YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2016. július 09. szombat, 22:50


erber írta:
Kedves Mindenki!

Update, ha mar megosztottam anno a problémát:
2600km és nincs olajfogyás. 5w30 lehet a megoldás, vagy öngyógyítás..


inkább a márka lesz lényeges. 5w-30 és 5w-30 között is lesz különbség.
nem melleseg, hogy sorba számolnak fel olajhamasító egységeket. hiába veszel márkás olajat, ha véletlen Te pont valami kevert vackot fogsz ki.
szóval mely márkát/típust választottad?

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 118i
Évjárat: 2007

státusz erber

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2016. július 09. szombat, 11:07


erber írta: Kedves Válaszaadók, kedves gulyi!

Köszönöm az infókat! Az 5w30 olajjal 1300km-nél járok és nincs fogyás. Néha egy egység hiányt jelez a bc, meglátjuk. Füstköd néha, és épp csak egy rövid ideig. Jelzem ez is zavar.

Szelepszálszimeringet nézzük legközelebb, és a PVC szelep is logikus. Vezetem a szervizkönyvet, hallgatok a szakemberekre, de engem is érdekel, hogy mi ez az olajfogyás. Persze látom, olvasom, hogy ezek a motorok ilyenek.

Bitu79 írta:
gulyi írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta:
sutius írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta: Kedves Fórumozók!

Előljáróban: Pár éve volt egy kis gondom (E46 320d), akkor pár perc alatt megkaptam itt a jó irányt. Köszönöm! (akkor porlasztó problémám volt)

A mostani kérdés lehet, hogy költői:
BMW 118i (N46B20) 100e km-el normális, hogy eszi az olajat? A tünet: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst. Hekitikusan, tehát nem mindig. Volt már napirenden itt az a téma, és megoldási javaslatokat is olvastam tőletek, de kiváncsi lennék a vélemyényetekre. Egy ismerősömnek ez a típusú probléma hamar kiteljesedett, és füstfelhő, olajszag.. ő kiborult
Itt most tényleg csak a költői kérdés: ennyire alap, hogy a benzinesek olajfalók? 4000km 1,5 liter. Döbbenet. 10W 40, most 5W 30-al próbálkozom. Nem logikus, de lehet, hogy azzal épp nem lesz gond. Ilyesmit is hallotattam.
Létezik, hogy 100e km után már szét kell szedni adott esetben a benzines motort?

Köszönök bármilyen megosztott gondolatot.
Üdv


az hülyeség, hogy 10w-40-es olaj kell bele. ezt el kellene végleg felejteni, ezt a régi szocialista autószerelő mentalitást.
100ezernél nem kellene. de vajon nem lehet, hogy több évet állt az autó? ha nem kap kenést a szimmeringek kikeményednek, majd porladnak átengednek. kartergáz szűrőt is meg lehet nézni. konkrétan erről a motorról hallom a legtöbb rosszat, konkrét esetet is tudok, ahol bizony gyűrűzni kellett a motort, síkoltatni, stb. érdekes az 1.8-asa nem ilyen.
a másik lehetőség, hogy nem 100ezer van benne, és 30 ezrenként cserélték a rossz minőségű olajat, ha egyáltalán cserélték.
így tömören ezt gondolom.


Köszönöm!
Az olajjal egyetértek. Kiváncsi vagyok mit lép az új olajra.
Lehet, hogy állt az autó, ha nem is éveket (szervízkönyvből következtetek). A futás reálisnak tűnik, az autó egyébként fantasztikus állapotban van. Az olajétvágy az ilyesztő.
Szelepszál szimering csere javallott, ha jól értem. Magam is hallottam gyűrűzéses történeteket, de az már ilyesztő számomra. 20i-re is hasonló problémákat látok. Lenyűgöző.


Üdv,
az N42 és az N46 egyik betegsége a szelepszár szimering kopás.
Nekem N42b18 van, majdnem ugyanaz mint a tied, a tüneteim ugyanazok voltak: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst.
Először karter gáz szürőt és csöveket cseréltem, az nem oldotta meg aztán szelepszár szimering csere és hengerfej felujitás után az olajfogyasztás teljesen megszünt...


