Gabesz1701
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2007

státusz Gabesz1701

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. február 13. hétfő, 10:25


notoriusbg írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Most találtam egy szép 330i-t de ez autómata, és mivel nem volt még autómatám gondoltam tudtok adni egy-két tippet mire érdemes figyelni ha elmegyek megnézni?!
Persze úgy is átnézetem majd alaposan, csak gondoltam pl. ilyenek, hogy váltó olaj mikor volt cserélve... és azzal mennyi időt/km -t lehet menni?

Köszi előre is



Szia! Ami szerintem próbakörön is ki tud derülni, az a Wandler esetleges felújításra való érettsége: tudomásom szerint a lassú gyorsításnál, "ötödikben", kb 80km/h körüli sebességnél jelentkező rázás, rázkódás erre utal. Ez drágább művelet, de mondjuk az én kocsimban lévő bontott váltó már 20-25e km óta csinálja ezt, viszont amúgy működik rendesen, szóval nem vagyok benne biztos, hogy csak emiatt érdemes szétszedni. Ha viszont hektikusan ugrál a fordulatszám (szintén az említett sebesség környékén haladva), az már elvileg a váltó végét jelenti. A teljes felújítás fájdalmasan drága, de ha átnézeted, biztos meg tudják mondani a váltó állapotát is.


Köszi
Persze átnézetem majd ha úgy alakul hogy váráslásra kerülne a sor.
Egyelőre még csak elmegyek megnézem magamnak, mivel a közelemben van.
Csak ha nagyon jónak tűnik akkor kezdek el agyalni, hogy megvegyem-e .. és főleg hogy miből

notoriusbg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz notoriusbg

Újonc

Elismertség: 13% (13 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2017. február 13. hétfő, 10:04


Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Most találtam egy szép 330i-t de ez autómata, és mivel nem volt még autómatám gondoltam tudtok adni egy-két tippet mire érdemes figyelni ha elmegyek megnézni?!
Persze úgy is átnézetem majd alaposan, csak gondoltam pl. ilyenek, hogy váltó olaj mikor volt cserélve... és azzal mennyi időt/km -t lehet menni?

Köszi előre is



Szia! Ami szerintem próbakörön is ki tud derülni, az a Wandler esetleges felújításra való érettsége: tudomásom szerint a lassú gyorsításnál, "ötödikben", kb 80km/h körüli sebességnél jelentkező rázás, rázkódás erre utal. Ez drágább művelet, de mondjuk az én kocsimban lévő bontott váltó már 20-25e km óta csinálja ezt, viszont amúgy működik rendesen, szóval nem vagyok benne biztos, hogy csak emiatt érdemes szétszedni. Ha viszont hektikusan ugrál a fordulatszám (szintén az említett sebesség környékén haladva), az már elvileg a váltó végét jelenti. A teljes felújítás fájdalmasan drága, de ha átnézeted, biztos meg tudják mondani a váltó állapotát is.

Gabesz1701
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2007

státusz Gabesz1701

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. február 13. hétfő, 08:11


Sziasztok!

Most találtam egy szép 330i-t de ez autómata, és mivel nem volt még autómatám gondoltam tudtok adni egy-két tippet mire érdemes figyelni ha elmegyek megnézni?!
Persze úgy is átnézetem majd alaposan, csak gondoltam pl. ilyenek, hogy váltó olaj mikor volt cserélve... és azzal mennyi időt/km -t lehet menni?

Köszi előre is

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. február 05. vasárnap, 10:22


Vinbalazs írta:
YELLOW írta:
Vinbalazs írta: Sziasztok!

E46 sedan vásárlásán töröm a fejemet az utóbbi pár hétben. Nagyon megtetszett ez a forma, hogy még ennyi idősen sem öregszik még, plusz a vezetési élményről is hallottam már...
A DPF-es 2.0 TDI Passat CC-t néha már sajnálom 2-3 km-re beindítgatni, szóval az E46 lenne olyan városban szaladgálós, a VW meg hosszabb utakra.
Csak 316-okat nézegettem, facelift után. Ugye 2 motorral hírdetik őket (1596, 1796 cm3) fogyasztás szempontjából itt a városban mire lehet számítani? Az a 200ccm3 különbség számít valamennyit a fogyasztásban vagy elenyésző? "Kiforrottság" szempontjából melyiket érdemesebb választani?

