autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2012. október 16. kedd, 20:31


És akinek 5-öse,illetve 7-ese van,annak is ilyen vagy azok jók?Mondjuk legközelebb 7-est veszek az tuti!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17581

Elküldve: 2012. október 16. kedd, 19:01


Milan írta:
ember84 írta: Igazából nem vészesen húz az enyém,de én azt szeretném,egyáltalán ne húzzon!De már tudom,ez ilyen,elkúrták a tervezők!


Ezt nem tudom se megerősíteni, se megcáfolni.
Lehet a nyomtáv a baj, lehet más, nem tudom, de az biztos hogy
az enyém sem tűr meg más kereket maga alatt, csak a gyári 16-ost et47-el 205/55-el.
És az is biztos, hogy a polom 14-es kerékkel 185/60-as gumival,
15-ös kerékkel 195/50-es gumival, de még a 17-esekkel 205/40-el sem
húz semerre.



a 205/40 R17 nem igazán váltóméret, de a 195/50 R15 sem.... tudom nem ez a lényeg jelen témában, csak úgy mondom.

Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. október 16. kedd, 18:48


ember84 írta: Igazából nem vészesen húz az enyém,de én azt szeretném,egyáltalán ne húzzon!De már tudom,ez ilyen,elkúrták a tervezők!


Ezt nem tudom se megerősíteni, se megcáfolni.
Lehet a nyomtáv a baj, lehet más, nem tudom, de az biztos hogy
az enyém sem tűr meg más kereket maga alatt, csak a gyári 16-ost et47-el 205/55-el.
És az is biztos, hogy a polom 14-es kerékkel 185/60-as gumival,
15-ös kerékkel 195/50-es gumival, de még a 17-esekkel 205/40-el sem
húz semerre.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. október 16. kedd, 18:49

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2012. október 16. kedd, 15:37


Igazából nem vészesen húz az enyém,de én azt szeretném,egyáltalán ne húzzon!De már tudom,ez ilyen,elkúrták a tervezők!

Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. október 15. hétfő, 21:01


Nekem is detto ez a bajom.
Ki is ábrándultam belőle.
Csak a gyári méretet viseli el magán.
Volt Et47-es 8 col széles 17-esem, 225/45-el, utána
ugyanez 225/50-el, vitte a nyomvájú...
Más ET-vel 205/50-el is vitte, szedte ki a kormányt a kezemből.
Kellett cserélnem lengőkart, kormányösszekötőket, így vittem állításra, de
semmit nem változott.
Én most ott tartok, hogy belefáradtam.
Felraktam a gyári téli kerekeket, azzal jó.
Én félek egy kazal szilentet kicserélni, újra futóműállítás, aztán
szinte alig lenne jobb... === agyérgörcs

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. október 15. hétfő, 20:19


ember84 írta: Valaki tudna segíteni?
E46 320d-m vanfaceliftes.225/45-ös 17colos kerékvan rajt,35-ös ET.Futómű minden téren jó,és beállított,viszont az autónem úgy viselkedik,mint205/55-ös télivel,ami16-os!Rossz,vályús úton húzza az autót!Ha ez a típus ilyen,akkor miért?Mercedes,vagy Audi miért nem húz?


Nekem is 225/45R17 a gyári gumiméretem. Mindig is vitte a nyomvályú. A 205/50R17-es téliket sokkal kevésbé. De a 225-ösökkel egyre jobban vezette a nyomvályú, és mivel sok km-em is van, átgumiszilenteztettem a hátsó futóművet. Rángatásra semmi problémát sem mutatott, de ahogy le lett szedve a bölcső, egy jópár szilentnél látszott a gyengülés, különösen a gl szemeknél. Egy rakás munkaóra után új állapotúra állt be a futómű. Vagyis viszi továbbra is a nyomvályú a gépet, csak kevésbé, kb annyira, mint a legelején. Nem kívánom, hogy ez legyen a bajod, de nem lehetetlen.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz pomzi

Újonc

Elismertség: 8% (6 pont) | Hozzászólások: 74

Elküldve: 2012. október 15. hétfő, 12:46


Alesi írta:
ember84 írta: Valaki tudna segíteni?
E46 320d-m vanfaceliftes.225/45-ös 17colos kerékvan rajt,35-ös ET.Futómű minden téren jó,és beállított,viszont az autónem úgy viselkedik,mint205/55-ös télivel,ami16-os!Rossz,vályús úton húzza az autót!Ha ez a típus ilyen,akkor miért?Mercedes,vagy Audi miért nem húz?


Lengokar szilent mikor volt cserelve?


Stabilizátor rúd szilentek, én is most cseréltem


Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2012. október 15. hétfő, 11:02


ember84 írta: Valaki tudna segíteni?
E46 320d-m vanfaceliftes.225/45-ös 17colos kerékvan rajt,35-ös ET.Futómű minden téren jó,és beállított,viszont az autónem úgy viselkedik,mint205/55-ös télivel,ami16-os!Rossz,vályús úton húzza az autót!Ha ez a típus ilyen,akkor miért?Mercedes,vagy Audi miért nem húz?


Lengokar szilent mikor volt cserelve?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2012. október 15. hétfő, 05:06


ember84 írta: Valaki tudna segíteni?
E46 320d-m vanfaceliftes.225/45-ös 17colos kerékvan rajt,35-ös ET.Futómű minden téren jó,és beállított,viszont az autónem úgy viselkedik,mint205/55-ös télivel,ami16-os!Rossz,vályús úton húzza az autót!Ha ez a típus ilyen,akkor miért?Mercedes,vagy Audi miért nem húz?


