YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. április 20. vasárnap, 15:17


laptopelite írta: Üdv!

Szükségem lenne egy kis tanácsra! Nem rég vásároltunk egy E46 os manuális Bömbillárét, és nehezen vette az 1,2,5 fokozatot és Rükibe is konkrétan ki kellett "vágni" izomból! Ezen felbátorodva Kapott gyári MTF LT2 olajat potom 12 ezerért, mert azt olvastam itt a sok hozzászólásban hogy ha lehet akkor elsőnek a gyárilag előirt olajat kapja meg.... Leeresztéskor Brutál égett szaga volt az alig 314 ezret futott olajnak! Azóta kent az új olaj kb. egy ezrest és a tapasztalat az hogy minden sebesség gyötrelmes lett hidegen és melegen egyaránt, viszont rükibe és 5.be könnyebben kimegy a kar oldalra! Olyan érzésem van, mint amikor kuplung nélül akarnék váltani, mintha nem szinkronizálna le rendesen, vagy mintha összetapadnának a kerekek a váltóban! Tehát kivenni is nehéz, meg berakni is Gondolkodom az ATF olajon de gyanakszom hogy nem fogom ilyen könnyen megúszni... Esetleg valaki járt már igy, vagy tudnátok ajánlani nekem valami trükköt amivel közelebb juthatnék a probléma megfejtéséhez!?!?!?!?!?

Kuplungot cseréltetett az előző tulaj, 260 körül, márkaszervizben...


ez gyanusan váltóbontás lesz és szinkrongyűrű csere...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz laptopelite

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2014. április 20. vasárnap, 12:57


Üdv!

Szükségem lenne egy kis tanácsra! Nem rég vásároltunk egy E46 os manuális Bömbillárét, és nehezen vette az 1,2,5 fokozatot és Rükibe is konkrétan ki kellett "vágni" izomból! Ezen felbátorodva Kapott gyári MTF LT2 olajat potom 12 ezerért, mert azt olvastam itt a sok hozzászólásban hogy ha lehet akkor elsőnek a gyárilag előirt olajat kapja meg.... Leeresztéskor Brutál égett szaga volt az alig 314 ezret futott olajnak! Azóta kent az új olaj kb. egy ezrest és a tapasztalat az hogy minden sebesség gyötrelmes lett hidegen és melegen egyaránt, viszont rükibe és 5.be könnyebben kimegy a kar oldalra! Olyan érzésem van, mint amikor kuplung nélül akarnék váltani, mintha nem szinkronizálna le rendesen, vagy mintha összetapadnának a kerekek a váltóban! Tehát kivenni is nehéz, meg berakni is Gondolkodom az ATF olajon de gyanakszom hogy nem fogom ilyen könnyen megúszni... Esetleg valaki járt már igy, vagy tudnátok ajánlani nekem valami trükköt amivel közelebb juthatnék a probléma megfejtéséhez!?!?!?!?!?

Kuplungot cseréltetett az előző tulaj, 260 körül, márkaszervizben...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 2000

státusz Hondras

Újonc

Elismertség: 7% (3 pont) | Hozzászólások: 42

Elküldve: 2014. március 16. vasárnap, 10:30


YELLOW írta:
Hondras írta:
YELLOW írta:
Hondras írta:
Lion82 írta: Sziasztok!
Szeretnék olajat cserélni a váltóba és a difibe.Milyet javasoltok?Manuális váltó, és 320d.


A váltón van egy sárga matrica ahol rá van írva, milyen kell bele. Valószínű MTF-LT 2 fog rajta lenni. Mindenki csak a gyárit javasolja, én több helyen kerestem, csak a szalonban adnak ilyet. 1,1L kell bele brutto 8000Ft/L az ára.



én nem csak azt javaslom. hanem manuálba is ATF olajat, ami automata váltóba kell. külföldi oldalakon is ezt ajánlják.


Igen, tudom én is, de ebbe nem akartam belebonyolódni, nekem sehol nem ajánlották (Bmw szervíz) ezért maradt a manuális, de biztos jó az ATF is....



miért ajánlana egy BMW szervíz ilyet? nem dolgozik sneki maga ellen, főleg nem ők. 1 liter ATF kerül 3500-ba, míg mint írtad 8ezer a "gyári"-nak mondott cucc, oszt úgysem látod mit tesznek bele.
kezdjuk azzal, hogy a gyári amivel töltötték olaj, ugyanolyan állagú, mint az ATF. én vettem bele manuális váltóhoz való olajat, ami teljesen más, és érezni is lehetett, hogy nem olyan a váltás. tehát manuális olajat semmiképp. annyi, hogy gyárilag sárgás az olaj, a legtöbb ATF meg piros.


