BMW0926
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz BMW0926

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2020. július 08. szerda, 17:11


Sziasztok

E46 Sedan alá szeretnék vásárolni mostanában Sachs lengéscsillapítókat, előre hátra. ugyanis ezt a márkát ajánlottátok, ahogy olvasgattam a múltkor. Viszont ebből több féle típus létezik márkán belül, belinkelem:
A link neve

Ezek közül honnan lehet tudni, hogy melyik típus ajánlott a rossz utakra? Hasonló keménységet szeretnék elérni, mint a gyári megoldások. És nem tudom számít-e, de Eibach Pro Kit rugószetthez lesz.

Szerk.: 2001/5-ös sedanom van, még facelift előtti széria.( M54B22 170LE motorral)








Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2020. július 08. szerda, 17:13

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2020. július 08. szerda, 15:59


SzaboAndras írta: Sziasztok!
E46-nál nyekereg az első futóművem. Nem élesen nyikorog, hanem ez olyan pont mint a középkori filmekben, amikor a bárkák árbóca nyekereg. Tudok róla videót küldeni ( Verpelét felé mostanában nem nagyon járok, hogy személyesen menjek), de igazából azért fölösleges a videó, mert pont olyan, mint a régi bárkák amikor nyekeregnek. Az 100%, hogy az eleje, az egyértelmű. Annyit sikerült kifülelni, hogy talán a bal eleje, de ez nem 100%, hogy bal, csak 99,9%. A balos lengőkar új, a hátsó bekötő gumibakkal együtt.
A futómű baromira le van ültetve (cipőm majdnem beszorul az eleje alá), de azért nem vagyok meggyőződve, hogy emiatt nyekereg,mert ha elkezdem emelni az autót, akkor félig felemelt állapotban is úgy tűnik nyekereg emelés közben, tehát ha nem lenne így leültetve gondolom akkor is nyekeregne. Rugóstag lehet, vagy toronycsapágynál az a gumibetét, vagy ilyesmi? Berugózás hatására nyekereg ennyit lehet tudni.
Mindemellett semmi sem lóg. Hallottam nem egy történetet, hogy valaki kicserélte a fél futóművet, de a nyekerges megmaradt.
Mit lehet tenni ésszerű keretek között?
Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni.


nekem is ez van, pint a balon. ha emelem fél oldalasan az autót, akkor a bal oldala nyekereg. aza fura, hogy mintha vinné kaszni, tehát olyan elem lehet, ami fém a fémmel érintkezik, vagyis gondolnám én. az a fura, hogy nekem sem lóg semmi. jobbról is van egy koppanás, főleg mikor kifele rugózik, tehát gödörbe megyek, de minden jónak tűnik.
mondjuk nekem akkor kezdte el, amikor egy kis szilikon olajat, vagy előtte zsírzó spary-vel befújtam a szilenteket, ápolás gyanánt. őszintén szólva, ha cserélnék most mindent. az autó keveset fut, inkább már elöregedve vannak a szilentek, vagyis erre gondolok, hiába nincs xarrá repedezve. szóval ez egy jó kérdés nekem is.

státusz SzaboAndras

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2020. július 08. szerda, 07:50


Sziasztok!
E46-nál nyekereg az első futóművem. Nem élesen nyikorog, hanem ez olyan pont mint a középkori filmekben, amikor a bárkák árbóca nyekereg. Tudok róla videót küldeni ( Verpelét felé mostanában nem nagyon járok, hogy személyesen menjek), de igazából azért fölösleges a videó, mert pont olyan, mint a régi bárkák amikor nyekeregnek. Az 100%, hogy az eleje, az egyértelmű. Annyit sikerült kifülelni, hogy talán a bal eleje, de ez nem 100%, hogy bal, csak 99,9%. A balos lengőkar új, a hátsó bekötő gumibakkal együtt.
A futómű baromira le van ültetve (cipőm majdnem beszorul az eleje alá), de azért nem vagyok meggyőződve, hogy emiatt nyekereg,mert ha elkezdem emelni az autót, akkor félig felemelt állapotban is úgy tűnik nyekereg emelés közben, tehát ha nem lenne így leültetve gondolom akkor is nyekeregne. Rugóstag lehet, vagy toronycsapágynál az a gumibetét, vagy ilyesmi? Berugózás hatására nyekereg ennyit lehet tudni.
Mindemellett semmi sem lóg. Hallottam nem egy történetet, hogy valaki kicserélte a fél futóművet, de a nyekerges megmaradt.
Mit lehet tenni ésszerű keretek között?
Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. július 08. szerda, 07:53

