gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. október 20. kedd, 17:15


Sziasztok!

Ma reggel megnéztem a kerekeket és azt tapasztaltam, hogy a jobb elsõ kerékre felrakott ólomsúly körbe körbe forog az acélfelni szélén. Munka után visszamentem a gumishoz mutattam neki mi a helyzet. Újra centírozta a kereket. Az volt a furcsa, hogy az bal elsõn kívül megint volt mit állítani az összes keréken bár csak pár gramm eltérés volt. Szerintem ez elég gáz. Hazafelé kipróbáltam egy egyenesben nem remegett száznál. Egy biztos többet ide nem hozom a kocsit mert nem figyelnek oda eléggé az biztos! De végre nem ráz újra lehet tépni a pályán!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. október 20. kedd, 17:13




Tyetyi írta:
Vagy ahogy egy-két ügyfelem mondja : balancérozás


Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2009. október 20. kedd, 17:06


hancurozo írta:
YELLOW írta: a hejesirásrol beszélhetnénk
szakmai kérdés ide vagy oda, ez alapvetõ egy autótulaj számára, fõleg úgy ha rajong az autójáért...
mivel a köznyelvben a centírt használják jobban így ugyanúgy elfogadott, és rajtad kívül szerintem senkit nem zavar ha úgy írja/ejti...
nem okoskodásról szól ez tudod jól de akkor centerezés és így már helyes

Robinson írta: [

szerk: ja és amúgy az, hogy kinek milyen autója van, szerintem nem befolyásolja, hogy tudja-e mit jelent az 5x120, mivel szakmai kérdés, míg a helyesírás szerény véleményem szerint, az álatalános iskolai alapképzés része, így aztán megint sikerült okosnak lenned
mindíg a "vitatkozás"
legyünk egy kicsit magyarok és akkor a "vitának" sincs értelme

"kerékkiegyensúlyozás"

Vagy ahogy egy-két ügyfelem mondja : balancérozás

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. október 20. kedd, 17:03


YELLOW írta: a hejesirásrol beszélhetnénk
szakmai kérdés ide vagy oda, ez alapvetõ egy autótulaj számára, fõleg úgy ha rajong az autójáért...
mivel a köznyelvben a centírt használják jobban így ugyanúgy elfogadott, és rajtad kívül szerintem senkit nem zavar ha úgy írja/ejti...
nem okoskodásról szól ez tudod jól de akkor centerezés és így már helyes

Robinson írta: [

szerk: ja és amúgy az, hogy kinek milyen autója van, szerintem nem befolyásolja, hogy tudja-e mit jelent az 5x120, mivel szakmai kérdés, míg a helyesírás szerény véleményem szerint, az álatalános iskolai alapképzés része, így aztán megint sikerült okosnak lenned
mindíg a "vitatkozás"
legyünk egy kicsit magyarok és akkor a "vitának" sincs értelme

"kerékkiegyensúlyozás"

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. október 20. kedd, 16:47


a hejesirásrol beszélhetnénk
szakmai kérdés ide vagy oda, ez alapvetõ egy autótulaj számára, fõleg úgy ha rajong az autójáért...
mivel a köznyelvben a centírt használják jobban így ugyanúgy elfogadott, és rajtad kívül szerintem senkit nem zavar ha úgy írja/ejti...
nem okoskodásról szól ez tudod jól de akkor centerezés és így már helyes

Robinson írta: [

szerk: ja és amúgy az, hogy kinek milyen autója van, szerintem nem befolyásolja, hogy tudja-e mit jelent az 5x120, mivel szakmai kérdés, míg a helyesírás szerény véleményem szerint, az álatalános iskolai alapképzés része, így aztán megint sikerült okosnak lenned


Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2009. október 20. kedd, 16:39


Robinson írta: Könyörgöm, hamár tizenéve gumiskodsz, legalább Te írd már le azt a szerencsétlen centrírozást normálisan