Előre is köszönöm a válaszokat!


E46 facelift után az E90 van értem én facelift-eset.
amire neked kellene autó arra jó a Toyota Prius, vagy egy 1-es Swift.
az 1.6-os N40 motorkód Vanos-os, az 1.8 meg N42 Vanos+Valvetronic.
szerintem N40-el több a gond, és nem fogyaszt kevesebbet. láncugrás mindkettőnél lehet, számolnak be róla. olajfogyasztásról is terjengenek rém mesék. valvetronic-nál lehet gond azzal is.
jobban járnál egy M43-as motoros autóval, FL előttről. vagy FL-esből is van elvétve pár példány, amiben az M43 motor van.
illetve valahogy úgy érzem, hogy ami összeget szánsz rá, abból csak lepukkant, roncsot fogsz venni.


Szia!

Nem tudom, de engem a Prius formájától kiráz a hideg
Amúgy olyan 1.3m ft körül szánnék rá (ez csak az autó ára lenne).
Látom Neked is N42-es motorral szerelt 316i van. Te idáig mennyi km-t mentél vele és milyen hibák fordultak vele elő eddig? Amilyen hibàkról írtál azok előfordultak Nálad is?


én rossz alany vagyok. 10 éve van meg, de csak 48ezer körül mentem vele. nálam nincs olajfogyasztás. azt tudom, hogy 18ezernél már a valvetronic-kal volt valami. sőt lehet most is van, még pedig, amikor bemelegszik és valvetronic módba vált a motor, akkor alapjáraton, van egy fura hangja. kopott lehet az xcenter tengely, vagy annak himbái és nem találja a pozíciót. mióta megvettem ilyen, de sok amit hallok, azoknál is hallom. de amúgy nincs bajom vele. jó a fogyasztás, ha kell, akkor megy, van ereje. ha óvatosan jár az ember vele, nagyon jól tud fogyasztani simán 20d fogyasztást tud városban is (én tudok 6,5-7literrel eljárni városban, mondjuk nem pesten). 20d-vel is lehet alacsony fogyasztást elérni, csak azzal is úgy kell vezetni.

státusz Vinbalazs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2017. február 05. vasárnap, 10:16


YELLOW írta:
Vinbalazs írta: Sziasztok!

E46 sedan vásárlásán töröm a fejemet az utóbbi pár hétben. Nagyon megtetszett ez a forma, hogy még ennyi idősen sem öregszik még, plusz a vezetési élményről is hallottam már...
A DPF-es 2.0 TDI Passat CC-t néha már sajnálom 2-3 km-re beindítgatni, szóval az E46 lenne olyan városban szaladgálós, a VW meg hosszabb utakra.
Csak 316-okat nézegettem, facelift után. Ugye 2 motorral hírdetik őket (1596, 1796 cm3) fogyasztás szempontjából itt a városban mire lehet számítani? Az a 200ccm3 különbség számít valamennyit a fogyasztásban vagy elenyésző? "Kiforrottság" szempontjából melyiket érdemesebb választani?

Előre is köszönöm a válaszokat!


E46 facelift után az E90 van értem én facelift-eset.
amire neked kellene autó arra jó a Toyota Prius, vagy egy 1-es Swift.
az 1.6-os N40 motorkód Vanos-os, az 1.8 meg N42 Vanos+Valvetronic.
szerintem N40-el több a gond, és nem fogyaszt kevesebbet. láncugrás mindkettőnél lehet, számolnak be róla. olajfogyasztásról is terjengenek rém mesék. valvetronic-nál lehet gond azzal is.
jobban járnál egy M43-as motoros autóval, FL előttről. vagy FL-esből is van elvétve pár példány, amiben az M43 motor van.
illetve valahogy úgy érzem, hogy ami összeget szánsz rá, abból csak lepukkant, roncsot fogsz venni.


Szia!

