítani a megfelelõ savsûrûséget,szerintem.



státusz gee09

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2008. december 14. vasárnap, 17:40


Sziasztok!

Ha motor hõ. jeladó problémám van akkor mi a teendõ, és kb. mennyibe fáj ez nekem?

Balu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Balu

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 124

Elküldve: 2008. december 14. vasárnap, 17:19


YELLOW írta: azért arra jó lenen figyelni, hogy a mostani akksik NEM TÖLTHETÕK!!!

ezt úgy kell érteni, hogy ha már a generátor nem tudja feltölteni, vagy feltölti, de nem tartja meg a töltést (öregedés), akkor el kell vinni gyûjtõhelyre és venni újat...

ugye rá van írva az akksikra, hogy gondozásmentes... pont azért nehogy lehessen vele csinálni valamit, ha már egzer nem képes a töltést megtartani, kár vele bajlódni... hiába van rajta cella betöltõ nyílás, felesleges, ugyanis legtöbb esetben nem a cellák mennek tönkre, hanem a két elektróda...ugyanis az elektrolízis miatt kioldódnak azok az anyagok, amik a megfelelõ mûködéshez kellenek...

fel töltheted az akksit, de felesleges, mert aztán ez mindennapos lesz, kiveszed este->töltés->reggel beteszed.... talán egy évet húzhatod, mert nyáron jó lehet, de egyszerûbb ha veszel egy újat


Ezzel nem feltétlen értek egyet.A generátor nem tud pótolni teljesen egy megfelelõen szabályzott kb. 24 órás "külsõ" töltést,miután az akksi egyszer már lemerült.Nem biztos,hogy vissza tudja állítani a megfelelõ savsûrûséget,szerintem.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2008. december 14. vasárnap, 16:44


azért arra jó lenen figyelni, hogy a mostani akksik NEM TÖLTHETÕK!!!

ezt úgy kell érteni, hogy ha már a generátor nem tudja feltölteni, vagy feltölti, de nem tartja meg a töltést (öregedés), akkor el kell vinni gyûjtõhelyre és venni újat...

ugye rá van írva az akksikra, hogy gondozásmentes... pont azért nehogy lehessen vele csinálni valamit, ha már egzer nem képes a töltést megtartani, kár vele bajlódni... hiába van rajta cella betöltõ nyílás, felesleges, ugyanis legtöbb esetben nem a cellák mennek tönkre, hanem a két elektróda...ugyanis az elektrolízis miatt kioldódnak azok az anyagok, amik a megfelelõ mûködéshez kellenek...

fel töltheted az akksit, de felesleges, mert aztán ez mindennapos lesz, kiveszed este->töltés->reggel beteszed.... talán egy évet húzhatod, mert nyáron jó lehet, de egyszerûbb ha veszel egy újat

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. december 14. vasárnap, 12:46


SoundkeY írta: Reggel megint villant....

Próbálj meg egy teljes töltést adni neki, 1 napig.
u.i: a töltõáramra azért figyelj, ha nem szabályzós a töltõd!

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. december 13. szombat, 08:07


Reggel megint villant....

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz laci320d

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 332

Elküldve: 2008. december 12. péntek, 16:24


Oldboy írta: Terhelve is mérd meg az akku feszt.
Rápakolsz náhány fényszóró izzót, a fesznek csökkennie kell, majd megáll, és innen növekednie vissza felé. Minél nagyobbra megy fel a fesz, annál jobb az aksi. (Ezt hívják a szakzsargonban "zsákgörbének.)
Ha csak 0.1-0.2 megy fölfelé ill. nem is megy, akkor az akkud sz.r, kuka.
(Ja, és ha kapásból leesik a fesz 10-10.5-re, akkor "sokat" már ne várj.)


Na lemértem, frankón felnyomta vissza 13,3 V-ra.Úgyhogy az akksi jó.

Annak tudható be a gyengélkedés hogy mostanába sokat áll az autó,és azért nincsenek olyan hú de melegek

Beleraktam vissza,kint +3 fok volt indítottam és nem villantak a lámpák.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2008. december 12. péntek, 11:39


Ezt én is megpróbálom... THX

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. december 12. péntek, 11:34


Terhelve is mérd meg az akku feszt.
Rápakolsz náhány fényszóró izzót, a fesznek csökkennie kell, majd megáll, és innen növekednie vissza felé. Minél nagyobbra megy fel a fesz, annál jobb az aksi. (Ezt hívják a szakzsargonban "zsákgörbének.)
Ha csak 0.1-0.2 megy fölfelé ill. nem is megy, akkor az akkud sz.r, kuka.
(Ja, és ha kapásból leesik a fesz 10-10.5-re, akkor "sokat" már ne várj.)