jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2014. október 26. vasárnap, 11:37


Azért a guminak nem mindegy hogyan is van tárolva.
Ha megfelelöen voltak tárolva,akkor tényleg ramaty minöség ez a gumi.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2014. október 26. vasárnap, 10:29


valdii írta:
Tehàt 2008 9.hét 6 éves, 5 éve került fel újonan.

Felni Et 34 ?


Az ET jó, a gumi állapota ennyi idősen elkeserítő. Szerintem válassz más márkát. Ha a télivel nincs gond, akkor a gumi volt a probléma. Egy ilyen kopást eredményező futómű elállítódást úgyis észrevennél, de azért egy ellenőrzés nem árt.

si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2014. október 26. vasárnap, 09:53


2008. 9. hét, ebből az utolsóból már jól látszik!


*most látom a két kép között, már feltűntetted te is

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. október 26. vasárnap, 09:54

státusz valdii

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 24

Elküldve: 2014. október 26. vasárnap, 09:26



Tehàt 2008 9.hét 6 éves, 5 éve került fel újonan.

Felni Et 34 ?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. október 26. vasárnap, 00:03


valdii írta:
YELLOW írta:
jokerface írta: DOT utolsó része jelöli a gyártási év adatait. Nálad C833. Bár a nagy "C" kicsit furcsa. Lehet,hogy 2003-as a gumid és mégsem csak 5 éves

https://www.gumimarket.hu/Info...os&i=4


inkább 2008. 33. hét


Sziasztok!

Sokféle reakciót váltott ki ez a 3 kép, bocsánat hogy voltak akik veszélybe voltak miattam, remélem aki még nem tette, most alánéz az autónak.
Még néhány adalék az ügyhöz:
- márciusban került fel a nyári, természetesen átnéztem jó volt, guminyomás 2,4 még most is mind a négyben.
- a felszereléskor kb. 5,5 mm profilom volt egyformán mind a 4 en 10e km-rel számoltam az idényben, igaz 16e lett.
- a téli ami márciusban lekerült, és most fel 205/55 r 16 lemezfelnin a futófelület teljesen egyformán kopott, az eddig cserélt gumik is szépen koptak
- eddig nem volt futóműproblémám, nem zörög és nem húz semerre, (persze attól most már lehet)
- a Pirellikkel eddig semmit nem vettem észre nem rázott, nem volt hangos lapos stb.
Ez nem mentegetőzés akar lenni, csak azt akarom mondani, hogy azonkívül, hogy nem nézegettem próbáltam megfelelően eljárni.
Remélem tanultok ti is az esetből!
Viszont légyszi még egyszer nézzétek meg a 3. képen a gumi belső felét ahol a széle homorú, és nem domború ez hogyan lehetséges, hogyan lehet ez futóműbeállítási hiba (elöl hátul mindkét oldalon egyformán)? A nyomvályú amin járok kb. 10 cm mély, és kívül belül látszik a pereme, nem lehet, hogy az csinálta?
Vagy vigyem inkább futóműveshez?

Köszi a segítséget!
U.I.: nézz be a kocsid alá!




Nem kell úgy mellre szívni, de belátod ,kicsit rémisztő a kép. Ha ez első keréken van, és szétrobban a gumi,100 felett,azt tuti nem fogod meg,ez nem egy leeresztős defekt lenne. Ha szembe egy kamion jön és átvág a másik oldalra.... hát nagy szerencséd volt,hogy bírta, arról nem beszélve ha egy buszmegálló ahol vagy 10 en állnak. Sajnos te lennél a hibás,hogy nem ellenőrizted az autód állapotát, mert a szakértő megmondaná,hogy nem 30 perce van kihasadva, hanem rég óta. Mindegy. Én szoktam nézni a gumikat, ha nem is hetente, de havonta 1x tuti alánézek, lámpával,nem e lóg semmi borítás,stb...

