státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 20:07


YELLOW írta:
Miscrew írta: 330I Fék mérete azt hiszem 325. Arra nem megy rá a 16-os felni mert próbáltuk amikor a tél bejött!


azt tudom... hogy arra nem megy rá. arra lettem volna kiváncsi, hogy az enyém és a 330i között van-e más méret.
300-as van, de arra nem váltok, az nem eléggé nagy. akkor 300 és 325 között van még méret?


Tudomásom szerint nincs a 300 és a 325 között méret, tehát ha a 325 nagy és a 300 kicsi, akkor inkább tegyél bele az eredeti nyeregbe egy spéci fékbetétet és nagyobb fékerő növekedést fogsz elérni mint egy picit nagyobb gyári fékkel.
Pl. : Ferodo DS Performance.
http://www.ferodo.com/en-globa...mance.aspx


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 19:06


YELLOW írta:
Miscrew írta: 330I Fék mérete azt hiszem 325. Arra nem megy rá a 16-os felni mert próbáltuk amikor a tél bejött!


azt tudom... hogy arra nem megy rá. arra lettem volna kiváncsi, hogy az enyém és a 330i között van-e más méret.
300-as van, de arra nem váltok, az nem eléggé nagy. akkor 300 és 325 között van még méret?


Úgy emlékszem nincsen.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 19:05


si3rrabravo írta:
szotakdavid írta:
Van egy Srác aki szintén Kaszától vitt egy fl előtti 316i-re 330i fékeket


Ezt vajon a látvány miatt csinálta? Vagy félt, hogy nem állitja meg a ménest az 1.6 fék?


Kimentél volna hungexpora megnézhetted volna miért rakta fel,én se azért raktam fel mert nem fogta meg a kocsimat a gyári fék!!!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17561

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 17:57


Miscrew írta: 330I Fék mérete azt hiszem 325. Arra nem megy rá a 16-os felni mert próbáltuk amikor a tél bejött!


azt tudom... hogy arra nem megy rá. arra lettem volna kiváncsi, hogy az enyém és a 330i között van-e más méret.
300-as van, de arra nem váltok, az nem eléggé nagy. akkor 300 és 325 között van még méret?

Miscrew
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2002

státusz Miscrew

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 17:55


330I Fék mérete azt hiszem 325. Arra nem megy rá a 16-os felni mert próbáltuk amikor a tél bejött!

Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 17:51


Nekem gyári van még, az 300-as.
És 16-os a gyárija.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17561

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 17:24


si3rrabravo írta:
szotakdavid írta:
Van egy Srác aki szintén Kaszától vitt egy fl előtti 316i-re 330i fékeket


Ezt vajon a látvány miatt csinálta? Vagy félt, hogy nem állitja meg a ménest az 1.6 fék?


pedig én is agyaltam már rajta... nem lehet kordában tartani ezt az erőt...
mondjuk nekem kisebb kellene. gondolom csak van a 286mm és a 330-as között is. mintha 315 vagy 300 rémlene. olyasmi lenne jó, ami akkora, amire a 16-os kerék még rá megy.


si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 17:03


szotakdavid írta:
Van egy Srác aki szintén Kaszától vitt egy fl előtti 316i-re 330i fékeket


Ezt vajon a látvány miatt csinálta? Vagy félt, hogy nem állitja meg a ménest az 1.6 fék?

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 16:36


csatis1 írta:
szotakdavid írta: Szeretném a főfékhengeremet lecserélni a Fl főfékhengerére csinált már valaki hasonlót vagy ilyet??

Köszi Dávid


Miért akarod egyáltalán kicserélni?


Mivel kicsi az enyém a nagy fékekhez,a tied már nagyobb és azért működik rendesen vele.

Van egy Srác aki szintén Kaszától vitt egy fl előtti 316i-re 330i fékeket és neki is úgyon az a baja mint nekem,Etk szerint is különböző a munkahenger.



csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2013. március 23. szombat, 07:00


szotakdavid írta: Szeretném a főfékhengeremet lecserélni a Fl főfékhengerére csinált már valaki hasonlót vagy ilyet??

Köszi Dávid


Miért akarod egyáltalán kicserélni?


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. március 22. péntek, 22:22


Szeretném a főfékhengeremet lecserélni a Fl főfékhengerére csinált már valaki hasonlót vagy ilyet??