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pot

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 82

Elküldve: 2020. június 27. szombat, 22:53


Sziasztok olyan kérdésem lenne lengéscsillapitó cseréje előtt állok elől és hátul is ki kell cserélni a kérdés az lenne ,hogy új ból milyen márkájút ajánlotok az olcsobik fajtákból, tudom hogy a sachs a legjobb meg a gyári bmw meg a kyb stb stb de azoknak horror az áruk, az olcsób fajtákból melyik a legjobb minőségű esetleg valakinek valami tapasztalat . Válaszokat előre is köszönöm

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2020. március 09. hétfő, 19:40


pot írta: Csak azért kérdesztem mert előre viszont a sedáné jó a touringba meg még a e36os első lengéscsillapitó is jó a e46 touringba.


mert elől ugyanaz a terhelés van kb.
ez olyan mint régen, aki emeli akart a Ladákon, az a kombi rugóját tette be, amitől keményebb is lett a rugózás. Sőt van, aki níva rugókat tett a kombi alá, hogy még nagyobb legyen a terhelhetősége.
gátlókra is igaz.
de a logikádra magyarázat, hogy a sedan és a touring első lámpája is megegyezik, de a hátsók nem. na így van ez a gátlókkal is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pot

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 82

Elküldve: 2020. március 09. hétfő, 00:08


Csak azért kérdesztem mert előre viszont a sedáné jó a touringba meg még a e36os első lengéscsillapitó is jó a e46 touringba.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2020. március 08. vasárnap, 19:10


pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy a sedanhoz való hátsó lengéscsillapitó Bilstein 19-103150 cikszámú ,jó a touring ba mert annak a cikszáma ami bele való bilstein 19-103112 a cikszáma. Válaszokat előre is köszi.


szerintem ez totál egyértelmű. ha nem egy a cikkszám, akkor nem egyforma. eleve egy touring jobban terhelhető, így egyértelmű, hogy a rugó és a gátló is más.
bele rakni biztos bele lehet, de nem belevaló.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pot

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 82

Elküldve: 2020. március 08. vasárnap, 16:53


Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy a sedanhoz való hátsó lengéscsillapitó Bilstein 19-103150 cikszámú ,jó a touring ba mert annak a cikszáma ami bele való bilstein 19-103112 a cikszáma. Válaszokat előre is köszi.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2019. április 28. vasárnap, 17:41


BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta: Üdv urak!

Az lenne a kérdésem, hogy jónak mondható-e a lengéscsillapító akkor, ha kézzel, nem nagy erő kifejtésével összenyomható, és az úgy is marad? Olvastam a működési elvét, és azt, hogy mikor jó vagy rossz egy lengéscsillapító. De nekem nem egyértelmű emiatt, amit leírtam. Olajfolyást nem találtam rajta, de lehet, hogy mikor vettem a kocsit, az eladó letörölte róla, ki tudja...
Viszont az alsó fém rész pereme alatt elég rozsdás. A márkája Monroe.