Nem tudom, de engem a Prius formájától kiráz a hideg
Amúgy olyan 1.3m ft körül szánnék rá (ez csak az autó ára lenne).
Látom Neked is N42-es motorral szerelt 316i van. Te idáig mennyi km-t mentél vele és milyen hibák fordultak vele elő eddig? Amilyen hibàkról írtál azok előfordultak Nálad is?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. február 05. vasárnap, 09:50


Vinbalazs írta: Sziasztok!

E46 sedan vásárlásán töröm a fejemet az utóbbi pár hétben. Nagyon megtetszett ez a forma, hogy még ennyi idősen sem öregszik még, plusz a vezetési élményről is hallottam már...
A DPF-es 2.0 TDI Passat CC-t néha már sajnálom 2-3 km-re beindítgatni, szóval az E46 lenne olyan városban szaladgálós, a VW meg hosszabb utakra.
Csak 316-okat nézegettem, facelift után. Ugye 2 motorral hírdetik őket (1596, 1796 cm3) fogyasztás szempontjából itt a városban mire lehet számítani? Az a 200ccm3 különbség számít valamennyit a fogyasztásban vagy elenyésző? "Kiforrottság" szempontjából melyiket érdemesebb választani?

Előre is köszönöm a válaszokat!


E46 facelift után az E90 van értem én facelift-eset.
amire neked kellene autó arra jó a Toyota Prius, vagy egy 1-es Swift.
az 1.6-os N40 motorkód Vanos-os, az 1.8 meg N42 Vanos+Valvetronic.
szerintem N40-el több a gond, és nem fogyaszt kevesebbet. láncugrás mindkettőnél lehet, számolnak be róla. olajfogyasztásról is terjengenek rém mesék. valvetronic-nál lehet gond azzal is.
jobban járnál egy M43-as motoros autóval, FL előttről. vagy FL-esből is van elvétve pár példány, amiben az M43 motor van.
illetve valahogy úgy érzem, hogy ami összeget szánsz rá, abból csak lepukkant, roncsot fogsz venni.

státusz Vinbalazs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2017. február 04. szombat, 22:49


Sziasztok!

E46 sedan vásárlásán töröm a fejemet az utóbbi pár hétben. Nagyon megtetszett ez a forma, hogy még ennyi idősen sem öregszik még, plusz a vezetési élményről is hallottam már...
A DPF-es 2.0 TDI Passat CC-t néha már sajnálom 2-3 km-re beindítgatni, szóval az E46 lenne olyan városban szaladgálós, a VW meg hosszabb utakra.
Csak 316-okat nézegettem, facelift után. Ugye 2 motorral hírdetik őket (1596, 1796 cm3) fogyasztás szempontjából itt a városban mire lehet számítani? Az a 200ccm3 különbség számít valamennyit a fogyasztásban vagy elenyésző? "Kiforrottság" szempontjából melyiket érdemesebb választani?

Előre is köszönöm a válaszokat!


Gabesz1701
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2007

státusz Gabesz1701

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. február 04. szombat, 13:57


trafordo27 írta:
notoriusbg írta:
MattM325 írta:
notoriusbg írta:
MattM325 írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Még nem írtam a fórumba de szoktam olvasgatni.
Most viszont egy kis segítséget szeretnék kérni, mert pár hónap múlva le szeretném cserélni az autót.
A rászánt keret az 3M - 3.5M FT
E90 330i, esetleg 325i jöhet szóba.
Illetve nagyon tetszik az E60, ott is 530i vagy 525i.
Az E60-ból mennyire jó 530-nek a facelift előtti változata? Ami még a 231 lovas motorral van szerelve (tehát ilyen 2004 körüli)? Vagy inkább a 258 lovasat éri meg megvenni ami 2006-2007-es?
Illetve az 525 az mennyire dinamikus ahhoz a nagy kasztnihoz.
Dízel nem jön szóba, pedig szemezgettem vele, de reggelente keveset megyek.
Kb 5 percre van a meló, és szerintem az nem szeretné, hogy mindig hidegen van járatva.



Régen egy E36 325i-m volt, most pedig egy E46 318i.
Valami tanácsotok van esetleg, hogy a fenti keretösszegben merre induljak el?
Inkább 30i-t szertnék mint 25-öst, de attól függ melyikből lehet szépet kapni.
A fogyasztás nem számít.. nem azért veszem.
Bár a szervizköltség azért fontos szempont.

