banditosz001
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz banditosz001

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 76

Elküldve: 2015. január 20. kedd, 16:34


YELLOW írta:
banditosz001 írta: Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy nemrég vettem egy e46 320i kombit ami elég szokatlan nekem eddig, mármint a futóműve. A futómű tökéletes át lett nézve, minden jó benne tesztpadon is volt és minden ok.(nemrég jött ausztriából)A vezetési élmény fantasztikus autópályán és tökéletes minőségű úton, meg se moccan bármilyen kanyarba be lehet tenni. A kormány nem kotyog feszes az egész autó.Ez így mind tökéletes is lenne...viszont sajna az út egyenetlenségein nem is annyira csak kicsit rosszabb úton hihetetlenül pattog a kocsi, másodpercekre úgy érzem hogy hiába fogom a kormányt úgysincs az úton a kocsi :S Lehet ezt csak meg kell szokni de ez nekem még nagyon rémisztő néha(nem járok valami jó utakon sajna). Normális ez így? jah és téli 205-ös gumik vannak csak rajta..


az elpattogáshoz anniyt, hogy szerintem a gyári guminyomás értékek kicsit túlzóak.
pl ha jól emlékszem, hátra a terhelt érték 2,7-2,9 Bar. na de ezt is akkor kell mérni, amikor az autó már meg van pakolva. ha üresen enniyre fújod fel, akkor pattogni is fog, és ha még belemegy a terhelés, akkor ez az érték nőni fog, ugye nagyobb súly, nagyobb nyomás.
én a 225 és a 245 ös gumiba is 2,25, 2,4-et szoktam tenni. de télen a 195-be is előre 2,2 hátra 2,35-öt kb. és egyik gumi sem kopik rendellenesen. sokan azt is rosszul gondolják, hogy a nagyobb gumiba nagyobb nyomás kell. nem igaz! csak több levegő. mert nagyobb belső térhez, több levegő kell, ugyanakkora nyomás előállításához. országúti kerékpárok, fatland BMX-ek-ben 8-10 Bar nyomás van a gumikba, miközben egy régi ikarus buszban 6,5.
no az egész mesének az a lényege, hogy lehet túl keményre van fújva a kerék. vagy épp még defekttűrő gumi is lehet rajta, emiatt sokkal pattógosabb. vagy a lengéscsillapító mégsem, olyan jól csillapít már. egyébként én is ha rosszabb úton, pl kereszt pici huplik vannak, és gyorsan megyek, nem ütnek, de amikor átmegyek felettük a DSC be-be villan. ergó pillanatra a levegőben van a kerék, mert kipörög. mondjuk ehhez elég nagy tempó kell. ha nem jelez be, akkor hidd el az úton van a kerék.


A gumik nem defekttűrőek és 2,3bar van mindegyikben. Olyan nekem is volt hogy bejelzett a dsc és olyankor is pattogott valóban csak akkor ugye elvette a gázt automatikusan. ez a jelenség már viszont városban is volt amikor 50-el mentem egy kanyarban és gödrök meg huplik voltak és egy pillanatra azt éreztem hogy nem uralom a hátulját és átmegy a másik sávba. Persze nem történt ilyen mert csak 1mp-ig tartott az egész de nekem nagyon rémisztő vagy legalábbis érdekes volt, más kocsinál még nem tapasztaltam ilyet. Most újra megnéztem és az egyik hátsó lengéscsillapító már nem 100as de ezért nem kéne szerintem ilyet csináljon.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. január 20. kedd, 07:38


banditosz001 írta: Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy nemrég vettem egy e46 320i kombit ami elég szokatlan nekem eddig, mármint a futóműve. A futómű tökéletes át lett nézve, minden jó benne tesztpadon is volt és minden ok.(nemrég jött ausztriából)A vezetési élmény fantasztikus autópályán és tökéletes minőségű úton, meg se moccan bármilyen kanyarba be lehet tenni. A kormány nem kotyog feszes az egész autó.Ez így mind tökéletes is lenne...viszont sajna az út egyenetlenségein nem is annyira csak kicsit rosszabb úton hihetetlenül pattog a kocsi, másodpercekre úgy érzem hogy hiába fogom a kormányt úgysincs az úton a kocsi :S Lehet ezt csak meg kell szokni de ez nekem még nagyon rémisztő néha(nem járok valami jó utakon sajna). Normális ez így? jah és téli 205-ös gumik vannak csak rajta..


