leroyclub
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz leroyclub

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 22:52


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
leroyclub írta: Miota hidegebb van azt csinalja a kocsi hogy a reggeli elso inditasnal nem akar tekerni. Elforditom a kulcsot es kb 1 masodperc mulva inditozik. Ma pedig mar egyaltalan nem akart csak kb 5. elforditasra. Gondolom az oninditom szarakodik?! Cserelni kell vagy fellehet ujitani? Valakinek mar volt ilyen hibaja?


Bocsánat, de aksi nem jutott eszedbe? azért rá kéne mérni, indításkor menyit zuhan a feszültség.


szerintem ez nem akksi... ha az akksi szar mármint olyan szinten van, meg sem próbálja megforgatni. szerintem inkább izzításos téma. bár attól elkezdené rögtön forgatni...


Most mindegy, de illik sorba menni, nem találgatni. Első az aksi, szerintem mindenkinél, ha ki van zárva lehet tovább menni.


így van, ebben igazad van. amit az ember tud, azt mérjen végig magának, lehetőleg logikusan haladva a legvalószínűbb, legegyszerűbb dologtól.


Meg fel kéne kapcsolni a világítást,vagy a belső fényt,indítás közben,azon egyből látszik ha az aksi van elhasalva, mert egyből elhalványul minden, indítani meg nem fog tudni, ha ugye nem halványul csutkára el minden, de nem indít,akkor ugye lehet indítóra gyanakodni vagy másra. Tényleg csak apró dolgokkal ki lehet zárni, nem is kell mérni.



Tuti hogy nem aksi. Egy eve lett veve. Nem halvanyul el semmilyen vilagitas. Es ha mar teker akkor normalis nem ilyen nehezkes. Volt masik autonal aksi gondom az mashogy jelentkezik. En is arra gondoltam hogy a hidegbe nem erintkezik valami rendesen. Izzitasnal elvileg tekerne csak max nehezebben indul nem?!

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 22:18


Kardánt meg le kell oldani a difiről, csak úgy tudod meg, hogy kopott e már a kereszt, rögzítve rázhatod. Nekem már majdnem szétesett, de csak úgy rángatva meg se mozdúlt, leoldva meg szarrá volt kopva. bár nem hiszem, hogy nálad az a gond, mert ez hangot ad, ha nagyon kopott akkor meg már rázza a kasznit, hogy majd szétesik gyorsításkor.

Egy pörgős kardán lekötés ))))))))


YouTube videó

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. november 28. péntek, 22:24

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 22:06

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 22:00


jena307 írta:
szotakdavid írta:
jena307 írta:
jrtom írta:
jena307 írta: Sziasztok, alig mentem még a kocsival és nyomatékra erős rezonancia érkezik meg, még a műszerfalat is beremegteti. A hardyra gyanakodtam alá néztem szemre szarul nézett ki azaz nagyon nem szimmetrikusnak, de most nézem hogy az új sem szimmetrikus . Haveromnak is beremegett neki is ez volt a baj de én most elbizonytalanodtam, hogy 25 ezer ft-os alkatrészt potyára kicseréljem.
A lendkerék semmilyen tünete nincs, leállításkor sem, nem nyöszög zörög.

Próbálgattam milyen körülmények közt jön meg a rezonancia és a hangja, és pl ha 4 ben leengedem a fordulatot 1000re és onnan picit de gyorsítok, ok hogy erőlködik de nincs rendeben a hangaja, meg 1900tól ahogy ébred a nyomaték.
az a baj hogy nincs még tapasztalatom 330al, és itt a nagy nyomaték miatt minden máshogy van, legrosszabb esetben a fél autót kicserélem és lesz tartalék alkatrészem


Autómata vagy kézi az autód? A hary-tól gázelvételnél és gázadásra löttyenik inkább, nekem is az volt. Szerintem neked inkább kardántegely vagy annak a felfüggesztő csapágya lesz a baj.


manual, azon nem érződött semmi, de mégegyszer megnézem holnap, célirányosan. Azért erre gondolok, mert ha kipuhul és kimennek központból a csavarok az járhat ilyen anomáliával,
azaz hogy a váltó kihajtás és a kardán nem egy vonalban fut


Ahogy Jrtom is írta a kardánod vagy a felfüggesztése lesz szar.


