YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2023. október 18. szerda, 23:08


spongya írta: Üdv.E46 318d az alany ,érdeklődök hogy a hűtőfoyadék csere folyamata hogyan történik,mert nagy valószinűséggel nem a bele való g11 van benne


szerintem nem lesz gond mással se. én se kék G11-et raktam bele legutóbb, hanem G13 zöldet. egyébként már kb egyik sem veszik össze semmivel, és állítólag a szín sem jelent semmit, de közben azért mégis. szinte követhetetlen. de a lényeg, hogy szinte mindegyik jó már vasblokkba, alu vagy réz hűtőbe. legalábbis ez van rájuk írva.
számomra a G11 is érthetetlen eleve. főleg, hogy az enyémben gyárilag sárgás színű volt, ami elvileg G13+, de ugye nem minden fagyálló gyártónál.
azt javaslom, néha vegyél mintát a kiegyenlítő tartályból, ha nem zavaros az anyag, akkor ne foglalkozz vele.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz spongya

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 41

Elküldve: 2023. október 18. szerda, 22:00


Üdv.E46 318d az alany ,érdeklődök hogy a hűtőfoyadék csere folyamata hogyan történik,mert nagy valószinűséggel nem a bele való g11 van benne

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2021. január 31. vasárnap, 08:57


kisskarex írta: Sziasztok rajongók!
Olyasmi kérdésem lenne,hogy a kiegyenlitő tartályon lévő kupaknak lehet e baja?
Fogyogat a vizem de nem vészesen kb 1000km/1dl és a sapka alján és a tartály peremén meg oldalán mindig áll a viz valamint amost már a nyúlvány is kicsit ködös.
Lehet elöregedett a sapkavagy elég csak kicserélni az O gyűrűket rajta?
Gondolom specko méret és ilyesmi nincs külön esetleg méretet tud valaki irni
hátha kapok szilikont hozzá!
Előre is köszönöm!


a sapka egyben egy szelep is. szóval akár lehet baja is. de nem ritka a tartály repedés sem, főleg ha elérett a műanyag. ugyanez számos csatlakozásnál igaz lehet, ahol a hűtőcső csatlakozik valahova. EGR hűtő dízelnél, vagy olajhűtő benzinesnél is át tud engedni és bedolgozni az olajkörbe, vagy a motorba.

kisskarex
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 318ti
Évjárat: 2002

státusz kisskarex

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2021. január 31. vasárnap, 08:38


Sziasztok rajongók!
Olyasmi kérdésem lenne,hogy a kiegyenlitő tartályon lévő kupaknak lehet e baja?
Fogyogat a vizem de nem vészesen kb 1000km/1dl és a sapka alján és a tartály peremén meg oldalán mindig áll a viz valamint amost már a nyúlvány is kicsit ködös.
Lehet elöregedett a sapkavagy elég csak kicserélni az O gyűrűket rajta?
Gondolom specko méret és ilyesmi nincs külön esetleg méretet tud valaki irni
hátha kapok szilikont hozzá!
Előre is köszönöm!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. december 18. péntek, 23:32


Benyo89 írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta:
YELLOW írta:
smark00 írta: Sziasztok tudom nem 3-mas BMW hanem egy 5-ös BMW-ről lenne szó.
Vízpumpa csere volt mert nagyon csapágyas volt már, de a kis vizkör valami oknál fogva nem igazán működik jól, vagyis nincs belső fűtés , valamint egy idő után felforr benne a víz. Azóta már cseréltem fűtéscsapot, és termosztátot is. Valakinek valami ötlete az ügyben? Köszi előre Márk


rosszul van légtelenítve. a fűtést maxra kell állítani, a hőfokot is, a befúvást nem feltétlen kell, de jó ha mindenhova megy, legalább közepes erősséggel, a tekerő középen is piros állásban legyen. már hideg motornál is, és úgy kell megvárni, hogy kezdjen el melegedni. légtelenítők legyenek nyitva. a kiegyenlítőre nem feltétlen kell visszatekerni a kupakod, de akkor a szintet figyelni kell és ha kell utána tölteni.


