YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. január 22. vasárnap, 18:02


zsozseszka írta: Sziasztok!
A mai napon tökéletesen működött a fűtésem. Leállítottam az autót majd kb. 30 perc múlva indítás fűtés bekapcsol és csak a vezérlő világított a levegő nem jött be az utastérbe. Leállítottam a motort majd kb. 5 perc után ismét beindítottam és már a vezérlőt sem tudtam bekapcsolni. Valami ötltet? Reggel nagyon hideg lesz. Köszönöm!


ezeket biztiket nézd át.
28, 37, 62, 63, 64, 68

zsozseszka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2002

státusz zsozseszka

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 50

Elküldve: 2017. január 22. vasárnap, 17:43


Sziasztok!
A mai napon tökéletesen működött a fűtésem. Leállítottam az autót majd kb. 30 perc múlva indítás fűtés bekapcsol és csak a vezérlő világított a levegő nem jött be az utastérbe és nem is hallottam forogni a ventilátort. Leállítottam a motort majd kb. 5 perc után ismét beindítottam és már a vezérlőt sem tudtam bekapcsolni. Valami ötltet? Reggel nagyon hideg lesz. Köszönöm!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. január 22. vasárnap, 17:59

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz gumisjani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2017. január 12. csütörtök, 21:19


ogre320 írta: Na, már megint én!
Úgy látom ez a fűtés mindig kitalál valamit, hogy bosszanthasson. Most, hogy végre tök jól jön a meleg, beszarik más... nem fúj levegőt az ablakra. Semmit, mintha nem nyílna ki a szellőző, pedig hallok búgást mikor bekapcsolom a klímapanelt. Ha megnyomom az ablakfűtés gombot fullra pörög a ventilátor és hallom ahogy süvít egy kis minimális levegő a szellőzőkön, de semmi több, mintha az összes befúvó el lenne zárva. Ha bekapcsolom, testre és lábra jön rendesen, de ablakra semmi. Hol keressem a hibát? Vezérlő panel csere?


Szia.Megoldódott a problémád?Nekem középen nem nyit ki.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz ogre320

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2016. december 26. hétfő, 12:33


Na, már megint én!
Úgy látom ez a fűtés mindig kitalál valamit, hogy bosszanthasson. Most, hogy végre tök jól jön a meleg, beszarik más... nem fúj levegőt az ablakra. Semmit, mintha nem nyílna ki a szellőző, pedig hallok búgást mikor bekapcsolom a klímapanelt. Ha megnyomom az ablakfűtés gombot fullra pörög a ventilátor és hallom ahogy süvít egy kis minimális levegő a szellőzőkön, de semmi több, mintha az összes befúvó el lenne zárva. Ha bekapcsolom, testre és lábra jön rendesen, de ablakra semmi. Hol keressem a hibát? Vezérlő panel csere?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz ogre320

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2016. december 22. csütörtök, 15:46


YELLOW írta:
ogre320 írta: Nálam úgy tűnik a légtelenítéssel volt probléma. Közel 1 óra járatás után talán az összes bubi kijött belőle, most frankón jön a meleg mindenhol, középen szinte olvad a szellőzőrács. Azért az érdekes, hogy én már közel 4000 km-t mentem vele mióta nálam van, előtte "lábon" hozták be Németországból, és azóta nem dolgozta ki magából a levegőt a rendszer...


hát ha vissza olvasol, jó régre, kb 6 évvel korábra én írtam, hogy mivel keveset megyek, de nekem kb 2 hónap alatt légtelenedett le full. mindig mentem vele egy kicsit, majd légtelenítés. aztán megint menni, megint légtelenítés.
sokan ott rontják el a légtelenítést, hogy a fűtést nem nyitják be, vagy nem üzem meleg motornál csinálják.


