YELLOW írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
Sziasztok.
Hamarosan cserélném nyári gumi szettemet kicsivel komfortosabbra. Jelenlegi nyári 17" 7j et35 (gyári BMW felni nem tudom most melyik Rondell) 225/55 gumikkal.
Az új lenne 16" 7j et35 225/60 vagy 55 elől és 235/60 vagy 55 hátul. Kérdésem az lenne, hogy erre a felni méretre jó lenne ez így ? Esetleg más Tipp? Mindenképp 16 coll lenne az ideális mert a 17 már nagyon rángat (gyári sport futóművel). Mókolni , pigácsázni nem szeretnék tehát gyári et illetve méret közeli lenne az ideális.
99' E46 coupe
Köszönöm
Sziasztok
ezek totál nem gyári méretek. 7j felnire széles a 225-ös gumi.
17-esre 225/45 a rávaló. tehát a 225/55 már komfortos verzió.
a 225/55/60 nem váltómérete a 235/55/60-nak. sőt a /60 marha ritka. nem ia értem honnan jönnek ezek neked.
7jx16-ra 215-től szélesebb gumi nem való. de a váltóméret ami az autóra jó lenne, az 205/55 R16.
nem csak a ballonosságon múlik a komfortosság. ne legyen defekttűrő az a lényeg. a súlyindex is minél kisebb annál puhább az oldalfala, ami javíthat a kényelmen.
A felni gyári nem a méret. Onnan jön, hogy a régi nyárit kis eltéréssel váltaná a kívánt méret. Legalább is a netes méretváltók szerint belefér. A felni volt a kérdéses, hogy 7j széles felnire gond nélkül fel megy e a 235-ös.
Valamint hátra egyel szélesebbet szeretnék. Most is ez a méret van fent csak téligumi lemezfelnin kopott dísztárcsával. Gumit tudok venni, ritka ugyan de ha megfizeti az ember akkor van. A felnit nem tudom. 16 coll gyári et-vel és szélességgel vagy valami más kell a 225 illetve 235/55 vagy 60 ra. A 16 coll azért kell mert ezzel nem kocognak a fogaim. Mint írtam fentebb, gyári ültetés , sport futómű, kurva kemény. De egyel kisebb kerék és már jó is lett.
Mielőtt félreértés lenne...
A súly csökkentése lenne a cél igazából. A rugózatlan tömeget vinném lejjebb.
A felnik és gumik adatai alapján legkevesebb 1 kiló kerekenként. Ami azért nem rossz. Most kb 1,5-1,7 kiloval kevesebb és sokkal komfortosabb. Nyilván nem lesz soha olyan puha mint egy hidrós futómű. De egy jó kompromisszum lenne a kiló körüli fogyókúra a kerekeken.
belefér persze a kalkulátor szerint, mert váltómérete egymásnak a gumi, a régi és a kiszemelt új. de az nem E46 méret. és az újból a két méret amit néztél, azok nem váltói egymásnak. lehet éppen belefér, de az egyik kerék teljes átmérője nagyobb lesz, aztán majd pislogsz, ha a DSC, vagy kipörgésgátló hibát dob, meg rángat az autós és a többi.
neked a 7" széles felnire 205/55 R16 való az E46 alá.
de azt csinálsz amit akarsz, tanácsot kértél, elmondtam amit gondolok. de úgy látom tök felesleges volt, amit írtam.
Dehogy. Sőt! Köszönöm. Csak a teljesség kedvéért pontosítottam az információkat. A gyárihoz közeli meretet szeretnék ami még elfér és nem csinál galibát. De a vékony 205-ös valahogy nem olyan stabil a kanyarban. Szeretek nagyokat kanyarodni, ahhoz pedig jobb a szélesebb gumi. Nem csapatok lapjával, tehát jobb szeretem ha betapad az ívre. Nem ragaszkodom a 7j széles felnihez, igazából a gumi szélesség és átmérő lenne a kiindulási alap. Viszont ha akkora a gumi akkor mekkora felni kell? Na itt akadtam el. Mert nincs egyértelmű válasz . Ezért kérdeztem itt. Sokkal tapasztaltabb emberek vannak akik már kipróbálták amit én meg nem. Mi az a felni ami elfér gond nélkül amire ekkora gumi csont nélkül felmegy. Stb.... Tanácstalan vagyok. A régi mindenképp kuka mert már elegem van a lovas szekér komfortból.
a gumi szélessége csak egy dolog. ha túl ballonos, ami neked az a jelenlegi és az új méreted is az lesz. attól tűnik stabilnak, ha merev a gumi oldalfala és peres. úgy sokkal kevesebb a mozgása.
225/50 R16 jó lehet, de legalább 7,5" széles felni kell alá. annak semmi értelme, hogy 10mm-rel meg feltegyél hátra.
minél ballonosabb a gumi, annál kevésbé jó kanyargós tempós vezetésre, viszont annál kényelmesebb lesz.
tudom mit beszélek, imádok tempósan kanyarodni, így téli szetten meg is vagyok halva, a nyárinál meg ott a rázás a peres széles gumi miatt, de cserébe úgy kanyarodok mit az öreg Fittipaldi.
A per 50 lesz a tuti szerintem. Az egy jó kompromisszumnak tűnik. A per45 veszettül kanyarodik de ugye..... Per60 kenődik mint a takony. Meg is nézem mi a szitu a 7,5j felnivel 16 collban. Aztán majd jelzek mi lett az eredmény. Feltéve ha érdekel! Ha helyettem gondolkodtál legalább tudd mi lett nem? Köszi még egyszer!
egyébként van a bal első ajtókeretnél beragasztva egy matrica gumiméretekről. azok valóak az E46-ra. azon kívüli méretekbe műszakin simán és jogosan köthetnének bele.
sok esetben a nagy méretek nagyobb motorokhoz tartoznak, de azzal nem nagyon foglalkoznak, hogy 1.6-oson pl a gyári méret 195/65 R15 vagy 205/55 R16, ha felraksz egy 17-es szettet, ami szerepel ott a táblán, abba nem kötnek bele.
Hello Yellow!
Megvan! 7,5jx16 et35, 225/50-es gumikkal. Könnyebb lett érzésre, a gumi nyomással még variálni kell. Simán elfér
Nem lóg ki, nem karistol a belső perem, nem ér bele semmibe. Kötekedni nem fognak mert van műbizonylat. Plusz nem extrém méret. Itt ez az alap. Ha ezek rendben vannak akkor nem szaroznak. Januárban műszakis, téli gumi sem gyári méret. 16-os . Ugye a forgalmiban 195/65R15 van. Egy mukkot nem szólt a biztos mert látta, hogy egyébként rendben van.
Nem tudom jól szúrtam e be a képet. De galériában van. Ha gondolod nézz rá. Sajnos nem ezt a dizájnt kerestem. A kiszemelt elfogyott, és nem is tudták mikor lesz megint. Így erre esett a választás .
Balesetmentes kilómétereket!