autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 237

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 13:53


Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.


ez sem olyan jó, mert akkor is párásat fog benyomni, én ezt tapasztalom, és meg lehet dögleni az autóban max ha emgállsz, és nyitott ajtónál.
én most azt tesztelgetem, hogy úgy állítom le az autót, hogy klímával és megy venti. ilyenkor nyitva hagyja a csappantyúkat. tehát a motortér felé tud szellőzni. illetve a lefolyón és a motortér útvonalon huzatolni is tud.
az a legrosszabb, ha levesszük a ventit, hogy ne világítson rajta semmi, mert akkor némely autónál, pl nálam lezárnak a csappantyúk.


Nálam mindig nyitva van,tudod Nálam ilyen gond nincs.




Köszi a válaszokat.3-4 napja én is úgy állítom le,hogy kikapcsolom a klímát és simán hagyom 2-3 percig a ventit hagy pörögjön még lehúzott ablaknál és aztán állítom le az autót.így nyitva marad a csappantyú...akkor ezt jól gondoltam.Valamit javult a helyzet viszont nem az igazi.Holnap megnézem a venti felöl a motortérnél,hogy mi lehet..valami dzsuva biztos van valahol,a pollenszűrő kb két hónapos...milyen fertőtlenítővel érdemes kitörölni,takarítani?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 13:33


YELLOW írta:
Bitu79 írta: Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.


ez sem olyan jó, mert akkor is párásat fog benyomni, én ezt tapasztalom, és meg lehet dögleni az autóban max ha emgállsz, és nyitott ajtónál.
én most azt tesztelgetem, hogy úgy állítom le az autót, hogy klímával és megy venti. ilyenkor nyitva hagyja a csappantyúkat. tehát a motortér felé tud szellőzni. illetve a lefolyón és a motortér útvonalon huzatolni is tud.
az a legrosszabb, ha levesszük a ventit, hogy ne világítson rajta semmi, mert akkor némely autónál, pl nálam lezárnak a csappantyúk.


Nálam mindig nyitva van,tudod Nálam ilyen gond nincs.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 13:31


bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY



A linkelt videón szépen látszanak a torx csavarok.... ott virítanak a tűzfalnál.


Ja jó,akkor arra gondoltál.Akkor félreértettem.Közben szerkesztettem is,mire válaszoltál.Olvass vissza majd.Szétszedni nem érdemes újra az egészet,próbáld meg spray-vel,ahogy a videóban van.De lehet elég a pollenszűrő csere.Esetleg valami beledöglött a motortérbe...Pl nyest.Amit Yellow írt,az sem hülyeség.Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.





Alapvetően én se szedem szét amit nem feltétlen kell, de a befújt levegő minősége egyáltalán nem vicc. Komoly betegségeket lehet kapni tőle, amit leírtam maximum félóra annak is, aki először csinálja, simán tisztára lehet pucolni. Akinek ennyit nem ér a saját egészsége megérdemli, hogy szagolja...


Ez igaz.De aki még ennyit sem akar szerelni,annak is bőven elég oda befújni a habot,ahogy a videóban van.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 13:30


Bitu79 írta: Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.


ez sem olyan jó, mert akkor is párásat fog benyomni, én ezt tapasztalom, és meg lehet dögleni az autóban max ha emgállsz, és nyitott ajtónál.
én most azt tesztelgetem, hogy úgy állítom le az autót, hogy klímával és megy venti. ilyenkor nyitva hagyja a csappantyúkat. tehát a motortér felé tud szellőzni. illetve a lefolyón és a motortér útvonalon huzatolni is tud.
az a legrosszabb, ha levesszük a ventit, hogy ne világítson rajta semmi, mert akkor némely autónál, pl nálam lezárnak a csappantyúk.

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 13:29


Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY



A linkelt videón szépen látszanak a torx csavarok.... ott virítanak a tűzfalnál.


Ja jó,akkor arra gondoltál.Akkor félreértettem.Közben szerkesztettem is,mire válaszoltál.Olvass vissza majd.Szétszedni nem érdemes újra az egészet,próbáld meg spray-vel,ahogy a videóban van.De lehet elég a pollenszűrő csere.Esetleg valami beledöglött a motortérbe...Pl nyest.Amit Yellow írt,az sem hülyeség.Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.





Alapvetően én se szedem szét amit nem feltétlen kell, de a befújt levegő minősége egyáltalán nem vicc. Komoly betegségeket lehet kapni tőle, amit leírtam maximum félóra annak is, aki először csinálja, simán tisztára lehet pucolni. Akinek ennyit nem ér a saját egészsége megérdemli, hogy szagolja...