Ha azt mondjátok hogy rossz, nem akarom ilyenre cserélni, mert akkor már állítható sport futóművet veszek alá, mondjuk ilyet: https://race-shop.hu/e46/4068-...98-07.html

Erről mi a véleményetek? Valóban jó minőségű lehet?


ez jó kérdés. igazából a gátló keménysége határozza meg mennyire lehet összenyomni. illetve annak felépítése. ugye vannak sebességérzékeny szeleppel ellátott gátlók. tehát függ az összenyomás sebességétől is, hogy az ilyen hatást, csillapítást vált ki.
magát a rugózást a rugó végzi, nem a gátló, sőt az autót is a rugók tartják. a gátló csak a rugózást csillapítja, különben olyan lenne, mint egy ladik a vízen.
illetve nem szabad összekeverni a gázteleszkópokkal sem, amik mondjuk a mocitetőt nyitják fel. mert azok ha össze tudod nyomni, utána vissza is térnek eredeti állapotukba. gátlókból láttam már ilyet is, olyat is. felépítés függő.
ne akarj állíthatót. miért? mert ha nem tekergeted, akkor össze fog rohadni. műszakin biztos bukó, ha nincs bejegyezve a forgalmiba és nincs meg az összes papírja. a TA nem különösebben rossz, de alsó kategória, csóró tunerek elesége, szokták volt mondani régen. a rugói jók, de a gátlók sokszor garancia előtt már elf0sták magukat.
nekem a monroe sem egy ütős darab. max eladás előtt tennék be olyat, esetleg kis kategóriás autóba.


Igazából úgy gondoltam, hogy a jelenlegi lengéscsillapítót rajta hagyom, majd 2 hónap múlva, a a műszaki után feltenném rá a TA-t. Ültetni nem akarom nagyon. A hátsóval meg vagyok elégedve(lehet a rugók kinyúlása miatt van picit lentebb), viszont az első kerekek és a sárvédő között elég nagy a távolság. Így kicsit érdekesen néz ki az autó.

TA-val kapcsolatban még: Igazából az ára az, ami szimpatikus nekem és még az, hogy már eleve a magyar nyelvű TÜV engedéllyel kapható. Állítgatni nem akarom. Egyszer belövöm ahogy én akarom, és kész. Nem állítgatnám folyton. Kiadni egy állítható futóműre 3-400.000-ret, plusz a magyarosítani a német nyelvű TÜV engedélyt 100k-ért, plusz bejegyeztetni azt, biztos nem fizetek 5-600.000 Ft-ot mindennel együtt érte. Szóval emiatt gondoltam A TA-t.

Ha nem a TA mellett döntök, akkor melyik márkát és típust ajánlanátok? Ahogy olvasgatok utána, a Monroe-k kilőve.


nem csak a műszaki a lényeg. ha a rendőr megállít és meglátja, hogy állítható futómű, akkor biztos elküld szigorítottra. én is azon agyalok, inkább lefestetem a rugókat.
gátlóban Sachs, Kayaba. mást nem tennék BMW-be. és ebben a sorrendben. de esetleg fel is lehet újítani a gyáriakat, vagy ami benne volt. bármilyen, akár gyári keménységűre is belövik.


Akkor mit lehet tenni, hogy kicsit alacsonyabban legyen az autó, de a rendőr se bsztasson? Az ültetőrugókat pl mennyire engedélyezik? Hátulra mondjuk ezzel le is lenne tudva a jelenlegi kinyúlt rugók cseréje. De elől mit lehet tenni, hogy kb 3cm-rel kisebb legyen a kerék és sárvédő közötti rész?

Ami pedig a sachs és Kayaba lengéscsillapítót illeti: Ezek mennyire vannak engedélyezve? Pl vizsgán nem kötnek bele, hogy nem gyári megoldás?


Sachs, Kayaba, azok márka nevek. nem tuning gátló!!! bár van olyanjuk is. BMW-nél Sachs a gyári is. én ezt a két márkát preferálom.
ültetni lehet, de célszerű az új rugót lefesteni, legyen fekete. ha be tudnak állni a fékpadra, hogy nem koccol le az eleje, akkor nem kötekednek. meg azt kell mondani gyári m-tech futómű van alatta. azért ül kicsit jobban, mint a gyári.
rugóban viszont nem olyan rossz a TA állítólag.