Így van. Annyi a különbség hogy E60-nál nincs légtelenítő, és a menüben kell pirosra állítani. (nincs tekerő.) és a leírás szerint fűtés maxon levegő erősség minimumra. De én is közepes erősségen csináltam


utána néztem, hogy E60, de ott is van valamelyiknél tekerő nekem úgy rémlik. szerintem légtelenítőnek is kellene lennie. nem? most hirtelen nem vágom, ha nincs, miért nincs.


Dízeleknél az EGR termosztáton van légtelenítő csavar benzinesnél nincs. Legalábbis M54-es motor esetében biztos nincs.
Gondolom kitalálták hogy lelégteleníti magát. Ami vagy sikerül vagy nem


E90-nel kevertem a hideg-meleg tekerőt. E60-nál valóban csak menüből állítható.
nekem pedig az rémlett, hogy M54-nél is vannak légtelenítők. sőt E46 esetében biztos, sőt Z4-ben is láttam. nem teljesen értem, hogy légteleníti le magát. főleg, hogy több kör van.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525i
Évjárat: 2006

státusz Benyo89

Újonc

Elismertség: 6% (3 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2020. december 18. péntek, 20:59


YELLOW írta:
Benyo89 írta:
YELLOW írta:
smark00 írta: Sziasztok tudom nem 3-mas BMW hanem egy 5-ös BMW-ről lenne szó.
Vízpumpa csere volt mert nagyon csapágyas volt már, de a kis vizkör valami oknál fogva nem igazán működik jól, vagyis nincs belső fűtés , valamint egy idő után felforr benne a víz. Azóta már cseréltem fűtéscsapot, és termosztátot is. Valakinek valami ötlete az ügyben? Köszi előre Márk


rosszul van légtelenítve. a fűtést maxra kell állítani, a hőfokot is, a befúvást nem feltétlen kell, de jó ha mindenhova megy, legalább közepes erősséggel, a tekerő középen is piros állásban legyen. már hideg motornál is, és úgy kell megvárni, hogy kezdjen el melegedni. légtelenítők legyenek nyitva. a kiegyenlítőre nem feltétlen kell visszatekerni a kupakod, de akkor a szintet figyelni kell és ha kell utána tölteni.


Így van. Annyi a különbség hogy E60-nál nincs légtelenítő, és a menüben kell pirosra állítani. (nincs tekerő.) és a leírás szerint fűtés maxon levegő erősség minimumra. De én is közepes erősségen csináltam


utána néztem, hogy E60, de ott is van valamelyiknél tekerő nekem úgy rémlik. szerintem légtelenítőnek is kellene lennie. nem? most hirtelen nem vágom, ha nincs, miért nincs.


Dízeleknél az EGR termosztáton van légtelenítő csavar benzinesnél nincs. Legalábbis M54-es motor esetében biztos nincs.
Gondolom kitalálták hogy lelégteleníti magát. Ami vagy sikerül vagy nem

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. december 18. péntek, 20:35


Benyo89 írta:
YELLOW írta:
smark00 írta: Sziasztok tudom nem 3-mas BMW hanem egy 5-ös BMW-ről lenne szó.
Vízpumpa csere volt mert nagyon csapágyas volt már, de a kis vizkör valami oknál fogva nem igazán működik jól, vagyis nincs belső fűtés , valamint egy idő után felforr benne a víz. Azóta már cseréltem fűtéscsapot, és termosztátot is. Valakinek valami ötlete az ügyben? Köszi előre Márk


rosszul van légtelenítve. a fűtést maxra kell állítani, a hőfokot is, a befúvást nem feltétlen kell, de jó ha mindenhova megy, legalább közepes erősséggel, a tekerő középen is piros állásban legyen. már hideg motornál is, és úgy kell megvárni, hogy kezdjen el melegedni. légtelenítők legyenek nyitva. a kiegyenlítőre nem feltétlen kell visszatekerni a kupakod, de akkor a szintet figyelni kell és ha kell utána tölteni.


