zoltan írta:
bmw320d4 írta:
Beluga írta:
ok ezt értem amit irsz,azt is elfogadom,hogy igy müködik normálisan,de mitöl megy felfelé a mutató 10L-re miközben üresben lassulok?
Mert az alapjáraton üzemelõ motor fogyasztása gyakorlatilag konstans, a sebességed viszont egyre csökken.
Tehát:-ha x az alapjáraton elfogyasztott üzemanyag egységnyi idõ alatt, és az X értéke pl 7l/óra, akkor ha pontosan 100km/h-val gurulsz, akkor 7l/100km-es átlagfogyasztásod van.
Ha viszont csak 50km/h val gurulsz akkor 14l-es fogyasztást fog mutatni a fogymérõd.
És egyre többet és többet, mivel 7 liter üzemanyagod van egy órára.
Nekem is pont az imán feltûnt, hogy ha üresben gurulok és lassulok akkor a fogyasztás nõ.
Ha belegondolok teljesen logikus a dolog ezek alapján és meg is nyugodtam. Én csak annyit tennék hozzá, hogy nem digitális a kijelzés hanem analóg ezért nem képes tökéletesen mindent pontosan megmutatni a változó körülmények hatásakor pl.: üresben a fogyasztást lassuló gurulás esetén, mert ilyenkor át kellene váltani l/órára a fogyasztás kijelzését.
Remélem nem mondtam akkora hülyeséget.
Sziasztok
epp az elobb lett megbeszelve, h minden pillanatban jol mutat tulajdonkeppen. ha gurulsz akkor a fogyasztasa mondjuk 1L DE EZ UGYE L/ÓRÁBAN, akkor ha 100al gurulsz, akkor azt fogja irni, hogy 1l/100km, mert 1[L/Ó]/100[KM/Ó]*100=1, ha 50-el mész, akkor (1/50)*100=2L/100km, ha 30cal gurulsz, akkor (1/30)*100=3,33L/100km ha 5tel gurulsz, akkor (1/5)*100=20L, ha 2vel, akkor (1/2)*100=50l/100km...
minel jobban kozelitesz a 0 sebesseghez, annal nagyobb a fogyasztas. es 0nal pedig vegtelen es e36on peldaul ha allok, akkor el is tunik a mutato a vegtelenbe, e46on az elozoleg leirt dolgok miatt ugy csinaltak be, h 0-ra alljon be a mutato...