az elpattogáshoz anniyt, hogy szerintem a gyári guminyomás értékek kicsit túlzóak.
pl ha jól emlékszem, hátra a terhelt érték 2,7-2,9 Bar. na de ezt is akkor kell mérni, amikor az autó már meg van pakolva. ha üresen enniyre fújod fel, akkor pattogni is fog, és ha még belemegy a terhelés, akkor ez az érték nőni fog, ugye nagyobb súly, nagyobb nyomás.
én a 225 és a 245 ös gumiba is 2,25, 2,4-et szoktam tenni. de télen a 195-be is előre 2,2 hátra 2,35-öt kb. és egyik gumi sem kopik rendellenesen. sokan azt is rosszul gondolják, hogy a nagyobb gumiba nagyobb nyomás kell. nem igaz! csak több levegő. mert nagyobb belső térhez, több levegő kell, ugyanakkora nyomás előállításához. országúti kerékpárok, fatland BMX-ek-ben 8-10 Bar nyomás van a gumikba, miközben egy régi ikarus buszban 6,5.
no az egész mesének az a lényege, hogy lehet túl keményre van fújva a kerék. vagy épp még defekttűrő gumi is lehet rajta, emiatt sokkal pattógosabb. vagy a lengéscsillapító mégsem, olyan jól csillapít már. egyébként én is ha rosszabb úton, pl kereszt pici huplik vannak, és gyorsan megyek, nem ütnek, de amikor átmegyek felettük a DSC be-be villan. ergó pillanatra a levegőben van a kerék, mert kipörög. mondjuk ehhez elég nagy tempó kell. ha nem jelez be, akkor hidd el az úton van a kerék.

banditosz001
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz banditosz001

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 76

Elküldve: 2015. január 19. hétfő, 22:26


Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy nemrég vettem egy e46 320i kombit ami elég szokatlan nekem eddig, mármint a futóműve. A futómű tökéletes át lett nézve, minden jó benne tesztpadon is volt és minden ok.(nemrég jött ausztriából)A vezetési élmény fantasztikus autópályán és tökéletes minőségű úton, meg se moccan bármilyen kanyarba be lehet tenni. A kormány nem kotyog feszes az egész autó.Ez így mind tökéletes is lenne...viszont sajna az út egyenetlenségein nem is annyira csak kicsit rosszabb úton hihetetlenül pattog a kocsi, másodpercekre úgy érzem hogy hiába fogom a kormányt úgysincs az úton a kocsi :S Lehet ezt csak meg kell szokni de ez nekem még nagyon rémisztő néha(nem járok valami jó utakon sajna). Normális ez így? jah és téli 205-ös gumik vannak csak rajta..

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2015. január 16. péntek, 11:08


Sziasztok!

Ugye gewindém van, ahogy ugye alapból rövidebb stabrud(kutyacsont) kell, na már most,

ezek kukák, kérdésem hogy..: Mivan ha én még ettől is 2 cm-rel rövidebbet veszek?! köszönöm

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. január 15. csütörtök, 17:52


nekem is gyanús, hogy nekem is elől határon van, 40-45%-ot mér, és hátul is ennyi. (bár hátul 20% asszem az alsó határ)
az autó nem libeg, ha tornáztatom kézzel. bár nem defekttűrő van fent, de elég kemény az oldalfala, peres is, bár nem annyira, és keményített ültető rugó is van. nincs kagylós gumikopás. szóval ez tényleg félrevezető, már amit mérnek. nyáron műszakim lesz, akartam csillapítókat cserélni, de gyanítom, hogy az eredmény egy újjal, sem sokat változna. vagy menjek téli ballonos gumival műszakira?

Gond lehet a merev oldalfalú abronccsal szerelt autók futóművével

pampi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pampi

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 36

Elküldve: 2014. december 21. vasárnap, 22:59


Rendben


jons írta:
pampi írta: De akkor fogna a fék valamelyik oldalon nem? Mert ilyet ne érzek.Kormány sem húz sehová! Azért köszi ráfogok nézni!


Nem mondtam, hogy ez a baja, de ezt a legkönnyebb ellenőrízni.




jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2014. december 21. vasárnap, 22:09


pampi írta: De akkor fogna a fék valamelyik oldalon nem? Mert ilyet ne érzek.Kormány sem húz sehová! Azért köszi ráfogok nézni!