Jah és manuál vagy autómata? Én manuál párti voltam, de meggyőzhető vagyok

Előre is köszi, ha segítetek.



A fő különbség mégis a fogyasztásban van. A 30i-nél módosították a dugattyúgyűrűket, ezáltal már nem zabálja az olajat ész nélkül. Automata váltó is vállalható, nekem nem ez lenne a fő szempont a vásárlásnál, ezeknél a motoroknál bőven élvezhető kategória ez is.




Csak megerősítésképpen - az én autómban lévő motorban most elvileg kb. 130e km van (ebből az utsó 30e-et tettem bele én) és két olajcsere között (8-10e km) max 1 deci olaj ha elfogy belőle, de inkább semmi. Van ilyen is. De nyilván az a lényeg, hogy jól karbantartott példány legyen. Én amúgy 231 lovas 30i-re gyúrnék a helyedben, ahhoz a kasztnihoz kell az a plusz nyomaték a 25i-hez képest, de szerintem a 258 lóhoz képest hiányzó teljesítményt bőven kompenzálja, hogy ez elvileg kevésbé problémás motor. Azt persze nem tudom, hogy a motoron kívül van-e más előnye esetleg a facelift-es modellnek a 2004 körülihez képest...


N-es motorról volt szó. A tiéd tényleg egyedi eset, az M54-ek kivétel nélkül olajzabálós motorok.



Akkor ezek szerint mégsem teljesen kivétel nélkül... M54-ről is volt ám itt szó, de fogtam, te N-esről beszéltél - így viszont akkor nem tudlak megerősíteni


Nekem volt szerencsém ismerősök 330i ill. 530i autóiban is utazni, de messze jobban ment a 330i. Az 5-ösnek nagy a kasznija és dögnehéz.



Én is egyre jobban az E90 330i felé hajlok.. remélhetőleg fogok találni valami szép állapotban lévőt. Egyébként az az érdekes, hogy az E60-nak elvileg 1500 kg körül van a saját tömege, az E90-nek pedig 1525 kg. Azt hittem nagyobb a különbség.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz ogre320

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2017. február 03. péntek, 15:42


MattM325 írta:
notoriusbg írta:
MattM325 írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Még nem írtam a fórumba de szoktam olvasgatni.
Most viszont egy kis segítséget szeretnék kérni, mert pár hónap múlva le szeretném cserélni az autót.
A rászánt keret az 3M - 3.5M FT
E90 330i, esetleg 325i jöhet szóba.
Illetve nagyon tetszik az E60, ott is 530i vagy 525i.
Az E60-ból mennyire jó 530-nek a facelift előtti változata? Ami még a 231 lovas motorral van szerelve (tehát ilyen 2004 körüli)? Vagy inkább a 258 lovasat éri meg megvenni ami 2006-2007-es?
Illetve az 525 az mennyire dinamikus ahhoz a nagy kasztnihoz.
Dízel nem jön szóba, pedig szemezgettem vele, de reggelente keveset megyek.
Kb 5 percre van a meló, és szerintem az nem szeretné, hogy mindig hidegen van járatva.



Régen egy E36 325i-m volt, most pedig egy E46 318i.
Valami tanácsotok van esetleg, hogy a fenti keretösszegben merre induljak el?
Inkább 30i-t szertnék mint 25-öst, de attól függ melyikből lehet szépet kapni.
A fogyasztás nem számít.. nem azért veszem.
Bár a szervizköltség azért fontos szempont.

Jah és manuál vagy autómata? Én manuál párti voltam, de meggyőzhető vagyok

Előre is köszi, ha segítetek.



A fő különbség mégis a fogyasztásban van. A 30i-nél módosították a dugattyúgyűrűket, ezáltal már nem zabálja az olajat ész nélkül. Automata váltó is vállalható, nekem nem ez lenne a fő szempont a vásárlásnál, ezeknél a motoroknál bőven élvezhető kategória ez is.