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2014. október 25. szombat, 21:31


valdii írta:
YELLOW írta:
jokerface írta: DOT utolsó része jelöli a gyártási év adatait. Nálad C833. Bár a nagy "C" kicsit furcsa. Lehet,hogy 2003-as a gumid és mégsem csak 5 éves

https://www.gumimarket.hu/Info...os&i=4


inkább 2008. 33. hét


Sziasztok!

Sokféle reakciót váltott ki ez a 3 kép, bocsánat hogy voltak akik veszélybe voltak miattam, remélem aki még nem tette, most alánéz az autónak.
Még néhány adalék az ügyhöz:
- márciusban került fel a nyári, természetesen átnéztem jó volt, guminyomás 2,4 még most is mind a négyben.
- a felszereléskor kb. 5,5 mm profilom volt egyformán mind a 4 en 10e km-rel számoltam az idényben, igaz 16e lett.
- a téli ami márciusban lekerült, és most fel 205/55 r 16 lemezfelnin a futófelület teljesen egyformán kopott, az eddig cserélt gumik is szépen koptak
- eddig nem volt futóműproblémám, nem zörög és nem húz semerre, (persze attól most már lehet)
- a Pirellikkel eddig semmit nem vettem észre nem rázott, nem volt hangos lapos stb.
Ez nem mentegetőzés akar lenni, csak azt akarom mondani, hogy azonkívül, hogy nem nézegettem próbáltam megfelelően eljárni.
Remélem tanultok ti is az esetből!
Viszont légyszi még egyszer nézzétek meg a 3. képen a gumi belső felét ahol a széle homorú, és nem domború ez hogyan lehetséges, hogyan lehet ez futóműbeállítási hiba (elöl hátul mindkét oldalon egyformán)? A nyomvályú amin járok kb. 10 cm mély, és kívül belül látszik a pereme, nem lehet, hogy az csinálta?
Vagy vigyem inkább futóműveshez?

Köszi a segítséget!
U.I.: nézz be a kocsid alá!



A felnid ET száma mennyi?
Nézd már meg a gumi másik oldalán a DOT számot. Gyanús, hogy ez nem 5 éves.


státusz valdii

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 24

Elküldve: 2014. október 25. szombat, 21:21


YELLOW írta:
jokerface írta: DOT utolsó része jelöli a gyártási év adatait. Nálad C833. Bár a nagy "C" kicsit furcsa. Lehet,hogy 2003-as a gumid és mégsem csak 5 éves

https://www.gumimarket.hu/Info...os&i=4


inkább 2008. 33. hét


Sziasztok!

Sokféle reakciót váltott ki ez a 3 kép, bocsánat hogy voltak akik veszélybe voltak miattam, remélem aki még nem tette, most alánéz az autónak.
Még néhány adalék az ügyhöz:
- márciusban került fel a nyári, természetesen átnéztem jó volt, guminyomás 2,4 még most is mind a négyben.
- a felszereléskor kb. 5,5 mm profilom volt egyformán mind a 4 en 10e km-rel számoltam az idényben, igaz 16e lett.
- a téli ami márciusban lekerült, és most fel 205/55 r 16 lemezfelnin a futófelület teljesen egyformán kopott, az eddig cserélt gumik is szépen koptak
- eddig nem volt futóműproblémám, nem zörög és nem húz semerre, (persze attól most már lehet)
- a Pirellikkel eddig semmit nem vettem észre nem rázott, nem volt hangos lapos stb.
Ez nem mentegetőzés akar lenni, csak azt akarom mondani, hogy azonkívül, hogy nem nézegettem próbáltam megfelelően eljárni.
Remélem tanultok ti is az esetből!
Viszont légyszi még egyszer nézzétek meg a 3. képen a gumi belső felét ahol a széle homorú, és nem domború ez hogyan lehetséges, hogyan lehet ez futóműbeállítási hiba (elöl hátul mindkét oldalon egyformán)? A nyomvályú amin járok kb. 10 cm mély, és kívül belül látszik a pereme, nem lehet, hogy az csinálta?
Vagy vigyem inkább futóműveshez?

