nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2013. augusztus 21. szerda, 13:39


Holden írta: Sziasztok,

Az autómban csere éretté váltak a hátsó betétek. Érdeklődnék, hogy milyen típusút ajánlotok alternatívának a gyári helyett? A tárcsám még gyári, jó állapotú, cserélni nem szükséges. Kopásjelzőre is szükségem lenne.
Az autó BMW 320D típusú, 2008-as évjárat. VIN-em: A346756

Köszi


TEXTAR "saját vélemény"

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz Holden

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2013. augusztus 21. szerda, 13:31


Sziasztok,

Az autómban csere éretté váltak a hátsó betétek. Érdeklődnék, hogy milyen típusút ajánlotok alternatívának a gyári helyett? A tárcsám még gyári, jó állapotú, cserélni nem szükséges. Kopásjelzőre is szükségem lenne.
Az autó BMW 320D típusú, 2008-as évjárat. VIN-em: A346756

Köszi

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. augusztus 06. kedd, 21:18


Amilo írta:
nickname írta:
Amilo írta: Még annyi hogy a jelenlegi csere érett betétek: EBC GreenStuff
Nemigazán vagyok megelégedve velük

Szerintem a TEXTAR betét egy jó alternatíva.

A fekmester.hu szakik is a Textart javsoltak.


Muhaati is textar betétet tett a kocsimba. Nagyon szuper a fékhatás és nem is porol túlzottan.


Amilo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2001

státusz Amilo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2013. augusztus 06. kedd, 20:47


nickname írta:
Amilo írta: Még annyi hogy a jelenlegi csere érett betétek: EBC GreenStuff
Nemigazán vagyok megelégedve velük


Szerintem a TEXTAR betét egy jó alternatíva.



A fekmester.hu szakik is a Textart javsoltak.

Amilo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2001

státusz Amilo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2013. augusztus 06. kedd, 20:46


ervin35 írta:
Amilo írta: Még annyi hogy a jelenlegi csere érett betétek: EBC GreenStuff
Nemigazán vagyok megelégedve velük


Csaó. Mért nem vagy a Greenstuff-al megelégedve?


Hello!

Használok egy másik, hasonló kaliberű verdát is és azon középkategóriás fék van gyengébb minőségű betétek stb...) Valahogy azon mégis jobb a fékhatás.
A greenstuffel szerelt bmw-met időnként el szoktam vinni átnézetni mivel elég hosszú utakra is szoktam használni, és elvileg rendben kellene lennie mindennek a fék körül, tehát a gyengeséget vagy a betétek vagy a tárcsa javára írhatnám, igaz a tárcsa sem egy szar minőségű lyuggatott f.s
Az is lehet hogy nálam azért nem vált be mert nem "passzol" össze a tárcsa és a betét mint ahogy korábban megírták itt a fórumon.



nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2013. augusztus 06. kedd, 20:27


Amilo írta: Még annyi hogy a jelenlegi csere érett betétek: EBC GreenStuff
Nemigazán vagyok megelégedve velük


Szerintem a TEXTAR betét egy jó alternatíva.



ervin35
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz ervin35

Törzsvendég

Elismertség: 10% (12 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2013. augusztus 06. kedd, 18:54


Amilo írta: Még annyi hogy a jelenlegi csere érett betétek: EBC GreenStuff
Nemigazán vagyok megelégedve velük


Csaó. Mért nem vagy a Greenstuff-al megelégedve?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. augusztus 06. kedd, 14:55


Amilo írta: Még annyi hogy a jelenlegi csere érett betétek: EBC GreenStuff
Nemigazán vagyok megelégedve velük


nem az EBC védelmében, de a különböző márkájú betét+tárcsa combo nem annyira jó. vannak esetek, amikor igen, pl sokan ajánlanak textar betétet a gyári tárcsához, vagy épp a Brembo.k-hoz, bár én brembo-t nem tennék fel, maradjon meg a vw konszernnek, meg néhány olasznak
szóval az EBC pont az a kategória, ami párban jó, együtt fejlesztik őket.napaság meg már a betát gyártás sem olyan, hogy ferodol oszt jóvan, mert elvileg nem lehet már benne, sokan a nyávogós fékek jelenlétét is erre alapozzák. ugye a tárcsák is ötvözetek, ami nem mindegy mivel és milyen mértékben van ötvözve.