Én láttam mit adtak, előttem bontotta ki a raktáros, az eredeti 5 literes kiszerelést, és adott belőle a kért mennyiséget, nem volt kötelező náluk cseréltetni. Nekem még jól működik vele...




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. március 16. vasárnap, 10:22


Hondras írta:
YELLOW írta:
Hondras írta:
Lion82 írta: Sziasztok!
Szeretnék olajat cserélni a váltóba és a difibe.Milyet javasoltok?Manuális váltó, és 320d.


A váltón van egy sárga matrica ahol rá van írva, milyen kell bele. Valószínű MTF-LT 2 fog rajta lenni. Mindenki csak a gyárit javasolja, én több helyen kerestem, csak a szalonban adnak ilyet. 1,1L kell bele brutto 8000Ft/L az ára.



én nem csak azt javaslom. hanem manuálba is ATF olajat, ami automata váltóba kell. külföldi oldalakon is ezt ajánlják.


Igen, tudom én is, de ebbe nem akartam belebonyolódni, nekem sehol nem ajánlották (Bmw szervíz) ezért maradt a manuális, de biztos jó az ATF is....



miért ajánlana egy BMW szervíz ilyet? nem dolgozik sneki maga ellen, főleg nem ők. 1 liter ATF kerül 3500-ba, míg mint írtad 8ezer a "gyári"-nak mondott cucc, oszt úgysem látod mit tesznek bele.
kezdjuk azzal, hogy a gyári amivel töltötték olaj, ugyanolyan állagú, mint az ATF. én vettem bele manuális váltóhoz való olajat, ami teljesen más, és érezni is lehetett, hogy nem olyan a váltás. tehát manuális olajat semmiképp. annyi, hogy gyárilag sárgás az olaj, a legtöbb ATF meg piros.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 2000

státusz Hondras

Újonc

Elismertség: 7% (3 pont) | Hozzászólások: 42

Elküldve: 2014. március 16. vasárnap, 10:16


YELLOW írta:
Hondras írta:
Lion82 írta: Sziasztok!
Szeretnék olajat cserélni a váltóba és a difibe.Milyet javasoltok?Manuális váltó, és 320d.


A váltón van egy sárga matrica ahol rá van írva, milyen kell bele. Valószínű MTF-LT 2 fog rajta lenni. Mindenki csak a gyárit javasolja, én több helyen kerestem, csak a szalonban adnak ilyet. 1,1L kell bele brutto 8000Ft/L az ára.



én nem csak azt javaslom. hanem manuálba is ATF olajat, ami automata váltóba kell. külföldi oldalakon is ezt ajánlják.


Igen, tudom én is, de ebbe nem akartam belebonyolódni, nekem sehol nem ajánlották (Bmw szervíz) ezért maradt a manuális, de biztos jó az ATF is....



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. március 16. vasárnap, 10:12


Hondras írta:
Lion82 írta: Sziasztok!
Szeretnék olajat cserélni a váltóba és a difibe.Milyet javasoltok?Manuális váltó, és 320d.


A váltón van egy sárga matrica ahol rá van írva, milyen kell bele. Valószínű MTF-LT 2 fog rajta lenni. Mindenki csak a gyárit javasolja, én több helyen kerestem, csak a szalonban adnak ilyet. 1,1L kell bele brutto 8000Ft/L az ára.



én nem csak azt javaslom. hanem manuálba is ATF olajat, ami automata váltóba kell. külföldi oldalakon is ezt ajánlják.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 2000

státusz Hondras

Újonc

Elismertség: 7% (3 pont) | Hozzászólások: 42

Elküldve: 2014. március 16. vasárnap, 09:56


Lion82 írta: Sziasztok!
Szeretnék olajat cserélni a váltóba és a difibe.Milyet javasoltok?Manuális váltó, és 320d.


A váltón van egy sárga matrica ahol rá van írva, milyen kell bele. Valószínű MTF-LT 2 fog rajta lenni. Mindenki csak a gyárit javasolja, én több helyen kerestem, csak a szalonban adnak ilyet. 1,1L kell bele brutto 8000Ft/L az ára.




Lion82
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Lion82

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2014. március 16. vasárnap, 09:14


Sziasztok!
Szeretnék olajat cserélni a váltóba és a difibe.Milyet javasoltok?Manuális váltó, és 320d.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 2000

státusz Hondras

Újonc

Elismertség: 7% (3 pont) | Hozzászólások: 42

Elküldve: 2014. március 09. vasárnap, 19:57


bmw320d4 írta:
Hondras írta:
szotakdavid írta:
Hondras írta: Sziasztok!

