szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2012. július 28. szombat, 17:42


Tano írta:
szotakdavid írta: Köszönöm
ha nincs delej a relé bemenő ágán akkor a bizti ment ki ügye??leszedem a kesztyűtartót a biztitáblát és az fölött van??Hol tudok olyan biztosítékot venni bárhol vagy kifejezetten Bmw?


Igen, ha már a reléig sem jut el az áram, akkor nagy valószínűséggel ez a biztosíték ment ki, nálam is így volt. Igen, ott van a biztitábla felső részén műanyag fedél alatt. Szabvány autós biztosíték, autós boltokban is kapható.


Na méregettem ma délelött..a biztit még mindig nem találom pedig már levettem a bizti táblát is
A reléig jut áram rámértem a piros kábelre és volt benne áram lehúztam a csatit a reléről és abban is volt delej.



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2012. július 27. péntek, 23:54


szotakdavid írta: Köszönöm
ha nincs delej a relé bemenő ágán akkor a bizti ment ki ügye??leszedem a kesztyűtartót a biztitáblát és az fölött van??Hol tudok olyan biztosítékot venni bárhol vagy kifejezetten Bmw?


Igen, ha már a reléig sem jut el az áram, akkor nagy valószínűséggel ez a biztosíték ment ki, nálam is így volt. Igen, ott van a biztitábla felső részén műanyag fedél alatt. Szabvány autós biztosíték, autós boltokban is kapható.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2012. július 27. péntek, 20:58


Tano írta:
szotakdavid írta: Sziasztok!

Cseréltem izzitógyertyákat,de még mindig nehezen indul.
Kiszedtem a kesztyűtartót,de nem találtam semilyen biztositékot mögötte csak a ground modult.
Van még egy relé a motor vezérlő mellett ehet tud valaki gyári számot??

Köszönöm a segitséget Dávid.


Hi!
A relé száma az ETK szerint: 12212246919
Mérj rá a relé bemenő ágára, ha ott sincs delej, akkor ne a relét cseréld. Diaggal lehet ki-be kapcsoltatni, így is le tudod mérni a relét.
Az izzítás biztosítéka a biztosítéktábla tetején lévő dobozban van. Ez egy 100A-es bizti. Le kell venni a biztitáblát, hogy hozzáférj.


Köszönöm
ha nincs delej a relé bemenő ágán akkor a bizti ment ki ügye??leszedem a kesztyűtartót a biztitáblát és az fölött van??Hol tudok olyan biztosítékot venni bárhol vagy kifejezetten Bmw?


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2012. július 27. péntek, 20:47


szotakdavid írta: Sziasztok!

Cseréltem izzitógyertyákat,de még mindig nehezen indul.
Kiszedtem a kesztyűtartót,de nem találtam semilyen biztositékot mögötte csak a ground modult.
Van még egy relé a motor vezérlő mellett ehet tud valaki gyári számot??

Köszönöm a segitséget Dávid.


Hi!
A relé száma az ETK szerint: 12212246919
Mérj rá a relé bemenő ágára, ha ott sincs delej, akkor ne a relét cseréld. Diaggal lehet ki-be kapcsoltatni, így is le tudod mérni a relét.
Az izzítás biztosítéka a biztosítéktábla tetején lévő dobozban van. Ez egy 100A-es bizti. Le kell venni a biztitáblát, hogy hozzáférj.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2012. július 27. péntek, 14:56


Sziasztok!

Cseréltem izzitógyertyákat,de még mindig nehezen indul.
Kiszedtem a kesztyűtartót,de nem találtam semilyen biztositékot mögötte csak a ground modult.
Van még egy relé a motor vezérlő mellett ehet tud valaki gyári számot??

Köszönöm a segitséget Dávid.


jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. március 16. péntek, 19:05


Ezért kérdeztem, mert alulról egyszerűbb.

b_imi írta:
jrtom írta: Fentről vagy alulról szedted ki?

b_imi írta: Ma mivel jó idő volt, lekaptam az izzítás vezérlőt. A szétszedés után a + (betáp) oldalon a 4 szál vezetékből 2 szakadt volt. Megcsináltam, de felvetődött bennem a gondolat: ugyan miért ilyen gyenge vezetékkel szerelik gyárilag. Talán ez is egy túláram védelem lehet...