A szélesebb gumi érzékenyebb a nyomvájúra. Szerintem menj el futóműbeállításra, az meg szokta oldani az ilyen jellegű gondot.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2012. október 14. vasárnap, 23:31


Valaki tudna segíteni?
E46 320d-m vanfaceliftes.225/45-ös 17colos kerékvan rajt,35-ös ET.Futómű minden téren jó,és beállított,viszont az autónem úgy viselkedik,mint205/55-ös télivel,ami16-os!Rossz,vályús úton húzza az autót!Ha ez a típus ilyen,akkor miért?Mercedes,vagy Audi miért nem húz?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz patrik1987

Újonc

Elismertség: 25% (3 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2012. szeptember 06. csütörtök, 22:09


Üdv mindenkinek!

Gondoltam meg osztok veletek egy dolgot amire rájöttem,de lehet hogy tudjátok! nekem uj!

e46 320d-m van és 1 hete kopogo hangot hallottam,alámentem megnéztem a lengőkarokat és a bal alsó gömbfely lógott! nos ez álittólag nem cserélhető!! pedig én elkeztek kutatni,és találtam belevalót! kilehet szedni,az nem könnyü,de nem is lehetetlen! és még faragni sem kell,simán a régi helyére bele lehet ütni! ki is cseréltem és jó lett!
6000ft-ból megusztam és delphi márkályut raktam bele! szerintem ez is kifog birni 50-60 ezer kilométert! remélem van akinek segittség lesz!amugy az e36 2.5tds jo bele 1994 évjáratú!

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. augusztus 06. hétfő, 16:25


BarG írta: Nos, megesett a műtét. A teljes hátsó futómű le lett szerelve, minden gumis alkatrész le lett cserélve. 17 (!) db szilent, gl szem, etc -t kellett kiszenvedni a helyéből, teljes napi elfoglaltság két embernek, és még nincs vége, mert holnap futóműállítás következik. Ez a bölcső egy igen ronda rozsdás, kézzel hegeszgetett alkatrész, egyáltalán nem tűnik egy minőségi alkatrésznek, a hegesztési fröcsögések ott vannak a varratok mellett, kis golyók formájában. Hát most le lett drótkefézve, festve rendesen.

Már most, a futóműbeállítás előtt érezni, hogy kicsit másként kanyarodik, mint előtte. Sajnos nem az erősített szilentek kerültek be.



Most gyakorlatilag visszakaptam azt a stabilitást, feszességet, amilyen újkorában volt az autóm és igen komolynak érzem a változást. Az évek alatt, amíg használtam, a fokozatos romláshoz szépen hozzászoktam, nem zavart. Amikor igazán tudatosodott bennem, hogy ez már nem olyan, mint fiatal korában, akkor már jó nagy volt a különbség. Szóval aki 200e fölött jár km-ben, az ne sajnáljon időnként egy komolyabb futómű átnézésre áldozni, hozzáértővel.



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 21:46


Nos, megesett a műtét. A teljes hátsó futómű le lett szerelve, minden gumis alkatrész le lett cserélve. 17 (!) db szilent, gl szem, etc -t kellett kiszenvedni a helyéből, teljes napi elfoglaltság két embernek, és még nincs vége, mert holnap futóműállítás következik. Ez a bölcső egy igen ronda rozsdás, kézzel hegeszgetett alkatrész, egyáltalán nem tűnik egy minőségi alkatrésznek, a hegesztési fröcsögések ott vannak a varratok mellett, kis golyók formájában. Hát most le lett drótkefézve, festve rendesen.

Már most, a futóműbeállítás előtt érezni, hogy kicsit másként kanyarodik, mint előtte. Sajnos nem az erősített szilentek kerültek be.

Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. július 30. hétfő, 07:48


dio írta: Hello
Hátul széles a kerekem, és így nagyobb döccenőknél a kerék eléri a karosszériát. Hallottam, hogy lehet kapni rugóerősítő gumibakot, ami esetleg segíthetne megoldani ezt a problémát. Tud valaki infót, hogy ez valós-e és hol lehet beszerezni?
Köszi


Szia.
Az egy hülyeség, én is vettem próbára (nem a bmw-hez).
Inkább a gátlószárra tegyél új felütésgátlót.
Nézd meg milyen állapotú ami rajta van, nem-e morzsolódik
szétfele, mert lehet elég egy új. Ha nincs "kedved" hozzá,
akkor én ezt úgy oldottam meg, hogy volt a garázsban Golf 1 első
felütésgátlóm, az tiszta gumi. Annak levágtam szikével a "gallérját"
mert túl sok is lett volna. Utána keresztbe is átvágtam, hogy rá tudjam
passzírozni a gátlószárra.
"bódé" felemel, gátlószárra rányom, majd fogtam 2 db kötegelőt, és összehúztam
hogy véletlenül se essen le. Tudom, nem "szakszerű" munka, de a célnak
tökéletesen megfelel, és a kiskutya se látja, se nem foglalkozik vele.
És olcsó. És nem kell "szakemberhez" elvinned, ééés kb. 20 perc az egész,
tovább tart nekikészülődni.
Nekem is ez volt a Brock B1-ekkel, hiába volt rajtuk 205-ös gumi.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2005

státusz dio

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2012. július 29. vasárnap, 14:41


Hello
Hátul széles a kerekem, és így nagyobb döccenőknél a kerék eléri a karosszériát. Hallottam, hogy lehet kapni rugóerősítő gumibakot, ami esetleg segíthetne megoldani ezt a problémát. Tud valaki infót, hogy ez valós-e és hol lehet beszerezni?
Köszi