Elküldve: 2014. december 01. hétfő, 19:28
Medvedisznoman írta:lantika írta:Medvedisznoman írta:anubisz írta:Medvedisznoman írta:anubisz írta:Medvedisznoman írta:anubisz írta:bmw320d4 írta:Medvedisznoman írta:Medvedisznoman írta: Jó reggelt!
Ismét a segítségetekre lenne szükségem.
Tegnap kigyulladtak topik címében szereplő lámpák sárgán, megfejelve egy váltóhibával (fogaskerékben felkiáltójel a fokozatjelző ablakban, automatáról beszélünk). Be is rakta magát vészüzembe, azaz 5-be és kézzel sem engedett kapcsolni. Leállítás és újraindítás után a jelenség megszűnt és nem is tért vissza egészen ma hajnalig.
Munkába jövet ismét az előző napi jelenség, majd leállít-újraindít, hiba eltűnik.
Egy perc múlva újra, de ekkor már a kézifék lámpája pirosan, a CD lejátszó elkezdett torzítani, majd az autó elvette a gázt. A motor nem állt le, viszont egyenetlen lett az alapjárat és ugye nem reagált gázra sem,ráadásul a műszerek is megfagytak (75km/h; 2000rpm; 10L/100km álló helyzetben) így leállítottam. Újraindítás sikertelen, a fényszórók villogtak, ez gondolom valamire utalhat. Az autót kénytelen voltam az út mellett hagyni és még most is ott van, ha a svédek el nem hordták azóta.
Bocs a kisregényért, de nem akartam kihagyni semmit.
Jól jönne egy kis segítség, hogy legalább a szerelőig el tudjak gurulni vele. Előre is köszönöm a véleményeket, hozzászólásokat.
Valaki írt a DSC újraindításáról. Azt hogy kell csinálni?
Úgy tűnik mintha laza lenne az akkusaru.
Ezt már én is akartam írni, majdnem ugyan ilyeneket produkált nekem is mikor lelazult a test saru. Bár a váltóm nem dobott hibát.Nekem ki,be kapcsolt a hifi, meg a többi jelenség. Frászt hozta rám.
Valóban a tünetek akku és/vagy töltés bajokra utalnak. Megkukkolom az akksit, meg fel is töltöm, mert már az ablakot sem húzta fel a végén, de még járó motornál is alig-alig. Köszi szépen, jelezni fogok hogy mi volt.
Igen szerintem valami elektromos dolog lesz. Mikor hoztunk haza autókat régen, akkor elment a generátora egynek Ausztriába. Váltott aksival hoztuk haza. Ugyan ez jön elő mikor már kezdett elhasalni az aksi, menet közben. Lekapcsolt az ABS, DSC, stb aztán a végén már kihagyott a gyújtás néhány hengerben. Akkor álltunk meg, és cseréltünk aksit. Szerintem,valami fesz. gondod lesz.
Kivettem, rámértem, 12V. Itt lesz a baj. Akkor már csak az kérdés, hogy az akksi vagy a töltés a szar. Holnap kiderül.
Az fos. azzal indítasz, lemegy 10 voltra. Vagy a generátor, vagy az aksi nem vesz már fel áramot, amennyi kell.Bár ha a generátor jó lenne akkor mikor jár a kocsi,nem szabadna gondnak lenni, gyenge aksival sem.
Úgy is lett. Feltöltöttem az akksit, 13,6V volt lett reggelre. Indításkor lerántotta a feszültséget 10V-ra. Ez még nem lenne baj, csakhogy járó motornál sem ment feljebb 12,6 V-nál, de volt hogy csak 10,8V volt. Úgy fest, hogy egyszer van töltés, egyszer nincs, de amikor van az sem az igazi. Szerintetek mi okozhat ilyen tünetet? Januárban volt generátor csapágy, csúszógyűrű, szénkefe, szabadonfutó csere.
Fesszabályzó?? Talán az.
Nagyon valószínű, hogy az lesz. Holnap kiderül. Majd jelzem az eredményt.
Gondoltam, hogy fesz gond lesz. mert ha aszar az aksi,és jó a gen,akkor nincs gond csak indításkor. Kevés volt az áram a kocsinak,persze hogy hol ment hol nem, gyújtás is kimaradt. Bizonyos hibáknál nem lejez vissza a töltés jelző lámpa pirosan. Villamossági mondta nekem. Csak mész azt vége a dalnak.