BMW0926
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz BMW0926

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2019. április 28. vasárnap, 17:23


YELLOW írta:
BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta: Üdv urak!

Az lenne a kérdésem, hogy jónak mondható-e a lengéscsillapító akkor, ha kézzel, nem nagy erő kifejtésével összenyomható, és az úgy is marad? Olvastam a működési elvét, és azt, hogy mikor jó vagy rossz egy lengéscsillapító. De nekem nem egyértelmű emiatt, amit leírtam. Olajfolyást nem találtam rajta, de lehet, hogy mikor vettem a kocsit, az eladó letörölte róla, ki tudja...
Viszont az alsó fém rész pereme alatt elég rozsdás. A márkája Monroe.

Ha azt mondjátok hogy rossz, nem akarom ilyenre cserélni, mert akkor már állítható sport futóművet veszek alá, mondjuk ilyet: https://race-shop.hu/e46/4068-...98-07.html

Erről mi a véleményetek? Valóban jó minőségű lehet?


ez jó kérdés. igazából a gátló keménysége határozza meg mennyire lehet összenyomni. illetve annak felépítése. ugye vannak sebességérzékeny szeleppel ellátott gátlók. tehát függ az összenyomás sebességétől is, hogy az ilyen hatást, csillapítást vált ki.
magát a rugózást a rugó végzi, nem a gátló, sőt az autót is a rugók tartják. a gátló csak a rugózást csillapítja, különben olyan lenne, mint egy ladik a vízen.
illetve nem szabad összekeverni a gázteleszkópokkal sem, amik mondjuk a mocitetőt nyitják fel. mert azok ha össze tudod nyomni, utána vissza is térnek eredeti állapotukba. gátlókból láttam már ilyet is, olyat is. felépítés függő.
ne akarj állíthatót. miért? mert ha nem tekergeted, akkor össze fog rohadni. műszakin biztos bukó, ha nincs bejegyezve a forgalmiba és nincs meg az összes papírja. a TA nem különösebben rossz, de alsó kategória, csóró tunerek elesége, szokták volt mondani régen. a rugói jók, de a gátlók sokszor garancia előtt már elf0sták magukat.
nekem a monroe sem egy ütős darab. max eladás előtt tennék be olyat, esetleg kis kategóriás autóba.


Igazából úgy gondoltam, hogy a jelenlegi lengéscsillapítót rajta hagyom, majd 2 hónap múlva, a a műszaki után feltenném rá a TA-t. Ültetni nem akarom nagyon. A hátsóval meg vagyok elégedve(lehet a rugók kinyúlása miatt van picit lentebb), viszont az első kerekek és a sárvédő között elég nagy a távolság. Így kicsit érdekesen néz ki az autó.

TA-val kapcsolatban még: Igazából az ára az, ami szimpatikus nekem és még az, hogy már eleve a magyar nyelvű TÜV engedéllyel kapható. Állítgatni nem akarom. Egyszer belövöm ahogy én akarom, és kész. Nem állítgatnám folyton. Kiadni egy állítható futóműre 3-400.000-ret, plusz a magyarosítani a német nyelvű TÜV engedélyt 100k-ért, plusz bejegyeztetni azt, biztos nem fizetek 5-600.000 Ft-ot mindennel együtt érte. Szóval emiatt gondoltam A TA-t.

Ha nem a TA mellett döntök, akkor melyik márkát és típust ajánlanátok? Ahogy olvasgatok utána, a Monroe-k kilőve.


nem csak a műszaki a lényeg. ha a rendőr megállít és meglátja, hogy állítható futómű, akkor biztos elküld szigorítottra. én is azon agyalok, inkább lefestetem a rugókat.
gátlóban Sachs, Kayaba. mást nem tennék BMW-be. és ebben a sorrendben. de esetleg fel is lehet újítani a gyáriakat, vagy ami benne volt. bármilyen, akár gyári keménységűre is belövik.