Ma szétszedtem, mivel a hardyn volt pici repedés kicseréltem a lamfordert megkaptam 15ért, 110mm-es a lyuk közép az enyémnek, szóval változatlan a kardán egy picit sem kottyan, de a csapágynak nem tudom hogy kell kinéznie, ilyen gumiágyban van ez gondolom természetes, kotyogtani nem tudtam mert annyira puha a gumiágy hogy abban mozgott a csapágy. A difinél sem tudtam megmozdítani ott egy gumiharang takarja hogy néz ki a kapcsolat a kardán és a difi között, most nézegetem a robbantott ábrákat hogy kiderüljön hogy adja át a hajtást, van e benne valami torziós egység vagy fix fém a kapcsolat.
Lehet rajta törpölni mi a fuck van


youtubon keress rá, van ezer videó, ott majd látod

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz jena307

Újonc

Elismertség: 9% (2 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 21:21


szotakdavid írta:
jena307 írta:
jrtom írta:
jena307 írta: Sziasztok, alig mentem még a kocsival és nyomatékra erős rezonancia érkezik meg, még a műszerfalat is beremegteti. A hardyra gyanakodtam alá néztem szemre szarul nézett ki azaz nagyon nem szimmetrikusnak, de most nézem hogy az új sem szimmetrikus . Haveromnak is beremegett neki is ez volt a baj de én most elbizonytalanodtam, hogy 25 ezer ft-os alkatrészt potyára kicseréljem.
A lendkerék semmilyen tünete nincs, leállításkor sem, nem nyöszög zörög.

Próbálgattam milyen körülmények közt jön meg a rezonancia és a hangja, és pl ha 4 ben leengedem a fordulatot 1000re és onnan picit de gyorsítok, ok hogy erőlködik de nincs rendeben a hangaja, meg 1900tól ahogy ébred a nyomaték.
az a baj hogy nincs még tapasztalatom 330al, és itt a nagy nyomaték miatt minden máshogy van, legrosszabb esetben a fél autót kicserélem és lesz tartalék alkatrészem


Autómata vagy kézi az autód? A hary-tól gázelvételnél és gázadásra löttyenik inkább, nekem is az volt. Szerintem neked inkább kardántegely vagy annak a felfüggesztő csapágya lesz a baj.


manual, azon nem érződött semmi, de mégegyszer megnézem holnap, célirányosan. Azért erre gondolok, mert ha kipuhul és kimennek központból a csavarok az járhat ilyen anomáliával,
azaz hogy a váltó kihajtás és a kardán nem egy vonalban fut


Ahogy Jrtom is írta a kardánod vagy a felfüggesztése lesz szar.


Ma szétszedtem, mivel a hardyn volt pici repedés kicseréltem a lamfordert megkaptam 15ért, 110mm-es a lyuk közép az enyémnek, szóval változatlan a kardán egy picit sem kottyan, de a csapágynak nem tudom hogy kell kinéznie, ilyen gumiágyban van ez gondolom természetes, kotyogtani nem tudtam mert annyira puha a gumiágy hogy abban mozgott a csapágy. A difinél sem tudtam megmozdítani ott egy gumiharang takarja hogy néz ki a kapcsolat a kardán és a difi között, most nézegetem a robbantott ábrákat hogy kiderüljön hogy adja át a hajtást, van e benne valami torziós egység vagy fix fém a kapcsolat.
Lehet rajta törpölni mi a fuck van

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 19:20


arról nem is beszélve ,hogy ugye a hideg miatt zsugorodnak a kontaktok, azért jönnek elő az olyan hibák télen, ha valami már csak éppen hogy illeszkedik,érintkezik. Tehát lehet sok dolog, nem kell egyből leszerelni az inditót.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 19:16


YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
leroyclub írta: Miota hidegebb van azt csinalja a kocsi hogy a reggeli elso inditasnal nem akar tekerni. Elforditom a kulcsot es kb 1 masodperc mulva inditozik. Ma pedig mar egyaltalan nem akart csak kb 5. elforditasra. Gondolom az oninditom szarakodik?! Cserelni kell vagy fellehet ujitani? Valakinek mar volt ilyen hibaja?


Bocsánat, de aksi nem jutott eszedbe? azért rá kéne mérni, indításkor menyit zuhan a feszültség.


szerintem ez nem akksi... ha az akksi szar mármint olyan szinten van, meg sem próbálja megforgatni. szerintem inkább izzításos téma. bár attól elkezdené rögtön forgatni...


Most mindegy, de illik sorba menni, nem találgatni. Első az aksi, szerintem mindenkinél, ha ki van zárva lehet tovább menni.


így van, ebben igazad van. amit az ember tud, azt mérjen végig magának, lehetőleg logikusan haladva a legvalószínűbb, legegyszerűbb dologtól.