Nem mondtam, hogy ez a baja, de ezt a legkönnyebb ellenőrízni.


pampi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pampi

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 36

Elküldve: 2014. december 21. vasárnap, 22:05


De akkor fogna a fék valamelyik oldalon nem? Mert ilyet ne érzek.Kormány sem húz sehová! Azért köszi ráfogok nézni!


jons írta:
pampi írta:
Megfékezem a remegés elmúlik, fék elengedem, újból remeg.


Jobb vagy baloldali fékdugattyú beszorul. Én efelé indulnék, mint legkisebb költséggel járó és legegyszerűbben javítható hiba.




jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2014. december 21. vasárnap, 21:18


pampi írta:
Megfékezem a remegés elmúlik, fék elengedem, újból remeg.


Jobb vagy baloldali fékdugattyú beszorul. Én efelé indulnék, mint legkisebb költséggel járó és legegyszerűbben javítható hiba.

pampi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pampi

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 36

Elküldve: 2014. december 21. vasárnap, 20:57


Sziasztok!!

Olyan probléma jött elő az első futóművemnél, hogy néha, havonta egyszer kétszer menet közben, lassításkor /motorfék/, elkezd remegni a kormány!!! Megfékezem a remegés elmúlik, fék elengedem, újból remeg. ha elkezdek gyorsítani 70-80 km/h sebességnél gyorsabban nem lehet menni mert ki akar szakadni a kormány a műszerfalból. Arra jöttem rá hogy megrángatom a kormányt menet közben jobbra balra, akkor elhagyja, nem remeg.
Az az érdekes, hogy ritkán csinálja. Ha nem jelenik meg a hiba, akkor tökéletes minden.
Nagy szilentek kotyogósak, a múltban már volt velük gond és nem ilyen hiba jelenséggel.

Válaszokat előre is köszönöm!!!
Üdv Pampi!!

srac25
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1995

státusz srac25

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2014. december 03. szerda, 15:23


Pocses írta:
srac25 írta:
laci320d írta:
gfeco írta:
Pocses írta:
srac25 írta: Sziasztok!

Olayn problémám van hogy jobb hátul valami rettenetesen kopog, olyan mintha ki lenne szakadva a gátló felső szillent de most lett cserélve az összes szillent a hátsó futóműnél plusz a hátsó gátlók is. Koppan ha kátyúba megyek bele de akkor is ha csak egy kicsit meg van repedve a burkolat és azon megyek keresztül.

Szerintetek mi okozhat még kopogást?

A segitséget előre is köszönöm!!!


Szia!

Én is nemrég cseréltem hátsó telókat, a torony szilentek milyen állapotban vannak? Ellenőrizted őket? Mert az enyémek szinte újak voltak, gondolom az előző tulaj cserélhette őket így azokat nem kellett.

Üdv.: Pocses


Szia
A toronyszilentek is lettek cserélve?
Az tud kopogni rendesen.


Rugód nincs eltörve?


Üdv

Toronyszillentet is cseréltem és a rugó sem törött.
Semmi ötletem nincs mi okozhat még ilyen kopogást


Akkor vidd el padra rázasd meg, ott ki fog derülni, nekem is van egy ismerősöm Győr mellett 4 ropiért megcsinálja bárkinek, mintha műszaki vizsgára vinnéd, igaz még a hagyományos "órás padja" van.



Rendben jövőhéten elviszem aztán jóóóóól megrázatom remélem tényleg kiderül mi a bibi.
Majd megírom a hibát hátha neagyaisten másnak is van/lesz hasonló gondja.


krisz75
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz krisz75

Újonc

Elismertség: 50% (1 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. december 03. szerda, 15:23


Pocses írta:
srac25 írta:
laci320d írta:
gfeco írta:
Pocses írta:
srac25 írta: Sziasztok!

Olayn problémám van hogy jobb hátul valami rettenetesen kopog, olyan mintha ki lenne szakadva a gátló felső szillent de most lett cserélve az összes szillent a hátsó futóműnél plusz a hátsó gátlók is. Koppan ha kátyúba megyek bele de akkor is ha csak egy kicsit meg van repedve a burkolat és azon megyek keresztül.

Szerintetek mi okozhat még kopogást?

A segitséget előre is köszönöm!!!


Szia!

Én is nemrég cseréltem hátsó telókat, a torony szilentek milyen állapotban vannak? Ellenőrizted őket? Mert az enyémek szinte újak voltak, gondolom az előző tulaj cserélhette őket így azokat nem kellett.

Üdv.: Pocses


Szia
A toronyszilentek is lettek cserélve?
Az tud kopogni rendesen.


Rugód nincs eltörve?