Így van. Annyi a különbség hogy E60-nál nincs légtelenítő, és a menüben kell pirosra állítani. (nincs tekerő.) és a leírás szerint fűtés maxon levegő erősség minimumra. De én is közepes erősségen csináltam


utána néztem, hogy E60, de ott is van valamelyiknél tekerő nekem úgy rémlik. szerintem légtelenítőnek is kellene lennie. nem? most hirtelen nem vágom, ha nincs, miért nincs.


autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525i
Évjárat: 2006

státusz Benyo89

Újonc

Elismertség: 6% (3 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2020. december 18. péntek, 20:19


YELLOW írta:
smark00 írta: Sziasztok tudom nem 3-mas BMW hanem egy 5-ös BMW-ről lenne szó.
Vízpumpa csere volt mert nagyon csapágyas volt már, de a kis vizkör valami oknál fogva nem igazán működik jól, vagyis nincs belső fűtés , valamint egy idő után felforr benne a víz. Azóta már cseréltem fűtéscsapot, és termosztátot is. Valakinek valami ötlete az ügyben? Köszi előre Márk


rosszul van légtelenítve. a fűtést maxra kell állítani, a hőfokot is, a befúvást nem feltétlen kell, de jó ha mindenhova megy, legalább közepes erősséggel, a tekerő középen is piros állásban legyen. már hideg motornál is, és úgy kell megvárni, hogy kezdjen el melegedni. légtelenítők legyenek nyitva. a kiegyenlítőre nem feltétlen kell visszatekerni a kupakod, de akkor a szintet figyelni kell és ha kell utána tölteni.


Így van. Annyi a különbség hogy E60-nál nincs légtelenítő, és a menüben kell pirosra állítani. (nincs tekerő.) és a leírás szerint fűtés maxon levegő erősség minimumra. De én is közepes erősségen csináltam

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. december 18. péntek, 20:10


smark00 írta: Sziasztok tudom nem 3-mas BMW hanem egy 5-ös BMW-ről lenne szó.
Vízpumpa csere volt mert nagyon csapágyas volt már, de a kis vizkör valami oknál fogva nem igazán működik jól, vagyis nincs belső fűtés , valamint egy idő után felforr benne a víz. Azóta már cseréltem fűtéscsapot, és termosztátot is. Valakinek valami ötlete az ügyben? Köszi előre Márk


rosszul van légtelenítve. a fűtést maxra kell állítani, a hőfokot is, a befúvást nem feltétlen kell, de jó ha mindenhova megy, legalább közepes erősséggel, a tekerő középen is piros állásban legyen. már hideg motornál is, és úgy kell megvárni, hogy kezdjen el melegedni. légtelenítők legyenek nyitva. a kiegyenlítőre nem feltétlen kell visszatekerni a kupakod, de akkor a szintet figyelni kell és ha kell utána tölteni.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2004

státusz smark00

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2020. december 18. péntek, 20:08


Benyo89 írta:
smark00 írta: Sziasztok tudom nem 3-mas BMW hanem egy 5-ös BMW-ről lenne szó.
Vízpumpa csere volt mert nagyon csapágyas volt már, de a kis vizkör valami oknál fogva nem igazán működik jól, vagyis nincs belső fűtés , valamint egy idő után felforr benne a víz. Azóta már cseréltem fűtéscsapot, és termosztátot is. Valakinek valami ötlete az ügyben? Köszi előre Márk


Szia!
BIztos hogy jól le lett légtelenítve?
Nekem M54B25-ös van. A légtelenítéssel szenvedtem én is eleget.
Nyomkodtam a csöveket meg minden. Mivel nincs légtelenítő csavar.
A végén nagy nehezen sikerült.


Hát akkor lehet nekem is az marad, de valamiért nem akar megfordulni a belső térben a víz Akkor ezek szerint valahol levegős a rendszer?
M54B22 motorkódos amúgy. Eddig ahány autót csináltam eddig mindig le légtelenítette magát, de hát ez..