Csak megerősítésképpen - az én autómban lévő motorban most elvileg kb. 130e km van (ebből az utsó 30e-et tettem bele én) és két olajcsere között (8-10e km) max 1 deci olaj ha elfogy belőle, de inkább semmi. Van ilyen is. De nyilván az a lényeg, hogy jól karbantartott példány legyen. Én amúgy 231 lovas 30i-re gyúrnék a helyedben, ahhoz a kasztnihoz kell az a plusz nyomaték a 25i-hez képest, de szerintem a 258 lóhoz képest hiányzó teljesítményt bőven kompenzálja, hogy ez elvileg kevésbé problémás motor. Azt persze nem tudom, hogy a motoron kívül van-e más előnye esetleg a facelift-es modellnek a 2004 körülihez képest...


N-es motorról volt szó. A tiéd tényleg egyedi eset, az M54-ek kivétel nélkül olajzabálós motorok.


Az enyém 6 decit evett meg 5000km alatt 5w30-as totalból, amit nem tartok vészesen soknak, tekintve, hogy pár csepp van alatta a betonon is, de nem számottevő. A német tulaj 10w40 liqui mollyt használt, de sajnos 25 ezrenként cserélték csak, úgyhogy mosós ciklusokon vagyok, szépen jött is ki a retek belőle, már 5 ezer után elég mocskos volt a szűrő, az olaj meg már 100km után kezdett színeződni, most kipróbálom szintén 5000km erejéig a 10w40-et. Kiváncsi leszek melyik tetszik neki jobban, egyenlőre az a tapasztalat, hogy a 10w40-el csendesebben jár melegen, viszont hidegen kicsit zakatolósabban indul, talán az 5w40 lesz az arany középút.

státusz trafordo27

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2017. február 03. péntek, 15:36


notoriusbg írta:
MattM325 írta:
notoriusbg írta:
MattM325 írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Még nem írtam a fórumba de szoktam olvasgatni.
Most viszont egy kis segítséget szeretnék kérni, mert pár hónap múlva le szeretném cserélni az autót.
A rászánt keret az 3M - 3.5M FT
E90 330i, esetleg 325i jöhet szóba.
Illetve nagyon tetszik az E60, ott is 530i vagy 525i.
Az E60-ból mennyire jó 530-nek a facelift előtti változata? Ami még a 231 lovas motorral van szerelve (tehát ilyen 2004 körüli)? Vagy inkább a 258 lovasat éri meg megvenni ami 2006-2007-es?
Illetve az 525 az mennyire dinamikus ahhoz a nagy kasztnihoz.
Dízel nem jön szóba, pedig szemezgettem vele, de reggelente keveset megyek.
Kb 5 percre van a meló, és szerintem az nem szeretné, hogy mindig hidegen van járatva.



Régen egy E36 325i-m volt, most pedig egy E46 318i.
Valami tanácsotok van esetleg, hogy a fenti keretösszegben merre induljak el?
Inkább 30i-t szertnék mint 25-öst, de attól függ melyikből lehet szépet kapni.
A fogyasztás nem számít.. nem azért veszem.
Bár a szervizköltség azért fontos szempont.

Jah és manuál vagy autómata? Én manuál párti voltam, de meggyőzhető vagyok

Előre is köszi, ha segítetek.



A fő különbség mégis a fogyasztásban van. A 30i-nél módosították a dugattyúgyűrűket, ezáltal már nem zabálja az olajat ész nélkül. Automata váltó is vállalható, nekem nem ez lenne a fő szempont a vásárlásnál, ezeknél a motoroknál bőven élvezhető kategória ez is.




Csak megerősítésképpen - az én autómban lévő motorban most elvileg kb. 130e km van (ebből az utsó 30e-et tettem bele én) és két olajcsere között (8-10e km) max 1 deci olaj ha elfogy belőle, de inkább semmi. Van ilyen is. De nyilván az a lényeg, hogy jól karbantartott példány legyen. Én amúgy 231 lovas 30i-re gyúrnék a helyedben, ahhoz a kasztnihoz kell az a plusz nyomaték a 25i-hez képest, de szerintem a 258 lóhoz képest hiányzó teljesítményt bőven kompenzálja, hogy ez elvileg kevésbé problémás motor. Azt persze nem tudom, hogy a motoron kívül van-e más előnye esetleg a facelift-es modellnek a 2004 körülihez képest...


N-es motorról volt szó. A tiéd tényleg egyedi eset, az M54-ek kivétel nélkül olajzabálós motorok.