Meg fel kéne kapcsolni a világítást,vagy a belső fényt,indítás közben,azon egyből látszik ha az aksi van elhasalva, mert egyből elhalványul minden, indítani meg nem fog tudni, ha ugye nem halványul csutkára el minden, de nem indít,akkor ugye lehet indítóra gyanakodni vagy másra. Tényleg csak apró dolgokkal ki lehet zárni, nem is kell mérni.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. november 28. péntek, 19:17


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 19:12


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
leroyclub írta: Miota hidegebb van azt csinalja a kocsi hogy a reggeli elso inditasnal nem akar tekerni. Elforditom a kulcsot es kb 1 masodperc mulva inditozik. Ma pedig mar egyaltalan nem akart csak kb 5. elforditasra. Gondolom az oninditom szarakodik?! Cserelni kell vagy fellehet ujitani? Valakinek mar volt ilyen hibaja?


Bocsánat, de aksi nem jutott eszedbe? azért rá kéne mérni, indításkor menyit zuhan a feszültség.


szerintem ez nem akksi... ha az akksi szar mármint olyan szinten van, meg sem próbálja megforgatni. szerintem inkább izzításos téma. bár attól elkezdené rögtön forgatni...


Most mindegy, de illik sorba menni, nem találgatni. Első az aksi, szerintem mindenkinél, ha ki van zárva lehet tovább menni.


így van, ebben igazad van. amit az ember tud, azt mérjen végig magának, lehetőleg logikusan haladva a legvalószínűbb, legegyszerűbb dologtól.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 19:10


YELLOW írta:
anubisz írta:
leroyclub írta: Miota hidegebb van azt csinalja a kocsi hogy a reggeli elso inditasnal nem akar tekerni. Elforditom a kulcsot es kb 1 masodperc mulva inditozik. Ma pedig mar egyaltalan nem akart csak kb 5. elforditasra. Gondolom az oninditom szarakodik?! Cserelni kell vagy fellehet ujitani? Valakinek mar volt ilyen hibaja?


Bocsánat, de aksi nem jutott eszedbe? azért rá kéne mérni, indításkor menyit zuhan a feszültség.


szerintem ez nem akksi... ha az akksi szar mármint olyan szinten van, meg sem próbálja megforgatni. szerintem inkább izzításos téma. bár attól elkezdené rögtön forgatni...


Most mindegy, de illik sorba menni, nem találgatni. Első az aksi, szerintem mindenkinél, ha ki van zárva lehet tovább menni.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 18:58


anubisz írta:
leroyclub írta: Miota hidegebb van azt csinalja a kocsi hogy a reggeli elso inditasnal nem akar tekerni. Elforditom a kulcsot es kb 1 masodperc mulva inditozik. Ma pedig mar egyaltalan nem akart csak kb 5. elforditasra. Gondolom az oninditom szarakodik?! Cserelni kell vagy fellehet ujitani? Valakinek mar volt ilyen hibaja?


Bocsánat, de aksi nem jutott eszedbe? azért rá kéne mérni, indításkor menyit zuhan a feszültség.


szerintem ez nem akksi... ha az akksi szar mármint olyan szinten van, meg sem próbálja megforgatni. szerintem inkább izzításos téma. bár attól elkezdené rögtön forgatni...

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 18:49


leroyclub írta: Miota hidegebb van azt csinalja a kocsi hogy a reggeli elso inditasnal nem akar tekerni. Elforditom a kulcsot es kb 1 masodperc mulva inditozik. Ma pedig mar egyaltalan nem akart csak kb 5. elforditasra. Gondolom az oninditom szarakodik?! Cserelni kell vagy fellehet ujitani? Valakinek mar volt ilyen hibaja?


Bocsánat, de aksi nem jutott eszedbe? azért rá kéne mérni, indításkor menyit zuhan a feszültség.

leroyclub
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz leroyclub

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 18:13


Miota hidegebb van azt csinalja a kocsi hogy a reggeli elso inditasnal nem akar tekerni. Elforditom a kulcsot es kb 1 masodperc mulva inditozik. Ma pedig mar egyaltalan nem akart csak kb 5. elforditasra. Gondolom az oninditom szarakodik?! Cserelni kell vagy fellehet ujitani? Valakinek mar volt ilyen hibaja?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 17:37


banditosz001 írta:
banditosz001 írta:
banditosz001 írta:
YELLOW írta:
banditosz001 írta:
YELLOW írta: kopogás érzékelőket néztétek? melegen tágul a fém lehet akkora már összefeszül, míg hideg blokkon tud mozogni. csak egy tipp.