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525i
Évjárat: 2006

státusz Benyo89

Újonc

Elismertség: 6% (3 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2020. december 18. péntek, 18:53


smark00 írta: Sziasztok tudom nem 3-mas BMW hanem egy 5-ös BMW-ről lenne szó.
Vízpumpa csere volt mert nagyon csapágyas volt már, de a kis vizkör valami oknál fogva nem igazán működik jól, vagyis nincs belső fűtés , valamint egy idő után felforr benne a víz. Azóta már cseréltem fűtéscsapot, és termosztátot is. Valakinek valami ötlete az ügyben? Köszi előre Márk


Szia!
BIztos hogy jól le lett légtelenítve?
Nekem M54B25-ös van. A légtelenítéssel szenvedtem én is eleget.
Nyomkodtam a csöveket meg minden. Mivel nincs légtelenítő csavar.
A végén nagy nehezen sikerült.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2004

státusz smark00

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2020. december 18. péntek, 16:56


Sziasztok tudom nem 3-mas BMW hanem egy 5-ös BMW-ről lenne szó.
Vízpumpa csere volt mert nagyon csapágyas volt már, de a kis vizkör valami oknál fogva nem igazán működik jól, vagyis nincs belső fűtés , valamint egy idő után felforr benne a víz. Azóta már cseréltem fűtéscsapot, és termosztátot is. Valakinek valami ötlete az ügyben? Köszi előre Márk

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. december 01. kedd, 19:39


PTamas7894 írta:
hil írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Olyan gondom lenne, hogy a hűtővíz szint kb 2000km alatt maximumról lemegy minimumra. Mi okozhatja ezt? Cserélve volt nemrég a hűtőradiátor, tehát ott már nem szivároghat.
Viszont tegnap néztem a kiegyenlítő tartály melletti csövet, amin a csatlakozásnál mintha látszana valami kipárolgás. Ez okozhatja a lassú vízziszint csökkenést?
Előre is köszi!



vagy maga a kiegyenlítőd van elrepedve. de akár okozhatja az is. van benne gumitömítés lehet az ereszt. a méretét ne kérdezd, passz. ha van másik hasonló méretű csatlakozó a körben, arról lehet mintát venni esetleg.
szépen lassan elérnek a dolgok, sajnos.


Nagyon köszi a választ!
Ezzel amúgy szabad így még menni, nem tud eldurrani? Szeretném megjavítani, de lehet csak 1-2 hónap múlva lesz rá alkalmam. Persze a szintet csekkolnám hetente.


hát benne van a pakliba, nekem is durrant már el, vagy pukkant el a csonk, ami a blokkból jön ki a jobb oldalon és a termosztátba megy. elöregedett. a kérdés, hogy amiatt csökken-e a szint. meg kellene nézni, hogy valaki gázt ad, mikor már üzem meleg a motor, hogy látható-e onnan szivárgás. mert ugye mi van, ha a motor eszi meg.


Az a baj hogy nem vagyok benne biztos, hogy látszana gázadásra, mert nagyon kis mennyiség fogy.
A motorra azért nem gyanakodnék, mert tökéletes tiszta szép a hűtővíz, és az oljabetöltőn sem látok semmi rendellenességet. Plusz amit észrevettem, hogy most a melegben hosszabb út során talán több fogy kilóméterre vetítve mint korábban


A kiegyenlítő tartály alján a nagy "O" gyűrű 45,4x4mm méretű. Mivel senki nem tudta megmondani mi kell oda és próbálkozás után ez a MÉRT érték adódott (innen a 45,4x4 mm) 45x4 is megfelelhet (ez a külső átmérő)
Bye: hil



Update:
Azóta sem rosszabodott a helyzet, legalábbis a kiegyenlítő környékén...
Amióta nálam van a kocsi, volt már a hűtőrendszer javítva, most döntött úgy, hogy a maradék összes csőből is kér újat