Amilo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2001

státusz Amilo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2013. augusztus 06. kedd, 14:35


Még annyi hogy a jelenlegi csere érett betétek: EBC GreenStuff
Nemigazán vagyok megelégedve velük

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. augusztus 06. kedd, 10:39


Amilo írta:
jlaci74 írta:

Amilo -
Ha rászánod a pénzt ( és miért ne tennéd ha már a lyuggatott tárcsákra is rászántad ) és normális féket akarsz, akkor Ferodo DS Performance betétet bele.
Fontos, hogy ha nem cserélsz tárcsákat akkor szabályoztasd őket, de csak megbízható szakemberrel.

Általánosságban - a fékbetét, tárcsa csere esetén fontos a bekoptatás, vagyis az első 50-100 km-en finoman kell használni, mert ha megég akkor aztán fog hullámosodni a tárcsa akár ki is gyártotta...
Ja, és a fékezés közbeni kormány-remegést nagy részben az elfáradt lengőkarszilent okozza, pontosabban erősíti fel...



Neked is köszi az infót, valaki mintha már említettem volna nekem korábban ezt a ferodo betétet, megkérdezem az "emberemet" hogy tud-e szerezni...
Fékezés közbeni kormány remegés valóban van, de csak nagyobb sebességnél történő erős fékezés közben-után jelentkezik.
A felszabályozásra tudok egy jó esztergályost, régebben egy korábbi autómnál megjártam- a hozzá nem értő elb.szta mind a négy tárcsát





Ha az "embered" nem tud szerezni Ferodo DS betétet akkor keress meg mert én tudok, versenyeztem régen, megvannak a kapcsolataim, a mai napig sokat hozok az ügyfeleimnek utcára és versenyautóba is.
Lehet hogy van is nekem készleten abból ami neked kell...


Amilo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2001

státusz Amilo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2013. augusztus 06. kedd, 07:43


jlaci74 írta:
YELLOW írta:
zoliika írta:
m_attila írta:
anubisz írta:
zoliika írta:
anubisz írta:
Amilo írta:
anubisz írta: Mondjuk a tiedre 65,70 ezer csak az első párba ha itthon rendelsz. Akkor inkább tegyél fel 20 ezerért Brembot vagy a gyáriba a lyuggatottat, az is talán olcsóbb. Jobb a hűtése, bár azt is meg lehet ölni, mint minden tárcsát.


A tárcsával még nincsen probléma, bőven elmegy még. Egyébként lyuggatott az első és hátsó tárcsa is.


akkor jó. Következő már nekem is az lesz, bár ez még alig kopott. Gyárit vagy Zimmert teszek fel mindenképpen. Atékra is sokan sírnak, van akinek üt,van akinek nem, mikor milyet fogsz ki. Nem véletlen megfizethető, ha magas széntartalmú csúcs tárcsa lenne az is 70,80 körül mozogna párja.


Kb:45ekm Ate-val a tárcsán mérhető kopás nincs a fékbetétek azok még pár olajcserét kibírnak egy lapon nem említeném a gyári féktárcsávalOlyan "satukat" nyomok időnként autópályán,hogy az eszméletlen és bírja.Ha lehetne az asszony biciklijére is azt tennék.


van akinél beválik, az rejtély, hogy másoknál meg miért kell szabályoztatni nem sokkal a vásárlás után.


Mert a Zolinak jó a futóműje ...