Én évente 2x szedem szét és mosom át, és még így is penészes volt a szűrőház folyadékmentesítő csöve.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. augusztus 06. vasárnap, 13:29

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 13:22


bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY



A linkelt videón szépen látszanak a torx csavarok.... ott virítanak a tűzfalnál.


Ja jó,akkor arra gondoltál.Akkor félreértettem.Közben szerkesztettem is,mire válaszoltál.Olvass vissza majd.Szétszedni nem érdemes újra az egészet,próbáld meg spray-vel,ahogy a videóban van.De lehet elég a pollenszűrő csere.Esetleg valami beledöglött a motortérbe...Pl nyest.Amit Yellow írt,az sem hülyeség.Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2017. augusztus 06. vasárnap, 13:27

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 13:17


bricktopm írta:
Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY



A linkelt videón szépen látszanak a torx csavarok.... ott virítanak a tűzfalnál.A link neve





bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 13:15


Bitu79 írta:
bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY



A linkelt videón szépen látszanak a torx csavarok.... ott virítanak a tűzfalnál.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 13:13


bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


vagy épp a klímabox-ból nem folyik el a víz, ettől lehet párás, áporodott szagú.
ezen az ózon nem segít, sőt tulajdonképpen egy szintig normális ez a jelenség.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 13:12


bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


Milyen torx csavar?A pollenszűrő házán nincs torx csavar...

https://www.youtube.com/watch?v=qHi__vfgGXo

A venti rácsokat(belül) meg teljesen felesleges kiszedni,az nem okoz szagot.Ha poros,akkor megpucolni kis ecsettel pl és ennyi.

A ventinél pedig habbal így érdemes:

https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY

Esetleg még a motorteret nézd át,nem e döglött bele valami(pl nyest,akármi)
Gondolom a fűtőmotort megpucoltad,mikor visszaszerelted.Cserélj pollenszűrőt.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. augusztus 06. vasárnap, 13:16

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 12:41


Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 237

Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 06:56


Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. július 13. csütörtök, 09:03


Bitu79 írta:
A legjobban úgy lehet megpucolni a hőcserélőt,hogy a motortér felől ki kell kapni a fűtőmotort,telibefújni habbal a hőcserélőt utána,és leöblíteni sprickából deszt. vízzel,vagy ioncserélt vízzel.A kesztyűtartós módszerrel a párologtató negyedét éred el körülbelül,ami kábé annyit ér,mint mikor csak úgy csinálod,ahogy a videóban mutatja az ember.Ha full pucolást akar valaki,akkor nem ússza meg a fűtőmotor kiszedése nélkül,ami elég macerás,és időigényes.Egyedül így tudod befujni a hőcserélő teljes felületét rendesen,ha kiszeded a fűtőmotort...

Angol fórumon is ezt a módszert említik:

http://www.bimmerfest.com/foru...p?t=817897

Google fordítóval teljesen jól érthető.


nem. mert a süni nyíláson keresztül pont ugyanúgy, ugyanannyira tudod telibenyomni a hőcserélőt, mintha szemből támadnál. Sőt a fejeken oldalt van a nyílás, tehát szemből támadva, el kell fordítani valamivel a fejet.
a lábtér nyíláson bevezetve, pedig pont a két hőcserélő közé jutsz be. ha ott megnyomod, akkor kapja mindkettő és mivel hab és terül bemegy mindenhova.
én inkább így csinálom, majd csak tisztítás után szedem ki a sünit cserére, most ezt álmodtam meg. illetve még a lefolyón is felnyomok egy kis habot.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. július 13. csütörtök, 01:42


Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Pollenszűrő felől fújd be habbal így.A habhoz van toldó cső is.Szerintem ez végett ne bontsd szét a fél autót...
https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY
Az a baj,hogy túlbonyolítjátok kissé.


hagyd már ezt a sz@ros videót...
elmondtam múltkor, hogy hülyeség onnan fújni, hisz a ventire fog venni, aztán annak lesz hangja. még te is mondtad akkor, hogy cserélni kellett neked, persze lehet más ok miatt, nekem azóta van hangja.
az a lényeg, hogy a lehető legközelebb tudd a hőcserélőre juttatni. forgó ventillátor mellett nem fog sikerülni.
bár nekem is folyt ki hab a lefolyón, tehát valami juthatott oda is, de nem elég.