Köszi Dávid

ecr33rb25dett
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2000

státusz ecr33rb25dett

Újonc

Elismertség: 7% (2 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2013. március 10. vasárnap, 19:20


csatis1 írta:
tomy320ci írta:
És ha a munkahenger romlott el? Annak mik lennének a tünetei?


Ezt a piramisjátékot be kellene fejezni!



A dobfék (jelen esetben a kézifék) munkahengere elromolhat úgy, hogy berohad. Ha kiengedett állapotban rohadt be, akkor nem fog az illető fék, ami itt ki van zárva. Berohadhat úgy is, hogy éppen fog de ez elég ritka (sokáig kéne állnia behúzott kézifékkel). Dobféknél inkább a visszahúzó rugók szoktak elgyengülni vagy eltörni. Ez azt eredményezi, hogy "nyomva" marad. Kéziféknél még beállhat a kar is, amit húzol a bowdennel és akkor hiába engeded ki a kéziféket az "behúzva" marad. Lehet még az is, hogy túl van feszítve a bowden és amiatt nem tud visszaengedni (mivel külön tudod a két oldalt feszíteni ezért elképzelhető, hogy csak a jobbos). De mivel - ha jól értelmeztem a leírást - nálad ez a probléma egyszer csak jelentkezett magától, én inkább a már korábban említett stiftekre gyanakodnék az üzemi (tárcsa) féknél.
Ha meg munkahenger alatt a főfékhengert értetted, akkor arra én nem nagyon gondolnék, mert annak a hibájánál csökkenne a fékhatás (ha el van kopva a dugattyú) vagy féloldalasan fogna a fék... De be nem állna.
Mindenesetre az én tanácsom az, hogy először szűrd ki, hogy a tárcsa vagy a dobfék a hunyó. Ha az megvan, akkor pikk-pakk meg lesz, hogy mi okozza.
Illetve ha továbbmegyünk a nyikorgó fék dologgal, akkor ha nem folyamatos, hanem ütemszerűen szakaszos nyikorgásról van szó, akkor még kerékcsapágy is lehet (mivel lötyög a kerék). Nem Bmw-nél, de találkoztam már ilyennel.

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2013. március 10. vasárnap, 18:37


tomy320ci írta:
És ha a munkahenger romlott el? Annak mik lennének a tünetei?


Ezt a piramisjátékot be kellene fejezni!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. március 10. vasárnap, 18:38

tomy320ci
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 1999

státusz tomy320ci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2013. március 10. vasárnap, 17:50


ecr33rb25dett írta:
tomy320ci írta:
valter320d írta:
tomy320ci írta:
anubisz írta:
valter320d írta:
tomy320ci írta:
valter320d írta:
anubisz írta:
valter320d írta:
tomy320ci írta:
Pistamann írta:
tomy320ci írta: Sziasztok.
Valami gebasz lesz a fékemmel. Tegnap már annyira nyikorgott hogy hívtam is a szerelőt. Már nem csak fékezéskor, hanem menet közben is nyekergett, sőt a szerelő felé már szorult is, szarul is ment a kocsi. Szétszedtük a féket, betét ok, tárcsa ok, engedtünk ki belőle egy kis olajat is , hátha levegős. 1 napig szuper volt semmi hang. Du.-elindultam vele, egy 150km-ert akartam menni oda vissza. 30km-er megtétele után félre álltam, mert megint nyikorgott, megnéztem a tárcsákat nem melegednek e. Elöl egyik sem, bal hátsó nem és a jobb oldali ahonnan a hang jön, az olyan szinten, hogy hozzányomtam az ujjam és lett rajta egy csinos hólyag.
Beszéltem a szerelőmmelazt mondta hogy előfordulhat hogy a fékcsővel van gond, megáll az olaj..
Valaki tudna valami okosat?


A dugattyú nem szorult amikor szétszedtétek? Lehet a kosz is... csak tipp, de lehet hogy hülyeség


Nem szorult semmi


Tuti be van rohadva a dugattyú! Szedjétek szét amelyik forró volt ahogy kell nyomasd ki egy fát teszel a betét helyére és nyomatod komprasszorral míg ki nem jön karmantyúig cseréld ki a karmantyút és egy 1000 papírral kicsit csiszold körbe,a rozsdától szabadítsd meg!!!!
Remélem tudtam segíteni!


