ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2013. március 17. vasárnap, 14:13


jlaci74 írta:
m_attila írta:
ute107 írta: Nem folytatom a piramist. Én megcsináltattam Érden. Először ki is vettem az egyik lengőkarból a külső gömbfejet, de betenni már nem tudtuk.

Így kerültem Érdre...

Megcsinálták és 1,5 év múlva megint szarok a külsők. Jó le van ültetve a kocsi, de akkor is.

A másik dolog. Lemförder bal oldali első lengőkar hátsó szilent 1,5 év után szétszakadva.

Jobb oldali kitűnő...igaz az valami gagyi szilent. Szóval balra is olyat fogok venni.

Ja és nem fogok most már gömbfejet cserélgetni, hanem veszek újat, ha Attila ad baráti áron.

Véleményem ennyi... szép napot!


Ad
De nem ez a megfejtés



Így van, nem az a kérdés hogy kitől, hanem hogy mit érdemes ( vagy sem )...

Nem írtad a 1,5 évhez tartozó km-t, de akár elfogadható is lehet, ha figyelembe vesszük az ültetés + nagykerék + hazai úthálózat kombót.

Egyébként a Lemförderrel ( szilent ) nekem is vegyesek a tapasztalataim, e46 -ba nem vált be, nekem is kimet rövid idő alatt, nem véletlen hogy ebből adok el a legtöbb poliuretán-szilentet.

Zárásképpen a Meyléről annyit, hogy egész jól bírja a hazai viszontagságokat, ráadásul ha a problémás külső gömbfejet minimum egyszer ki lehet cserélni akkor egy egész korrekt választás.





Köszi Ati!

Havi 2000 km-t megyek, hazai utakon. Nem járok nagy kerékkel, nyáron 16m télen 15 coll.
A gyári bontott legalább kibírt 2,5 évet.

:ijed
Legközelebb beinvesztálok újba.
Amúgy meg nem mondom kitől (nem Attila) de haverom vett Meyle HD lengőkarokat, 10.000 km után széthullott, igaz cserélték is neki gariba. Szerencsére volt, de ha így vesszük bármi lehet szar....


státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. március 16. szombat, 19:29


m_attila írta:
ute107 írta: Nem folytatom a piramist. Én megcsináltattam Érden. Először ki is vettem az egyik lengőkarból a külső gömbfejet, de betenni már nem tudtuk.

Így kerültem Érdre...

Megcsinálták és 1,5 év múlva megint szarok a külsők. Jó le van ültetve a kocsi, de akkor is.

A másik dolog. Lemförder bal oldali első lengőkar hátsó szilent 1,5 év után szétszakadva.

Jobb oldali kitűnő...igaz az valami gagyi szilent. Szóval balra is olyat fogok venni.

Ja és nem fogok most már gömbfejet cserélgetni, hanem veszek újat, ha Attila ad baráti áron.

Véleményem ennyi... szép napot!


Ad
De nem ez a megfejtés



Így van, nem az a kérdés hogy kitől, hanem hogy mit érdemes ( vagy sem )...

Nem írtad a 1,5 évhez tartozó km-t, de akár elfogadható is lehet, ha figyelembe vesszük az ültetés + nagykerék + hazai úthálózat kombót.

Egyébként a Lemförderrel ( szilent ) nekem is vegyesek a tapasztalataim, e46 -ba nem vált be, nekem is kimet rövid idő alatt, nem véletlen hogy ebből adok el a legtöbb poliuretán-szilentet.

Zárásképpen a Meyléről annyit, hogy egész jól bírja a hazai viszontagságokat, ráadásul ha a problémás külső gömbfejet minimum egyszer ki lehet cserélni akkor egy egész korrekt választás.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. március 16. szombat, 19:38

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2013. március 16. szombat, 19:13


ute107 írta: Nem folytatom a piramist. Én megcsináltattam Érden. Először ki is vettem az egyik lengőkarból a külső gömbfejet, de betenni már nem tudtuk.

Így kerültem Érdre...

Megcsinálták és 1,5 év múlva megint szarok a külsők. Jó le van ültetve a kocsi, de akkor is.

