YELLOW írta:
nekem kétszer le lett légtelenítve... de mégis furcsa, bár nem emlékszem elõtte miylen volt... nem is értem miért nem
meg a rázást se értem, mert ha csak érintemn a tárcsát menet közben, vagy ugye óvatosan fékezek akkor nem ráz, de ha taposom, akkor meg ráz... ezért gondoltam a Power Disc-es bemarásra, hogy talán amiatt ráz, de nem tudom mit csináljak... az tény, hogy negyobb fékezés után ha bemelegszik, nagyon harap a fék, de hidegben lazább a dolog, és puhábbnak érzem
itt van a komplett cucc ami belekerült, anyni eltéréssel, hogy a SUPER olaj helyett SL.6 került bele
Nos, egyik barátomnak Brembo Max (ezen is van bemarás) tárcsa volt elöl és õ is azt mondta, hogy bizony erõsebb fékezésnél lehetett érezni ahogy a horony "eszi" a betétet.
A légtelenítéssel szerintem nem függ össze a rázás, csak a puhább, lágyabb fékpedál. Bár még régebben én is cseréltem egyik kollégám Alfáján fékbetéteket, majd utána 3x légtelenítés és ennek ellenére is sokkal puhább lett a fék, mint korábban volt...
Utánakérdeztem pár szakinál itt Németországban és õk mind azt mondták, hogy az ATE PowerDisc-hez az ATE PowerPad betéteket kell feltenni, mert azzal nagyon baba a cucc. Ebben csak az a trükk, hogy ez a betét másfélszer annyiba kerül, mint mondjuk a Ferodo Performance sportbetét, és 3x annyiba, mint a sima ATE szériabetét.
Na, és akkor itt legyen valaki okos!
Alapvetõen ég és föld a különbség a sport és a széria fékrendszer között. A széria autóknál a rendszer hideg állapotában kell maximálisat nyújtania, hiszen senki nem úgy vezet, hogy mielõtt elindul munkába vagy mondjuk kirándulni, elõtte megy egy bemelegytõ kört majd az út folyamán is folyamatosan 300-400 °C körül tartja a tárcsák és betétek hõmérsékletét.
A féktárcsát úgy méretezik, hogy egymás után 10 db vészfékezést kell kibírnia 160 km/h sebességrõl ha jól emlékszem 80 km/h-s sebességig és utána kuka. Ezen túlmenõen az élettartama 100 db vészfékezés (nem szorosan egymás után). Ha túlmelegszik a széria fék, akkor veszít a hatásfokából. A sport cuccok viszont ezzel ellentétben hidegen nem az igaziak (mint ahogyan ezt jópáran meg is jegyezték itt), de ha elérik az üzemi hõfokot (ami jóval magasabb, mint a széria fékek esetében), akkor mint az állat úgy fékeznek. Nem is csoda, egy versenypályán pár 100m padlógáz után mindig jön a padlófék. Teljesen mások a körülmények, az igények és mindkettõt jól kielégíteni mai napig nem lehet. Vagy egyik vagy másik.
Ennyit tudtam hozzászólni a témához.
Szemy