autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz southboy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2015. július 20. hétfő, 13:28


Sziasztok.

Lenne egy olyan gondom olvasgattam a fórumot csak megkérdem kicsit félek hogy hengerfejes a jószág. Elmegy már az én agyvizem is mint a BMW nek. Szóval valahova eltűnik a vizem nem forralja beáll középre az óra. Nincs csepegés nyomok nincs fehér füst az olaj sapka is tiszta. Próbálgatom légteleníteni de már kezdem feladni nyomkodtam már minden csövet stb . EGR szelepnél olvastam lehet légteleníteni de az hol van ? Valami ötletetek van mi lehet a gond hogyan tudom ellenőrizni hengerfejes e ? 2001 320d tuoring D20

Válaszotok előre is köszönőm.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz BazsaMW

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2015. július 15. szerda, 12:59


Pocses írta:
BazsaMW írta: Sziasztok! Úgy néz ki a hűtővelinét lesz a probléma.
A ventilátor kb 92-4 fok körül elindul, egyenletesen jár, viszont szerintem nagyon gyengén megy. Ha jól tudom nem több fokozatú. Ha rákapcsolom a klímát akkor is ugyan úgy "gyengén" tolja a levegőt.. pedig ilyenkor ordítania kellene a ventinek? Mi lehet a probléma? Én szerintem a ventimotorhoz tartozó elektronika döglött meg. Működik, megy de nem pörög eléggé. Mennyire kellene tolni a levegőt? Még nyitott motortérnél sem lehet hallani ha megy.


Rendesen kellene forognia, nem gyenge mikor maxon pörög a hangja. Ha rákötsz laptopuloszt, azzal le lehet tesztelni a működését. Ha jól tudom a vízhűtőn lévő kimenővíz jeladója vezéri a ventilátort menetirány szerint a jobboldalon lent elöl találod a stekkert.


Aha, világos! Laptoppal is próbáltam, elindul, megy, de szerintem gyengén forog. Laptopon csak olyan funkciót találtam, hogy elindítom vagy nem. Szóval a sebességgel kapcsolatos infót/lehetőséget nem. Azt hallottam, hogy a ventimotor mellett a ventillátoron van egy kis dobozkában az elektronika, ami szabályozza magát a sebességét, és az be szokott dögleni.

Milyen meglepő csak ventimotorral együtt tudom cserélni.....

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. július 15. szerda, 08:51


BazsaMW írta: Sziasztok! Úgy néz ki a hűtővelinét lesz a probléma.
A ventilátor kb 92-4 fok körül elindul, egyenletesen jár, viszont szerintem nagyon gyengén megy. Ha jól tudom nem több fokozatú. Ha rákapcsolom a klímát akkor is ugyan úgy "gyengén" tolja a levegőt.. pedig ilyenkor ordítania kellene a ventinek? Mi lehet a probléma? Én szerintem a ventimotorhoz tartozó elektronika döglött meg. Működik, megy de nem pörög eléggé. Mennyire kellene tolni a levegőt? Még nyitott motortérnél sem lehet hallani ha megy.


Rendesen kellene forognia, nem gyenge mikor maxon pörög a hangja. Ha rákötsz laptopuloszt, azzal le lehet tesztelni a működését. Ha jól tudom a vízhűtőn lévő kimenővíz jeladója vezéri a ventilátort menetirány szerint a jobboldalon lent elöl találod a stekkert.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz BazsaMW

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2015. július 14. kedd, 15:44


Sziasztok! Úgy néz ki a hűtővelinét lesz a probléma.
A ventilátor kb 92-4 fok körül elindul, egyenletesen jár, viszont szerintem nagyon gyengén megy. Ha jól tudom nem több fokozatú. Ha rákapcsolom a klímát akkor is ugyan úgy "gyengén" tolja a levegőt.. pedig ilyenkor ordítania kellene a ventinek? Mi lehet a probléma? Én szerintem a ventimotorhoz tartozó elektronika döglött meg. Működik, megy de nem pörög eléggé. Mennyire kellene tolni a levegőt? Még nyitott motortérnél sem lehet hallani ha megy.