A másik dolog. Lemförder bal oldali első lengőkar hátsó szilent 1,5 év után szétszakadva.

Jobb oldali kitűnő...igaz az valami gagyi szilent. Szóval balra is olyat fogok venni.

Ja és nem fogok most már gömbfejet cserélgetni, hanem veszek újat, ha Attila ad baráti áron.

Véleményem ennyi... szép napot!


Ad
De nem ez a megfejtés



ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2013. március 16. szombat, 19:08


Nem folytatom a piramist. Én megcsináltattam Érden. Először ki is vettem az egyik lengőkarból a külső gömbfejet, de betenni már nem tudtuk.

Így kerültem Érdre...

Megcsinálták és 1,5 év múlva megint szarok a külsők. Jó le van ültetve a kocsi, de akkor is.

A másik dolog. Lemförder bal oldali első lengőkar hátsó szilent 1,5 év után szétszakadva.

Jobb oldali kitűnő...igaz az valami gagyi szilent. Szóval balra is olyat fogok venni.

Ja és nem fogok most már gömbfejet cserélgetni, hanem veszek újat, ha Attila ad baráti áron.

Véleményem ennyi... szép napot!

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2013. március 16. szombat, 19:01


jlaci74 írta:
m_attila írta:
jlaci74 írta:
m_attila írta:
jlaci74 írta:
m_attila írta:

Én úgy tudom, hogy ez a cserélhető gömbfej hozzávaló meyle lengőkarhoz való

Egyébként tudja valaki, hogy mennyibe kerül egy ilyen "meyle" cserélhető gömbfej?? és a ,a belső??



Tudja...
Külső 5800, belső 7500 / db , sporttársi áron .





és mennyiért teszik be?


Nem tudom, de egy megfelelően felszerelt/szerszámozott ( csáposemelő + prés ) műhelynek kb. egy órás mutatvány lehet egy oldal. Szorozva az óradíjjal ...


Köszönöm az infót, nem tudtam és nem is jártam utána eddig kereskedőként, de most érdekelt, mert láttam többen is így csinálják.
De annyira nem olcsó, hogy érdemes legyen eltérni a gyári technológiától .
Új lengőkart 28-32 ezer ft ért adunk . 34 ért szilenttel együtt!
Amúgy érdemes figyelembe venni az alumínium tulajdonságának változását is a kor előrehaladtával (lásd biciklivázak ). Nem véletlenül nem lehet gömbfejeket cserélni az alu lengőkaros bmw ben!


m_attila



Az , hogy mi az olcsó vagy drága az relatív.
Én tudok adni új lengőkart 20e. alatt is, 30 körül meg gyári minőségűt ( Lemförder / TRW ) .
Az is tény, hogy szinte mindig csak a külső gömbfej megy ki és ha ezt valaki saját maga ki tudja cserélni már elég sokat spórolt. ( Meyle )
A gyári lengőkart meg azért nem lehet felújítani mert gumiágy van a gömbfej és a lengőkar között + üzletpolitika ...

Ezt nem nagyon értem : " Amúgy érdemes figyelembe venni az alumínium tulajdonságának változását is a kor előrehaladtával "
Ezek szerint ha nem megy ki a gömbfej akkor is x év után ki kell cserélni a lengőkart?



Érdemes utánanézni!


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. március 16. szombat, 19:01


jlaci74 írta:
m_attila írta:
jlaci74 írta:
m_attila írta:
jlaci74 írta:
m_attila írta:

Én úgy tudom, hogy ez a cserélhető gömbfej hozzávaló meyle lengőkarhoz való

Egyébként tudja valaki, hogy mennyibe kerül egy ilyen "meyle" cserélhető gömbfej?? és a ,a belső??



Tudja...
Külső 5800, belső 7500 / db , sporttársi áron .





és mennyiért teszik be?


Nem tudom, de egy megfelelően felszerelt/szerszámozott ( csáposemelő + prés ) műhelynek kb. egy órás mutatvány lehet egy oldal. Szorozva az óradíjjal ...