Az a szerelőistenem, ilyenek szerelnek féket ( Beszéltem a szerelőmmelazt mondta hogy előfordulhat hogy a fékcsővel van gond, megáll az olaj ) basszus, ezen sírtam, azért forró a felni, a tárcsa szuper. Kerüld el gyorsan azt a mikulást!!!


Hát ööööö nagyjából ezért is csinálok szinte mindent magamnak kivéve amit nem tudok,vagy nincs tapasztalatom hozzá!De akkor itt van közel Miki


Töki! Nem kerülök el semmiféle mikulást! Lehet hogy én fogalmaztam rosszul. Nem vagyok egy autószerelő típus. Lehet rosszul emlékszem. Gondoltam ha vmit roszsul írok le ki tudjátok következtetni. Ne a szerelőt oltsd!


Teljesen félre lett értve BOCS,biztos az a baj,és azt kell csinálni vele!

Hagyd ezt a bohócot, még Töki oldja meg, még neki áll feljebb, cserélgessél a fékcsöveket évekig még Töki. Akkora sztár a szerelő, minek itt kédezget.


MI AZ HOGY BOHÓC?????
Hol kéne kérdeznem? Ha oltotok valakit akkor engem! Mivel egyáltalán nem vagyok jártas az autószerelésben, ezért simán félre is érthettem, illetve félre is fogalmazhattam!


Nem én nem oltalak félre ne értsd,én segíteni szerettem volna!
És lehet hogy te mondtad rosszul de ez miért is baj azé vagyunk hogy segítsünk! Szerintünk az a problémája,a fékdugattyú szorul!!!!


Szétszedtük teljesen. Elvileg nem szorult. Menet közben a fene tudja. Kedden megyek megint. Megmondom hogy nézzük meg megint..


Úszónyeregnél általában a beragadást a stiftek - ez két db. csavar, ami egy hengerbe megy át és ha kiveszed, akkor lejön a nyereg. ezeken "úszik" - szorulása szokta okozni, ami lehet berohadástól vagy piszoktól. Ezen a hibán csiszoló papírral meg egy kis zsírral legtöbbször lehet segíteni. Meg azért nézzétek meg azt is, hogy a porvédő gumija nincs-e kiszakadva, mert akkor telemehet kosszal és megint jelentkezni fog a probléma...


És ha a munkahenger romlott el? Annak mik lennének a tünetei?

Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2013. március 09. szombat, 18:14


tomy320ci írta: Sziasztok.
Valami gebasz lesz a fékemmel. Tegnap már annyira nyikorgott hogy hívtam is a szerelőt. Már nem csak fékezéskor, hanem menet közben is nyekergett, sőt a szerelő felé már szorult is, szarul is ment a kocsi. Szétszedtük a féket, betét ok, tárcsa ok, engedtünk ki belőle egy kis olajat is , hátha levegős. 1 napig szuper volt semmi hang. Du.-elindultam vele, egy 150km-ert akartam menni oda vissza. 30km-er megtétele után félre álltam, mert megint nyikorgott, megnéztem a tárcsákat nem melegednek e. Elöl egyik sem, bal hátsó nem és a jobb oldali ahonnan a hang jön, az olyan szinten, hogy hozzányomtam az ujjam és lett rajta egy csinos hólyag.
Beszéltem a szerelőmmelazt mondta hogy előfordulhat hogy a fékcsővel van gond, megáll az olaj..
Valaki tudna valami okosat?



Szia.
Szétszedtétek a féket. Minda4-et?
Mivel hátul van a baj én a kézifékre gyanakszom. Volt már szétszedve?
Nekem ugyanis az szórakozik, fel kellene újíttatni.
Rá lett állítva egy kicsit, mert nagyon fent fogott egy keveset(lejtőn elkezdett
gurulni :mrgreen De azóta a bal oldali be szokott ragadni egy picikét.
Minden kézifék kiengedése után, meg kell mozdítanom az autót hátra, és akkor
kienged teljesen, egyébként nem, és picit rátartja a betétet. Ugyanígy jártam
én is mint Te miután rá lett állítva és kerültem vele egyet.


Közben "ecr33rb25dett" is éppen leírta
Dobfék, és lehet hogy az a kis "fékkulcs?" átfordulófélben van, azért tart rá.
Nekem viszont van hangja. Nyikorgó. De és csak akkor hallom, ha felemelem a hátulját és megforgatom a kereket.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. március 09. szombat, 18:18