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2015. február 28. szombat, 12:48


lela írta:
kecsurobi írta: Üdv
A klíma hűtő vagy a víz hűtő van elöl?ez könnyen lelehet szedni takarítani mert közte tele van kosszal?

Szia!
A klímahűtő van elől, mögötte a vízhűtő.Alulról ha leveszed az intercoolert akkor közé látsz és ki lehet takarítani.Én is a nyáron akarom megcsinálni.

intercoolert leszedtem azt megtisztítottam de a klíma és a víz hűtő között elégé be van szorúlva a kosz .



Akkor a vízhűtőt érdemes levenni, mert akkor a klímából nem kell leengedni a gázt.
Ha leveszed (0:55 től) a hűtőventilátort utána hozzáférsz.



köszi szépen



lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. február 28. szombat, 12:42


kecsurobi írta: Üdv
A klíma hűtő vagy a víz hűtő van elöl?ez könnyen lelehet szedni takarítani mert közte tele van kosszal?

Szia!
A klímahűtő van elől, mögötte a vízhűtő.Alulról ha leveszed az intercoolert akkor közé látsz és ki lehet takarítani.Én is a nyáron akarom megcsinálni.

intercoolert leszedtem azt megtisztítottam de a klíma és a víz hűtő között elégé be van szorúlva a kosz .



Akkor a vízhűtőt érdemes levenni, mert akkor a klímából nem kell leengedni a gázt.
Ha leveszed (0:55 től) a hűtőventilátort utána hozzáférsz.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. február 28. szombat, 12:43

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2015. február 28. szombat, 12:28


Üdv
A klíma hűtő vagy a víz hűtő van elöl?ez könnyen lelehet szedni takarítani mert közte tele van kosszal?

Szia!
A klímahűtő van elől, mögötte a vízhűtő.Alulról ha leveszed az intercoolert akkor közé látsz és ki lehet takarítani.Én is a nyáron akarom megcsinálni.

intercoolert leszedtem azt megtisztítottam de a klíma és a víz hűtő között elégé be van szorúlva a kosz .




lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. február 28. szombat, 11:53


kecsurobi írta: Üdv
A klíma hűtő vagy a víz hűtő van elöl?ez könnyen lelehet szedni takarítani mert közte tele van kosszal?


Szia!
A klímahűtő van elől, mögötte a vízhűtő.Alulról ha leveszed az intercoolert akkor közé látsz és ki lehet takarítani.Én is a nyáron akarom megcsinálni.

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2015. február 28. szombat, 11:37


Üdv
A klíma hűtő vagy a víz hűtő van elöl?ez könnyen lelehet szedni takarítani mert közte tele van kosszal?

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 525tds
Évjárat: 1997

státusz letsgo1487

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2015. január 07. szerda, 21:32


SZiasztok!
Mikor felmelegszik a motor (kinyit a termosztát(gondolom)), nekiáll a hűtőm gőzölni mint a mérges Süsü Talált már alaki videót vagy valami infót valahol arról, hogy lehet kiszedni a hűtőt egyszerűen. Sajna szaki nincs a közelben a kocsi meg osztrák úgyhogy magam kell megcsinálnom. Vagy valami más is lehet a gond?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. december 29. hétfő, 09:59


kmartin írta:
YELLOW írta:
annyi, hogy elkezdted hazsnálni a fűtést. kinyit a fűtéscsap és ott is áramlik a víz. csökken a szint. rosszul lett korábban lelégtelenítve/feltöltve a rendszer. szóval aikor korábban cseréltek vizet, akkor a fűtőrészbe nem jutott. szerintem még 1 litert simán bele fogsz locsolni.