Nem fogyott jobban a víz, aztán egyik nap lett egy kicsi tócsa. Nyomáspróbán most kiderült, vagy 5 helyen tudott szökni picit (köztük a képen látható helyen is, és Yellow által említett jobb oldali blokkból jövő csonk is köztük van), ami azonnal el is párolgott, ez okozta a nagyon lassú fogyást


hát most gondold el, hogy nekem mióta megvettem 4,5 évesen, majd kb 1 év múlva cseréltem hűtővizem utána folyamatosan tűnt el belőle. de nagyon minimális. mind addig, amíg tavaly az a csonk el nem durrant. mióta ki van cserélve, semmi víz fogyás. valószínű már akkor meg lehetett repedve vagy nem tudom. előtte olt műszakin, szóval nem kizárt, hogy odavertek neki valamivel, amikor a motorszámot keresték, mert másnap eldurrant.

PTamas7894
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz PTamas7894

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2020. december 01. kedd, 17:53


hil írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Olyan gondom lenne, hogy a hűtővíz szint kb 2000km alatt maximumról lemegy minimumra. Mi okozhatja ezt? Cserélve volt nemrég a hűtőradiátor, tehát ott már nem szivároghat.
Viszont tegnap néztem a kiegyenlítő tartály melletti csövet, amin a csatlakozásnál mintha látszana valami kipárolgás. Ez okozhatja a lassú vízziszint csökkenést?
Előre is köszi!



vagy maga a kiegyenlítőd van elrepedve. de akár okozhatja az is. van benne gumitömítés lehet az ereszt. a méretét ne kérdezd, passz. ha van másik hasonló méretű csatlakozó a körben, arról lehet mintát venni esetleg.
szépen lassan elérnek a dolgok, sajnos.


Nagyon köszi a választ!
Ezzel amúgy szabad így még menni, nem tud eldurrani? Szeretném megjavítani, de lehet csak 1-2 hónap múlva lesz rá alkalmam. Persze a szintet csekkolnám hetente.


hát benne van a pakliba, nekem is durrant már el, vagy pukkant el a csonk, ami a blokkból jön ki a jobb oldalon és a termosztátba megy. elöregedett. a kérdés, hogy amiatt csökken-e a szint. meg kellene nézni, hogy valaki gázt ad, mikor már üzem meleg a motor, hogy látható-e onnan szivárgás. mert ugye mi van, ha a motor eszi meg.


Az a baj hogy nem vagyok benne biztos, hogy látszana gázadásra, mert nagyon kis mennyiség fogy.
A motorra azért nem gyanakodnék, mert tökéletes tiszta szép a hűtővíz, és az oljabetöltőn sem látok semmi rendellenességet. Plusz amit észrevettem, hogy most a melegben hosszabb út során talán több fogy kilóméterre vetítve mint korábban


A kiegyenlítő tartály alján a nagy "O" gyűrű 45,4x4mm méretű. Mivel senki nem tudta megmondani mi kell oda és próbálkozás után ez a MÉRT érték adódott (innen a 45,4x4 mm) 45x4 is megfelelhet (ez a külső átmérő)
Bye: hil



Update:
Azóta sem rosszabodott a helyzet, legalábbis a kiegyenlítő környékén...
Amióta nálam van a kocsi, volt már a hűtőrendszer javítva, most döntött úgy, hogy a maradék összes csőből is kér újat

Nem fogyott jobban a víz, aztán egyik nap lett egy kicsi tócsa. Nyomáspróbán most kiderült, vagy 5 helyen tudott szökni picit (köztük a képen látható helyen is, és Yellow által említett jobb oldali blokkból jövő csonk is köztük van), ami azonnal el is párolgott, ez okozta a nagyon lassú fogyást

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 520d
Évjárat: 2007

státusz uggla

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2020. augusztus 23. vasárnap, 10:49


Sziasztok
Szakértői vélemény kellene , nagyon bosszant mert elakadtam .


"N43- SIMENS MSD802/MSD812-1.6/2.0L HIBA 2F11 Fűtőtest zsalu , föl "
Tudna valaki segíteni ?