Igen,valóban jó a futóművem ez az egyik tényező.A másik kérdés,hogy honnan származik.Eredeti-e az a Ate?Lásd. motorolaj kérdés stb.Egy biztos most Erfurtban vagyok és Thüringia nem egy tehetős tartománya Német.o-nak mondhatni "csóró".Itt nem váltogatják 3-4-5 évente az autóikat az emberek.Próbálják,mint Mi fenntartani 8-10-12éves autóikat.Rengeteg e-46-ot láttam kint és gyakorlatilag 80%-ban ate power disc van."cirmicicát" nem nagyon láttam.....!Sőt tovább megyek egy autókereskedésben két e-46-ot láttam 330ci-t eibach ültetés aztán megnéztem a keréknél ate,a másik eibach ültetés 320d sedan megnéztem ate.....Lehet a "mélyszegénység" teszi,de ez a eibach+ate németéknél nagyon menő.


igen nekem valószínű a rossz szilent miatt rázott a fék, ma is nézegettem a poliuretánnal semmi rázás nincs...


Amilo -
Ha rászánod a pénzt ( és miért ne tennéd ha már a lyuggatott tárcsákra is rászántad ) és normális féket akarsz, akkor Ferodo DS Performance betétet bele.
Fontos, hogy ha nem cserélsz tárcsákat akkor szabályoztasd őket, de csak megbízható szakemberrel.

Általánosságban - a fékbetét, tárcsa csere esetén fontos a bekoptatás, vagyis az első 50-100 km-en finoman kell használni, mert ha megég akkor aztán fog hullámosodni a tárcsa akár ki is gyártotta...
Ja, és a fékezés közbeni kormány-remegést nagy részben az elfáradt lengőkarszilent okozza, pontosabban erősíti fel...



Neked is köszi az infót, valaki mintha már említettem volna nekem korábban ezt a ferodo betétet, megkérdezem az "emberemet" hogy tud-e szerezni...
Fékezés közbeni kormány remegés valóban van, de csak nagyobb sebességnél történő erős fékezés közben-után jelentkezik.
A felszabályozásra tudok egy jó esztergályost, régebben egy korábbi autómnál megjártam- a hozzá nem értő elb.szta mind a négy tárcsát





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. augusztus 06. kedd, 07:57

ervin35
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz ervin35

Törzsvendég

Elismertség: 10% (12 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2013. augusztus 05. hétfő, 23:51


anubisz írta:
ervin35 írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
arról is olvastam aszem EBC a sárga fékpofa, sokaknak egyszerűen leszakadt a vasról a ferrodol, vagy letört egy darab róla.ott meg amúgy is nagyon oda kell figyelni, mert valamelyik pofával vonyít a fék, vagy csikorog ha nyomod,főleg az elején amíg össze nem kopik.


vinnyogó fék... akárhány szuzukit látok típustól függetlenül, sípol mind biztos kevés a fék ekkora erőt megállítani, mondanák ők. személy szerint BMW-be még egyet sem hallottam.

szerintem ha nagyon erős tárcsa van, ami kemény, ahhoz célszerű puhább betétet venni, illetve fordítva. kemény a keménnyel igen csak visít. én pl nem vegyítenék márkákat, amilyen tárcsa, olyan betét. abból baj nem nagyon lehet.


hát igen, csak a puha pofát pillanat alatt lezabálja főleg a mart tárcsa.az ezüst felni meg fekete lesz 2 naponta.
Amúgy olvastam én is az EBC oldalán, régen én is akartam venni. Azért néztem utána a fékpofáknak,tárcsáknak a fórumokon.


Sajnos a zöldet is hamar megeszi a mart tárcsa,kb 35e km mentem vele,nem tudom mennyi lehet még benne 5e-10e km.


az nem semmi, mit tenne a gyári puhával, 15 ezer max.


Ráadásul elég sokat használom a motorféket is,ezért váltok majd piros betétre!