Köszönöm a válaszotokat!
Intézkedem. Illő mihamarabb, ilyenkor minden megtett km-el ártok?
Remélem ez egynapos, gyors típusú beavatkozás és 200e HUF alatti. Még nehezen fogadom el, hogy a 100e km-t futott autót piszkálni kell.. Lehet régimódi vagyok.


nekem N42B18, 105ezret mutat az óra, 2007-ben vettem 62ezerrel. nekem mondhatni észrevehetetlen az olajfogyasztás 12ezer periódus alatt. de a 12e is max 1x volt inkább 8-10ezer viszont nekem azért, nagyon ritkán max 2 hetet áll egy huzamban, amúgy pedig 3-5 naponta legalább megy.
remélem engem elkerülnekmajd ezek a dolgok (kopp-kopp-kopp)


Kedves Yellow! Igazán nem mész sokat, és ha eddig elkerült, talán a jövőben is így lesz. De legalább tudod mit kell tenni, ha panasz van.
A mostani olajteszt után egy szelepszár szimering cserét kipróbálok. Bízom (bíznék) azért a benzines BMW motorokban is.


Szia
N46B18A 316i az enyém is nincs benne 200 ezer és nekem is füstöl, amitől lassan megőrülök. Én 5w-40-est használok, kajálja azt is rendesen. Most tervezem a henger veszteség mérést, az talán megmutatja, hogy nem-e esetleg a gyűrűk mellett szökik-e az olaj. Ezt tudom ajánlani.



Az olajcsipegetés az lehet a PCV szelep(nyomás szabályzó szelep) miatt is.

Ez:

http://www.realoem.com/bmw/enU...series=E46

Közben látom,már írta Sutius.
Itt egy kis olvasnivaló a témáról:

http://www.injektor.hu/10-hogy...csipegetes





Kedves Mindenki!

Update, ha mar megosztottam anno a problémát:
2600km és nincs olajfogyás. 5w30 lehet a megoldás, vagy öngyógyítás..

Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2016. július 08. péntek, 20:20


Kabi írta:
katonaza írta:
Kabi írta:
abkapos74 írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: sziasztok
milyen meghibásodás lehet az, ha egyik napról a másikra eltűnik az erő a kocsiból? Vasárnap este tettem le a kocsit, előtte voltam városban és autópályán is, semmi gond nem volt, ment szépen ahogy kell neki. Ma voltam vele városban és országúton, aztán feltűnt hogy nem húz, nagyon pörgetni kell, hogy menjen. ISTA-D-t rá is dugtam, semmi hibakód nincs. Live adatokat ellenőriztem, nem találtam kifogásolható dolgokat. Holnap talán lesz időm, megnézem a csöveket, EGR-t. Mi mást kellene még ellenőrizni?


nem tankoltál más kúton mint szoktál?
+ súly az autóban?
szembeszél? viccesnek tűnhet, de....
párásabb levegő?
a légtömegmérő által mért levegő hőfokát is érdemes nézni, lehet az intercooler hatásfoka nem jó, pl olaj jutott bele a nagyobb táv alatt.


a csöveket nézd át mindenekelőtt




átnéztem a kocsit, már amennyire a mélygarázsban, nagyobb szerelés nélkül lehetőségem volt rá. ami feltűnt, hogy a turbónál az intercooler csövének csatlakozásának tövében olajos a cső. gondolom nem kellene olyannak lennie. Megnéztem az EGR-t is, nem tűnik nagyon kormosnak, bár decemberben tisztább volt (akkor szedtem le és néztem meg a szívósorral együtt). Azt nem néztem meg, hogy az EGR-t működteti-e a vákuum szelep. Mentem egy kisebb tesztkört. Ami feltűnt, hogy 2000-es fordulat környékén hallom, ahogy elkezd dolgozni a turbó, de azután 2300 környékén el is tűnik a hangja. Ebből arra következtetek, hogy valahol szökik a turbónyomás. Jó a meglátásom, vagy valaki jobban hozzáértő adhatna némi tanácsot. Hétfőn akarok hazautazni, nem tudom a 800km-t bevállaljam-e így. ISTA-D -vel megnéztem a légtömegmérő hőfokát is, 41 fokot mutatott 2km megtétele, majd kb 15 perc leállított motor,majd beindítás után. Nem tudom ez jó vagy rossz. A turbó töltését is néztem, annál két érték volt, "kell" és "aktuális". volt köztük eltérés, az aktuális le volt maradva valamennyivel. Ebből is arra gondolok,hogy elmegy valahol a töltőnyomás. Jó helyen keresgélem a hibát, vagy tök eltévedtem és tök más dolog is lehet?