Akkor mit lehet tenni, hogy kicsit alacsonyabban legyen az autó, de a rendőr se bsztasson? Az ültetőrugókat pl mennyire engedélyezik? Hátulra mondjuk ezzel le is lenne tudva a jelenlegi kinyúlt rugók cseréje. De elől mit lehet tenni, hogy kb 3cm-rel kisebb legyen a kerék és sárvédő közötti rész?

Ami pedig a sachs és Kayaba lengéscsillapítót illeti: Ezek mennyire vannak engedélyezve? Pl vizsgán nem kötnek bele, hogy nem gyári megoldás?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2019. április 28. vasárnap, 16:54


BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta: Üdv urak!

Az lenne a kérdésem, hogy jónak mondható-e a lengéscsillapító akkor, ha kézzel, nem nagy erő kifejtésével összenyomható, és az úgy is marad? Olvastam a működési elvét, és azt, hogy mikor jó vagy rossz egy lengéscsillapító. De nekem nem egyértelmű emiatt, amit leírtam. Olajfolyást nem találtam rajta, de lehet, hogy mikor vettem a kocsit, az eladó letörölte róla, ki tudja...
Viszont az alsó fém rész pereme alatt elég rozsdás. A márkája Monroe.

Ha azt mondjátok hogy rossz, nem akarom ilyenre cserélni, mert akkor már állítható sport futóművet veszek alá, mondjuk ilyet: https://race-shop.hu/e46/4068-...98-07.html

Erről mi a véleményetek? Valóban jó minőségű lehet?


ez jó kérdés. igazából a gátló keménysége határozza meg mennyire lehet összenyomni. illetve annak felépítése. ugye vannak sebességérzékeny szeleppel ellátott gátlók. tehát függ az összenyomás sebességétől is, hogy az ilyen hatást, csillapítást vált ki.
magát a rugózást a rugó végzi, nem a gátló, sőt az autót is a rugók tartják. a gátló csak a rugózást csillapítja, különben olyan lenne, mint egy ladik a vízen.
illetve nem szabad összekeverni a gázteleszkópokkal sem, amik mondjuk a mocitetőt nyitják fel. mert azok ha össze tudod nyomni, utána vissza is térnek eredeti állapotukba. gátlókból láttam már ilyet is, olyat is. felépítés függő.
ne akarj állíthatót. miért? mert ha nem tekergeted, akkor össze fog rohadni. műszakin biztos bukó, ha nincs bejegyezve a forgalmiba és nincs meg az összes papírja. a TA nem különösebben rossz, de alsó kategória, csóró tunerek elesége, szokták volt mondani régen. a rugói jók, de a gátlók sokszor garancia előtt már elf0sták magukat.
nekem a monroe sem egy ütős darab. max eladás előtt tennék be olyat, esetleg kis kategóriás autóba.


Igazából úgy gondoltam, hogy a jelenlegi lengéscsillapítót rajta hagyom, majd 2 hónap múlva, a a műszaki után feltenném rá a TA-t. Ültetni nem akarom nagyon. A hátsóval meg vagyok elégedve(lehet a rugók kinyúlása miatt van picit lentebb), viszont az első kerekek és a sárvédő között elég nagy a távolság. Így kicsit érdekesen néz ki az autó.

TA-val kapcsolatban még: Igazából az ára az, ami szimpatikus nekem és még az, hogy már eleve a magyar nyelvű TÜV engedéllyel kapható. Állítgatni nem akarom. Egyszer belövöm ahogy én akarom, és kész. Nem állítgatnám folyton. Kiadni egy állítható futóműre 3-400.000-ret, plusz a magyarosítani a német nyelvű TÜV engedélyt 100k-ért, plusz bejegyeztetni azt, biztos nem fizetek 5-600.000 Ft-ot mindennel együtt érte. Szóval emiatt gondoltam A TA-t.