Akkor ezek szerint mégsem teljesen kivétel nélkül... M54-ről is volt ám itt szó, de fogtam, te N-esről beszéltél - így viszont akkor nem tudlak megerősíteni


Nekem volt szerencsém ismerősök 330i ill. 530i autóiban is utazni, de messze jobban ment a 330i. Az 5-ösnek nagy a kasznija és dögnehéz.



notoriusbg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz notoriusbg

Újonc

Elismertség: 13% (13 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2017. február 03. péntek, 14:45


MattM325 írta:
notoriusbg írta:
MattM325 írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Még nem írtam a fórumba de szoktam olvasgatni.
Most viszont egy kis segítséget szeretnék kérni, mert pár hónap múlva le szeretném cserélni az autót.
A rászánt keret az 3M - 3.5M FT
E90 330i, esetleg 325i jöhet szóba.
Illetve nagyon tetszik az E60, ott is 530i vagy 525i.
Az E60-ból mennyire jó 530-nek a facelift előtti változata? Ami még a 231 lovas motorral van szerelve (tehát ilyen 2004 körüli)? Vagy inkább a 258 lovasat éri meg megvenni ami 2006-2007-es?
Illetve az 525 az mennyire dinamikus ahhoz a nagy kasztnihoz.
Dízel nem jön szóba, pedig szemezgettem vele, de reggelente keveset megyek.
Kb 5 percre van a meló, és szerintem az nem szeretné, hogy mindig hidegen van járatva.



Régen egy E36 325i-m volt, most pedig egy E46 318i.
Valami tanácsotok van esetleg, hogy a fenti keretösszegben merre induljak el?
Inkább 30i-t szertnék mint 25-öst, de attól függ melyikből lehet szépet kapni.
A fogyasztás nem számít.. nem azért veszem.
Bár a szervizköltség azért fontos szempont.

Jah és manuál vagy autómata? Én manuál párti voltam, de meggyőzhető vagyok

Előre is köszi, ha segítetek.



A fő különbség mégis a fogyasztásban van. A 30i-nél módosították a dugattyúgyűrűket, ezáltal már nem zabálja az olajat ész nélkül. Automata váltó is vállalható, nekem nem ez lenne a fő szempont a vásárlásnál, ezeknél a motoroknál bőven élvezhető kategória ez is.




Csak megerősítésképpen - az én autómban lévő motorban most elvileg kb. 130e km van (ebből az utsó 30e-et tettem bele én) és két olajcsere között (8-10e km) max 1 deci olaj ha elfogy belőle, de inkább semmi. Van ilyen is. De nyilván az a lényeg, hogy jól karbantartott példány legyen. Én amúgy 231 lovas 30i-re gyúrnék a helyedben, ahhoz a kasztnihoz kell az a plusz nyomaték a 25i-hez képest, de szerintem a 258 lóhoz képest hiányzó teljesítményt bőven kompenzálja, hogy ez elvileg kevésbé problémás motor. Azt persze nem tudom, hogy a motoron kívül van-e más előnye esetleg a facelift-es modellnek a 2004 körülihez képest...


N-es motorról volt szó. A tiéd tényleg egyedi eset, az M54-ek kivétel nélkül olajzabálós motorok.



Akkor ezek szerint mégsem teljesen kivétel nélkül... M54-ről is volt ám itt szó, de fogtam, te N-esről beszéltél - így viszont akkor nem tudlak megerősíteni

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2017. február 03. péntek, 13:57


notoriusbg írta:
MattM325 írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Még nem írtam a fórumba de szoktam olvasgatni.
Most viszont egy kis segítséget szeretnék kérni, mert pár hónap múlva le szeretném cserélni az autót.
A rászánt keret az 3M - 3.5M FT
E90 330i, esetleg 325i jöhet szóba.
Illetve nagyon tetszik az E60, ott is 530i vagy 525i.
Az E60-ból mennyire jó 530-nek a facelift előtti változata? Ami még a 231 lovas motorral van szerelve (tehát ilyen 2004 körüli)? Vagy inkább a 258 lovasat éri meg megvenni ami 2006-2007-es?
Illetve az 525 az mennyire dinamikus ahhoz a nagy kasztnihoz.
Dízel nem jön szóba, pedig szemezgettem vele, de reggelente keveset megyek.
Kb 5 percre van a meló, és szerintem az nem szeretné, hogy mindig hidegen van járatva.



