szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2012. október 29. hétfő, 22:24


Alesi írta: Gondoltam leírom a kis rövid sztorimat, hátha valaki okul belőle. Főszereplők a Textar és a fékbetét.

Még nyáron egy olaszországi nyaralás után észrevettem hogy nagyobb sebességnél, kb 80-tól fékezésnél ráz az autó. Nyaralás után nyomban elvittem futómű állításra, lecsekkolták a felnik állapotát, minden OK. Maradt kizárásos alapon a fék, mint hibaforrás, biztos csak fel kell szabályozni a tárcsákat, nem lenne meglepő, mert történt egy-két vészfékezés, és sokat ment az autó szerpentinen is.

Itt a remek alkalom megemlíteni, hogy a teljes fékrendszer ki lett cserélve tavasszal: Textar tárcsák, Textar betétek, Textar kopásjelzők, mert az állítólag jó, és relativ nem is annyira drága.

Hát ma jutottam csak el odáig, hogy megnézetem a fékeket, elvittem szerelőhöz, mondtam tárcsaszabályozás. Hát délután hívott, hogy nagyobb a baj, el van törve a fékbetét. Remek. Elmentem, hát a Ferodol tényleg le van repedve róla egy részen, undorító az egész. Végül ki lett cserélve Bosch betétekre, remélem ezek jobban bírják.

Soha többé Textar!


Egyik barátomnak 120d-n a Textar betétről egybe leszakadt a Ferodol.

Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2012. október 29. hétfő, 20:58


Gondoltam leírom a kis rövid sztorimat, hátha valaki okul belőle. Főszereplők a Textar és a fékbetét.

Még nyáron egy olaszországi nyaralás után észrevettem hogy nagyobb sebességnél, kb 80-tól fékezésnél ráz az autó. Nyaralás után nyomban elvittem futómű állításra, lecsekkolták a felnik állapotát, minden OK. Maradt kizárásos alapon a fék, mint hibaforrás, biztos csak fel kell szabályozni a tárcsákat, nem lenne meglepő, mert történt egy-két vészfékezés, és sokat ment az autó szerpentinen is.

Itt a remek alkalom megemlíteni, hogy a teljes fékrendszer ki lett cserélve tavasszal: Textar tárcsák, Textar betétek, Textar kopásjelzők, mert az állítólag jó, és relativ nem is annyira drága.

Hát ma jutottam csak el odáig, hogy megnézetem a fékeket, elvittem szerelőhöz, mondtam tárcsaszabályozás. Hát délután hívott, hogy nagyobb a baj, el van törve a fékbetét. Remek. Elmentem, hát a Ferodol tényleg le van repedve róla egy részen, undorító az egész. Végül ki lett cserélve Bosch betétekre, remélem ezek jobban bírják.

Soha többé Textar!

davech
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz davech

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 227

Elküldve: 2012. október 27. szombat, 19:34


Hi! Találtam jó árba fékbetétet, csak az a baj hogy pontosan nem tudom megmondani jó e. Ennyit tudok 320D (F30) (34 11 6 854 129 és 34 11 6 856 190). bmwfans azt írja 34 11 6 761 244 ami az enyémre való. Valaki aki jobban ért ehhez, meg tudná mondani jó lesz-e? köszi



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. október 27. szombat, 19:37

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2012. október 07. vasárnap, 16:04


Jim86 írta: Üdv kedves BMW rajongók!!
A problémám a következő: Városba furikázás után, sok kis utcából ki-be gyalogosok kerékpárút stb.., sűrű fékezgetések után hazaérve azt tapasztaltam hogy a bal első kerék és annak mindensége fel van melegedve :O De csak az az egy. A többi átlagos középhőmérsékletű ahogy szokott ilyenkor. Szerintetek? Volt valakinek hasonló problémálya?


A féknyeregben a dugattyú külső szabad része berozsdásodott, ezért nem tud rendesen visszahúzódni. Érdemes tömítésekkel együtt cserélni, vagy megtakarítani, de ez utóbbi nem biztos, hogy megoldja. Van hozzá javítókészlet, néhány ezer forintos tétel, az ETK-ban megtalálható.

Jim86
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 325d
Évjárat: 2007

státusz Jim86

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 46

Elküldve: 2012. október 07. vasárnap, 15:44


Üdv kedves BMW rajongók!!
A problémám a következő: Városba furikázás után, sok kis utcából ki-be gyalogosok kerékpárút stb.., sűrű fékezgetések után hazaérve azt tapasztaltam hogy a bal első kerék és annak mindensége fel van melegedve :O De csak az az egy. A többi átlagos középhőmérsékletű ahogy szokott ilyenkor. Szerintetek? Volt valakinek hasonló problémálya?

Kristen76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Kristen76

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 133

Elküldve: 2012. szeptember 19. szerda, 16:00


YELLOW írta:
Kristen76 írta: Sziasztok!

20% a fékbetét kopása és még is kigyulladt a kopásjelző lámpa a műszerfalon.Mi történt?Valami érintkezési hiba lehet?


először is gratulálok, hogy végre a problémádnak nem nyitottál új topic-ot

valszeg a fékkopásjelző kijött a helyéről. ha ugyanazt rakták vissza fékbetét csere alkalmával, akkor sanszos. nekem is letört a "füle". mellesleg nem tudom melyik fékre írod, de a hátsókat is nézdmeg, ott is van érzékelő.



Én csinálok rajta mindent, jobban tudok aludni.Ujjat tettem amikor cseréltem, de a 7végén majd alámegyek és lefigyelem a történést.Köszi kollega!!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. szeptember 19. szerda, 15:55


Kristen76 írta: Sziasztok!

