Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2008. december 23. kedd, 08:15


YELLOW írta: nah ma reggel nagyon érdekes dolog történt... szinte hihetetlen...

ugye korábban leírtam és képet is tettem fel, hogy ATE Power Disc fékek vannak a kocsin elõl hátul sima ATE és a megfelelõ ATE fékpofák, és olaj... eddig panaszkodtam, hogy amíg hidegek a fékek, nem úgy fognak... hát kérem ma vagyis egész este, de összesen 2 napja kint állt a kocsi, ma reggel totál le volt fagyva -5-6 fok... az elsõ fékezésnél, azt vettem észre hogy kis nyomásra, nagyon jól lassul a kocsi... harap a fék... egyszerûen el se hittem... én nem tudom miért, de ha ez így fog hidegben, akkor én nem akarok nyarat


Ez tényleg érdekes jelenség. ahogy melegszik úgy tünik el a fékhatásod?
az meg a másik érdekes hogy itt az ország tulsó végén szolid 10fokkal volt reggel melegebb +5

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2008. december 23. kedd, 07:01


nah ma reggel nagyon érdekes dolog történt... szinte hihetetlen...

ugye korábban leírtam és képet is tettem fel, hogy ATE Power Disc fékek vannak a kocsin elõl hátul sima ATE és a megfelelõ ATE fékpofák, és olaj... eddig panaszkodtam, hogy amíg hidegek a fékek, nem úgy fognak... hát kérem ma vagyis egész este, de összesen 2 napja kint állt a kocsi, ma reggel totál le volt fagyva -5-6 fok... az elsõ fékezésnél, azt vettem észre hogy kis nyomásra, nagyon jól lassul a kocsi... harap a fék... egyszerûen el se hittem... én nem tudom miért, de ha ez így fog hidegben, akkor én nem akarok nyarat

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2008. november 24. hétfő, 17:10


Hori írta:
SoundkeY írta: Valamelyik temaba mar beszeltuk hogy ovatosan a kerekcserevel "mert vmi porvedo lemez hajlamos a zorgesre" , namost nem talalom 1.

2. Atraktuk a teligumit, es en is azt hittem "elnyomtuk a lemezt" es attol zorog, akkor hallani ha le van engedve az ablak es figylek ra.
Nem gordulesi zaj hanem "zizeges".
Felemeltuk ujra a kocsit, minden kereket megporgettunk de ugy nincs hangja......zorogni viszont zorog, .

Elotte voltam ekszijtarcsa ill elso szilent cseren, lehet nem jol tettek vissza vmit ?


nem lehet hogy neked is a katalizátornál zizeg?


Nekem az NT-nél mondták meg hogy az zireg zörög. miután alulról megütögették a kipucsövet

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2008. november 24. hétfő, 17:09


SoundkeY írta: Valamelyik temaba mar beszeltuk hogy ovatosan a kerekcserevel "mert vmi porvedo lemez hajlamos a zorgesre" , namost nem talalom 1.

2. Atraktuk a teligumit, es en is azt hittem "elnyomtuk a lemezt" es attol zorog, akkor hallani ha le van engedve az ablak es figylek ra.
Nem gordulesi zaj hanem "zizeges".
Felemeltuk ujra a kocsit, minden kereket megporgettunk de ugy nincs hangja......zorogni viszont zorog, .

Elotte voltam ekszijtarcsa ill elso szilent cseren, lehet nem jol tettek vissza vmit ?


nem lehet hogy neked is a katalizátornál zizeg?

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. november 24. hétfő, 16:30


Valamelyik temaba mar beszeltuk hogy ovatosan a kerekcserevel "mert vmi porvedo lemez hajlamos a zorgesre" , namost nem talalom 1.

2. Atraktuk a teligumit, es en is azt hittem "elnyomtuk a lemezt" es attol zorog, akkor hallani ha le van engedve az ablak es figylek ra.
Nem gordulesi zaj hanem "zizeges".
Felemeltuk ujra a kocsit, minden kereket megporgettunk de ugy nincs hangja......zorogni viszont zorog, .

