sarolta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1993

státusz sarolta

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2011. augusztus 05. péntek, 13:14


SirToma írta:
sarolta írta: Hali,valaki


Milyen gumik vannak rajta? Defektűrő, merevített falú, peremvédős???
Olyankor csillapítás mérésnél lejebb szokták venni a kerék nyomást, hogy normális értéket kapj. Érzel amúgy a futóművön valamit, ha nem, nem kell vele foglalkozni.
Monroe lengéscsillapító? Bilstein, vagy sachs.....

Üdv:Toma


Defektűrő,nem nem érzek semmi olyat,hát a nyomv.elmászik,de az a nagy kereke miatt,a télivel a 15-l,no problem.
Köszike a segítséget


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. augusztus 05. péntek, 13:13


YELLOW írta:
sarolta írta: Sziasztok!
Valaki tud abban segíteni,hogy a 17-s 225/45-s peres gumikkal a lengés csillapítónak többet vagy kevesebbet kell mutatnia,mint 195/65 15 gumikkal?
Mert így 40% a lengéscsillapítóm és kb.3 hónapja cseréltem ki(kb.700 km-t mentem vele),Monrooe-l beszélek,ja és ez már a második cserém mióta nálam van az autó(3 éve),az előző Monrooe 1,5 évet bírt
A gumi és a felni ennyire nyírná a lengéscsill.-t vagy valami utángyártott M.-t sóztak rám?
Egy rally versenyző nem cserél ilyen sűrűn lengéscsillapítókat mint én
Köszi


nekem is műszakin ilyen körüli értéket mérnek mind a négy 40 és 50% között van. már többször terveztem, hogy télen a téli szettel elviszem megméretni, mert tutti a peresebb vastagabb oldalfalú guminak köze van hozzá. lökd fel a télit és vidd el méretni. egy új autóval beállnál, és akkor is 60-70%-ot mér jobb esetben.... amíg nem libeg az autó ha megnyomod, addig xard le. pont egy E39-et láttam egy kollégánál, amikor állt le vele a csápos emelőről és keresztben van a merevített hidacska, és ahogy arról lejött, 4 méteren keresztül hintázott az eleje. mintha valami légrugós ikarus lenne.



Akkor azzal is jó lehet fékezni. Ha úgy leng,mint egy Ikarus

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. augusztus 05. péntek, 13:11


SirToma írta:
sarolta írta: Hali,valaki


Milyen gumik vannak rajta? Defektűrő, merevített falú, peremvédős???
Olyankor csillapítás mérésnél lejebb szokták venni a kerék nyomást, hogy normális értéket kapj. Érzel amúgy a futóművön valamit, ha nem, nem kell vele foglalkozni.
Monroe lengéscsillapító? Bilstein, vagy sachs.....

Üdv:Toma


Azért ilyet mondani,hogy rossz lengéscsillapítóval ne foglalkozzon,már ha nem az ellenségünk főleg ha az első,elsők vannak elszállva. Aki már fékezett, használt rossz csillapítót,esőben,hóba,jégen,az nem ad ilyen tanácsot. Aztán egy vészfékezés,egy necces kanyar,és találkozhatunk Nagy Sándorral az örök vadászmezőkön
Lehet 60-nál nem fog érezni semmit,de 130 -nál befékez, aztán be bólint a kocsi, esőbe meg lehet fohászkodni,hogy fának,vagy kamionnak csapódunk.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. augusztus 05. péntek, 13:02


sarolta írta: Sziasztok!
Valaki tud abban segíteni,hogy a 17-s 225/45-s peres gumikkal a lengés csillapítónak többet vagy kevesebbet kell mutatnia,mint 195/65 15 gumikkal?
Mert így 40% a lengéscsillapítóm és kb.3 hónapja cseréltem ki(kb.700 km-t mentem vele),Monrooe-l beszélek,ja és ez már a második cserém mióta nálam van az autó(3 éve),az előző Monrooe 1,5 évet bírt
A gumi és a felni ennyire nyírná a lengéscsill.-t vagy valami utángyártott M.-t sóztak rám?
Egy rally versenyző nem cserél ilyen sűrűn lengéscsillapítókat mint én
Köszi


