Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. május 16. vasárnap, 11:04


stgoofy írta: hali

az lenne a problémám,hogy váltókar üresbe van akkor ugye lehet mozgatni jobbra-ill balra,ha balra mozgatom akkor egy pici rugó visszalöki,de ha jobbra akkor ott nem érzem hogy lenne ilyen visszarugózás,tehát ha üresbe van nem középpen áll hanem 1 picit az 5 ik sebesség fele, volt már valakinek ezzel dolga?


Igen, ez sokaknál előfordul, típushiba. Volt is róla szó korábban. Különösebb gondot nem okoz, a visszanyomó stift szorul, a váltó oldalán található, lehet cserélni, csak szar a hozzáférhetősége. Ha jól emléxem lett régen belinkelve képes szerelési segédlet is valamelyik külföldi oldalról. Ha gugliban rákeresel szerintem megtalálod te is. Az

alábbi ábrán a 6-12 elemekről van szó. Ebből ha jól emléxem a 10-es ami neked szorul.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz stgoofy

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2010. május 16. vasárnap, 08:52


hali

az lenne a problémám,hogy váltókar üresbe van akkor ugye lehet mozgatni jobbra-ill balra,ha balra mozgatom akkor egy pici rugó visszalöki,de ha jobbra akkor ott nem érzem hogy lenne ilyen visszarugózás,tehát ha üresbe van nem középpen áll hanem 1 picit az 5 ik sebesség fele, volt már valakinek ezzel dolga?

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. május 15. szombat, 21:24


BarG írta:
vsop14 írta:
Chipcad777 írta: Valaki meg tudná mondani azt, hogy az én kocsimba milyen váltóolaj kell gyárilag, anélkül, hogy alá kellene feküdnöm és megnézni milyen matrica van rajta? 320D, 2003/03, 150LE, 6seb.

Köszönöm előre is!


amit lentebb is említettek, az van benne gyárilag. MTF LT-3. Nt-autóéknak biztos van. kérdezd BarG-t, hogy hol vette, ha kannával akarsz, bár sztem felesleges kannával venni. Sokezer Ft/liter az ára és nem hinném, h mégegyszer kéne cserélned.


Persze felesleges 5 litert venni, csakhogy nem árulják más kiszerelésben. BMW alkatrész árudákban fellelhető, 4-5000 pénz literje.


vágom, ezért próbáltam inkább arra reflektálni, hogy menjen mondjuk el az nt autóba cseréltetni, nekik gondolom van ilyen olajuk kimérve. így gondoltam én, utólag elolvasva félreérthető volt




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. május 15. szombat, 21:25

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. május 15. szombat, 20:12


vsop14 írta:
Chipcad777 írta: Valaki meg tudná mondani azt, hogy az én kocsimba milyen váltóolaj kell gyárilag, anélkül, hogy alá kellene feküdnöm és megnézni milyen matrica van rajta? 320D, 2003/03, 150LE, 6seb.

Köszönöm előre is!


amit lentebb is említettek, az van benne gyárilag. MTF LT-3. Nt-autóéknak biztos van. kérdezd BarG-t, hogy hol vette, ha kannával akarsz, bár sztem felesleges kannával venni. Sokezer Ft/liter az ára és nem hinném, h mégegyszer kéne cserélned.


Persze felesleges 5 litert venni, csakhogy nem árulják más kiszerelésben. BMW alkatrész árudákban fellelhető, 4-5000 pénz literje.



vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. május 15. szombat, 13:38



CASTROL OLAJ AJÁNLÁSA ITT az e36-ba is ezek valók úgy emlékszem, de legalábbis az biztos, hogy a diffibe is meg a váltóba is a castrol által ajánlott olajakat tettem és azóta is tökéletes

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. május 15. szombat, 13:34


Chipcad777 írta: Valaki meg tudná mondani azt, hogy az én kocsimba milyen váltóolaj kell gyárilag, anélkül, hogy alá kellene feküdnöm és megnézni milyen matrica van rajta? 320D, 2003/03, 150LE, 6seb.