Én már csak ilyen hülyén fogok meghalni...nekem centír nem centrír

http://www.lincos.eu/index.php...zAodDThhtg

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. október 20. kedd, 14:10


YELLOW írta: könyörgöm, ha már BMW-d van tudnod kéne mi az a 5x120 (persze már tudod)

amúgy a legtöbb helyen centírozásnak használják, és úgy is hírdetik, ugyanis helyes mind a kettõ utána jártam (mert én is le lettem szólva)
az viszont ha valaki a 30-40 éve dolgozik a pneumatikában, és a vákuumra azt írja vákum az felháborító (bár sokan azt is használják, nah de aki azt tanulta) vagy éppen az akkumulátor és akkumlátor szerintem ezekbe senki nem hal bele

Robinson írta: Könyörgöm, hamár tizenéve gumiskodsz, legalább Te írd már le azt a szerencsétlen centrírozást normálisan


A centírozás nem helyes, rosszul jártál utána, és nem neked szólt amit írtam. Hogy te mit írsz rosszul vagy mit nem, az teljes mértékben hidegen hagy, ott és úgy járatod le magad ahol és ahogy akarod

Idézet: A "centrírozás" központosítást jelent. A "centrírozás" a centrum (központ) szóból ered.


szerk: ja és amúgy az, hogy kinek milyen autója van, szerintem nem befolyásolja, hogy tudja-e mit jelent az 5x120, mivel szakmai kérdés, míg a helyesírás szerény véleményem szerint, az álatalános iskolai alapképzés része, így aztán megint sikerült okosnak lenned


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. október 20. kedd, 13:25


könyörgöm, ha már BMW-d van tudnod kéne mi az a 5x120 (persze már tudod)

amúgy a legtöbb helyen centírozásnak használják, és úgy is hírdetik, ugyanis helyes mind a kettõ utána jártam (mert én is le lettem szólva)
az viszont ha valaki a 30-40 éve dolgozik a pneumatikában, és a vákuumra azt írja vákum az felháborító (bár sokan azt is használják, nah de aki azt tanulta) vagy éppen az akkumulátor és akkumlátor szerintem ezekbe senki nem hal bele

Robinson írta: Könyörgöm, hamár tizenéve gumiskodsz, legalább Te írd már le azt a szerencsétlen centrírozást normálisan


Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. október 20. kedd, 13:11


Könyörgöm, hamár tizenéve gumiskodsz, legalább Te írd már le azt a szerencsétlen centrírozást normálisan

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. október 20. kedd, 12:39


ebben mennyire igazad van... az én gumisom is (igaz sosem volt centír baj) elmondta, hogy évente kötelezõ kalibrálni, én azé sokallottam, mert sokat van használva a szerkezet, tehát legalább fél évente, minden szezon elõtt érdemes kalibráltatni, persze nem kis pénz, csak ugye oda hiába viszed reklamálni, ha rossz a gép mindig rosszul lesz centírozva...

ami még baj lehet, az a kúp, amivel felszorítják akereket a centírre, ott is ha nem fekszik fel teljesen, már hamis adatok alapján számol

Tyetyi írta:
Elég sok gumis sokallja a centírozógépek kalibrárásának az árát, pedig 3-4 havonta kötelezõ. Ha nem kalibrálják akkor sz*r a végeredmény és attól rázhat. Viszont van egy olyan dolog is hogy frissen szerelt guminál, egy nagyobb fékzés hatására elmozdul a gumi a felnin és akkor ugyanez a probléma jelentkezik. Ilyenkor menni kell vele egy pár száz kilométert utána visszavinni centíroztatni. Ha ezek után is ráz akkor keress másik embert erre a munkára.


Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2009. október 20. kedd, 09:41


Robinson írta:
YELLOW írta: korábban azt írtad ez másik felni.... viszont ha korábban nem volt gond, akkor gumi baj lesz... illetve ha cserélnél nem volt centír (sajnos van aki nem csinál, pedig minden gumi le-fel rakásnál kell) akkor az kell, esetleg menj el más gumishoz, akinek talán jó a gépe... vagy amit írtam, hogy futó állításkor valamit nem húztak meg

gampetibor írta:
Christine írta:
gampetibor írta: Köszönöm az ötleteket!! Még egy kérdés: mi az a tehermentesítõ?


