nonesz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz nonesz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2010. június 20. vasárnap, 18:06


Sziasztok

Nekem megoldódott a légkondi bajom.
Elektomágnes szart be. Azt kellett kicserélni és már műkszik is.

Köszönöm a segítségeteket 4


dfle
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz dfle

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2010. június 15. kedd, 20:30


bmw320d4 írta:
dfle írta: Sziasztok!
A problémám a következő: 318d E46 -ban nem megy a klíma,elmentem szervizbe hol kiderült,szivárog a gáz. A szimatolóval megállapították, hogy állítólag a magasnyomású szelepnél ereszt. Ez a szelep egy bicikli szelephez hasonlít, ami az egyik boltban 11000-be kerül,de képet semmit nem tudtak mutatni, csak telefonon tudná megrendelni, amit persze nem vesznek vissza ha nem az ami kell. Az NT- nél azt mondja a srác, hogy csak együtt van valami csővel és 30000 ft. Ez a kicsi szelep 11 ezerért??? Tudna valaki véleményt mondani??? Köszi!



Egy komolyabb klímás műhelyben 3 perc alatt kicserélik a szeleptűt párezer forintért.
Viszonyításként: A gyári szelep (olyanhoz, aminél cserélhető) 2515Ft.




Az nagyon jó ár lenne, csak hol lehetne beszerezni???

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. június 15. kedd, 17:35


dfle írta: Sziasztok!
A problémám a következő: 318d E46 -ban nem megy a klíma,elmentem szervizbe hol kiderült,szivárog a gáz. A szimatolóval megállapították, hogy állítólag a magasnyomású szelepnél ereszt. Ez a szelep egy bicikli szelephez hasonlít, ami az egyik boltban 11000-be kerül,de képet semmit nem tudtak mutatni, csak telefonon tudná megrendelni, amit persze nem vesznek vissza ha nem az ami kell. Az NT- nél azt mondja a srác, hogy csak együtt van valami csővel és 30000 ft. Ez a kicsi szelep 11 ezerért??? Tudna valaki véleményt mondani??? Köszi!



Egy komolyabb klímás műhelyben 3 perc alatt kicserélik a szeleptűt párezer forintért.
Viszonyításként: A gyári szelep (olyanhoz, aminél cserélhető) 2515Ft.


dfle
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz dfle

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2010. június 15. kedd, 17:16


Sziasztok!
A problémám a következő: 318d E46 -ban nem megy a klíma,elmentem szervizbe hol kiderült,szivárog a gáz. A szimatolóval megállapították, hogy állítólag a magasnyomású szelepnél ereszt. Ez a szelep egy bicikli szelephez hasonlít, ami az egyik boltban 11000-be kerül,de képet semmit nem tudtak mutatni, csak telefonon tudná megrendelni, amit persze nem vesznek vissza ha nem az ami kell. Az NT- nél azt mondja a srác, hogy csak együtt van valami csővel és 30000 ft. Ez a kicsi szelep 11 ezerért??? Tudna valaki véleményt mondani??? Köszi!

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. június 13. vasárnap, 16:23


nonesz írta:
vsop14 írta:
nonesz írta:
vsop14 írta:
nonesz írta: Sziasztok

Szakik, olyanba kérném a segítséget, hogy a klíma kuplung nem húz be. (vmi mágneskapcs ) Azt nem tudja vki, hogy a kompresszornál az elektromos csatlakozónál, mi az a 3-4 cm hosszú leszigetelt hengeres vmi. Olyan mint 1 zavarszűrő v biztosíték szigetelésbe. Nem lehet szétszedni ! Lehet az a vmi rosssz ?
Vagy a tekercselésnél lesz vmi baj ? Nem húzza be a tárcsát . Ha bekapcsoljátok a klímát, akkor a ventillátor egyből forogni kezd ?
Másik kérdés, hogy a legegyszerűbb a bordásszíjat leszedni. Hol a feszítő ? Hogy kell cserélni ?
Na meg mennyibe kerülhet az a mágneskapcs ? Ugye nem kell kompresszort is venni ?