Huh, mint írtam 1hete vagyok tulajdonos és őszintén megmondom nem tudom mi az a kopogás érzékelő?? de a szerelő se mondta, lehet tudja de nem is gondolt rá.
Leírnád nekem mi is az és mire szolgál?


azt figyeli, hogy kopogós-e az égés. ez alapján is szabályozza az üzemanyag/levegő keverékét. ha rossz azt beírja hibának, viszont ha csak fel van lazulva, akkor false értékeket küld, rosszul történék a hengerben a keverékképzés, ami okozhat egyenetélen járást, avgy épp azt, hogy elégtelen elsz az égés, és mondjuk beírja lambda hibának, vagy valaminek, pl anank, hogy a hengerben rossz az égés. ezt a szenzort megfelelő nyomatékkal kell meghúzni. nem mondom, hogy ez a baja, de én gyanakodnék rá esetleg. de ahogy anubisz is írta könnyen lehet, hogy valamelyik injektor a hibás ott.

illetve dereng valami olyan, hogy 6 hengeres motoroknál a hátsó traktusba nehezebben jut el az olaj, ergó hidegen lehet a hidrotőkék nem dolgoznak jól, később áll fel a nyomás, stb. ez okozhat éppen rossz szelep nyitás zárás dolgot, ami pont elég ahhoz, hogy ne legyen megfelelő az égés.


Értem és köszi a tippeket.
És mondjuk azzal hogy a hátsó traktusokba nehezebben jut el az olaj azzal mit lehet kezdeni?
Amúgy ez a kopogás jelző hol található?


Jah és nem tudom számít-e de az osztrákok utolsó szervíznél valamilyen okból 10-40es olajat raktak bele és szerintem nem is túl jót abból kiindulva hogy a gyertyák amiket kiszedtünk belőle valami noname egy pólusúak voltak amiknél már dupla annyi mm volt a távolság mint kellene(most ngk gyáráinak megfelelő 4pólusú van benne.
Hátha így valaki tud még valami mondani rá


a hiba:
Egy 2002-es 320i touringról beszélünk, ami azt a hibát produkálja hogy hidegen teljesen egyenetlenül megy, remeg a kaszni ingadozik a fordulatszám.Majd ha bemelegszik és leállítom azután újraindítom akkor tökéletes minden, mindaddig míg újra le nem hűl.
El is vittem rögtön a szervizesemhez aki gépre dugta, ami szerint az 5. és 6. hengernél van a hiba mégpedig valamiért azok nem mennek jól.

Továbbra sem derült ki a hiba forrása sajnos Pedig már 5 napja bmw szakinál van a kocsi...
Először lambdaszondára gyanakodott mert ahogy megcserélte őket akkor másik 3 hengernél volt rossz a keverék aránya. de aztán azt mondta mégsem mert utána már csak a hátsó 3ra hozta a hibát bármit csinált. trafók, gyertyák ismét tesztelve voltak de semmi, a szívoldalon azt mondta minden rendben van. Jelenlegi álláspontja szerint elektromos szakihoz kell elvinni aki majd végignézi a dolgokat és szerinte lehet egy rossz kábelköteg vagy ilyesmi, legrosszabb esetben a motorvezérlőnek van valami baja
Itt tartunk most.
Valami vélemény,tipp valakitől légyszi aki már találkozott legalább hasonlóval vagy ilyen hibával mint az enyém.



Jobban jársz, amíg nem költesz fél milliót rá...
http://injektor.hu/

banditosz001
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz banditosz001

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 76

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 16:26


banditosz001 írta:
banditosz001 írta:
YELLOW írta:
banditosz001 írta:
YELLOW írta: kopogás érzékelőket néztétek? melegen tágul a fém lehet akkora már összefeszül, míg hideg blokkon tud mozogni. csak egy tipp.


Huh, mint írtam 1hete vagyok tulajdonos és őszintén megmondom nem tudom mi az a kopogás érzékelő?? de a szerelő se mondta, lehet tudja de nem is gondolt rá.
Leírnád nekem mi is az és mire szolgál?


azt figyeli, hogy kopogós-e az égés. ez alapján is szabályozza az üzemanyag/levegő keverékét. ha rossz azt beírja hibának, viszont ha csak fel van lazulva, akkor false értékeket küld, rosszul történék a hengerben a keverékképzés, ami okozhat egyenetélen járást, avgy épp azt, hogy elégtelen elsz az égés, és mondjuk beírja lambda hibának, vagy valaminek, pl anank, hogy a hengerben rossz az égés. ezt a szenzort megfelelő nyomatékkal kell meghúzni. nem mondom, hogy ez a baja, de én gyanakodnék rá esetleg. de ahogy anubisz is írta könnyen lehet, hogy valamelyik injektor a hibás ott.

illetve dereng valami olyan, hogy 6 hengeres motoroknál a hátsó traktusba nehezebben jut el az olaj, ergó hidegen lehet a hidrotőkék nem dolgoznak jól, később áll fel a nyomás, stb. ez okozhat éppen rossz szelep nyitás zárás dolgot, ami pont elég ahhoz, hogy ne legyen megfelelő az égés.