Ha pár milliméterrel is nagyobb a felni mint ami az autóra való, akkor ezzel a gyûrûvel ez a probléma megoldható. Nekünk precízen lemérték, és egészen vékonyat legyártottak, kb. 1000 Ft/db volt. Remélem sikerül megoldani a problémát


Nekem ez a gyári acélfelni volt fenn idáig is csak nyári gumival. Eddig még sosem csinálta pedig mentem vele 200-al is és meg sem rezzent a kormány.


Nem azt írta, hogy nem másik felni? Visszanéztem, nincs vesszõ:

"nem másik felni" De lehet, hogy én értem félre Amúgy ilyen korán téli papucs?

Elég sok gumis sokallja a centírozógépek kalibrárásának az árát, pedig 3-4 havonta kötelezõ. Ha nem kalibrálják akkor sz*r a végeredmény és attól rázhat. Viszont van egy olyan dolog is hogy frissen szerelt guminál, egy nagyobb fékzés hatására elmozdul a gumi a felnin és akkor ugyanez a probléma jelentkezik. Ilyenkor menni kell vele egy pár száz kilométert utána visszavinni centíroztatni. Ha ezek után is ráz akkor keress másik embert erre a munkára.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. október 19. hétfő, 21:21


már én is gondolkoztam rajta, idén a festés miatt, elég késõn került fel az alu, bár tavaly télen is szinte feleslegesen cseréltem le, túl sokat nem jártam vele... bár mindig azt mondom, hogy a 15-ösökön most rehabilitálódik az autó kicsit megkönnyebbül a futómû

Robinson írta:

Nem azt írta, hogy nem másik felni? Visszanéztem, nincs vesszõ:

"nem másik felni" De lehet, hogy én értem félre Amúgy ilyen korán téli papucs?


Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. október 19. hétfő, 21:16


YELLOW írta: korábban azt írtad ez másik felni.... viszont ha korábban nem volt gond, akkor gumi baj lesz... illetve ha cserélnél nem volt centír (sajnos van aki nem csinál, pedig minden gumi le-fel rakásnál kell) akkor az kell, esetleg menj el más gumishoz, akinek talán jó a gépe... vagy amit írtam, hogy futó állításkor valamit nem húztak meg

gampetibor írta:
Christine írta:
gampetibor írta: Köszönöm az ötleteket!! Még egy kérdés: mi az a tehermentesítõ?


Ha pár milliméterrel is nagyobb a felni mint ami az autóra való, akkor ezzel a gyûrûvel ez a probléma megoldható. Nekünk precízen lemérték, és egészen vékonyat legyártottak, kb. 1000 Ft/db volt. Remélem sikerül megoldani a problémát


Nekem ez a gyári acélfelni volt fenn idáig is csak nyári gumival. Eddig még sosem csinálta pedig mentem vele 200-al is és meg sem rezzent a kormány.


Nem azt írta, hogy nem másik felni? Visszanéztem, nincs vesszõ:

"nem másik felni" De lehet, hogy én értem félre Amúgy ilyen korán téli papucs?

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2009. október 19. hétfő, 21:03


Hát nem illene az biztos de majd kiderül! Megírom majd ide mi volt a gáz!!

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. október 19. hétfő, 21:01


gampetibor írta:
Christine írta:
gampetibor írta: Köszönöm az ötleteket!! Még egy kérdés: mi az a tehermentesítõ?


Ha pár milliméterrel is nagyobb a felni mint ami az autóra való, akkor ezzel a gyûrûvel ez a probléma megoldható. Nekünk precízen lemérték, és egészen vékonyat legyártottak, kb. 1000 Ft/db volt. Remélem sikerül megoldani a problémát


Nekem ez a gyári acélfelni volt fenn idáig is csak nyári gumival. Eddig még sosem csinálta pedig mentem vele 200-al is és meg sem rezzent a kormány.
ha nincs eltérés a felniközépben akkor marad a gumihiba /nem valószinû de lehet/ ill. a centír