Köszi a segítséget!
U.I.: nézz be a kocsid alá!





b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2014. október 25. szombat, 21:18


jokerface írta: DOT utolsó része jelöli a gyártási év adatait. Nálad C833. Bár a nagy "C" kicsit furcsa. Lehet,hogy 2003-as a gumid és mégsem csak 5 éves

https://www.gumimarket.hu/Info...os&i=4


Ez nem a gyártási időt jelöli.

jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2014. október 25. szombat, 21:14


YELLOW írta:
jokerface írta: DOT utolsó része jelöli a gyártási év adatait. Nálad C833. Bár a nagy "C" kicsit furcsa. Lehet,hogy 2003-as a gumid és mégsem csak 5 éves

https://www.gumimarket.hu/Info...os&i=4


inkább 2008. 33. hét


Elöször a hetet adják meg és azután az évet. Én fordítva még nem láttam.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. október 25. szombat, 20:39


jokerface írta: DOT utolsó része jelöli a gyártási év adatait. Nálad C833. Bár a nagy "C" kicsit furcsa. Lehet,hogy 2003-as a gumid és mégsem csak 5 éves

https://www.gumimarket.hu/Info...os&i=4


inkább 2008. 33. hét

jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2014. október 25. szombat, 20:36


DOT utolsó része jelöli a gyártási év adatait. Nálad C833. Bár a nagy "C" kicsit furcsa. Lehet,hogy 2003-as a gumid és mégsem csak 5 éves

https://www.gumimarket.hu/Info...os&i=4

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. október 25. szombat, 07:47


valdii írta:
hil írta:
valdii írta: Sziasztok!

Most kerültek le a nyàrigumik 225/45 r17.

Mind a 4 ilyen elsö -hàtsó.
Kb. 60 ezret ment, van egy elég nyomvàlyus rész ahol minden nap jàrok. Ez kb. 5-10%/ élettertam.
A gumis azt mondta, hogy futómü àllítàs kell.
De elöl, hàtul ugyanolyan szar ? Nem lehet nyomvàlyu miatt?

A felülete arànylag egyformàn kopott, de a sarka olyan, mintha sinen mentem volna.
Szerintetek?]


Szia!
Hány évesek ezek a gumik? Egyébként nagyon bátor vagy, hogy ezzel közlekedni mertél!
hil



5 évesek.
Szerinted, ha tudom, hogy ilyen, még megyek vele?


Szia!
Valaki írta, hogy Pirelli. Sajna nekem is volt tapasztalatom más autón (Opel Corsa)a Pirellivel, ami 4-5 év után teljesen ki volt repedezve (na ennyire nem), pedig mindig jó nyomás volt benne. Onnantól kezdve a Pirellit kerülöm, de ez csak z én véleményem.
hil



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2014. október 24. péntek, 21:59


anubisz írta:
Főleg,hogy ez egy Pirelli. Néha illik a kocsik alá nézni,mert ez látszik emelés nélkül is, csak hát nehéz lehajolni fél métert. Arról nem is beszélve ez már nem is tart, biztos voltak jelei,hogy valami gáz van, vagy szólt a gumi,vagy instabil volt. még hátul is,nem hogy a kormányzott keréken. Ez ha elszáll nem egy defekt. Ez a felniig robbant volna, mint a kamion gumik a pályán,amik cafatokra szakadnak. No mindegy....


Ha a talpán van a kocsi, alig-alig észrevehető egy ilyen hiba a gumikon. Emelőn viszont egyértelműen látszik.

Az meg más kérdés, hogy vajon megfelelő volt-e az abroncsnyomás, kerékdőlés stb.



Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. október 24. péntek, 22:11

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. október 24. péntek, 21:45


YELLOW írta:
anubisz írta:
jrtom írta:
valdii írta:
hil írta:
valdii írta: Sziasztok!

Most kerültek le a nyàrigumik 225/45 r17.

Mind a 4 ilyen elsö -hàtsó.
Kb. 60 ezret ment, van egy elég nyomvàlyus rész ahol minden nap jàrok. Ez kb. 5-10%/ élettertam.
A gumis azt mondta, hogy futómü àllítàs kell.
De elöl, hàtul ugyanolyan szar ? Nem lehet nyomvàlyu miatt?