Előrre is köszi


lehet külön is cserélni a mágneskuplungot. először vedd le magát a mágneskuplungot és nézd meg, havernak el volt benne szakadva a vezeték. megforrasztottuk és azóta is megy.



Most azt akarjuk mi is, de h lehet leszedni ? Ha leszedjük lehetne mérni is, h mi lehet a baj . Leszedésbe vki tud infót ?



kicsavarod az 1-es jelű csavart és már lenn is van. asszem van egy takarólemez a csavar előtt, azt simán csavarhúzóval kipattintod.


Köszi.
Addig, h a középső csavart kiszedtem és a ferodoros részig eljutottunk, csak a bordásszíj útban van. Az ékszíjtárcsát kéne leszedni, h az elektromos részhez jusunk. Nekem kicsit más, mint a képen.


az 1-es a feszítő

nonesz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz nonesz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2010. június 13. vasárnap, 15:38


vsop14 írta:
nonesz írta:
vsop14 írta:
nonesz írta: Sziasztok

Szakik, olyanba kérném a segítséget, hogy a klíma kuplung nem húz be. (vmi mágneskapcs ) Azt nem tudja vki, hogy a kompresszornál az elektromos csatlakozónál, mi az a 3-4 cm hosszú leszigetelt hengeres vmi. Olyan mint 1 zavarszűrő v biztosíték szigetelésbe. Nem lehet szétszedni ! Lehet az a vmi rosssz ?
Vagy a tekercselésnél lesz vmi baj ? Nem húzza be a tárcsát . Ha bekapcsoljátok a klímát, akkor a ventillátor egyből forogni kezd ?
Másik kérdés, hogy a legegyszerűbb a bordásszíjat leszedni. Hol a feszítő ? Hogy kell cserélni ?
Na meg mennyibe kerülhet az a mágneskapcs ? Ugye nem kell kompresszort is venni ?

Előrre is köszi


lehet külön is cserélni a mágneskuplungot. először vedd le magát a mágneskuplungot és nézd meg, havernak el volt benne szakadva a vezeték. megforrasztottuk és azóta is megy.



Most azt akarjuk mi is, de h lehet leszedni ? Ha leszedjük lehetne mérni is, h mi lehet a baj . Leszedésbe vki tud infót ?



kicsavarod az 1-es jelű csavart és már lenn is van. asszem van egy takarólemez a csavar előtt, azt simán csavarhúzóval kipattintod.


Köszi.
Addig, h a középső csavart kiszedtem és a ferodoros részig eljutottunk, csak a bordásszíj útban van. Az ékszíjtárcsát kéne leszedni, h az elektromos részhez jusunk. Nekem kicsit más, mint a képen.


vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. június 13. vasárnap, 11:55


nonesz írta:
vsop14 írta:
nonesz írta: Sziasztok

Szakik, olyanba kérném a segítséget, hogy a klíma kuplung nem húz be. (vmi mágneskapcs ) Azt nem tudja vki, hogy a kompresszornál az elektromos csatlakozónál, mi az a 3-4 cm hosszú leszigetelt hengeres vmi. Olyan mint 1 zavarszűrő v biztosíték szigetelésbe. Nem lehet szétszedni ! Lehet az a vmi rosssz ?
Vagy a tekercselésnél lesz vmi baj ? Nem húzza be a tárcsát . Ha bekapcsoljátok a klímát, akkor a ventillátor egyből forogni kezd ?
Másik kérdés, hogy a legegyszerűbb a bordásszíjat leszedni. Hol a feszítő ? Hogy kell cserélni ?
Na meg mennyibe kerülhet az a mágneskapcs ? Ugye nem kell kompresszort is venni ?

Előrre is köszi


lehet külön is cserélni a mágneskuplungot. először vedd le magát a mágneskuplungot és nézd meg, havernak el volt benne szakadva a vezeték. megforrasztottuk és azóta is megy.