E46 manuális váltót ki szerelt már le?
Kivettem az összes motor-váltó rögzítő csavarokat és kb. 2cm-re tudtam csak lehúzni és ott megállt a művelet.
Segítsen aki már csinált ilyet!

Köszönöm.


Pedig jön az húzzad csak.váltó kulisszát lekötötted?


Igen lekotottem, a kulisszanal kellett szimeringet cserelni, de inkabb megcsinaltam a helyen sajnos a valto nem jott le vissza is nagyon nehezen ment. Neztem videot is rola, 1 mp. alatt lejott az egesz. En igy jartam.




Összerohadt a nyelestengely és a főtengelyben lévő csapágy. Szívás...


Úgy néz ki, hogy amit terveztem elvégezni az sikerült, de egy esetleges kuplung cserénél, majd ki kell venni a motorral együtt? Szerintem még nem volt megbontva, mennyit bír ki a gyári kuplung? (E46 323 CI)



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2014. március 09. vasárnap, 14:03


Hondras írta:
szotakdavid írta:
Hondras írta: Sziasztok!

E46 manuális váltót ki szerelt már le?
Kivettem az összes motor-váltó rögzítő csavarokat és kb. 2cm-re tudtam csak lehúzni és ott megállt a művelet.
Segítsen aki már csinált ilyet!

Köszönöm.


Pedig jön az húzzad csak.váltó kulisszát lekötötted?


Igen lekotottem, a kulisszanal kellett szimeringet cserelni, de inkabb megcsinaltam a helyen sajnos a valto nem jott le vissza is nagyon nehezen ment. Neztem videot is rola, 1 mp. alatt lejott az egesz. En igy jartam.




Összerohadt a nyelestengely és a főtengelyben lévő csapágy. Szívás...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 2000

státusz Hondras

Újonc

Elismertség: 7% (3 pont) | Hozzászólások: 42

Elküldve: 2014. március 09. vasárnap, 06:32


szotakdavid írta:
Hondras írta: Sziasztok!

E46 manuális váltót ki szerelt már le?
Kivettem az összes motor-váltó rögzítő csavarokat és kb. 2cm-re tudtam csak lehúzni és ott megállt a művelet.
Segítsen aki már csinált ilyet!

Köszönöm.


Pedig jön az húzzad csak.váltó kulisszát lekötötted?


Igen lekotottem, a kulisszanal kellett szimeringet cserelni, de inkabb megcsinaltam a helyen sajnos a valto nem jott le vissza is nagyon nehezen ment. Neztem videot is rola, 1 mp. alatt lejott az egesz. En igy jartam.




szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2014. március 08. szombat, 19:55


Hondras írta: Sziasztok!

E46 manuális váltót ki szerelt már le?
Kivettem az összes motor-váltó rögzítő csavarokat és kb. 2cm-re tudtam csak lehúzni és ott megállt a művelet.
Segítsen aki már csinált ilyet!

Köszönöm.


Pedig jön az húzzad csak.váltó kulisszát lekötötted?

BalazsE46320D
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz BalazsE46320D

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2014. március 08. szombat, 14:42


Jólvan. Köszönöm szépen, akkor visszakeresem.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 2000

státusz Hondras

Újonc

Elismertség: 7% (3 pont) | Hozzászólások: 42

Elküldve: 2014. március 08. szombat, 10:28


Sziasztok!

E46 manuális váltót ki szerelt már le?
Kivettem az összes motor-váltó rögzítő csavarokat és kb. 2cm-re tudtam csak lehúzni és ott megállt a művelet.
Segítsen aki már csinált ilyet!

Köszönöm.


Sparta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Sparta

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 95

Elküldve: 2014. március 07. péntek, 17:40


horisz2 írta:
Sparta írta: Nekem néha nehezen veszi az 1est.gondolkozok hogy cserélek váltóolajat, de itt azt olvastam hogy valakinek tönkre ment utána a váltó. most akkor mit lehet csinálni?


Üdv!
Egy korábbi hozzászólásban írta egy BMW-s kolléga, hogy neki a következő alkatrészek cseréjével megoldódott a dolog:
http://www.schmiedmann.hu/3_se...veline.htm
Lehet erre komplett felújító szettet venni!
Itt látszik, hogy mik is ezek:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=05
Nem túl drága egy próbát megér!




köszi!!