nekem is műszakin ilyen körüli értéket mérnek mind a négy 40 és 50% között van. már többször terveztem, hogy télen a téli szettel elviszem megméretni, mert tutti a peresebb vastagabb oldalfalú guminak köze van hozzá. lökd fel a télit és vidd el méretni. egy új autóval beállnál, és akkor is 60-70%-ot mér jobb esetben.... amíg nem libeg az autó ha megnyomod, addig xard le. pont egy E39-et láttam egy kollégánál, amikor állt le vele a csápos emelőről és keresztben van a merevített hidacska, és ahogy arról lejött, 4 méteren keresztül hintázott az eleje. mintha valami légrugós ikarus lenne.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. augusztus 05. péntek, 12:50


sarolta írta: Hali,valaki


Egyszer ki kellene próbálni a gyári alkatrészt,a Monrooe az csak arra jó,hogy ott legyen.
Még 1990 be cseréltem ilyenre egy akkori BMW-be, borzalmas. Azóta még a nevét is elfelejtettem. Nem véletlen a jelentős árkülönbség.Főleg ennyire terhelt futóművel,és ilyen utakon.
Olyannak éreztem tőle az autót annak idején,mintha két bicikli pumpát raktam volna be.
Ugye a két cseréből,meg a szervizköltségből,már kijött volna egy eredeti darab. Ennél jelentéktelenebb alkatrészek minőségében is óriási különbség van,hát még egy ilyen fontos elem,ami ekkora terhelést kénytelen elviselni. Főleg ha ekkora kerekeket használsz, ( a gyárihoz képest )ilyen utakon, nem mindegy.


SirToma
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz SirToma

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (19 pont) | Hozzászólások: 306

Elküldve: 2011. augusztus 05. péntek, 12:33


sarolta írta: Hali,valaki


Milyen gumik vannak rajta? Defektűrő, merevített falú, peremvédős???
Olyankor csillapítás mérésnél lejebb szokták venni a kerék nyomást, hogy normális értéket kapj. Érzel amúgy a futóművön valamit, ha nem, nem kell vele foglalkozni.
Monroe lengéscsillapító? Bilstein, vagy sachs.....

Üdv:Toma

sarolta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1993

státusz sarolta

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2011. augusztus 05. péntek, 11:32


Hali,valaki


sarolta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1993

státusz sarolta

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2011. augusztus 05. péntek, 09:48


Sziasztok!
Valaki tud abban segíteni,hogy a 17-s 225/45-s peres gumikkal a lengés csillapítónak többet vagy kevesebbet kell mutatnia,mint 195/65 15 gumikkal?
Mert így 40% a lengéscsillapítóm és kb.3 hónapja cseréltem ki(kb.700 km-t mentem vele),Monrooe-l beszélek,ja és ez már a második cserém mióta nálam van az autó(3 éve),az előző Monrooe 1,5 évet bírt
A gumi és a felni ennyire nyírná a lengéscsill.-t vagy valami utángyártott M.-t sóztak rám?
Egy rally versenyző nem cserél ilyen sűrűn lengéscsillapítókat mint én
Köszi


autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2011. augusztus 04. csütörtök, 23:46


anubisz írta:
jons írta: Kérdeznék, csak mint önigazolás, hogy jól láttam:

1999/9 E46 318i manual féltengely:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=25

a következő modellekbe szerelték:
http://realoem.com/bmw/partxre...3211229587

Én ebből a kocsiből venném a féltengelyt:
"2001 e46 kupéból 320ci"

Jól gondolom, hogy az én kocsimba jó lesz az általam kiszemelt alkatrész?


Biztos,hogy jó.Ugyan az a száma. Az enyémbe másmilyen való,és a száma is más.


A négykerékhajtás futóműalkatrészei egy más világ.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. augusztus 04. csütörtök, 20:13


jons írta: Kérdeznék, csak mint önigazolás, hogy jól láttam:

1999/9 E46 318i manual féltengely:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=25

a következő modellekbe szerelték:
http://realoem.com/bmw/partxre...3211229587

Én ebből a kocsiből venném a féltengelyt:
"2001 e46 kupéból 320ci"

Jól gondolom, hogy az én kocsimba jó lesz az általam kiszemelt alkatrész?