A fordulat emelkedésre visszatérve. Most -2 fok van, ha 23 fokra állítom a fűtést még nem emel fordulatot, ha 24-re vagy följebb, akkor már megemeli. Viszont 23 fokon is ugyanolyan meleget fúj menet közben, amúgy most már érezni különbséget alapjárat és kocsikázás között. Ha alapjáraton nagyon pörgetem a ventit, akkor langyosodik a fűtés, de ha megtúráztatom a motort rögtön jön a meleg.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. december 22. csütörtök, 11:30


ogre320 írta: Nálam úgy tűnik a légtelenítéssel volt probléma. Közel 1 óra járatás után talán az összes bubi kijött belőle, most frankón jön a meleg mindenhol, középen szinte olvad a szellőzőrács. Azért az érdekes, hogy én már közel 4000 km-t mentem vele mióta nálam van, előtte "lábon" hozták be Németországból, és azóta nem dolgozta ki magából a levegőt a rendszer...


hát ha vissza olvasol, jó régre, kb 6 évvel korábra én írtam, hogy mivel keveset megyek, de nekem kb 2 hónap alatt légtelenedett le full. mindig mentem vele egy kicsit, majd légtelenítés. aztán megint menni, megint légtelenítés.
sokan ott rontják el a légtelenítést, hogy a fűtést nem nyitják be, vagy nem üzem meleg motornál csinálják.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz ogre320

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2016. december 22. csütörtök, 10:20


Nálam úgy tűnik a légtelenítéssel volt probléma. Közel 1 óra járatás után talán az összes bubi kijött belőle, most frankón jön a meleg mindenhol, középen szinte olvad a szellőzőrács. Azért az érdekes, hogy én már közel 4000 km-t mentem vele mióta nálam van, előtte "lábon" hozták be Németországból, és azóta nem dolgozta ki magából a levegőt a rendszer...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz ogre320

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2016. december 21. szerda, 22:57


vtz írta:
ogre320 írta:
vtz írta: Sziasztok !!!
Olyan kérdésem lenne,hogy ha a fűtéscsapról lehúzom a csatlakozót (M43 B19TU) és újra vissza dugom rá,akkor kellene e valamilyen hangot hallani ? Kattanás stb stb .
Előre is köszönöm a segítséget !


Nekem gyújtáson halk, éles búgás szerű hang jön belőle ha fűtést kapcsolok. (csak álló motornál hallani)
Amúgy ha lehúzom a csatit kinyit, vagy bezár? Külföldi fórumokon azt olvastam, hogy kinyit ha lehúzom a csatit, így elvileg le lehet tesztelni, hogy azzal van baj vagy mással, de még nem próbáltam ki.


Köszönöm szépen a segítséget ! Nekem semmilyen hangot nem produkál(szerintem) viszont fűtésem meg alig van .
Légtelenítés már megvolt első körön,és ezért gondoltam a fűtéscsap hibára.Ha jól értem amit írsz,ha lehúzom a csatit és megjön a fűtés akkor a fűtéscsap lesz a hibás ??


http://blog.bavauto.com/5873/b...r-no-heat/

Ha jól értelmezem, akkor alaphelyzetben full nyitva van, és ahogy kapja a feszkót a vezérlőtől úgy zár el, mégpedig ha minden igaz ezért:

http://forum.e46fanatics.com/s...?t=1052744

Idézet: Quoted from BMW E46 Climate Control

"Map cooling is used by the DME MS 43.0 for the M54 engines. This can create very high coolant temperatures which could be damaging to the climate control system. If the heater core temperature exceeds 80oC, the water valve is closed until the temperature drops below 80oC.

If the temperature at the heater core increases above 93oC (i.e. water valve faulty), the IHKR will signal the DME (via K-bus/Kombi/CAN) to energized the map cooling thermostat."


Tehát ha lehúzva jó, rádugva meg nem, akkor vagy a vezérlő szar, vagy a hőmérséklet szenzor, és ezért küld feszkót a vezérlő a szelepbe, hogy zárjon el, ha jól tudom van egy fűtőradiátor hőmérséklet szenzor a vezérlő panel mögött.
Viszont járni nem járhatsz lehúzott szeleppel, mert leolvad a műszerfal, de próbának jó lehet ha lehúzod a csatit.