Köszönöm az infót, nem tudtam és nem is jártam utána eddig kereskedőként, de most érdekelt, mert láttam többen is így csinálják.
De annyira nem olcsó, hogy érdemes legyen eltérni a gyári technológiától .
Új lengőkart 28-32 ezer ft ért adunk . 34 ért szilenttel együtt!
Amúgy érdemes figyelembe venni az alumínium tulajdonságának változását is a kor előrehaladtával (lásd biciklivázak ). Nem véletlenül nem lehet gömbfejeket cserélni az alu lengőkaros bmw ben!


m_attila



Az , hogy mi az olcsó vagy drága az relatív.
Én tudok adni új lengőkart 20e. alatt is, 30 körül meg gyári minőségűt ( Lemförder / TRW ) .
Az is tény, hogy szinte mindig csak a külső gömbfej megy ki és ha ezt valaki saját maga ki tudja cserélni már elég sokat spórolt. ( Meyle )
A gyári lengőkart meg azért nem lehet felújítani mert gumiágy van a gömbfej és a lengőkar között + üzletpolitika ...

Ezt nem nagyon értem : " Amúgy érdemes figyelembe venni az alumínium tulajdonságának változását is a kor előrehaladtával "
Ezek szerint ha nem megy ki a gömbfej akkor is x év után ki kell cserélni a lengőkart?




Szerintem Attila arra gondolt h idővel deformálódik öregszik az anyag.

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. március 16. szombat, 18:51


m_attila írta:
jlaci74 írta:
m_attila írta:
jlaci74 írta:
m_attila írta:

Én úgy tudom, hogy ez a cserélhető gömbfej hozzávaló meyle lengőkarhoz való

Egyébként tudja valaki, hogy mennyibe kerül egy ilyen "meyle" cserélhető gömbfej?? és a ,a belső??



Tudja...
Külső 5800, belső 7500 / db , sporttársi áron .





és mennyiért teszik be?


Nem tudom, de egy megfelelően felszerelt/szerszámozott ( csáposemelő + prés ) műhelynek kb. egy órás mutatvány lehet egy oldal. Szorozva az óradíjjal ...


Köszönöm az infót, nem tudtam és nem is jártam utána eddig kereskedőként, de most érdekelt, mert láttam többen is így csinálják.
De annyira nem olcsó, hogy érdemes legyen eltérni a gyári technológiától .
Új lengőkart 28-32 ezer ft ért adunk . 34 ért szilenttel együtt!
Amúgy érdemes figyelembe venni az alumínium tulajdonságának változását is a kor előrehaladtával (lásd biciklivázak ). Nem véletlenül nem lehet gömbfejeket cserélni az alu lengőkaros bmw ben!


m_attila



Az , hogy mi az olcsó vagy drága az relatív.
Én tudok adni új lengőkart 20e. alatt is, 30 körül meg gyári minőségűt ( Lemförder / TRW ) .
Az is tény, hogy szinte mindig csak a külső gömbfej megy ki és ha ezt valaki saját maga ki tudja cserélni már elég sokat spórolt. ( Meyle )
A gyári lengőkart meg azért nem lehet felújítani mert gumiágy van a gömbfej és a lengőkar között + üzletpolitika ...

Ezt nem nagyon értem : " Amúgy érdemes figyelembe venni az alumínium tulajdonságának változását is a kor előrehaladtával "
Ezek szerint ha nem megy ki a gömbfej akkor is x év után ki kell cserélni a lengőkart?





ervin35
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz ervin35

Törzsvendég

Elismertség: 10% (12 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2013. március 16. szombat, 18:29


jlaci74 írta:
m_attila írta:
jlaci74 írta:
m_attila írta:

Én úgy tudom, hogy ez a cserélhető gömbfej hozzávaló meyle lengőkarhoz való

Egyébként tudja valaki, hogy mennyibe kerül egy ilyen "meyle" cserélhető gömbfej?? és a ,a belső??



Tudja...
Külső 5800, belső 7500 / db , sporttársi áron .





és mennyiért teszik be?