Régen egy E36 325i-m volt, most pedig egy E46 318i.
Valami tanácsotok van esetleg, hogy a fenti keretösszegben merre induljak el?
Inkább 30i-t szertnék mint 25-öst, de attól függ melyikből lehet szépet kapni.
A fogyasztás nem számít.. nem azért veszem.
Bár a szervizköltség azért fontos szempont.

Jah és manuál vagy autómata? Én manuál párti voltam, de meggyőzhető vagyok

Előre is köszi, ha segítetek.



A fő különbség mégis a fogyasztásban van. A 30i-nél módosították a dugattyúgyűrűket, ezáltal már nem zabálja az olajat ész nélkül. Automata váltó is vállalható, nekem nem ez lenne a fő szempont a vásárlásnál, ezeknél a motoroknál bőven élvezhető kategória ez is.




Csak megerősítésképpen - az én autómban lévő motorban most elvileg kb. 130e km van (ebből az utsó 30e-et tettem bele én) és két olajcsere között (8-10e km) max 1 deci olaj ha elfogy belőle, de inkább semmi. Van ilyen is. De nyilván az a lényeg, hogy jól karbantartott példány legyen. Én amúgy 231 lovas 30i-re gyúrnék a helyedben, ahhoz a kasztnihoz kell az a plusz nyomaték a 25i-hez képest, de szerintem a 258 lóhoz képest hiányzó teljesítményt bőven kompenzálja, hogy ez elvileg kevésbé problémás motor. Azt persze nem tudom, hogy a motoron kívül van-e más előnye esetleg a facelift-es modellnek a 2004 körülihez képest...


N-es motorról volt szó. A tiéd tényleg egyedi eset, az M54-ek kivétel nélkül olajzabálós motorok.


notoriusbg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz notoriusbg

Újonc

Elismertség: 13% (13 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2017. február 03. péntek, 13:49


MattM325 írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Még nem írtam a fórumba de szoktam olvasgatni.
Most viszont egy kis segítséget szeretnék kérni, mert pár hónap múlva le szeretném cserélni az autót.
A rászánt keret az 3M - 3.5M FT
E90 330i, esetleg 325i jöhet szóba.
Illetve nagyon tetszik az E60, ott is 530i vagy 525i.
Az E60-ból mennyire jó 530-nek a facelift előtti változata? Ami még a 231 lovas motorral van szerelve (tehát ilyen 2004 körüli)? Vagy inkább a 258 lovasat éri meg megvenni ami 2006-2007-es?
Illetve az 525 az mennyire dinamikus ahhoz a nagy kasztnihoz.
Dízel nem jön szóba, pedig szemezgettem vele, de reggelente keveset megyek.
Kb 5 percre van a meló, és szerintem az nem szeretné, hogy mindig hidegen van járatva.



Régen egy E36 325i-m volt, most pedig egy E46 318i.
Valami tanácsotok van esetleg, hogy a fenti keretösszegben merre induljak el?
Inkább 30i-t szertnék mint 25-öst, de attól függ melyikből lehet szépet kapni.
A fogyasztás nem számít.. nem azért veszem.
Bár a szervizköltség azért fontos szempont.

Jah és manuál vagy autómata? Én manuál párti voltam, de meggyőzhető vagyok

Előre is köszi, ha segítetek.



A fő különbség mégis a fogyasztásban van. A 30i-nél módosították a dugattyúgyűrűket, ezáltal már nem zabálja az olajat ész nélkül. Automata váltó is vállalható, nekem nem ez lenne a fő szempont a vásárlásnál, ezeknél a motoroknál bőven élvezhető kategória ez is.