Köszönöm előre is!


amit lentebb is említettek, az van benne gyárilag. MTF LT-3. Nt-autóéknak biztos van. kérdezd BarG-t, hogy hol vette, ha kannával akarsz, bár sztem felesleges kannával venni. Sokezer Ft/liter az ára és nem hinném, h mégegyszer kéne cserélned.

Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2010. május 15. szombat, 13:24


Valaki meg tudná mondani azt, hogy az én kocsimba milyen váltóolaj kell gyárilag, anélkül, hogy alá kellene feküdnöm és megnézni milyen matrica van rajta? 320D, 2003/03, 150LE, 6seb.

Köszönöm előre is!


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. május 09. vasárnap, 13:38


YELLOW írta:
vsop14 írta: ezt az MTF LT3-mat is a castrol gyartja es ez az az olaj, amit gyarilag is beletoltenek, tehat lifetime olaj. Sok embert ismerek, aki belerakta a castrol által ajánlott XY olajat és semmi baja nincs vele (csak ugye ezt cserélni kell rendszeresen)


MTF LT-3: Manual Transmission Fluid Life Time 3, gondolom ennek a rövidítése.
olyat sokat még nem mentem az SMX-S-el, hogy cserélni kelljen... legalábbis 40-50ezret csak kibír.

bár korábban csak nem írtam olyan sok hülyeséget. az akadás okát hideg időben nem tudom, lehet szinkron gyűrű lesz, bár ilyen km-nél fura lenne. majd kiderül. azért csak kibogoztuk az olaj témát.


AKAD---->CSERE , ha ez nem segített, akkor további hibafeltárás

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. május 09. vasárnap, 00:32


vsop14 írta: ezt az MTF LT3-mat is a castrol gyartja es ez az az olaj, amit gyarilag is beletoltenek, tehat lifetime olaj. Sok embert ismerek, aki belerakta a castrol által ajánlott XY olajat és semmi baja nincs vele (csak ugye ezt cserélni kell rendszeresen)


MTF LT-3: Manual Transmission Fluid Life Time 3, gondolom ennek a rövidítése.
olyat sokat még nem mentem az SMX-S-el, hogy cserélni kelljen... legalábbis 40-50ezret csak kibír.

bár korábban csak nem írtam olyan sok hülyeséget. az akadás okát hideg időben nem tudom, lehet szinkron gyűrű lesz, bár ilyen km-nél fura lenne. majd kiderül. azért csak kibogoztuk az olaj témát.


vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. május 08. szombat, 22:29


ezt az MTF LT3-mat is a castrol gyartja es ez az az olaj, amit gyarilag is beletoltenek, tehat lifetime olaj. Sok embert ismerek, aki belerakta a castrol által ajánlott XY olajat és semmi baja nincs vele (csak ugye ezt cserélni kell rendszeresen)

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. május 08. szombat, 22:11


YELLOW írta: az olaj nem szar, meg én rakattam bele. csak lehet nem bele való.


Azért néha sikerül még magadat is megcáfolnod

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. május 08. szombat, 21:50


SoundkeY írta: yellow:
Mi lesz veled ? Hegesztett a motorter, szar olaj a valtoba......at kene nezetned a kocsit !



felakasztom magam, talán mindenkinek így lesz jobb

az olaj nem szar, meg én rakattam bele. csak lehet nem bele való. de hát más is rakott bele ilyet. van akinek több gondja van az autóval. csak mondjuk le sem meri írni
lesz ez még így se



SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2010. május 08. szombat, 20:18


yellow:
Mi lesz veled ? Hegesztett a motorter, szar olaj a valtoba......at kene nezetned a kocsit !



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. május 08. szombat, 20:18

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. május 08. szombat, 16:55


BarG írta:
Az 5 literből egy adagot eladtam, ez volt a 2. cserém, úgyhogy elfogyott .

Én már többször cseréltettem, és eddig egy kivételével mindig rendesen megbarnult olajat sikerült kiereszteni.