Ha jól tévedek ezek a lehetőségek...

vtz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz vtz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2016. december 21. szerda, 20:58


ogre320 írta:
vtz írta: Sziasztok !!!
Olyan kérdésem lenne,hogy ha a fűtéscsapról lehúzom a csatlakozót (M43 B19TU) és újra vissza dugom rá,akkor kellene e valamilyen hangot hallani ? Kattanás stb stb .
Előre is köszönöm a segítséget !


Nekem gyújtáson halk, éles búgás szerű hang jön belőle ha fűtést kapcsolok. (csak álló motornál hallani)
Amúgy ha lehúzom a csatit kinyit, vagy bezár? Külföldi fórumokon azt olvastam, hogy kinyit ha lehúzom a csatit, így elvileg le lehet tesztelni, hogy azzal van baj vagy mással, de még nem próbáltam ki.


Köszönöm szépen a segítséget ! Nekem semmilyen hangot nem produkál(szerintem) viszont fűtésem meg alig van .
Légtelenítés már megvolt első körön,és ezért gondoltam a fűtéscsap hibára.Ha jól értem amit írsz,ha lehúzom a csatit és megjön a fűtés akkor a fűtéscsap lesz a hibás ??

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz ogre320

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2016. december 21. szerda, 17:16


vtz írta: Sziasztok !!!
Olyan kérdésem lenne,hogy ha a fűtéscsapról lehúzom a csatlakozót (M43 B19TU) és újra vissza dugom rá,akkor kellene e valamilyen hangot hallani ? Kattanás stb stb .
Előre is köszönöm a segíséget !


Nekem gyújtáson halk, éles búgás szerű hang jön belőle ha fűtést kapcsolok. (csak álló motornál hallani)
Amúgy ha lehúzom a csatit kinyit, vagy bezár? Külföldi fórumokon azt olvastam, hogy kinyit ha lehúzom a csatit, így elvileg le lehet tesztelni, hogy azzal van baj vagy mással, de még nem próbáltam ki.

vtz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz vtz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2016. december 20. kedd, 20:49


Sziasztok !!!
Olyan kérdésem lenne,hogy ha a fűtéscsapról lehúzom a csatlakozót (M43 B19TU) és újra vissza dugom rá,akkor kellene e valamilyen hangot hallani ? Kattanás stb stb .
Előre is köszönöm a segíséget !

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz ogre320

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2016. december 20. kedd, 20:19


YELLOW írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta: mindent állít. de írtam is szerintem, hogy tekerd be pirosba.


Hát, részben siker, mert most már ha megnyitom a középsőket, ott jön a meleg, de csak korlátozott mennyiségben, mert ha feljebb csavarom a ventilátort hűvösödik, plusz lábra ugyanúgy elég hideg jön, ablakra meg kb épphogy annyira meleg, hogy a párát lefújja, de meleget nem csinál sajna...

Mit tudok még megnézni gyorsan és egyszerűen ami okozhatja ezt? Fűtéscsapot meg a fűtőradiátort nem vadászom ki ha nem szükséges...

Légtelenítés csak annyi, hogy járó motornál kilazítom a tágulási tartályon a betöltő melletti kis csavart?


na most én is észrevettem, ha hideg a motor és beindítom a ventit, akkor megemeli egy kicsit a fordulatot.

de üzem meleg motornál is alig fúj meleget? és már pirosba van tekerve? lehet ennek a tekerőnek a bowdene kiakadt. előbb ezt nézném meg. ki kell szedni a középső rostélyt. bár lehet alul akadt szét, akkor a kesztyűtartót is le kell venni.
ha nincs szétakadva, akkor valószínű levegős. fűtést maxra kell venni, üzemmeleg motornál légteleníteni. vannak légtelenítő szerelep. sorba kell menni. a kiegyenlítő tartálytól a legtávolabbival kell kezdeni. ha ott jön a víz, elzárni és jöhet a közelebbi.
ha meg nem levegős, akkor lehet nem nyit ki rendesen a fűtéscsap.