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. augusztus 05. hétfő, 23:49


ervin35 írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
arról is olvastam aszem EBC a sárga fékpofa, sokaknak egyszerűen leszakadt a vasról a ferrodol, vagy letört egy darab róla.ott meg amúgy is nagyon oda kell figyelni, mert valamelyik pofával vonyít a fék, vagy csikorog ha nyomod,főleg az elején amíg össze nem kopik.


vinnyogó fék... akárhány szuzukit látok típustól függetlenül, sípol mind biztos kevés a fék ekkora erőt megállítani, mondanák ők. személy szerint BMW-be még egyet sem hallottam.

szerintem ha nagyon erős tárcsa van, ami kemény, ahhoz célszerű puhább betétet venni, illetve fordítva. kemény a keménnyel igen csak visít. én pl nem vegyítenék márkákat, amilyen tárcsa, olyan betét. abból baj nem nagyon lehet.


hát igen, csak a puha pofát pillanat alatt lezabálja főleg a mart tárcsa.az ezüst felni meg fekete lesz 2 naponta.
Amúgy olvastam én is az EBC oldalán, régen én is akartam venni. Azért néztem utána a fékpofáknak,tárcsáknak a fórumokon.


Sajnos a zöldet is hamar megeszi a mart tárcsa,kb 35e km mentem vele,nem tudom mennyi lehet még benne 5e-10e km.


az nem semmi, mit tenne a gyári puhával, 15 ezer max.

ervin35
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz ervin35

Törzsvendég

Elismertség: 10% (12 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2013. augusztus 05. hétfő, 23:46


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
arról is olvastam aszem EBC a sárga fékpofa, sokaknak egyszerűen leszakadt a vasról a ferrodol, vagy letört egy darab róla.ott meg amúgy is nagyon oda kell figyelni, mert valamelyik pofával vonyít a fék, vagy csikorog ha nyomod,főleg az elején amíg össze nem kopik.


vinnyogó fék... akárhány szuzukit látok típustól függetlenül, sípol mind biztos kevés a fék ekkora erőt megállítani, mondanák ők. személy szerint BMW-be még egyet sem hallottam.

szerintem ha nagyon erős tárcsa van, ami kemény, ahhoz célszerű puhább betétet venni, illetve fordítva. kemény a keménnyel igen csak visít. én pl nem vegyítenék márkákat, amilyen tárcsa, olyan betét. abból baj nem nagyon lehet.


hát igen, csak a puha pofát pillanat alatt lezabálja főleg a mart tárcsa.az ezüst felni meg fekete lesz 2 naponta.
Amúgy olvastam én is az EBC oldalán, régen én is akartam venni. Azért néztem utána a fékpofáknak,tárcsáknak a fórumokon.


Sajnos a zöldet is hamar megeszi a mart tárcsa,kb 35e km mentem vele,nem tudom mennyi lehet még benne 5e-10e km.


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. augusztus 05. hétfő, 23:40


YELLOW írta:
anubisz írta:
arról is olvastam aszem EBC a sárga fékpofa, sokaknak egyszerűen leszakadt a vasról a ferrodol, vagy letört egy darab róla.ott meg amúgy is nagyon oda kell figyelni, mert valamelyik pofával vonyít a fék, vagy csikorog ha nyomod,főleg az elején amíg össze nem kopik.


vinnyogó fék... akárhány szuzukit látok típustól függetlenül, sípol mind biztos kevés a fék ekkora erőt megállítani, mondanák ők. személy szerint BMW-be még egyet sem hallottam.

szerintem ha nagyon erős tárcsa van, ami kemény, ahhoz célszerű puhább betétet venni, illetve fordítva. kemény a keménnyel igen csak visít. én pl nem vegyítenék márkákat, amilyen tárcsa, olyan betét. abból baj nem nagyon lehet.


hát igen, csak a puha pofát pillanat alatt lezabálja főleg a mart tárcsa.az ezüst felni meg fekete lesz 2 naponta.
Amúgy olvastam én is az EBC oldalán, régen én is akartam venni. Azért néztem utána a fékpofáknak,tárcsáknak a fórumokon.