Csak megerősítésképpen - az én autómban lévő motorban most elvileg kb. 130e km van (ebből az utsó 30e-et tettem bele én) és két olajcsere között (8-10e km) max 1 deci olaj ha elfogy belőle, de inkább semmi. Van ilyen is. De nyilván az a lényeg, hogy jól karbantartott példány legyen. Én amúgy 231 lovas 30i-re gyúrnék a helyedben, ahhoz a kasztnihoz kell az a plusz nyomaték a 25i-hez képest, de szerintem a 258 lóhoz képest hiányzó teljesítményt bőven kompenzálja, hogy ez elvileg kevésbé problémás motor. Azt persze nem tudom, hogy a motoron kívül van-e más előnye esetleg a facelift-es modellnek a 2004 körülihez képest...

Gabesz1701
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2007

státusz Gabesz1701

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. február 03. péntek, 12:30


MattM325 írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Még nem írtam a fórumba de szoktam olvasgatni.
Most viszont egy kis segítséget szeretnék kérni, mert pár hónap múlva le szeretném cserélni az autót.
A rászánt keret az 3M - 3.5M FT
E90 330i, esetleg 325i jöhet szóba.
Illetve nagyon tetszik az E60, ott is 530i vagy 525i.
Az E60-ból mennyire jó 530-nek a facelift előtti változata? Ami még a 231 lovas motorral van szerelve (tehát ilyen 2004 körüli)? Vagy inkább a 258 lovasat éri meg megvenni ami 2006-2007-es?
Illetve az 525 az mennyire dinamikus ahhoz a nagy kasztnihoz.
Dízel nem jön szóba, pedig szemezgettem vele, de reggelente keveset megyek.
Kb 5 percre van a meló, és szerintem az nem szeretné, hogy mindig hidegen van járatva.



Régen egy E36 325i-m volt, most pedig egy E46 318i.
Valami tanácsotok van esetleg, hogy a fenti keretösszegben merre induljak el?
Inkább 30i-t szertnék mint 25-öst, de attól függ melyikből lehet szépet kapni.
A fogyasztás nem számít.. nem azért veszem.
Bár a szervizköltség azért fontos szempont.

Jah és manuál vagy autómata? Én manuál párti voltam, de meggyőzhető vagyok

Előre is köszi, ha segítetek.



A fő különbség mégis a fogyasztásban van. A 30i-nél módosították a dugattyúgyűrűket, ezáltal már nem zabálja az olajat ész nélkül. Automata váltó is vállalható, nekem nem ez lenne a fő szempont a vásárlásnál, ezeknél a motoroknál bőven élvezhető kategória ez is.



Köszi!
Igazából úgy látom a fő szempont az az, hogy a 25i-ből vagy a 30i-ből lehet ennyi pénzért szebbet/jobb állapotút találni.


MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2017. február 03. péntek, 12:14


Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Még nem írtam a fórumba de szoktam olvasgatni.
Most viszont egy kis segítséget szeretnék kérni, mert pár hónap múlva le szeretném cserélni az autót.
A rászánt keret az 3M - 3.5M FT
E90 330i, esetleg 325i jöhet szóba.
Illetve nagyon tetszik az E60, ott is 530i vagy 525i.
Az E60-ból mennyire jó 530-nek a facelift előtti változata? Ami még a 231 lovas motorral van szerelve (tehát ilyen 2004 körüli)? Vagy inkább a 258 lovasat éri meg megvenni ami 2006-2007-es?
Illetve az 525 az mennyire dinamikus ahhoz a nagy kasztnihoz.
Dízel nem jön szóba, pedig szemezgettem vele, de reggelente keveset megyek.
Kb 5 percre van a meló, és szerintem az nem szeretné, hogy mindig hidegen van járatva.



Régen egy E36 325i-m volt, most pedig egy E46 318i.
Valami tanácsotok van esetleg, hogy a fenti keretösszegben merre induljak el?
Inkább 30i-t szertnék mint 25-öst, de attól függ melyikből lehet szépet kapni.
A fogyasztás nem számít.. nem azért veszem.
Bár a szervizköltség azért fontos szempont.

Jah és manuál vagy autómata? Én manuál párti voltam, de meggyőzhető vagyok

Előre is köszi, ha segítetek.



A fő különbség mégis a fogyasztásban van. A 30i-nél módosították a dugattyúgyűrűket, ezáltal már nem zabálja az olajat ész nélkül. Automata váltó is vállalható, nekem nem ez lenne a fő szempont a vásárlásnál, ezeknél a motoroknál bőven élvezhető kategória ez is.