Üdv

Toronyszillentet is cseréltem és a rugó sem törött.
Semmi ötletem nincs mi okozhat még ilyen kopogást


Akkor vidd el padra rázasd meg, ott ki fog derülni, nekem is van egy ismerősöm Győr mellett 4 ropiért megcsinálja bárkinek, mintha műszaki vizsgára vinnéd, igaz még a hagyományos "órás padja" van.


Szia!

Nálam is volt kopogás a hátsó futóműnél,teló illetve toronyszilent csere.De nemsokkal később megint elő jött.Újra szétszed,probléma megtalál:a teló cserénél elfelejtették a szár tetejére ráhúzni a peremes alátétet így a toronyszilent alatti kúpos nagy alátét rácsúszott a szilentel együtt a teló szárra.Ez után rendeltem egy új kúpos alátétet,peremes alátétet és egy új toronyszilentet.Össze raktam és azóta hibátlan.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2014. december 03. szerda, 14:41


srac25 írta:
laci320d írta:
gfeco írta:
Pocses írta:
srac25 írta: Sziasztok!

Olayn problémám van hogy jobb hátul valami rettenetesen kopog, olyan mintha ki lenne szakadva a gátló felső szillent de most lett cserélve az összes szillent a hátsó futóműnél plusz a hátsó gátlók is. Koppan ha kátyúba megyek bele de akkor is ha csak egy kicsit meg van repedve a burkolat és azon megyek keresztül.

Szerintetek mi okozhat még kopogást?

A segitséget előre is köszönöm!!!


Szia!

Én is nemrég cseréltem hátsó telókat, a torony szilentek milyen állapotban vannak? Ellenőrizted őket? Mert az enyémek szinte újak voltak, gondolom az előző tulaj cserélhette őket így azokat nem kellett.

Üdv.: Pocses


Szia
A toronyszilentek is lettek cserélve?
Az tud kopogni rendesen.


Rugód nincs eltörve?


Üdv

Toronyszillentet is cseréltem és a rugó sem törött.
Semmi ötletem nincs mi okozhat még ilyen kopogást


Akkor vidd el padra rázasd meg, ott ki fog derülni, nekem is van egy ismerősöm Győr mellett 4 ropiért megcsinálja bárkinek, mintha műszaki vizsgára vinnéd, igaz még a hagyományos "órás padja" van.

srac25
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1995

státusz srac25

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2014. december 03. szerda, 14:36


laci320d írta:
gfeco írta:
Pocses írta:
srac25 írta: Sziasztok!

Olayn problémám van hogy jobb hátul valami rettenetesen kopog, olyan mintha ki lenne szakadva a gátló felső szillent de most lett cserélve az összes szillent a hátsó futóműnél plusz a hátsó gátlók is. Koppan ha kátyúba megyek bele de akkor is ha csak egy kicsit meg van repedve a burkolat és azon megyek keresztül.

Szerintetek mi okozhat még kopogást?

A segitséget előre is köszönöm!!!


Szia!

Én is nemrég cseréltem hátsó telókat, a torony szilentek milyen állapotban vannak? Ellenőrizted őket? Mert az enyémek szinte újak voltak, gondolom az előző tulaj cserélhette őket így azokat nem kellett.

Üdv.: Pocses


Szia
A toronyszilentek is lettek cserélve?
Az tud kopogni rendesen.


Rugód nincs eltörve?


Üdv

Toronyszillentet is cseréltem és a rugó sem törött.
Semmi ötletem nincs mi okozhat még ilyen kopogást


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2014. december 03. szerda, 11:59


YELLOW írta:
Pocses írta: Az imént hívott szerelőm, elő műszaki megvolt, a hibalista, 1 db jobb első lengőkar szilent csere lesz Meyle HD típusban.
Nem is rossz teljesítmény egy '99-es bimmertől, igaz nem lakjuk le, mert nem vagyunk "orkok".


nagy pénzt mertem vpolna rá tenni, hogy a jobb oldali lesz az.
de szerintem cseréld mind a kettőt.


Már nem kavarok, igaz én is a "párcsere" híve vagyok. Mindig azt mondja csak azt cseréljük ami rossz! Nem értek vele egyet, persze amit kérek tőle azt megcsinálja. Többi minden OK fékek futómű telók stb... Tegnap is ment ezerrel ide oda, de mindent fejben tart! Ház előtt vagy 10 bömös, bent az udvaron is vagy ennyi, közben előttem is egy kuncsaft, kolléga meg éppen egy E87-est bűvölt.