Nem tudom, de egy megfelelően felszerelt/szerszámozott ( csáposemelő + prés ) műhelynek kb. egy órás mutatvány lehet egy oldal. Szorozva az óradíjjal ...


Csaó. elvileg 4 év garit vállal a meyle,nálunk ez gondolom nem játszik a 4 év.
viszont egy meyle által kiadott pdf be ahol a hd cuccokról volt sz azt írták hogy a kis gömbfejre life time garancia van.
nekem is meyle van komplett, stab pálcával meg hátsó nagy szilent el együtt. kiv leszek menyit bír,eddig kb 28000km van bennük.

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2013. március 16. szombat, 18:23


jlaci74 írta:
m_attila írta:
jlaci74 írta:
m_attila írta:

Én úgy tudom, hogy ez a cserélhető gömbfej hozzávaló meyle lengőkarhoz való

Egyébként tudja valaki, hogy mennyibe kerül egy ilyen "meyle" cserélhető gömbfej?? és a ,a belső??



Tudja...
Külső 5800, belső 7500 / db , sporttársi áron .





és mennyiért teszik be?


Nem tudom, de egy megfelelően felszerelt/szerszámozott ( csáposemelő + prés ) műhelynek kb. egy órás mutatvány lehet egy oldal. Szorozva az óradíjjal ...


Köszönöm az infót, nem tudtam és nem is jártam utána eddig kereskedőként, de most érdekelt, mert láttam többen is így csinálják.
De annyira nem olcsó, hogy érdemes legyen eltérni a gyári technológiától .
Új lengőkart 28-32 ezer ft ért adunk . 34 ért szilenttel együtt!
Amúgy érdemes figyelembe venni az alumínium tulajdonságának változását is a kor előrehaladtával (lásd biciklivázak ). Nem véletlenül nem lehet gömbfejeket cserélni az alu lengőkaros bmw ben!


m_attila



státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. március 16. szombat, 18:17


m_attila írta:
jlaci74 írta:
m_attila írta:

Én úgy tudom, hogy ez a cserélhető gömbfej hozzávaló meyle lengőkarhoz való

Egyébként tudja valaki, hogy mennyibe kerül egy ilyen "meyle" cserélhető gömbfej?? és a ,a belső??



Tudja...
Külső 5800, belső 7500 / db , sporttársi áron .





és mennyiért teszik be?


Nem tudom, de egy megfelelően felszerelt/szerszámozott ( csáposemelő + prés ) műhelynek kb. egy órás mutatvány lehet egy oldal. Szorozva az óradíjjal ...


m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2013. március 16. szombat, 18:10


jlaci74 írta:
m_attila írta:

Én úgy tudom, hogy ez a cserélhető gömbfej hozzávaló meyle lengőkarhoz való

Egyébként tudja valaki, hogy mennyibe kerül egy ilyen "meyle" cserélhető gömbfej?? és a ,a belső??



Tudja...
Külső 5800, belső 7500 / db , sporttársi áron .





és mennyiért teszik be?


státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. március 16. szombat, 17:13


m_attila írta:

Én úgy tudom, hogy ez a cserélhető gömbfej hozzávaló meyle lengőkarhoz való

Egyébként tudja valaki, hogy mennyibe kerül egy ilyen "meyle" cserélhető gömbfej?? és a ,a belső??



Tudja...
Külső 5800, belső 7500 / db , sporttársi áron .




m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2013. március 16. szombat, 16:22


YELLOW írta: sziasztok!
hil jóvoltából megosztanék pár érdekességet, mielőtt valaki nagyon elbarmolna valamit. tudjuk hil mindig utána jár a dolgoknak, alapossága nem ismer határt.

" Láttam a Fórumon azt a Meyle gömbfej cserés videót. Elgondolkoztam rajta és már neki is álltam a kinyomószerszám tervezéséhez, de túl egyszerűnek tűnt az a mutatvány, és előbb szétfűrészeltem egy lengőkart. Képek csatolva. Ebből az jön le, hogy azon a módon, ahogy a videón látható, a gömbfejet nem nagyon lehet kisajtolni. Tedd már fel a képeket a fórumra, hogy az a srác meg tudja nézni, aki cserélni akarta, mondván, hogy a munkahelyén van egy sok tonnás prés. Még mielőtt szarrá nem törné az egészet, meg tudja nézni, hogyan is néz ki az a rész.