Ui.: ritka szar helyre rakták a cuccot!




Csak alulról. Fentről nagyon sokat kéne bontani, hogy elérjed.




b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. március 16. péntek, 18:53


jrtom írta: Fentről vagy alulról szedted ki?

b_imi írta: Ma mivel jó idő volt, lekaptam az izzítás vezérlőt. A szétszedés után a + (betáp) oldalon a 4 szál vezetékből 2 szakadt volt. Megcsináltam, de felvetődött bennem a gondolat: ugyan miért ilyen gyenge vezetékkel szerelik gyárilag. Talán ez is egy túláram védelem lehet...

Ui.: ritka szar helyre rakták a cuccot!




Csak alulról. Fentről nagyon sokat kéne bontani, hogy elérjed.


jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. március 16. péntek, 18:47


Fentről vagy alulról szedted ki?

b_imi írta: Ma mivel jó idő volt, lekaptam az izzítás vezérlőt. A szétszedés után a + (betáp) oldalon a 4 szál vezetékből 2 szakadt volt. Megcsináltam, de felvetődött bennem a gondolat: ugyan miért ilyen gyenge vezetékkel szerelik gyárilag. Talán ez is egy túláram védelem lehet...

Ui.: ritka szar helyre rakták a cuccot!




b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. március 16. péntek, 18:30


Ma mivel jó idő volt, lekaptam az izzítás vezérlőt. A szétszedés után a + (betáp) oldalon a 4 szál vezetékből 2 szakadt volt. Megcsináltam, de felvetődött bennem a gondolat: ugyan miért ilyen gyenge vezetékkel szerelik gyárilag. Talán ez is egy túláram védelem lehet...

Ui.: ritka szar helyre rakták a cuccot!

picaso
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz picaso

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2011. december 02. péntek, 09:06


picaso írta:
harmas írta:




Sajnos nem, de most már nem is tudom fogok e aludni, csak az a baj, hogy ahhoz megint szét kell szedni, vagy másképpen is ki tudom mérni, mondjuk a kábeleket belámpázom.De A vezérlőt külön , hogy lehet bemérni?



Hát, így már nehezebb, megbontás nélkül csak az egyik kábelhez férsz hozzá fentről (könnyebben). De alulról (le kell bontani az alsó fém "motorvédőt") a vezérlőn mindent bekötve hagyva egyenként (vezeték szigetelést átszúrva) ki tudod mérni, hogy ki adja-e a feszültséget. Két csatlakozó lesz rajta: egy duci vastag (ez természetesen a pozitív), a másikban hét vezeték, ebből a négy vastagabb megy a gyertyákhoz.
Jó szórakozást[/quote]

Köszi a segítséget holnap, Pestre megyek, de kedden megnézzük mindenképpen. Írok, hogy mire jutottunk. A 150 lovasnak is van a kesztyűtartóban elrejtve a biztosíték tábla alatt plusz 100A biztosíték? Addig is kösz és jó pihenést

[/quote]
Sziasztok, Na végül is, átnéztük a rendszert és izzít, de a hiba még mindig benne van a tárolóba! Nem tudunk rájönni, hogy mi az oka.


picaso
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz picaso

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2011. november 27. vasárnap, 17:06


harmas írta:




Sajnos nem, de most már nem is tudom fogok e aludni, csak az a baj, hogy ahhoz megint szét kell szedni, vagy másképpen is ki tudom mérni, mondjuk a kábeleket belámpázom.De A vezérlőt külön , hogy lehet bemérni?
[/quote]


Hát, így már nehezebb, megbontás nélkül csak az egyik kábelhez férsz hozzá fentről (könnyebben). De alulról (le kell bontani az alsó fém "motorvédőt") a vezérlőn mindent bekötve hagyva egyenként (vezeték szigetelést átszúrva) ki tudod mérni, hogy ki adja-e a feszültséget. Két csatlakozó lesz rajta: egy duci vastag (ez természetesen a pozitív), a másikban hét vezeték, ebből a négy vastagabb megy a gyertyákhoz.
Jó szórakozást[/quote]