Ha jól néztem az autódat a realoem-en, akkor egyik turbó csöved sem bilincses, ezért olyat ne keress:
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_3658

Az alkalmazott U profilos rögzítő sem bombabiztos.
Tehát a linken látható csatlakozásokat érdemes ellenőrizni.
Én anno beruháztam egy palack szivárgás ellenőrző spray-be.

Kezd az IC előtti résznél.
Ezen felül a 10-es hőmérő tömítésénél is ki tud fújni.

Remélem szerencséd lesz és nem a turbóvezérlő.


meló után majd csinálok fotót, hogy hol olajos, meg megnézem a rögzítését. Egyébként én is olvastam a turbóvezérlőről, hogy okozhat ilyet; meg azt is, hogy külön nem is lehet cserélni.


ma volt időm szerelgetni. Megnéztem leszereltem és letakarítottam azt a részt, ahol olajos volt a turbónál. a tömítésnek semmi baja, nem repedt. leszereltem az EGR-t is. Na az épp nem tudta csinálni a dolgát, mert meg sem bírtam mozdítani. Féktisztító+kefe megoldotta. letakarítottam rendesen, visszaraktam a helyére és utaztam vele egy keveset. Most mintha jobb lenne, de valahogy még mindig nem az igazi a gyorsulás (vagy már csak én beszélem be magamnak). annyi eszem mondjuk nem volt, hogy megnézzem az EGR-t vezérlő vákuumcsövet, hogy dolgozik-e a pumpa. egyébként nem szabályoz le a kocsi, 140-210 között jól ment. Többi tisztogatás (szívósor + ledugózás) már valószínű csak otthon jövőhéten.

Joe330
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2000

státusz Joe330

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2016. július 08. péntek, 18:44


A bűnös alkatresz




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2016. július 08. péntek, 18:46

Joe330
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2000

státusz Joe330

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2016. július 08. péntek, 18:43


Sziasztok

Gondoltam megosztom, mi lett az eredménye annak mikor elkezdtem vakumkapcsolot cserélni a turbonal E46 3000 dizelnél

A diag ezt adta ki problémának
Mentem is Dávidhoz kerestünk egy alkalmas alkatrészt

Tegnap neki állok
Szetbontom az összes csövet hogy hozzáférjek, légszűrőhazat stb
Mielőtt a kapcsolót elkezdem leszedni mondom leveszem a csatit
Úgyis útban lesz
Es ekkor jott a megvilágosodás
Egy kábel el volt szakadva
De nem is látszott
A helyen volt csak a lelek tartotta
Látszott rajta, hogy mar vki mokolta
Nekiálltam, rendesen megcsináltam forrasztas stb
Mondom a kapcsolót nem is bántom először kipróbálom
Es láss csodát rögtön megjött az amugy kb hiányzó 100 LE

Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2016. július 07. csütörtök, 16:30


katonaza írta:
Kabi írta:
abkapos74 írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: sziasztok
milyen meghibásodás lehet az, ha egyik napról a másikra eltűnik az erő a kocsiból? Vasárnap este tettem le a kocsit, előtte voltam városban és autópályán is, semmi gond nem volt, ment szépen ahogy kell neki. Ma voltam vele városban és országúton, aztán feltűnt hogy nem húz, nagyon pörgetni kell, hogy menjen. ISTA-D-t rá is dugtam, semmi hibakód nincs. Live adatokat ellenőriztem, nem találtam kifogásolható dolgokat. Holnap talán lesz időm, megnézem a csöveket, EGR-t. Mi mást kellene még ellenőrizni?