nyáron kb 3km után, ilyen hidegben 4-5km után középen áll a mutató, de még 20km után is ugyanolyan gyengén fűt, mintha hideg lenne...
a tekerő jónak tűnik, mert ha kékbe tekerem akkor középen is full hideg jön, piroson egész jó amíg nem csavarom föl a venti fordulatot, és érezni is ahogy "beugrik" a két végállásba

jelenleg úgy néz ki, hogy közepes venti fordulatig
- ablak langyos/meleg
- test meleg
- láb langyos
fullon már csak
- ablak hűvös, de a párát még lenyomja
- test langyos
- láb hideg

olyan mintha kihűlne a főtőradiátor, nem melegíti föl rendesen a levegőt, csak ha lassú a ventilátor, a tempó minimálisan változtatja csak, 100 körül egy hangyányival jobb, de nem jelentős

az viszont biztos, hogy a szellőztetés miatt emelkedik meg a fordulat, mert ha kikapcsolom rögtön visszaáll 600-ra, és az furcsa nekem, hogy csak mínuszokban csinálja...

átnéztem:
hidegen - melegen emeli a fordulatot a szellőztetés miatt
melegen érdekes, hogy a hűtőventilátor is jobban kezd pörögni (szóval az utcát bőszen fűtöm, de az utastérben meg vacogok, marhajó... )
melegen óvatosan lecsavartam a kiegyenlítő tartály kupakot meg a légtelenítő csavart, megjárattam álló motor mellett a fűtéscsapot, megnyomkodtam a csöveket ahol elértem, egy pár bubi mintha kijött volna, most egy fokkal jobb lett a helyzet, fullra csavart ventilátorral sem hűl ki a fűtés, középen pedig tök jó meleg, lábon és ablaknál is tűrhető, így már élhető, 1 hónap múlva meg úgyis szerelő, mert műszaki jön...

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. december 21. szerda, 10:37

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. december 20. kedd, 19:09


ogre320 írta:
YELLOW írta: mindent állít. de írtam is szerintem, hogy tekerd be pirosba.


Hát, részben siker, mert most már ha megnyitom a középsőket, ott jön a meleg, de csak korlátozott mennyiségben, mert ha feljebb csavarom a ventilátort hűvösödik, plusz lábra ugyanúgy elég hideg jön, ablakra meg kb épphogy annyira meleg, hogy a párát lefújja, de meleget nem csinál sajna...

Mit tudok még megnézni gyorsan és egyszerűen ami okozhatja ezt? Fűtéscsapot meg a fűtőradiátort nem vadászom ki ha nem szükséges...

Légtelenítés csak annyi, hogy járó motornál kilazítom a tágulási tartályon a betöltő melletti kis csavart?


na most én is észrevettem, ha hideg a motor és beindítom a ventit, akkor megemeli egy kicsit a fordulatot.

de üzem meleg motornál is alig fúj meleget? és már pirosba van tekerve? lehet ennek a tekerőnek a bowdene kiakadt. előbb ezt nézném meg. ki kell szedni a középső rostélyt. bár lehet alul akadt szét, akkor a kesztyűtartót is le kell venni.
ha nincs szétakadva, akkor valószínű levegős. fűtést maxra kell venni, üzemmeleg motornál légteleníteni. vannak légtelenítő szerelep. sorba kell menni. a kiegyenlítő tartálytól a legtávolabbival kell kezdeni. ha ott jön a víz, elzárni és jöhet a közelebbi.
ha meg nem levegős, akkor lehet nem nyit ki rendesen a fűtéscsap.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz ogre320

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2016. december 20. kedd, 15:45


YELLOW írta: mindent állít. de írtam is szerintem, hogy tekerd be pirosba.


Hát, részben siker, mert most már ha megnyitom a középsőket, ott jön a meleg, de csak korlátozott mennyiségben, mert ha feljebb csavarom a ventilátort hűvösödik, plusz lábra ugyanúgy elég hideg jön, ablakra meg kb épphogy annyira meleg, hogy a párát lefújja, de meleget nem csinál sajna...

Mit tudok még megnézni gyorsan és egyszerűen ami okozhatja ezt? Fűtéscsapot meg a fűtőradiátort nem vadászom ki ha nem szükséges...

Légtelenítés csak annyi, hogy járó motornál kilazítom a tágulási tartályon a betöltő melletti kis csavart?

borbelyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz borbelyi

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2016. december 19. hétfő, 20:40


ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta: Sziasztok!

