- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Touring
- Modell: 320i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2015. január 20. kedd, 16:34
YELLOW írta:banditosz001 írta: Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy nemrég vettem egy e46 320i kombit ami elég szokatlan nekem eddig, mármint a futóműve. A futómű tökéletes át lett nézve, minden jó benne tesztpadon is volt és minden ok.(nemrég jött ausztriából)A vezetési élmény fantasztikus autópályán és tökéletes minőségű úton, meg se moccan bármilyen kanyarba be lehet tenni. A kormány nem kotyog feszes az egész autó.Ez így mind tökéletes is lenne...viszont sajna az út egyenetlenségein nem is annyira csak kicsit rosszabb úton hihetetlenül pattog a kocsi, másodpercekre úgy érzem hogy hiába fogom a kormányt úgysincs az úton a kocsi :S Lehet ezt csak meg kell szokni de ez nekem még nagyon rémisztő néha(nem járok valami jó utakon sajna). Normális ez így? jah és téli 205-ös gumik vannak csak rajta..
az elpattogáshoz anniyt, hogy szerintem a gyári guminyomás értékek kicsit túlzóak.
pl ha jól emlékszem, hátra a terhelt érték 2,7-2,9 Bar. na de ezt is akkor kell mérni, amikor az autó már meg van pakolva. ha üresen enniyre fújod fel, akkor pattogni is fog, és ha még belemegy a terhelés, akkor ez az érték nőni fog, ugye nagyobb súly, nagyobb nyomás.
én a 225 és a 245 ös gumiba is 2,25, 2,4-et szoktam tenni. de télen a 195-be is előre 2,2 hátra 2,35-öt kb. és egyik gumi sem kopik rendellenesen. sokan azt is rosszul gondolják, hogy a nagyobb gumiba nagyobb nyomás kell. nem igaz! csak több levegő. mert nagyobb belső térhez, több levegő kell, ugyanakkora nyomás előállításához. országúti kerékpárok, fatland BMX-ek-ben 8-10 Bar nyomás van a gumikba, miközben egy régi ikarus buszban 6,5.
no az egész mesének az a lényege, hogy lehet túl keményre van fújva a kerék. vagy épp még defekttűrő gumi is lehet rajta, emiatt sokkal pattógosabb. vagy a lengéscsillapító mégsem, olyan jól csillapít már. egyébként én is ha rosszabb úton, pl kereszt pici huplik vannak, és gyorsan megyek, nem ütnek, de amikor átmegyek felettük a DSC be-be villan. ergó pillanatra a levegőben van a kerék, mert kipörög. mondjuk ehhez elég nagy tempó kell. ha nem jelez be, akkor hidd el az úton van a kerék.
A gumik nem defekttűrőek és 2,3bar van mindegyikben. Olyan nekem is volt hogy bejelzett a dsc és olyankor is pattogott valóban csak akkor ugye elvette a gázt automatikusan. ez a jelenség már viszont városban is volt amikor 50-el mentem egy kanyarban és gödrök meg huplik voltak és egy pillanatra azt éreztem hogy nem uralom a hátulját és átmegy a másik sávba. Persze nem történt ilyen mert csak 1mp-ig tartott az egész de nekem nagyon rémisztő vagy legalábbis érdekes volt, más kocsinál még nem tapasztaltam ilyet. Most újra megnéztem és az egyik hátsó lengéscsillapító már nem 100as de ezért nem kéne szerintem ilyet csináljon.