nem tankoltál más kúton mint szoktál?
+ súly az autóban?
szembeszél? viccesnek tűnhet, de....
párásabb levegő?
a légtömegmérő által mért levegő hőfokát is érdemes nézni, lehet az intercooler hatásfoka nem jó, pl olaj jutott bele a nagyobb táv alatt.


a csöveket nézd át mindenekelőtt




átnéztem a kocsit, már amennyire a mélygarázsban, nagyobb szerelés nélkül lehetőségem volt rá. ami feltűnt, hogy a turbónál az intercooler csövének csatlakozásának tövében olajos a cső. gondolom nem kellene olyannak lennie. Megnéztem az EGR-t is, nem tűnik nagyon kormosnak, bár decemberben tisztább volt (akkor szedtem le és néztem meg a szívósorral együtt). Azt nem néztem meg, hogy az EGR-t működteti-e a vákuum szelep. Mentem egy kisebb tesztkört. Ami feltűnt, hogy 2000-es fordulat környékén hallom, ahogy elkezd dolgozni a turbó, de azután 2300 környékén el is tűnik a hangja. Ebből arra következtetek, hogy valahol szökik a turbónyomás. Jó a meglátásom, vagy valaki jobban hozzáértő adhatna némi tanácsot. Hétfőn akarok hazautazni, nem tudom a 800km-t bevállaljam-e így. ISTA-D -vel megnéztem a légtömegmérő hőfokát is, 41 fokot mutatott 2km megtétele, majd kb 15 perc leállított motor,majd beindítás után. Nem tudom ez jó vagy rossz. A turbó töltését is néztem, annál két érték volt, "kell" és "aktuális". volt köztük eltérés, az aktuális le volt maradva valamennyivel. Ebből is arra gondolok,hogy elmegy valahol a töltőnyomás. Jó helyen keresgélem a hibát, vagy tök eltévedtem és tök más dolog is lehet?





Ha jól néztem az autódat a realoem-en, akkor egyik turbó csöved sem bilincses, ezért olyat ne keress:
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_3658

Az alkalmazott U profilos rögzítő sem bombabiztos.
Tehát a linken látható csatlakozásokat érdemes ellenőrizni.
Én anno beruháztam egy palack szivárgás ellenőrző spray-be.

Kezd az IC előtti résznél.
Ezen felül a 10-es hőmérő tömítésénél is ki tud fújni.

Remélem szerencséd lesz és nem a turbóvezérlő.


meló után majd csinálok fotót, hogy hol olajos, meg megnézem a rögzítését. Egyébként én is olvastam a turbóvezérlőről, hogy okozhat ilyet; meg azt is, hogy külön nem is lehet cserélni.

katonaza
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2003

státusz katonaza

Újonc

Elismertség: 12% (10 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2016. július 07. csütörtök, 16:21


Kabi írta:
abkapos74 írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: sziasztok
milyen meghibásodás lehet az, ha egyik napról a másikra eltűnik az erő a kocsiból? Vasárnap este tettem le a kocsit, előtte voltam városban és autópályán is, semmi gond nem volt, ment szépen ahogy kell neki. Ma voltam vele városban és országúton, aztán feltűnt hogy nem húz, nagyon pörgetni kell, hogy menjen. ISTA-D-t rá is dugtam, semmi hibakód nincs. Live adatokat ellenőriztem, nem találtam kifogásolható dolgokat. Holnap talán lesz időm, megnézem a csöveket, EGR-t. Mi mást kellene még ellenőrizni?


nem tankoltál más kúton mint szoktál?
+ súly az autóban?
szembeszél? viccesnek tűnhet, de....
párásabb levegő?
a légtömegmérő által mért levegő hőfokát is érdemes nézni, lehet az intercooler hatásfoka nem jó, pl olaj jutott bele a nagyobb táv alatt.