Most azt akarjuk mi is, de h lehet leszedni ? Ha leszedjük lehetne mérni is, h mi lehet a baj . Leszedésbe vki tud infót ?



kicsavarod az 1-es jelű csavart és már lenn is van. asszem van egy takarólemez a csavar előtt, azt simán csavarhúzóval kipattintod.


nonesz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz nonesz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2010. június 13. vasárnap, 11:12


vsop14 írta:
nonesz írta: Sziasztok

Szakik, olyanba kérném a segítséget, hogy a klíma kuplung nem húz be. (vmi mágneskapcs ) Azt nem tudja vki, hogy a kompresszornál az elektromos csatlakozónál, mi az a 3-4 cm hosszú leszigetelt hengeres vmi. Olyan mint 1 zavarszűrő v biztosíték szigetelésbe. Nem lehet szétszedni ! Lehet az a vmi rosssz ?
Vagy a tekercselésnél lesz vmi baj ? Nem húzza be a tárcsát . Ha bekapcsoljátok a klímát, akkor a ventillátor egyből forogni kezd ?
Másik kérdés, hogy a legegyszerűbb a bordásszíjat leszedni. Hol a feszítő ? Hogy kell cserélni ?
Na meg mennyibe kerülhet az a mágneskapcs ? Ugye nem kell kompresszort is venni ?

Előrre is köszi


lehet külön is cserélni a mágneskuplungot. először vedd le magát a mágneskuplungot és nézd meg, havernak el volt benne szakadva a vezeték. megforrasztottuk és azóta is megy.


Most azt akarjuk mi is, de h lehet leszedni ? Ha leszedjük lehetne mérni is, h mi lehet a baj . Leszedésbe vki tud infót ?

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. június 12. szombat, 23:04


nonesz írta: Sziasztok

Szakik, olyanba kérném a segítséget, hogy a klíma kuplung nem húz be. (vmi mágneskapcs ) Azt nem tudja vki, hogy a kompresszornál az elektromos csatlakozónál, mi az a 3-4 cm hosszú leszigetelt hengeres vmi. Olyan mint 1 zavarszűrő v biztosíték szigetelésbe. Nem lehet szétszedni ! Lehet az a vmi rosssz ?
Vagy a tekercselésnél lesz vmi baj ? Nem húzza be a tárcsát . Ha bekapcsoljátok a klímát, akkor a ventillátor egyből forogni kezd ?
Másik kérdés, hogy a legegyszerűbb a bordásszíjat leszedni. Hol a feszítő ? Hogy kell cserélni ?
Na meg mennyibe kerülhet az a mágneskapcs ? Ugye nem kell kompresszort is venni ?

Előrre is köszi


lehet külön is cserélni a mágneskuplungot. először vedd le magát a mágneskuplungot és nézd meg, havernak el volt benne szakadva a vezeték. megforrasztottuk és azóta is megy.

nonesz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz nonesz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2010. június 12. szombat, 20:46


Sziasztok

Szakik, olyanba kérném a segítséget, hogy a klíma kuplung nem húz be. (vmi mágneskapcs ) Azt nem tudja vki, hogy a kompresszornál az elektromos csatlakozónál, mi az a 3-4 cm hosszú leszigetelt hengeres vmi. Olyan mint 1 zavarszűrő v biztosíték szigetelésbe. Nem lehet szétszedni ! Lehet az a vmi rosssz ?
Vagy a tekercselésnél lesz vmi baj ? Nem húzza be a tárcsát . Ha bekapcsoljátok a klímát, akkor a ventillátor egyből forogni kezd ?
Másik kérdés, hogy a legegyszerűbb a bordásszíjat leszedni. Hol a feszítő ? Hogy kell cserélni ?
Na meg mennyibe kerülhet az a mágneskapcs ? Ugye nem kell kompresszort is venni ?

Előrre is köszi

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. június 10. csütörtök, 06:53


bmw320d4 írta:

Tirisztorral elég érdekes lenne egyenáramot szabályozni, nem?
A süniben egy PWM van, Mosfetes kimenettel.

A BMW kompresszorok sem mind mágneskuplungosak,inkább a szabályozószelepes megoldás van túlnyomó többségben. (Ilyenkor a kompresszor állandóan üresen megy, ha hűteni is kell, akkor a bypass-t vezérlik szintén PWM-mel.