Biztos,hogy jó.Ugyan az a száma. Az enyémbe másmilyen való,és a száma is más.

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2011. augusztus 04. csütörtök, 19:10


Kérdeznék, csak mint önigazolás, hogy jól láttam:

1999/9 E46 318i manual féltengely:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=25

a következő modellekbe szerelték:
http://realoem.com/bmw/partxre...3211229587

Én ebből a kocsiből venném a féltengelyt:
"2001 e46 kupéból 320ci"

Jól gondolom, hogy az én kocsimba jó lesz az általam kiszemelt alkatrész?

SirToma
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz SirToma

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (19 pont) | Hozzászólások: 306

Elküldve: 2011. július 05. kedd, 08:59


Real írta: Köszönöm, hogy ennyit foglalkoztatok a kérdéssel.

Szóval: keréknyomás rendben van. 225/45 R17-es gumik vannak elöl, hátul pedig - meg fogtok kövezni - 255/40 R17-esek... Már itt is felmerül amúgy egy kérdésem. Elvileg ezek tökéletesen váltóméretei egymásnak. Méretváltóba beírva 0,2% az eltérés. A gumis mégis azt mondta, hogy a gyári váltóméret hátra 245/40 R17, amivel viszont 1% az eltérés (YELLOW, neked is 245-ös van hátul, ahogy nézem).

Ahogy írtam is, elvileg ki lettek centrírozva, de nem vagyok megelégedve velük. Körbepakolták súlyokkal a felnik belsejét. Azt mondták azért, mert sokat kért a gép. (Vágány utcai gumis, a Vidámpark mögött. Nem a legjobbak.)

A kormány elhúzást egyrészt nagyobb sebességnél nyomvályús úton (pl. Hungária krt.) produkálja. Rendes elcsavarást meg akkor, amikor 40-ről lassítok le, pl. 0-ra, tehát tipikusan megállás előtt. Ha nyomvályú van, akkor elcsavar fél fordulatot, ha nincs akkor is negyedet... Jobbra-balra vegyesen. Rendesen markolni kell 2 kézzel a kormányt.

Hozzáteszem, a fékbetétek csereideje is eljött, mivel világít a lámpa. Ezenkívül görgőzni is szeretnék + normálisan centríroztatni, valamint szilenteket cserélni, majd futóművet állíttatni. Ja, és az első 2 gumi picit félre van kopva... Tehát okozhatja sokminden a hibát, van mit kijavítani. Szívesen veszek javaslatokat, hol csináltatjátok ti ezeket.


Szia.

Én gödöllőn állítattam futóművet, de nem vagyok megelégedve.
az m3 bevezetőn az újpesti leágazásnál lévő non-stop gumist nagyon ajánlották nekem, oda fogok menni én is. Ha gondolod nézd meg.

Real
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz Real

Újonc

Elismertség: 5% (2 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2011. július 05. kedd, 02:48


Köszönöm, hogy ennyit foglalkoztatok a kérdéssel.

Szóval: keréknyomás rendben van. 225/45 R17-es gumik vannak elöl, hátul pedig - meg fogtok kövezni - 255/40 R17-esek... Már itt is felmerül amúgy egy kérdésem. Elvileg ezek tökéletesen váltóméretei egymásnak. Méretváltóba beírva 0,2% az eltérés. A gumis mégis azt mondta, hogy a gyári váltóméret hátra 245/40 R17, amivel viszont 1% az eltérés (YELLOW, neked is 245-ös van hátul, ahogy nézem).

Ahogy írtam is, elvileg ki lettek centrírozva, de nem vagyok megelégedve velük. Körbepakolták súlyokkal a felnik belsejét. Azt mondták azért, mert sokat kért a gép. (Vágány utcai gumis, a Vidámpark mögött. Nem a legjobbak.)