E46 320Ci coupeban elég harmatos a fűtésem, csak lábra és ablakra fúj meleget, középen csak hideg jön, ezt már ősszel megfigyeltem, de igazából ez nem is lenne probléma, mert azt úgyis mindig elzárva tartom mert idegesít ha rám fúj, viszont mostanában az erős hajnali mínuszokban észrevettem, hogy nem igazán akar felmelegedni az utastér, ülésfűtés miatt nem olyan feltűnő, de igazából mintha csak langyos levegőt fújna a kocsi. Vízhőfok 4-5km után középen áll, ennek ellenére elég langyos az a "meleg" amit fúj a kocsi, 20km nem elég arra, hogy felmelegedjen az utastér, mindegy hogy hány fokra állítom, ha 32 fokon van, akkor is csak épphogy melegnek mondható, de inkább langyos. A másik autómban ömlik a meleg, pedig fele akkora motor van benne. Merre kezdjek nézelődni?

Valamint miért van az, hogy megemeli az alapjáratot, ha rákapcsolom a fűtést? Üzemmelegen az alapjáratom 600 körül van, ha rákapcsolom a fűtést felmegy kb 800-ra, és ezt csak minuszokban csinálja, ha van +2 fok akkor már nem emeli meg. Ez valami funkció, vagy hiba?


a két középső rostély közötti tekerő piros állásban van? ha nem, akkor tekerd oda.
vagy nem jó a fűtéscsap, esetleg levegős a rendszer.
az emelt fordult. nem lehet, hogy a klíma be van kapcsolva?


ha levegős lenne nem forralná a vizet? semmi gond nincs a motorral, csak a fűtés sovány
a középső tekerős bizgentyű csak a mellette lévő szellőzőket állítja, vagy rosszul tudom? ha pirosba tekerem középen nem jön semmi levegő, hiába kapcsolom a panelen, ott valami tuti szar, de ez igazából nem érint, mert a másik autóban is zárva tartom azokat mindig, csak lábra meg ablakra van állítva, viszont a BMW-ben csak langyos jön mindenhol, 100-as tempónál picit melegebb, de még akkor is csak kéz meleg...

nincs klíma kapcsolva, csak simán a ventilátort indítom el, elkezd felkúszni az alapjárat 800-ig, de csak mínuszokban, ha van 2-3 fok már nem csinálja, furcsa...

ezt csinálja:
https://www.youtube.com/watch?v=MhoYTMeP12g

0:25-kor kikapcsolom a ventit
0:36-kor ismét bekapcsolom


ha a fűtéskörben levegős, akkor nem forralja a vizet, viszont ott megáll benne a levegő és nem megy a meleg hűtővíz a radiátorba bele.
a középső tekerővel azt állítod, hogy meleg legyen, vagy keverjen kinti hideget is hozzá. ha meleget akarsz, akkor legalább fehér jelzésig kell tekerni, de inkább a pirosba legyen, ha kékbe van, nem fogsz meleget kapni. hiába veszed fel 30 fokra a fűtést.
arra pedig szintén számolni kell, hogy a meleget, nem nyomja olyan intenzitással a szélvédőre, vagy a lábtérbe, mintha testre nyomná.
azért mindenképp jó lenne úgy tesztelni, hogy a testre fújás is legyen aktív.
fordulat emelkedés, lehet jó lenne lakatfogóval áramot nézni, mert lehet valami túl nagy áramot vesz fel. vagy éppen nem nyit ki valami, és ellen dolgozik a vízpumpának.


egy hülye kérdés:
A középső tekerő elvileg az összes légbefúvót állítja, vagy csak a középsőt? Mert ha jól emlékszek nekem most a kékben van, mert utoljára nyáron használtam azokat a szellőzőket mikor klímáztam.


mindent állít. de írtam is szerintem, hogy tekerd be pirosba.


Akkor lehet, hogy kőkeményen beszopattam magam. Holnap kiderül! Köszi!


Szia!
Ne is idegesítsd magad, én a múlt héten vettem észre ezen apróságot (márhogy mindent állít és ezért jön hideg az arcomba).