Értem. Akkor megyek veszek egy flakonnal. Légteleníteni könnyen tudom "házilag"?
Illetve nem vágom tönkre, ezzel, hogy fel felvillan?



elmondom, hogy csináld. ha tudod állj meg, hogy az autó orra magasan legyen. mondjuk egy rutinpálya emelkedős elindulásos része jó lehet. de nem muszáj magasabban lennie.
mielőtt elindítod az autót töltsd fel a kiegyenlítő tartályt. elindulsz legyen üzemmeleg a motor, az utastérbe vedd fel a fűtést maxra, izom leget fújjon. a középen tekerő legyen full piros állásban. aztán vegyél fel kesztyűt, és óvatosan nyisd ki a kiegyenlítő tartáléy kupakját. ne hajolj felé. fokozatosan nyisd. vannak légteleítő szelepek is, de könnyen elnyalható a feje. a kupakot rajta hagyhatod, de csak a saját súllyával legyne rajta és hagyni kell ketyegni. kicsit lehet emelni a fordulatot, de csak óvatosan, ne nyomjaki a vizet. én ezt a dolgot mire full le légtelenedett vagy 10x megcsináltam. de a 10 alkalom között mindig volt egy 100km-es út legalább. hidegen mindig néztem a szintet, és öntöttem hozzá. aztán 100km után, amikor meleg volt a motor, akkor légtelenítés.

kmartin
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 1999

státusz kmartin

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2014. december 29. hétfő, 09:51


YELLOW írta:
annyi, hogy elkezdted hazsnálni a fűtést. kinyit a fűtéscsap és ott is áramlik a víz. csökken a szint. rosszul lett korábban lelégtelenítve/feltöltve a rendszer. szóval aikor korábban cseréltek vizet, akkor a fűtőrészbe nem jutott. szerintem még 1 litert simán bele fogsz locsolni.


Értem. Akkor megyek veszek egy flakonnal. Légteleníteni könnyen tudom "házilag"?
Illetve nem vágom tönkre, ezzel, hogy fel felvillan?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. december 29. hétfő, 09:51

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. december 29. hétfő, 09:48


kmartin írta: Sziasztok!

Nekem is lenne kérdésem, hátha már valaki tapasztalt ilyet.
Novemberben mikor hidegebb volt, kijelzett a hűtő. Töltöttem bele, tegnapig semmi jelzés nem is jött. Most, hogy megint hidegebb van esténként, megint kijelez. De csak pár percig, aztán elalszik.
Nyáron vettem az autót, attól kezdve novemberig, nem is jelzett egyszer sem.
Valami tipp, hogy mi lehet a gond?


annyi, hogy elkezdted hazsnálni a fűtést. kinyit a fűtéscsap és ott is áramlik a víz. csökken a szint. rosszul lett korábban lelégtelenítve/feltöltve a rendszer. szóval aikor korábban cseréltek vizet, akkor a fűtőrészbe nem jutott. szerintem még 1 litert simán bele fogsz locsolni.

kmartin
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 1999

státusz kmartin

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2014. december 29. hétfő, 09:42


Sziasztok!

Nekem is lenne kérdésem, hátha már valaki tapasztalt ilyet.
Novemberben mikor hidegebb volt, kijelzett a hűtő. Töltöttem bele, tegnapig semmi jelzés nem is jött. Most, hogy megint hidegebb van esténként, megint kijelez. De csak pár percig, aztán elalszik.
Nyáron vettem az autót, attól kezdve novemberig, nem is jelzett egyszer sem.
Valami tipp, hogy mi lehet a gond?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. december 21. vasárnap, 14:52


Korán örültem a múltkor. Most az enyém is engedi valahol. 2,3 nap után nyomtam megint bele majdnem 1 litert, előtte is elment vagy fél liter. Örülök neki, meg a nyomozgatásnak, ugyan hol szivároghat, megint.