- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Compact
- Modell: 320td
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2012. március 16. péntek, 18:54
csatis1 írta:hil írta:Bero írta:
Direkt keresgéltem ezt a témát,de nem találtam meg! Lehet béna vagyok?! Akkor mivel ronthatom el a beszerelést? Buktatók? Köszi
Szia! Nagyon röviden: van az eszköz (pl rádió, erősítő, stb), ami kap tápfeszültséget: egyik a +, másik a -, autónál általában a test. Ezek egyikének hiánya miatt az nem fog működni. Aztán ez a berendezés (pl rádó) össze van kötve erősítővel árnyékolt jel kábellal. Itt követik el a hibát azzal, hogy a kábel árnyékolását a rádió és az erősítő oldalon is bekötik, mert ugye mindkét készülék a testre is le van kötve. Igy alakul ki a földhurok!
Tehát ha jól értem: ha meg akarom szüntetni a földhurkot, akkor az erősítő-rádió közötti kábel egyik oldalánál az árnyékolást meg kellene szakítani? Ugyanezzel a földhurok problémával küzdök jelenleg én is.
Egy jobbfajta erősítő és fejegység között nem lehet földhurok. Ha mégis van akkor lehet kapni egy galvanikus leválasztót. Ez egy pici fekete henger, kijön belőle 4 drót: 1-1 RCA anya és 1-1 RCA apa. Ezt be kell iktatni a rádio és az erősítő közé. Ezt csak mélynyomónál ajánlom, mert jelentősen gyengíti a jelet (halkabb lesz), de a rádion lehet állítani h erősebb jel menjen az RCA kimeneteire. Mélynyomónál nem annyira lényeges a jel tisztasága ezért a sima árnyékolt jelkábel is jo. Ha hangszórókat hajt meg az erősítőd, akkor csavart érpáros jelkábelt használj. Ja és a remote jelet semmiképp ne az acc-ről vedd, hanem a rádio "antenna" nevű (általában kék drót) kimenetéről, mert az egy szép szűrt jel, az acc pedig nem. illetve ha valami gagyi rádiod van (általában a 10-15.000Ft-os rádiok ilyenek), akkor már eleve a rádiotol is jöhet zavart jel (mélyládának ez is jo), mert a rádio tápja nicns szűrve. Ehhez is lehet amugy kapni zavarszűrőt (rádio táp zavarszűrő).