Köszi a segítséget holnap, Pestre megyek, de kedden megnézzük mindenképpen. Írok, hogy mire jutottunk. A 150 lovasnak is van a kesztyűtartóban elrejtve a biztosíték tábla alatt plusz 100A biztosíték? Addig is kösz és jó pihenést



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. november 27. vasárnap, 17:09

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2011. november 27. vasárnap, 16:57






[/quote]
Sajnos nem, de most már nem is tudom fogok e aludni, csak az a baj, hogy ahhoz megint szét kell szedni, vagy másképpen is ki tudom mérni, mondjuk a kábeleket belámpázom.De A vezérlőt külön , hogy lehet bemérni?
[/quote]


Hát, így már nehezebb, megbontás nélkül csak az egyik kábelhez férsz hozzá fentről (könnyebben). De alulról (le kell bontani az alsó fém "motorvédőt") a vezérlőn mindent bekötve hagyva egyenként (vezeték szigetelést átszúrva) ki tudod mérni, hogy ki adja-e a feszültséget. Két csatlakozó lesz rajta: egy duci vastag (ez természetesen a pozitív), a másikban hét vezeték, ebből a négy vastagabb megy a gyertyákhoz.
Jó szórakozást

picaso
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz picaso

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2011. november 27. vasárnap, 16:40


harmas írta:
picaso írta:
szeda írta:
harmas írta:
szeda írta: Leszedtem én is megnézni a "ragyogás vezérlőt".
Adtam a szarnak egy pofont mert semmi baja szemre.Viszont egy másodpercig sem izzít reggel.
Marad a gyertya.
Nagy meló kiszedni az izzítógyertyákat? jelenleg nem is találom.Hol van ez csak nem a szívósor alatt?

Azt olvastam hogy 5 fok alatt 4 másodperc az izzítás, 6-20 között 2 másodperc, felette pedig nem izzít.
Na most nekem kb fél másodperc.




SZEMRE semmi baja,Hmmm

Évjárat alapján fészliftes vagy, egyszerűen kimérheted a gyertyákat, a szívósor (mert alatta lapul) leszedése nélkül: a csatlakozóban a négy vastagabb vezeték megy az izzító gyertyákhoz, mindegyikhez külön-külön, egyenként ki tudod mérni őket egy multiméterrel. Vagy ha az nincs, csinálsz egy (mondjuk)helyzetjelző izzóból egy próbalámpát, ha világít jó, ha nem szakadás van=rossz gyertya.

Egyébként a visszajelzés ideje nem a valós izzítás idejét jelenti. Nagy mínuszban akár 15-20mp-ig is rajta lehet az izzítás.


Igen ezt értem de a lámpának akkor is van hőfokonként változó ideje! Valahol lejjebb leírtam hogy hogy kéne működnie.



Sziasztok. Nekem most cserélték ki a gyertyákat, mert a gép szakadást jelzett. Bosch gyertyákat vettem bele 7400/db. kb normál tempóban 2 óra volt szétszedni és összerakni.
Majd újra gépre tettük és hibalista törlés után újból előjön, hogy szakadt.Ennek 2 napja. De közben nagyon szépen indul és ezek szerint izzít is. Csak arra nem tudtunk rájönni, miért jelenik meg ismételten, hogy szakadt! Valaki j


Azt vedd figyelembe, hogy a napokban tapasztalt 0, +1-2°C-ban izzítás nélkül is simán elindulnak ezek a dízelek. Ha -5-10°C-ban is indulni fog akkor igaz lesz az állításod, hogy izzít is. Addig pedig marad a tapasztalat, hogy a vezérlő hibája is ugyanezt a hibaüzenetet írja be.
Gyertyáról lehúzott kábelba belemértetek, kiment a feszültség?


Sajnos nem, de most már nem is tudom fogok e aludni, csak az a baj, hogy ahhoz megint szét kell szedni, vagy másképpen is ki tudom mérni, mondjuk a kábeleket belámpázom.De A vezérlőt külön , hogy lehet bemérni?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2011. november 27. vasárnap, 16:29


picaso írta:
szeda írta:
harmas írta:
szeda írta: Leszedtem én is megnézni a "ragyogás vezérlőt".
Adtam a szarnak egy pofont mert semmi baja szemre.Viszont egy másodpercig sem izzít reggel.
Marad a gyertya.
Nagy meló kiszedni az izzítógyertyákat? jelenleg nem is találom.Hol van ez csak nem a szívósor alatt?