Hogy miben különleges az MTF LT3? Hát abban, hogy a BMW csak ezt engedélyezi!!! Semmi egyebet nem lehet tudni róla. Persze az olajgyártók kiadhatnak olyan olajokat, amik SZERINTÜK megfelelnek a gyárinak, de ez mindig bizonytalan, csak a bizalom alapján működik. Pl tegnap a szerelőnél láttam olyan Fuchs olajat, amin rajta volt több BMW cikkszám, tehát kifejezetten BMW-be gyártották. Hogy jó-e? Remélhetőleg sok százezer km után derül csak ki annak, aki megelőlegezte a bizodalmat és betöltötte. A szerelő szerint sok autóba tette és szerinte még jobb is mint a gyári. Hmmmmm......



MTF LT-3 nah de ezt is gyártja valamelyik cég, olyan nincs, hogy gyári BMW olaj, mert nincs saját finomítójuk...stb.
az mondjuk egyértelmű, hogy a Castrol saját oldalán, mi mást is ajánlana, mint Castrol-t. csak úgy vagyok vele, hogy volt beszállítója, így aztán azon agyaltam, lehet minden olaj tőlük van.



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. május 08. szombat, 15:45


YELLOW írta:
BarG írta:

Nekem gyanús, hogy egyedi olajat írtak elő. Nehogy legyen a váltóban valami idióta alkatrész, ami igényel valami különlegeset, ami az általános olajokban nincs.

Ha gond van a váltással, akkor szerintem ne várj, hanem cserélj! Mert ha valami akad, akkor ott valami kopik, és ami lekopott, az nem fog visszaépülni.

Más: MTF LT2 már nincs, de az utódja, az MTF LT3 felülről kompatibilis és általánosan használható. Volt szerencsém mindkét olajhoz és még csak nem is hasonlítanak egymáshoz. A "2"-es egy pirosra színezett valami volt, a "3"-as meg egy halványsárga hígfolyós olaj. Mivel néhány éve kénytelen voltam megvenni egy teljes 5 literes kannát, a váltóba meg kell 1,5 liter, ezért cserélgetem sűrűn. Épp ma volt az alkalom, amikor általánosan cserélődtek az olajok. Direkt úgy lett leeresztve, hogy lássuk, milyen lett kb 50000 km után. Hát, bizony jó alaposan megbarnult mind a váltó, mind a diffi töltete. A szerelőm szerint a váltóban át kellene térni a Fuchs Sintopoid-ra, a diffiben viszont a Castrol SAF XJ helyett nem nagyon van más, az LS miatt. Vagyishát a Fuchs olajajánló szerint van, de Mo-on mégsem kapható - a fene tudja, miért.



nekem a váltóból sárgás olaj jött le, olyan 75ezer km-nél már pontosan nem tudom, de kristály tiszta volt, bánom, hogy nem öntöttem vissza szerintem tutti gyári lehetett még, mert semmi piszkálásnak nem volt nyoma.

esetleg ha maradt olyan 1,1 liter olajad üzletelhetünk?

diffiben is jó lenne, de nekem nem van leeresztő csavar de betöltő igen, talán kiszivatni lehetne.

meg amúgy miben különlegesebb ez a váltó olaj? MTF LT3, meg egyáltalán ki gyárthatja?






Az 5 literből egy adagot eladtam, ez volt a 2. cserém, úgyhogy elfogyott .

Én már többször cseréltettem, és eddig egy kivételével mindig rendesen megbarnult olajat sikerült kiereszteni.


Hogy miben különleges az MTF LT3? Hát abban, hogy a BMW csak ezt engedélyezi!!! Semmi egyebet nem lehet tudni róla. Persze az olajgyártók kiadhatnak olyan olajokat, amik SZERINTÜK megfelelnek a gyárinak, de ez mindig bizonytalan, csak a bizalom alapján működik. Pl tegnap a szerelőnél láttam olyan Fuchs olajat, amin rajta volt több BMW cikkszám, tehát kifejezetten BMW-be gyártották. Hogy jó-e? Remélhetőleg sok százezer km után derül csak ki annak, aki megelőlegezte a bizodalmat és betöltötte. A szerelő szerint sok autóba tette és szerinte még jobb is mint a gyári. Hmmmmm......