Ha nem a TA mellett döntök, akkor melyik márkát és típust ajánlanátok? Ahogy olvasgatok utána, a Monroe-k kilőve.


nem csak a műszaki a lényeg. ha a rendőr megállít és meglátja, hogy állítható futómű, akkor biztos elküld szigorítottra. én is azon agyalok, inkább lefestetem a rugókat.
gátlóban Sachs, Kayaba. mást nem tennék BMW-be. és ebben a sorrendben. de esetleg fel is lehet újítani a gyáriakat, vagy ami benne volt. bármilyen, akár gyári keménységűre is belövik.

BMW0926
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz BMW0926

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2019. április 28. vasárnap, 16:50


YELLOW írta:
BMW0926 írta: Üdv urak!

Az lenne a kérdésem, hogy jónak mondható-e a lengéscsillapító akkor, ha kézzel, nem nagy erő kifejtésével összenyomható, és az úgy is marad? Olvastam a működési elvét, és azt, hogy mikor jó vagy rossz egy lengéscsillapító. De nekem nem egyértelmű emiatt, amit leírtam. Olajfolyást nem találtam rajta, de lehet, hogy mikor vettem a kocsit, az eladó letörölte róla, ki tudja...
Viszont az alsó fém rész pereme alatt elég rozsdás. A márkája Monroe.

Ha azt mondjátok hogy rossz, nem akarom ilyenre cserélni, mert akkor már állítható sport futóművet veszek alá, mondjuk ilyet: https://race-shop.hu/e46/4068-...98-07.html

Erről mi a véleményetek? Valóban jó minőségű lehet?


ez jó kérdés. igazából a gátló keménysége határozza meg mennyire lehet összenyomni. illetve annak felépítése. ugye vannak sebességérzékeny szeleppel ellátott gátlók. tehát függ az összenyomás sebességétől is, hogy az ilyen hatást, csillapítást vált ki.
magát a rugózást a rugó végzi, nem a gátló, sőt az autót is a rugók tartják. a gátló csak a rugózást csillapítja, különben olyan lenne, mint egy ladik a vízen.
illetve nem szabad összekeverni a gázteleszkópokkal sem, amik mondjuk a mocitetőt nyitják fel. mert azok ha össze tudod nyomni, utána vissza is térnek eredeti állapotukba. gátlókból láttam már ilyet is, olyat is. felépítés függő.
ne akarj állíthatót. miért? mert ha nem tekergeted, akkor össze fog rohadni. műszakin biztos bukó, ha nincs bejegyezve a forgalmiba és nincs meg az összes papírja. a TA nem különösebben rossz, de alsó kategória, csóró tunerek elesége, szokták volt mondani régen. a rugói jók, de a gátlók sokszor garancia előtt már elf0sták magukat.
nekem a monroe sem egy ütős darab. max eladás előtt tennék be olyat, esetleg kis kategóriás autóba.


Igazából úgy gondoltam, hogy a jelenlegi lengéscsillapítót rajta hagyom, majd 2 hónap múlva, a a műszaki után feltenném rá a TA-t. Ültetni nem akarom nagyon. A hátsóval meg vagyok elégedve(lehet a rugók kinyúlása miatt van picit lentebb), viszont az első kerekek és a sárvédő között elég nagy a távolság. Így kicsit érdekesen néz ki az autó.

TA-val kapcsolatban még: Igazából az ára az, ami szimpatikus nekem és még az, hogy már eleve a magyar nyelvű TÜV engedéllyel kapható. Állítgatni nem akarom. Egyszer belövöm ahogy én akarom, és kész. Nem állítgatnám folyton. Kiadni egy állítható futóműre 3-400.000-ret, plusz a magyarosítani a német nyelvű TÜV engedélyt 100k-ért, plusz bejegyeztetni azt, biztos nem fizetek 5-600.000 Ft-ot mindennel együtt érte. Szóval emiatt gondoltam A TA-t.

Ha nem a TA mellett döntök, akkor melyik márkát és típust ajánlanátok? Ahogy olvasgatok utána, a Monroe-k kilőve.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2019. április 28. vasárnap, 09:02


BMW0926 írta: Üdv urak!