Elotte voltam ekszijtarcsa ill elso szilent cseren, lehet nem jol tettek vissza vmit ?

státusz Adi01

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 229

Elküldve: 2008. október 16. csütörtök, 12:17


Elmentem szervizbe. Csináltak légtelenítést.. Jobb lett

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. október 15. szerda, 18:56


YELLOW írta: nekem kétszer le lett légtelenítve... de mégis furcsa, bár nem emlékszem elõtte miylen volt... nem is értem miért nem
meg a rázást se értem, mert ha csak érintemn a tárcsát menet közben, vagy ugye óvatosan fékezek akkor nem ráz, de ha taposom, akkor meg ráz... ezért gondoltam a Power Disc-es bemarásra, hogy talán amiatt ráz, de nem tudom mit csináljak... az tény, hogy negyobb fékezés után ha bemelegszik, nagyon harap a fék, de hidegben lazább a dolog, és puhábbnak érzem

itt van a komplett cucc ami belekerült, anyni eltéréssel, hogy a SUPER olaj helyett SL.6 került bele


Nos, egyik barátomnak Brembo Max (ezen is van bemarás) tárcsa volt elöl és õ is azt mondta, hogy bizony erõsebb fékezésnél lehetett érezni ahogy a horony "eszi" a betétet. A légtelenítéssel szerintem nem függ össze a rázás, csak a puhább, lágyabb fékpedál. Bár még régebben én is cseréltem egyik kollégám Alfáján fékbetéteket, majd utána 3x légtelenítés és ennek ellenére is sokkal puhább lett a fék, mint korábban volt...

Utánakérdeztem pár szakinál itt Németországban és õk mind azt mondták, hogy az ATE PowerDisc-hez az ATE PowerPad betéteket kell feltenni, mert azzal nagyon baba a cucc. Ebben csak az a trükk, hogy ez a betét másfélszer annyiba kerül, mint mondjuk a Ferodo Performance sportbetét, és 3x annyiba, mint a sima ATE szériabetét. Na, és akkor itt legyen valaki okos!

Alapvetõen ég és föld a különbség a sport és a széria fékrendszer között. A széria autóknál a rendszer hideg állapotában kell maximálisat nyújtania, hiszen senki nem úgy vezet, hogy mielõtt elindul munkába vagy mondjuk kirándulni, elõtte megy egy bemelegytõ kört majd az út folyamán is folyamatosan 300-400 °C körül tartja a tárcsák és betétek hõmérsékletét. A féktárcsát úgy méretezik, hogy egymás után 10 db vészfékezést kell kibírnia 160 km/h sebességrõl ha jól emlékszem 80 km/h-s sebességig és utána kuka. Ezen túlmenõen az élettartama 100 db vészfékezés (nem szorosan egymás után). Ha túlmelegszik a széria fék, akkor veszít a hatásfokából. A sport cuccok viszont ezzel ellentétben hidegen nem az igaziak (mint ahogyan ezt jópáran meg is jegyezték itt), de ha elérik az üzemi hõfokot (ami jóval magasabb, mint a széria fékek esetében), akkor mint az állat úgy fékeznek. Nem is csoda, egy versenypályán pár 100m padlógáz után mindig jön a padlófék. Teljesen mások a körülmények, az igények és mindkettõt jól kielégíteni mai napig nem lehet. Vagy egyik vagy másik.

Ennyit tudtam hozzászólni a témához.

Szemy


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2008. október 15. szerda, 15:41


nekem kétszer le lett légtelenítve... de mégis furcsa, bár nem emlékszem elõtte miylen volt... nem is értem miért nem
meg a rázást se értem, mert ha csak érintemn a tárcsát menet közben, vagy ugye óvatosan fékezek akkor nem ráz, de ha taposom, akkor meg ráz... ezért gondoltam a Power Disc-es bemarásra, hogy talán amiatt ráz, de nem tudom mit csináljak... az tény, hogy negyobb fékezés után ha bemelegszik, nagyon harap a fék, de hidegben lazább a dolog, és puhábbnak érzem

itt van a komplett cucc ami belekerült, anyni eltéréssel, hogy a SUPER olaj helyett SL.6 került bele


státusz Adi01

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 229

Elküldve: 2008. október 15. szerda, 00:36


YELLOW írta: Adi mit értesz azalatt, hogy gyári?
elvileg ATE a rendszer emiatt vettem mindenbõl ATE-t... gyárilag ha jól tudom ATE volt a tárcsa, de lehet Jurid, viszont a pofák Jurid-ok voltak az tutti...

