státusz Loti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2007. július 04. szerda, 13:56


Szerintem veszek egy új szûrõt. A porszívóval még nem probálkoztam.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2007. július 04. szerda, 13:24


Szia!
Porszívó?

státusz Loti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2007. július 04. szerda, 10:55


Kezdek azért megvilágosodni nagy nehezen. Rájöttem, hogy pont fordítva mûködik az egész mint ahogy én azt gondoltam. Ehhez azért tanulmányoznom kellett a realOM-en a szerkezetet. De némi tanácsokat elfoganék szívesen a tisztításra vonatkozóan.

státusz Loti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2007. július 04. szerda, 10:40


Szóval megnéztem ezt a pollenszûrõs történetet. Most nem tudom, hogy az én szûrõházamból hiányzik valami vagy mindenkinek ilyen, de egyszerûen nem értem, hogy minek van a pollenszûrõ, ha nem ér le a két nyílásig. Simán bemegy minden kosz. Ha a pöckök eltávolítása után kiveszem a szûrõt akkor az alja koszos. De ezt logikailag nem értem, mert felülrõl kellene annak lennie nem? Segítség

státusz Loti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2007. július 04. szerda, 09:04


Sziasztok!

A topicon belül már szó volt a levegõrendszer tisztításáról.
Az volna a kérdésem, hogy ha megy a klima semmiféle szag nincs, ha kikapcsolom akkor elég állott levegõt fúj be. Ezt is lehet orvosolni a spry-s módszerrel? Van ennek köze a pollenszûrõhöz? (nem hiszem) Jó lenne, ha miután már nincs meleg és fûteni kell nem ezt a szagot szívnám be

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. április 10. hétfő, 22:42


Az a baj, hogy a ventilátor motorjához nem lehet hozzáférni mert a vetillátor lefedi. Levegõvel megfújtuk hátha tisztul. Múltkor 200km-t mentem MO-n akkor kibírta. Aztán visszafelé már nem.

Egy ismerõsöm megígérte, hogy megnézi. Le kéne forrasztani megnézni mi van vele. Aztán vissza. Hát nem egyszrû de megcsináljuk. Nehogymár egy kis venti miatt költsek 68 ezret. Mert különben megteszem. Idegesít ha valami nem megy.

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2006. április 10. hétfő, 20:23


Igen sajnos az egy legendás gyenge láncszem. Mindenkinek javaslom, ha kezd zörögni, érdemes szétszedni, wd40 a tengelyre, és akkor nem áll be.

B0gar! Tuti hogy nem javítható?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. április 10. hétfő, 16:01


Urak!

Ezt a topic-ot én nyitottam , mert gondom támadt a fûtésemmel. (részletek az elsõ írásomban).

Mostanra miután kétszer voltam a szervízben és két érzékelõt kicseréltek (talán 4000/darabért meg munkadíj), végre kiderült mi a hiba oka!

Persze minden úgy van ahogy sejtettem:
A klímakezelõ panel elején látható rácson mögötti étzékelõ nem a helyes értéket érzékeli mivel a mögötte levõ ventillátor nem forog. Ennek a ventilátornak lenne az a szerepe, hogy az utastérbõl szívja a levegõt ezzel tudatva az érzékelõvel a helyes benti hõmérsékletet. Csakhogy mivel ez nem mûködik ezért az érzékelõ jelentõsen túlmelegszik fõként ha a panelen minden lámpa világít. Ez ugye felkapcsolt lámpánál fordulhat elõ.

Nagyon durva, hogy egy ilyen 1000-ft-os ventillátor miatt szarik be minden. Persze a ventilátor rá van forrasztva a kezelõpanelra tehát csere csak az egész egységgel. (Megkérdeztem 68000.-)

De utálom az ilyet.

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2006. április 07. péntek, 08:48


Ok. Levonjuk a következtetéseket.

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2006. április 06. csütörtök, 18:58


bocs, elgépeltem, nem elõtti, hanem 99/04 utáni. A furcsaság az, hogy az enyém, bár 99-es és 04 utáni mégsem szereltek bele ilyet és bekábelezve sincs. Szóval ennyit az ETK-ról.....

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2006. április 06. csütörtök, 18:50


Egy kicsit ki kell egészíteni magamat. Ezt a bizonyos "Drucklüfter"-t (64 54 6 905 076)amit keresünk az ETK szerint sem szerelték az enyémbe (323) és a többibe is csak akkor ha 99/04 elõtti. Szerintem lehet, hogy véletlenül mást néztél, mert nekem egyértelmûen jelzi, hogy nem került beépítésre, ezért száma sincs).

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2006. április 06. csütörtök, 18:23


alfatone írta: Elhiszem, hogy a tiedben nincs, azt is, hogy nincs minden típusban.
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=55
De a tiedhez is hozza az ETK...
Én még nem láttam olyat ahol nincs, de biztos így van.


Önmagában azért ne nagyon bízz az ETK-ban. Rengeteg olyan dolog van a kocsimban ami egyáltalán nics az etkán és rengeteg olyan van rajta ami pedig a kocsiban nincsen. Pl. nem mindegy hogy eredetileg milyen országba szállították (nyilván tudod). Az etk-nak az a lényege hogy minden létezõ vacakot hoz amit valaha beszereltek egy típusba, de nem feltételnükl egyazon autóba, ezernyi változtatás lehetséges.

Abban a bmw-ben lesz elõl a klímahûtõ, amiben a vízpumpára szerelt ventil-lapát is forog. HA megnézed ilyet is hoz az ETK pl az enyémbe pedig nyilvánvalóan el sem férne, hiszen még az ujjam sem tudom bedugni annyire nincs ott hely. Az etk tehát nem is tesz különbséget klimás és nem klímás gép között még akkor sem ha az alvázszámot is beírod.

státusz herpa

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 163

Elküldve: 2006. április 06. csütörtök, 09:50


Azért jó volna valahogy kideríteni mi az igazság. Talán ha felhívok egy márkaszervizt, akkor ott megmondják. Bár mielõtt megvettem, volt márkszervizben egy teljes kívül-belül átvizsgáláson. Csak szóltak volna, hogy hiányzik egy alkatrész (annyira nem apró, hogy ne tûnne fel).
Szerencsére egyelõre még nincs nagy hõség, van idõm. Addig meg majd görcsölök, lesz-e baja vagy nem, amikor használom.

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2006. április 06. csütörtök, 09:22


Elhiszem, hogy a tiedben nincs, azt is, hogy nincs minden típusban.
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=55
De a tiedhez is hozza az ETK...
Én még nem láttam olyat ahol nincs, de biztos így van.

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2006. április 06. csütörtök, 08:57


herpa írta: Most vettem E46-ost, és kiderült, hogy lyukas a klímahûtõ (azt tudtam, hogy törve volt az eleje, de erre nem számítottam). Megcsináltattam, feltöltettem, most rendesen mûködik. Kérdésem, hogy a klíma elõtt van-e (kellene-e lennie) külön ventillátor(nak), vagy a hûtõvíz bordája mögötti hûti ezt is? Hátha az is hiányzik. (99 végi 320i-rõl van szó manuális klímával)


Nem ez nem így van (nekem 323 Ci-m van - majdnem tök ugyanaz a gép). Nincs ott semmi sem, csak a vízhûtõre csavart ventilátor van a kocsiban! Egyébként az ETK-n sincs ilyen!!