A kormány elhúzást egyrészt nagyobb sebességnél nyomvályús úton (pl. Hungária krt.) produkálja. Rendes elcsavarást meg akkor, amikor 40-ről lassítok le, pl. 0-ra, tehát tipikusan megállás előtt. Ha nyomvályú van, akkor elcsavar fél fordulatot, ha nincs akkor is negyedet... Jobbra-balra vegyesen. Rendesen markolni kell 2 kézzel a kormányt.

Hozzáteszem, a fékbetétek csereideje is eljött, mivel világít a lámpa. Ezenkívül görgőzni is szeretnék + normálisan centríroztatni, valamint szilenteket cserélni, majd futóművet állíttatni. Ja, és az első 2 gumi picit félre van kopva... Tehát okozhatja sokminden a hibát, van mit kijavítani. Szívesen veszek javaslatokat, hol csináltatjátok ti ezeket.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. június 30. csütörtök, 20:00


b0gar írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
Ha már ennyi hátránya van a széles guminak (nyomvályú, fogyasztás növekedés, menet teljesítmény csökkenés, esőben hamarabb vízre felúszás, magasabb ár, stb) akkor mi az ördögnek raknak fel olyat? Mi a pozitívum a jobb megjelenésen kívül? Tudatlanul kérdem ezt....


tudom, hogy nem azért kérdezed

én elmondom, számomra mér a megjelenésen kívül. nem gyorsan szeretek vezetni, hanem tempósan. remélem érezhető a különbség.
fékezés lassítás nélkül tudok kanyarokat bevenni, anélkül, hogy a megcsúszás legapróbb jele is jelen lenne. nem utolsó sorban ismerőseim marha feelinges mögöttem jönni, hogy a féklámpát sosem látják világítani, mégis úgy megyek át a körforgalmon, hogy lendületből, mikor ő már 50m-re előtte lassít.


Na én ugyanígy vezetek. És 205-ös gumival is meg tudom csinálni. Tapasztalataim szerint a gumik tűréshatárát nem száraz úton kell kipróbálni. Esős úton jóval kevesebbet fog a gumi. Átlag "lendületesen" autó emberke száraz úton valószínűleg még jóval csúszáshatáron belül tud autózni. Pláne a suzukis hölgyek.


nekem az én gumimmal (BFG G-Force Prof.) az a tapasztalatom, hogy esőben sokkal jobban fog. az is igaz, hogy esőben sokkal ritkábban vezetek. ha kint olyan 28 fok van, akkor már hajlandó szárazon körforgalomban kicsit mászni, viszont 25-fok és alatta marha jól fog. de ezt is gumija válogatja. az elsők magyar gyártásúak, azok inkább melegben szárazon tapadnak jól, a hátsók francia gyártásúak, azok meg pont fordítva. enniy a különbség ugyanazon típusban, amit két külön helyen gyártanak.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2011. június 30. csütörtök, 18:35


YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
Ha már ennyi hátránya van a széles guminak (nyomvályú, fogyasztás növekedés, menet teljesítmény csökkenés, esőben hamarabb vízre felúszás, magasabb ár, stb) akkor mi az ördögnek raknak fel olyat? Mi a pozitívum a jobb megjelenésen kívül? Tudatlanul kérdem ezt....


tudom, hogy nem azért kérdezed

én elmondom, számomra mér a megjelenésen kívül. nem gyorsan szeretek vezetni, hanem tempósan. remélem érezhető a különbség.
fékezés lassítás nélkül tudok kanyarokat bevenni, anélkül, hogy a megcsúszás legapróbb jele is jelen lenne. nem utolsó sorban ismerőseim marha feelinges mögöttem jönni, hogy a féklámpát sosem látják világítani, mégis úgy megyek át a körforgalmon, hogy lendületből, mikor ő már 50m-re előtte lassít.


Na én ugyanígy vezetek. És 205-ös gumival is meg tudom csinálni. Tapasztalataim szerint a gumik tűréshatárát nem száraz úton kell kipróbálni. Esős úton jóval kevesebbet fog a gumi. Átlag "lendületesen" autó emberke száraz úton valószínűleg még jóval csúszáshatáron belül tud autózni. Pláne a suzukis hölgyek.