Még egy gondolat: ezek a youtube szerelések nagyon le vannak egyszerűsítve.Elnézve konkrétan ezt a lengőkar szerelést, azért közel sem ilyen egyszerű a mutatvány. Én már csináltam magam, ezért tudom. A videón pl. a gömbfej kúpját azzal a villával épphogy megmozgatja, aztán már jön is szét. Arról nem szólnak, hogy a villa alkalmazásával a gömbfej gumiharang megsérül, meg azt a villát igen nagyon kell ütni is, hogy a kúp engedjen. Gömbfej kinyomóval nem sérül a gumi, de az sem egyszerű. A belső gömbfej még problémásabb, mert oda kinyomóval nem is lehet beférni. A lengőkar végén lévő szilent kiszedése is csak a videón egyszerű. Ahhoz csináltam szerszámot és a lengőkar kiszerelt állapotában sem mindig jön le könnyen a szilent."

szóval mielőtt valaki préselésre szánja el magát, nézze meg ezt a pár metszeti képet, hogy nem úgy van az, ahogy móricka elképzelte.





hil köszönjük, és várunk vissza!


Én úgy tudom, hogy ez a cserélhető gömbfej hozzávaló meyle lengőkarhoz való

Egyébként tudja valaki, hogy mennyibe kerül egy ilyen "meyle" cserélhető gömbfej?? és a ,a belső??



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. március 16. szombat, 16:24

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. március 16. szombat, 13:57


sziasztok!
hil jóvoltából megosztanék pár érdekességet, mielőtt valaki nagyon elbarmolna valamit. tudjuk hil mindig utána jár a dolgoknak, alapossága nem ismer határt.

" Láttam a Fórumon azt a Meyle gömbfej cserés videót. Elgondolkoztam rajta és már neki is álltam a kinyomószerszám tervezéséhez, de túl egyszerűnek tűnt az a mutatvány, és előbb szétfűrészeltem egy lengőkart. Képek csatolva. Ebből az jön le, hogy azon a módon, ahogy a videón látható, a gömbfejet nem nagyon lehet kisajtolni. Tedd már fel a képeket a fórumra, hogy az a srác meg tudja nézni, aki cserélni akarta, mondván, hogy a munkahelyén van egy sok tonnás prés. Még mielőtt szarrá nem törné az egészet, meg tudja nézni, hogyan is néz ki az a rész.

Még egy gondolat: ezek a youtube szerelések nagyon le vannak egyszerűsítve.Elnézve konkrétan ezt a lengőkar szerelést, azért közel sem ilyen egyszerű a mutatvány. Én már csináltam magam, ezért tudom. A videón pl. a gömbfej kúpját azzal a villával épphogy megmozgatja, aztán már jön is szét. Arról nem szólnak, hogy a villa alkalmazásával a gömbfej gumiharang megsérül, meg azt a villát igen nagyon kell ütni is, hogy a kúp engedjen. Gömbfej kinyomóval nem sérül a gumi, de az sem egyszerű. A belső gömbfej még problémásabb, mert oda kinyomóval nem is lehet beférni. A lengőkar végén lévő szilent kiszedése is csak a videón egyszerű. Ahhoz csináltam szerszámot és a lengőkar kiszerelt állapotában sem mindig jön le könnyen a szilent."

szóval mielőtt valaki préselésre szánja el magát, nézze meg ezt a pár metszeti képet, hogy nem úgy van az, ahogy móricka elképzelte.





hil köszönjük, és várunk vissza!

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. március 13. szerda, 23:44


jlaci74 írta:
valter320d írta: Most nézem van olyan e46 amiben vas a lengőkar: youtube.com/watch?v=Summs2ZbCcU

Van.
Csak 4x4es 320d nincs. ..



jó tudni, legalább felújítom majd, aszem a vast azt fel lehet biztonságosan.