20% a fékbetét kopása és még is kigyulladt a kopásjelző lámpa a műszerfalon.Mi történt?Valami érintkezési hiba lehet?


először is gratulálok, hogy végre a problémádnak nem nyitottál új topic-ot

valszeg a fékkopásjelző kijött a helyéről. ha ugyanazt rakták vissza fékbetét csere alkalmával, akkor sanszos. nekem is letört a "füle". mellesleg nem tudom melyik fékre írod, de a hátsókat is nézdmeg, ott is van érzékelő.


Kristen76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Kristen76

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 133

Elküldve: 2012. szeptember 19. szerda, 15:29


Sziasztok!

20% a fékbetét kopása és még is kigyulladt a kopásjelző lámpa a műszerfalon.Mi történt?Valami érintkezési hiba lehet?


higany
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz higany

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2012. szeptember 19. szerda, 14:23


YELLOW írta:
higany írta: Helló! e46 316osomon előbb utóbb féktárcsákat kell majd cserélnem. Kérdésem az lenne, hogy a gyári 286-os méretet könnyű lecserélni 300-asra, netántán 325ösre? Szóval elég hozzá a tárcsához passzoló nyereg meg betét és csak felcsavarozni a helyére vagy más módosításokat is igényel a fékupgrade? Első fék esetében.


a megfelelő tárcsához a megfelelő nyereg kell. és annyi. és ahogy írták 15-ös kereket akkor felejtsd el, mert a gyári is éppen elfér alatta....



16os a nyári kerekem. ha sikerül jó áron pl 300as féket találni nyergekkel, akkor lehet inkább olyat vennék, mint 286-ost, de a lényeg, hogy akkor nyeregcserével megoldható az átmérőnövelés ezek szerint.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. szeptember 19. szerda, 13:55


higany írta: Helló! e46 316osomon előbb utóbb féktárcsákat kell majd cserélnem. Kérdésem az lenne, hogy a gyári 286-os méretet könnyű lecserélni 300-asra, netántán 325ösre? Szóval elég hozzá a tárcsához passzoló nyereg meg betét és csak felcsavarozni a helyére vagy más módosításokat is igényel a fékupgrade? Első fék esetében.


a megfelelő tárcsához a megfelelő nyereg kell. és annyi. és ahogy írták 15-ös kereket akkor felejtsd el, mert a gyári is éppen elfér alatta....

Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2012. szeptember 19. szerda, 13:46


higany írta: Helló! e46 316osomon előbb utóbb féktárcsákat kell majd cserélnem. Kérdésem az lenne, hogy a gyári 286-os méretet könnyű lecserélni 300-asra, netántán 325ösre? Szóval elég hozzá a tárcsához passzoló nyereg meg betét és csak felcsavarozni a helyére vagy más módosításokat is igényel a fékupgrade? Első fék esetében.


Arra azert figyelj, hogy ha 15-os a kereked, akkor nem fog elferni.

higany
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz higany

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2012. szeptember 19. szerda, 13:39


Helló! e46 316osomon előbb utóbb féktárcsákat kell majd cserélnem. Kérdésem az lenne, hogy a gyári 286-os méretet könnyű lecserélni 300-asra, netántán 325ösre? Szóval elég hozzá a tárcsához passzoló nyereg meg betét és csak felcsavarozni a helyére vagy más módosításokat is igényel a fékupgrade? Első fék esetében.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. szeptember 03. hétfő, 22:15


Jim24 írta: Sikerült visszaállítani a szervizintervallum kijelzőket a következő videó segítségével:

YouTube videó

A különbség a videóhoz képest annyi, hogy nem csak a gyújtást kell ráadni, hanem a motort is be kell indítani. Amikor csak gyújtással próbálkoztam akkor is megjelent a sárga háromszög, de a szervizintervallumok nem jöttek elő.

Remélem az infónak valaki még hasznát veszi.
Mindenkinek köszönöm a segítséget.


ezt akartam linkelni, de a másikat választottam, csak kell érteni az angolt rgy picit, el is mondja...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz Jim24

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2012. szeptember 03. hétfő, 15:32


Sikerült visszaállítani a szervizintervallum kijelzőket a következő videó segítségével:

YouTube videó

A különbség a videóhoz képest annyi, hogy nem csak a gyújtást kell ráadni, hanem a motort is be kell indítani. Amikor csak gyújtással próbálkoztam akkor is megjelent a sárga háromszög, de a szervizintervallumok nem jöttek elő.

Remélem az infónak valaki még hasznát veszi.
Mindenkinek köszönöm a segítséget.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. szeptember 03. hétfő, 12:30


Jim24 írta:
jrtom írta: Műszerfalról is kilehet ütni. Gyújtásra rakod utánna nyomod a gombot a műszerfalon addig amíg előjön a szervíz, utánna a bajuszkapcsolón lévő pöcögtetővel kitudod választani melyik szervízt akarod visszaállítani, de a soronkövetkezőt fogja felkínálni. Ha kiválasztottad akkor nyomod a BC gombot amíg kinem nullázza.

Jim24 írta: Sziasztok,

Féktárcsát és fékbetétet cseréltem az autón (E90 N47D20A). A fékbetétek szervizintervallum kijelzőjét csak OBD-n keresztül lehet visszaállítani vagy létezik más megoldás is?

Köszönöm az infót előre is.




Köszi a segítséget, de E90-ről van szó. Itt ha ráadom a gyújtást nem jön elő semmilyen szerviz csak, ha beindítom a motort. De járó motornál is hiába keresem ki az első vagy hátsó fék szervizintervallumát és nyomom a BC vagy a km. nullázó gombot nem történik semmi.


szerintem a napi számlálót nyomva kell tartani, amíg be nem jön



YouTube videó