Én más okból cseréltem fűtőmotort.Télen néha cicergett.Pedig szerintem soha nem volt befújva habbal...A hosszító csővel(meg egy elemlámpával,hogy láss) nyitott flepperek mellett simán be lehet fújni a habot,hogy a fűtőmotorra ne menjen sok,de a párologtatót lepucolja.A klímatisztítő cső pont átfér a fűtőmotor lamellái között.A bekapcsolt ventillátor légáramlata eljuttatja a habot a párologtatóra.Én biztosan nem szedném ezért szét a fél autót,mert felesleges.Megoldható úgy,ahogy a videó bemutatja,kiegészítve az általam elmondottakkal.Ennyit ki kell bírnia a fűtőmotornak.Mellesleg ha a fűtőmotor kap egy kis habot,az nem is olyan nagy baj,mert legalább letisztul a venti lapátja is a portól,kosztól.Szerintem nem ez okozza a cicergését.A párologtató közvetlen a fűtőmotor mellett van,tehát közvetlen el tud jutni oda a hab,ahogy a videó mutatja.


hát nekem utána lett hangja... csak arra tudom fogni.
a videó alatt azért van pár érdekes komment is.
mondom nekem mindegy, hogy csinálja.


Nekem is.Én nem használok semmiféle habot sem,csakis ózonos tisztítást.De mondjuk én csak szabadidőben használom a kocsit,az is sokat számít.A pollenszűrő tálcát mindig patyolat tisztán kell tartani,meg cserélni,esetleg tisztítani kell a pollenszűrőt,és ennyi.Akkor nem kell habokat fújni.De a kérdező írta,hogy nem büdös a klímája,akkor nem értem minek akarja habbal tisztítani a hőcserélőt.Teljesen felesleges akkor.De több módszert is összeírtunk neki.Támadhat a fűtőmotor felől egyszerűen,vagy támadhat a kesztyűtartó felől is,kis szereléssel.


Isten őrizz hogy megbontsam míg nem büdös,csak szeretek felkészülni ha eljön az ideje és azért is kérdeztem mert épp 1 éve van nálam a kocsi



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2017. július 12. szerda, 21:56


YELLOW írta:
YELLOW írta: a probléma az, hogy a szerekre is az van írva, hogy a pollenszűrő felől kell befújni. ezért csinálja a fószer is úgy a videjóban.
csak ez E46-nál marhára nem jó. mert teljesen más a kialakítása a boxnak, mint sok más autónál, vagy akár E34, E36-nál.
én tőlem mindneki fújja, onnan ahonnan akarja. én inkább kitekerek 6db torx-ot a kesztyűtartóból és kb 2-3 másikat a süninek, minthogy még1x a ventire menjen.
egyébként vannak olyan videók, sőt talán a totalcar-on is volt, aikor a habokat tisztítókat tesztelik, hogy a hőcserélőre fújja közvetlen, majd vízzel öblíti.
egyszerűbb beépítésnél, sok helyen ki is szerelik a hőcserélőt. sajnos az E46 ebből a szempontből többszörösen sz*póág.
még nem tudom, mert nem próbáltam ki, de talán a lefolyón kerezstül felnyomva a habot is eljut a klíma hőcserélőig is. ezt lehet a nyitott csappantyúk mellett is figyelni, csak a venti ne menjen. vagy épp a süni felől.
http://totalcar.hu/magazin/tec...s_hazilag/

szerk.: én egyébként ilyet használtam régen is, most is akciósan év elején vettem kettőt magamnak egyet kollégának. Motip. elég jó szer.


amúgy hülye vagyok
hát az első láb befúvókon keresztül is közvetlen a hőcserélőkhöz jut el a cucc. csak elég tekervényes ott az út, legalább is az endoszkóppal elég macerás volt belesni onnan. de még talán innen támadható a legjobban bontás nélkül.


A legjobban úgy lehet megpucolni a hőcserélőt,hogy a motortér felől ki kell kapni a fűtőmotort,telibefújni habbal a hőcserélőt utána,és leöblíteni sprickából deszt. vízzel,vagy ioncserélt vízzel.A kesztyűtartós módszerrel a párologtató negyedét éred el körülbelül,ami kábé annyit ér,mint mikor csak úgy csinálod,ahogy a videóban mutatja az ember.Ha full pucolást akar valaki,akkor nem ússza meg a fűtőmotor kiszedése nélkül,ami elég macerás,és időigényes.Egyedül így tudod befujni a hőcserélő teljes felületét rendesen,ha kiszeded a fűtőmotort...

Angol fórumon is ezt a módszert említik:

http://www.bimmerfest.com/foru...p?t=817897

Google fordítóval teljesen jól érthető.




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2017. július 12. szerda, 21:59