A felülete arànylag egyformàn kopott, de a sarka olyan, mintha sinen mentem volna.
Szerintetek?]


Szia!
Hány évesek ezek a gumik? Egyébként nagyon bátor vagy, hogy ezzel közlekedni mertél!
hil



5 évesek.
Szerinted, ha tudom, hogy ilyen, még megyek vele?



Néha nem árt megnézni azért.


Ennyi időzített bomba mászkál velünk szembe az utakon. Ez már vicc. Szét repedt gumikkal mászkálnak. Lerobban a gumi a kerékről 160 nál,azt kinyír fél tucat embert......


nana!
azért ne essünk már neki. mint mondta ő sem tudta. legalább ilyen képek láttán mindenki alánéz a verdának. az a szomorú, hogy lehet egy szerelő észreveszi és nem is szól a tulajnak. nekem is terhelődik a belső fele, látszik ahogy van a talajon, 6-7 éves gumik, mondjuk olyan 30ezer km-rel. semmi bajuk. mondjuk én minden leszerelésnél, és felszerelés előtt átnézem a gumikat, vagy ha véletlen az autó alá kerülök. nyilván figyelmesebb lesz ő is. ez a jelenség is főleg BMW-sekre jellemző, széles felni, keskeny robbantott gumi, agyon ültetve, szinte az oldalfalon fut a gumi. azért nem kell csodálkozni. tény a Dunlop-ok is szeretnek körberepedni.


Főleg,hogy ez egy Pirelli. Néha illik a kocsik alá nézni,mert ez látszik emelés nélkül is, csak hát nehéz lehajolni fél métert. Arról nem is beszélve ez már nem is tart, biztos voltak jelei,hogy valami gáz van, vagy szólt a gumi,vagy instabil volt. még hátul is,nem hogy a kormányzott keréken. Ez ha elszáll nem egy defekt. Ez a felniig robbant volna, mint a kamion gumik a pályán,amik cafatokra szakadnak. No mindegy....

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. október 24. péntek, 21:10


anubisz írta:
jrtom írta:
valdii írta:
hil írta:
valdii írta: Sziasztok!

Most kerültek le a nyàrigumik 225/45 r17.

Mind a 4 ilyen elsö -hàtsó.
Kb. 60 ezret ment, van egy elég nyomvàlyus rész ahol minden nap jàrok. Ez kb. 5-10%/ élettertam.
A gumis azt mondta, hogy futómü àllítàs kell.
De elöl, hàtul ugyanolyan szar ? Nem lehet nyomvàlyu miatt?

A felülete arànylag egyformàn kopott, de a sarka olyan, mintha sinen mentem volna.
Szerintetek?]


Szia!
Hány évesek ezek a gumik? Egyébként nagyon bátor vagy, hogy ezzel közlekedni mertél!
hil



5 évesek.
Szerinted, ha tudom, hogy ilyen, még megyek vele?



Néha nem árt megnézni azért.


Ennyi időzített bomba mászkál velünk szembe az utakon. Ez már vicc. Szét repedt gumikkal mászkálnak. Lerobban a gumi a kerékről 160 nál,azt kinyír fél tucat embert......


nana!
azért ne essünk már neki. mint mondta ő sem tudta. legalább ilyen képek láttán mindenki alánéz a verdának. az a szomorú, hogy lehet egy szerelő észreveszi és nem is szól a tulajnak. nekem is terhelődik a belső fele, látszik ahogy van a talajon, 6-7 éves gumik, mondjuk olyan 30ezer km-rel. semmi bajuk. mondjuk én minden leszerelésnél, és felszerelés előtt átnézem a gumikat, vagy ha véletlen az autó alá kerülök. nyilván figyelmesebb lesz ő is. ez a jelenség is főleg BMW-sekre jellemző, széles felni, keskeny robbantott gumi, agyon ültetve, szinte az oldalfalon fut a gumi. azért nem kell csodálkozni. tény a Dunlop-ok is szeretnek körberepedni.