Értem és köszi a tippeket.
És mondjuk azzal hogy a hátsó traktusokba nehezebben jut el az olaj azzal mit lehet kezdeni?
Amúgy ez a kopogás jelző hol található?


Jah és nem tudom számít-e de az osztrákok utolsó szervíznél valamilyen okból 10-40es olajat raktak bele és szerintem nem is túl jót abból kiindulva hogy a gyertyák amiket kiszedtünk belőle valami noname egy pólusúak voltak amiknél már dupla annyi mm volt a távolság mint kellene(most ngk gyáráinak megfelelő 4pólusú van benne.
Hátha így valaki tud még valami mondani rá


a hiba:
Egy 2002-es 320i touringról beszélünk, ami azt a hibát produkálja hogy hidegen teljesen egyenetlenül megy, remeg a kaszni ingadozik a fordulatszám.Majd ha bemelegszik és leállítom azután újraindítom akkor tökéletes minden, mindaddig míg újra le nem hűl.
El is vittem rögtön a szervizesemhez aki gépre dugta, ami szerint az 5. és 6. hengernél van a hiba mégpedig valamiért azok nem mennek jól.

Továbbra sem derült ki a hiba forrása sajnos Pedig már 5 napja bmw szakinál van a kocsi...
Először lambdaszondára gyanakodott mert ahogy megcserélte őket akkor másik 3 hengernél volt rossz a keverék aránya. de aztán azt mondta mégsem mert utána már csak a hátsó 3ra hozta a hibát bármit csinált. trafók, gyertyák ismét tesztelve voltak de semmi, a szívoldalon azt mondta minden rendben van. Jelenlegi álláspontja szerint elektromos szakihoz kell elvinni aki majd végignézi a dolgokat és szerinte lehet egy rossz kábelköteg vagy ilyesmi, legrosszabb esetben a motorvezérlőnek van valami baja
Itt tartunk most.
Valami vélemény,tipp valakitől légyszi aki már találkozott legalább hasonlóval vagy ilyen hibával mint az enyém.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. november 28. péntek, 16:29

david01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz david01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 35

Elküldve: 2014. november 27. csütörtök, 17:07


anubisz írta:
david01 írta:
anubisz írta:
anubisz írta:
david01 írta: Üdv mindenkinek!

Segítséget szeretnék valaki tapasztalt már motorolajszint növekedés 320d-be fl elöttibe??
Ha igen mi okozhatja ezt és meddig használhatom még az autót? mert van még vagy 4 ezer km olajcseréig.


Tele van gázolajjal. Szerintem cseréld le gyorsan, és 15 ezrenként cserélj olajat, ne 24 ezernél.


Amúgy csak rá kellett volna keresned.

http://totalcar.hu/tanacsok/ol...olajszint/

stb.....


Már az első E46-ok is ilyen regenerálos történetek vagy az adagolót lehet felujítattni rajta?? Bocs azt nem írtam oda az előbb hogy még most lessz benne 10ezer km olajcsere óta.






Nem igen értek hozzá, de kompressziót azt méress, hogy milyen állapotba van a motor. Valami miatt lehúzza az olajba az üzemanyagot, vagy nagyon kopott a hüvely, vagy a gyűrűk,esetleg el is lehet törve, de ha ennyire gázolajos a motorolaj, az tönkre fogja tenni a motort, mert szar lesz a kenése. Esetleg próbálj olajat váltani, már mint más viszkozitást, Talán úgy olvastam valahol,hogy amíg hideg a motor az miatt,vagy akkor kerül a legtöbb üzemanyag az olajba, mert kicsapódik a hideg hengerfalon. Azért is írták,hogy nem jó hidegen járatni a motort télen sokáig reggel.Akkor húzza le a legtöbb gázolajat. Utána kell olvasni ,próbáld a google keresőt,ott van erről több írás mik okozhatják.


Nemsokat talátam a google-ön erröl inkább a részecskeszűrösekről ebbe meg valószínűleg nincs még úgyhogy nem tudom szerintem max az adagoló tömítéseinél folyhat be a gázolaj vagy passzolom remélem nem a motor kuka mert füstölni nem füstöl nem indul nehezen nincs rossz hangja a motornak ha kilennének a hüvelyek meg a gyűrűk akkor azért lenne valami más jele is nem??