Az lenne a kérdésem, hogy jónak mondható-e a lengéscsillapító akkor, ha kézzel, nem nagy erő kifejtésével összenyomható, és az úgy is marad? Olvastam a működési elvét, és azt, hogy mikor jó vagy rossz egy lengéscsillapító. De nekem nem egyértelmű emiatt, amit leírtam. Olajfolyást nem találtam rajta, de lehet, hogy mikor vettem a kocsit, az eladó letörölte róla, ki tudja...
Viszont az alsó fém rész pereme alatt elég rozsdás. A márkája Monroe.

Ha azt mondjátok hogy rossz, nem akarom ilyenre cserélni, mert akkor már állítható sport futóművet veszek alá, mondjuk ilyet: https://race-shop.hu/e46/4068-...98-07.html

Erről mi a véleményetek? Valóban jó minőségű lehet?


ez jó kérdés. igazából a gátló keménysége határozza meg mennyire lehet összenyomni. illetve annak felépítése. ugye vannak sebességérzékeny szeleppel ellátott gátlók. tehát függ az összenyomás sebességétől is, hogy az ilyen hatást, csillapítást vált ki.
magát a rugózást a rugó végzi, nem a gátló, sőt az autót is a rugók tartják. a gátló csak a rugózást csillapítja, különben olyan lenne, mint egy ladik a vízen.
illetve nem szabad összekeverni a gázteleszkópokkal sem, amik mondjuk a mocitetőt nyitják fel. mert azok ha össze tudod nyomni, utána vissza is térnek eredeti állapotukba. gátlókból láttam már ilyet is, olyat is. felépítés függő.
ne akarj állíthatót. miért? mert ha nem tekergeted, akkor össze fog rohadni. műszakin biztos bukó, ha nincs bejegyezve a forgalmiba és nincs meg az összes papírja. a TA nem különösebben rossz, de alsó kategória, csóró tunerek elesége, szokták volt mondani régen. a rugói jók, de a gátlók sokszor garancia előtt már elf0sták magukat.
nekem a monroe sem egy ütős darab. max eladás előtt tennék be olyat, esetleg kis kategóriás autóba.

BMW0926
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz BMW0926

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2019. április 28. vasárnap, 08:49


Üdv urak!

Az lenne a kérdésem, hogy jónak mondható-e a lengéscsillapító akkor, ha kézzel, nem nagy erő kifejtésével összenyomható, és az úgy is marad? Olvastam a működési elvét, és azt, hogy mikor jó vagy rossz egy lengéscsillapító. De nekem nem egyértelmű emiatt, amit leírtam. Olajfolyást nem találtam rajta, de lehet, hogy mikor vettem a kocsit, az eladó letörölte róla, ki tudja...
Viszont az alsó fém rész pereme alatt elég rozsdás. A márkája Monroe.

Ha azt mondjátok hogy rossz, nem akarom ilyenre cserélni, mert akkor már állítható sport futóművet veszek alá, mondjuk ilyet: https://race-shop.hu/e46/4068-...98-07.html

Erről mi a véleményetek? Valóban jó minőségű lehet?




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz spongya

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 41

Elküldve: 2017. július 06. csütörtök, 12:07


Tiszteletem. Rázós úton lassú balos kanyarnál kopog a jobb eleje.toronycspágy nem rossz szerintem,stabilizator rudak ujak ,lengőkarokat a mult évben cseréltem.Ma ujra levettem a kereket és azt vettem észre ,hogy mikor a féktárcsát feszigetem felfelé a lengéscsillapitó koppan mikor visszaqtér a végállásba.Olajnem jön belőle.Szerintetek jól gondolom e hogy az okozta a kopogó hangot és megérett a cserére?Köszi Videót is készitettem róla:
https://www.youtube.com/watch?v=y3_IEC0W1_s






Utoljára szerkesztve (5 alkalommal): 2017. július 06. csütörtök, 14:48