azt tudom, h az ATE gyártja a gyári cuccokat.
Nekem úgy van most, h gyári bmw logos féktárcsa van elöl azon ATE betét hátul meg brembo féktárcsa és azon ATE fék pofa. tökéletes. nem ráz nem csinál semmit.. csak ügye amit mondtam, h valszeg le kell légteleníteni a rendszert.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2008. október 13. hétfő, 15:22


Adi mit értesz azalatt, hogy gyári?
elvileg ATE a rendszer emiatt vettem mindenbõl ATE-t... gyárilag ha jól tudom ATE volt a tárcsa, de lehet Jurid, viszont a pofák Jurid-ok voltak az tutti...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2008. október 13. hétfő, 15:20


igen ez valóban így van, ha bemelegszik határozottaban jobban fog, de az hogy hidegen nem úgy, akkor érdekes lesz a mûszakin fog az akkor is... kicsit elgondolkoztam, hogy lehet kár volt, megvenni, mondjuk meg tudok állni vele, de a bemelegedés furcsa dolog, mert a gyári sima tárcsa is ugyanúgy lehûl... mondjuk ismi A4-esében úgy harapott a fék, én meg úgy veszem észre, hogy nekem jobban kell taposni, akkor már ez is fog, de akkor meg hírtelen... ilyen lassú tempókhoz városban bõven elég...

nekem is kicsit olyan a pedál mintha levegõs lenne a rendszer... amikor másodjára lelégteleníttettem, utána jobb lett, de még lehet össze kell kopni, mióta megvan kb 1500-2000 km lehet benne, vagy annyi se, nem tudom így hírtelen de felírtam... de ezek is olyan km-ek ahol alig használtam... én a motorfék híve vagyok, ha lehet használni

státusz Adi01

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 229

Elküldve: 2008. október 13. hétfő, 13:37


YELLOW írta: ATE Power Disc


Adi01 írta:
YELLOW írta: akkor nem tudom mi lehet, bár az a baj a magyar utakon nem is nagyon lehet tudni, nem tudom hol kéne megnézem, mindig figyelem az utat hol sima, aztán ott próbálgatom, de nehezen jön össze.. remélem nem lesz vele baj

gyári a tárcsád?

csak gyárit szabad venni.
Nekem úgy van, h gyári tárcsa gyári fékbetét
viszont mostanában azt vettem észre, h beljebb megy a fékpedálom mint a gáz pedál. Én úgy emléxem, h sokkal feljebb fogott. Fék visszajelzõ se világít.

státusz pati

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 213

Elküldve: 2008. október 13. hétfő, 10:23


Ezt a sz.rt vettem én is. Ugyanez a problémám, nyúlik a fék hidegen semit sem fog. Ennek az a hátránya hogy pályán lehûl és ha baj van, akkor egyszerûen nem fékez rendesen. Ez nem közútra való tárcsa. Rendesen veszélyes, 2x is gondoljátok meg...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2008. október 13. hétfő, 05:26


ATE Power Disc


Adi01 írta:
YELLOW írta: akkor nem tudom mi lehet, bár az a baj a magyar utakon nem is nagyon lehet tudni, nem tudom hol kéne megnézem, mindig figyelem az utat hol sima, aztán ott próbálgatom, de nehezen jön össze.. remélem nem lesz vele baj

gyári a tárcsád?


státusz Adi01

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 229

Elküldve: 2008. október 12. vasárnap, 23:02


YELLOW írta: akkor nem tudom mi lehet, bár az a baj a magyar utakon nem is nagyon lehet tudni, nem tudom hol kéne megnézem, mindig figyelem az utat hol sima, aztán ott próbálgatom, de nehezen jön össze.. remélem nem lesz vele baj

gyári a tárcsád?