Redrocket írta:
SP_323i írta:
Redrocket írta:
Sziasztok, általában csak megfigyelőként vagyok jelen az oldalon, de mai este kicsit megijedtem. Hazafelé feleségem vezette hazafelé 320d -met én mögötte mentem egy másik kocsival. Amikor intenzíven gyorsított akkora fekete füstfelhő jött ki a BMW-ből, hogy bele kellett fékeznem mert konkrétan nem láttam semmit tőle. Alapból is füstöl a gép de azt betudtam annak hogy diesel. Most belegondolva több probléma is fennáll és meg szeretném tudni, hogy lehet-e összefüggés. Hidegen nagyon hidegben nehezen indul, volt hogy bikával ment csak, amúgy pöcc. Fordulatszám esetenként (hidegen, melegen is) minimálisan mozog. Olaj, víz nem fogy. Szerintem a kelleténél jobban remeg alapjáraton a kasztni. Pár hónapja vettem és imádom, nem akarom kinyírni. Valaki segítsen. Hová vigyem? Hová vihetem? Mi lehet a para? Előre is köszönöm
"Pár hónapja vettem"
Szóval nem sokat tudunk az előéletéről
A kormolós okés, de nem ilyen mértékben és állandó jelleggel. Általában a városi araszolás nyomait tolja ki magából a vas intenzív gyorsításkor. Ha ez a kormolás állandósul akkor jöhet a para.
A leírásod szerint én mennék egy kört, rendszeres erős gyorsítgatásokkal, hogy tisztul e a rednszer. Nem ártana egy jó tempós meghajtás sem 3000 feletti pályás terhelés pár km-en hogy aminek ki kell égnie az kiégjen.
Ha ezek után is marad az erős kormolás meg kell nézni az intercollert és a csöveit, hogy nem engednek e aztán az adagolókat és elkezdeném kipucoltatni a szívójáratokat.
Az autót 90 %-ban pályán használom munkába járáshoz, ez napi 80 km 120-140-es tempóban.
Sajnos tényleg semmi infóm nincs az előéletéről, egy turbo cseréről tudok csupán.
Meg szeretném nézetni egy hozzáértő szakival, de nem tudok a környéken senkit akire nyugodt szívvel rá merném bízni. Még az INPA-t is felraktam a gépemre , de sajnos nem tudtam használni, mert nem ismerte fel a bluetooth-os OBD2-es eszközt. Bár ha felismerte volna valszeg akkor is kínai lett volna számomra.
Gép előtt nehéz tanácsot adni így csak tapasztalatot tud átadni az ember:
- randa kormolás nekem akkor volt, amikor a csőszakadás miatt elment a turbónyomás;
- hidegindítási problémám meg akkor, amikor az egyik adagoló felső tömítése engedte el az üzemanyag nyomást;
- ettől függetlenül szánj rá időt és egy kis zsét a szívóoldalt takarítására és cseréld élből a kartergáz szűrőt!
Jók ezek a cumók, de egy csomó minden van, ami hibát okozhat és nem lesz benne a hibatárolóban...
Pl az adagalókról is csak kompenzációs értékeket fogsz látni, ami az egymáshoz viszonyított arányt fogja mutatni, de arról, hogy egy sz@r vagy jó adagolóhoz kompenzál a vezérlő egy szó se lesz benne. Az csak akkor derül ki, hogyha ki vannak véve és látszik padon milyen a porlasztási kép stb.