Azt olvastam hogy 5 fok alatt 4 másodperc az izzítás, 6-20 között 2 másodperc, felette pedig nem izzít.
Na most nekem kb fél másodperc.




SZEMRE semmi baja,Hmmm

Évjárat alapján fészliftes vagy, egyszerűen kimérheted a gyertyákat, a szívósor (mert alatta lapul) leszedése nélkül: a csatlakozóban a négy vastagabb vezeték megy az izzító gyertyákhoz, mindegyikhez külön-külön, egyenként ki tudod mérni őket egy multiméterrel. Vagy ha az nincs, csinálsz egy (mondjuk)helyzetjelző izzóból egy próbalámpát, ha világít jó, ha nem szakadás van=rossz gyertya.

Egyébként a visszajelzés ideje nem a valós izzítás idejét jelenti. Nagy mínuszban akár 15-20mp-ig is rajta lehet az izzítás.


Igen ezt értem de a lámpának akkor is van hőfokonként változó ideje! Valahol lejjebb leírtam hogy hogy kéne működnie.



Sziasztok. Nekem most cserélték ki a gyertyákat, mert a gép szakadást jelzett. Bosch gyertyákat vettem bele 7400/db. kb normál tempóban 2 óra volt szétszedni és összerakni.
Majd újra gépre tettük és hibalista törlés után újból előjön, hogy szakadt.Ennek 2 napja. De közben nagyon szépen indul és ezek szerint izzít is. Csak arra nem tudtunk rájönni, miért jelenik meg ismételten, hogy szakadt! Valaki j


Azt vedd figyelembe, hogy a napokban tapasztalt 0, +1-2°C-ban izzítás nélkül is simán elindulnak ezek a dízelek. Ha -5-10°C-ban is indulni fog akkor igaz lesz az állításod, hogy izzít is. Addig pedig marad a tapasztalat, hogy a vezérlő hibája is ugyanezt a hibaüzenetet írja be.
Gyertyáról lehúzott kábelba belemértetek, kiment a feszültség?



picaso
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz picaso

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2011. november 27. vasárnap, 16:15


szeda írta:
harmas írta:
szeda írta: Leszedtem én is megnézni a "ragyogás vezérlőt".
Adtam a szarnak egy pofont mert semmi baja szemre.Viszont egy másodpercig sem izzít reggel.
Marad a gyertya.
Nagy meló kiszedni az izzítógyertyákat? jelenleg nem is találom.Hol van ez csak nem a szívósor alatt?

Azt olvastam hogy 5 fok alatt 4 másodperc az izzítás, 6-20 között 2 másodperc, felette pedig nem izzít.
Na most nekem kb fél másodperc.




SZEMRE semmi baja,Hmmm

Évjárat alapján fészliftes vagy, egyszerűen kimérheted a gyertyákat, a szívósor (mert alatta lapul) leszedése nélkül: a csatlakozóban a négy vastagabb vezeték megy az izzító gyertyákhoz, mindegyikhez külön-külön, egyenként ki tudod mérni őket egy multiméterrel. Vagy ha az nincs, csinálsz egy (mondjuk)helyzetjelző izzóból egy próbalámpát, ha világít jó, ha nem szakadás van=rossz gyertya.

Egyébként a visszajelzés ideje nem a valós izzítás idejét jelenti. Nagy mínuszban akár 15-20mp-ig is rajta lehet az izzítás.


Igen ezt értem de a lámpának akkor is van hőfokonként változó ideje! Valahol lejjebb leírtam hogy hogy kéne működnie.



Sziasztok. Nekem most cserélték ki a gyertyákat, mert a gép szakadást jelzett. Bosch gyertyákat vettem bele 7400/db. kb normál tempóban 2 óra volt szétszedni és összerakni.
Majd újra gépre tettük és hibalista törlés után újból előjön, hogy szakadt.Ennek 2 napja. De közben nagyon szépen indul és ezek szerint izzít is. Csak arra nem tudtunk rájönni, miért jelenik meg ismételten, hogy szakadt! Valaki j