A tirisztorral egyenfeszt szabályozni nem, de kapcsolni lehet (emlékeim szrint,és használtuk is). Szerintem a triac, tirisztor, mint kapcsoló elem jobb mint a Fet, mert kapcsoláskor a nullátmenetkor nincs hő termelés szemben a Fet-el. A süniről többen írták,(lehet, hogy helytelenül, hogy abban ellenállások vannak (én még nem szedtem szét), de az bizony melegedne rendesen. Az enyémben (e46) mágnes kuplung is van és amiket láttam más autókban is van. Gondolom, az aut klíma szabályzása van bypass -al megoldva,
nem tudom, az e46-ban is van-e ez már. Ha igen, akkor a probléma felvetőjénél is talán ez lehet a baj.









Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2010. június 10. csütörtök, 06:55

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. június 09. szerda, 23:08


hil írta:

Én úgy tudom, hogy a süni a befúvó venti fordulatszámát változtatja. Talán ellenállások vannak benne, ezt nem tudom, bár egyszerűbb és elegánsabb lenne fokozat mentesen állítani azt pl tirisztorral.
A mágnes kapcsoló, már ha egyre gondolunk, a klima kompresszor tengelyén van és kuplungként működik. Az ékszijtárcsa mindig forog és ha behúz a mágnes, akkor hajtja a kompresszor tengelyt.Amennyiben kicsi a gáznyomás, akkor ez nem fog behúzni, tehát a motort sem fogja le.



Tirisztorral elég érdekes lenne egyenáramot szabályozni, nem?
A süniben egy PWM van, Mosfetes kimenettel.

A BMW kompresszorok sem mind mágneskuplungosak,inkább a szabályozószelepes megoldás van túlnyomó többségben. (Ilyenkor a kompresszor állandóan üresen megy, ha hűteni is kell, akkor a bypass-t vezérlik szintén PWM-mel.


JanoE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1995

státusz JanoE46

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 167

Elküldve: 2010. június 09. szerda, 22:37


Ja,nekem is a fűtésellenállás volt rossz a 39-be.Fújta egyfolytába a levegőt ha kellett ha nem.Kivettem a kulcsot,akkor is.Én ideiglenesen kivettem akkor a biztosítékot,csak épp másnap esett az eső perszeés kellett a párátlanítás.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. június 09. szerda, 21:50


hil írta:
InsectKiller írta:

A "süni" nem akkor cserés tutira, ha a kocsi össze-vissza nyomja a hőmérsékletet? Nem úgy volt, hogy fújt mint állat mindig és az volt a baja...


Én úgy tudom, hogy a süni a befúvó venti fordulatszámát változtatja. Talán ellenállások vannak benne, ezt nem tudom, bár egyszerűbb és elegánsabb lenne fokozat mentesen állítani azt pl tirisztorral.
A mágnes kapcsoló, már ha egyre gondolunk, a klima kompresszor tengelyén van és kuplungként működik. Az ékszijtárcsa mindig forog és ha behúz a mágnes, akkor hajtja a kompresszor tengelyt.Amennyiben kicsi a gáznyomás, akkor ez nem fog behúzni, tehát a motort sem fogja le.



jah igaz...


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. június 09. szerda, 21:47


InsectKiller írta:

A "süni" nem akkor cserés tutira, ha a kocsi össze-vissza nyomja a hőmérsékletet? Nem úgy volt, hogy fújt mint állat mindig és az volt a baja...


Én úgy tudom, hogy a süni a befúvó venti fordulatszámát változtatja. Talán ellenállások vannak benne, ezt nem tudom, bár egyszerűbb és elegánsabb lenne fokozat mentesen állítani azt pl tirisztorral.
A mágnes kapcsoló, már ha egyre gondolunk, a klima kompresszor tengelyén van és kuplungként működik. Az ékszijtárcsa mindig forog és ha behúz a mágnes, akkor hajtja a kompresszor tengelyt.Amennyiben kicsi a gáznyomás, akkor ez nem fog behúzni, tehát a motort sem fogja le.