a csöveket nézd át mindenekelőtt




átnéztem a kocsit, már amennyire a mélygarázsban, nagyobb szerelés nélkül lehetőségem volt rá. ami feltűnt, hogy a turbónál az intercooler csövének csatlakozásának tövében olajos a cső. gondolom nem kellene olyannak lennie. Megnéztem az EGR-t is, nem tűnik nagyon kormosnak, bár decemberben tisztább volt (akkor szedtem le és néztem meg a szívósorral együtt). Azt nem néztem meg, hogy az EGR-t működteti-e a vákuum szelep. Mentem egy kisebb tesztkört. Ami feltűnt, hogy 2000-es fordulat környékén hallom, ahogy elkezd dolgozni a turbó, de azután 2300 környékén el is tűnik a hangja. Ebből arra következtetek, hogy valahol szökik a turbónyomás. Jó a meglátásom, vagy valaki jobban hozzáértő adhatna némi tanácsot. Hétfőn akarok hazautazni, nem tudom a 800km-t bevállaljam-e így. ISTA-D -vel megnéztem a légtömegmérő hőfokát is, 41 fokot mutatott 2km megtétele, majd kb 15 perc leállított motor,majd beindítás után. Nem tudom ez jó vagy rossz. A turbó töltését is néztem, annál két érték volt, "kell" és "aktuális". volt köztük eltérés, az aktuális le volt maradva valamennyivel. Ebből is arra gondolok,hogy elmegy valahol a töltőnyomás. Jó helyen keresgélem a hibát, vagy tök eltévedtem és tök más dolog is lehet?





Ha jól néztem az autódat a realoem-en, akkor egyik turbó csöved sem bilincses, ezért olyat ne keress:
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_3658

Az alkalmazott U profilos rögzítő sem bombabiztos.
Tehát a linken látható csatlakozásokat érdemes ellenőrizni.
Én anno beruháztam egy palack szivárgás ellenőrző spray-be.

Kezd az IC előtti résznél.
Ezen felül a 10-es hőmérő tömítésénél is ki tud fújni.

Remélem szerencséd lesz és nem a turbóvezérlő.



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. július 07. csütörtök, 12:55


Bitu79 írta: Minimális olaj úgyis lesz ott.Elméletben nem lehetne,de a gyakorlat az más...Sztem ne félj.Lehet csak a bilincs lazult meg,és ennyi.


Igen, az normális ha van valamennyi olaja nyomó ágban a kartergázból adódóan, de ennek belül kell lennie, nem lehetne kívül. Szerintem valahol ott szelel a rendszere.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2016. július 07. csütörtök, 10:00


Minimális olaj úgyis lesz ott.Elméletben nem lehetne,de a gyakorlat az más...Sztem ne félj.Lehet csak a bilincs lazult meg,és ennyi.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2016. július 07. csütörtök, 09:46


Kabi írta:
abkapos74 írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: sziasztok
milyen meghibásodás lehet az, ha egyik napról a másikra eltűnik az erő a kocsiból? Vasárnap este tettem le a kocsit, előtte voltam városban és autópályán is, semmi gond nem volt, ment szépen ahogy kell neki. Ma voltam vele városban és országúton, aztán feltűnt hogy nem húz, nagyon pörgetni kell, hogy menjen. ISTA-D-t rá is dugtam, semmi hibakód nincs. Live adatokat ellenőriztem, nem találtam kifogásolható dolgokat. Holnap talán lesz időm, megnézem a csöveket, EGR-t. Mi mást kellene még ellenőrizni?


nem tankoltál más kúton mint szoktál?
+ súly az autóban?
szembeszél? viccesnek tűnhet, de....
párásabb levegő?
a légtömegmérő által mért levegő hőfokát is érdemes nézni, lehet az intercooler hatásfoka nem jó, pl olaj jutott bele a nagyobb táv alatt.


a csöveket nézd át mindenekelőtt


átnéztem a kocsit, már amennyire a mélygarázsban, nagyobb szerelés nélkül lehetőségem volt rá. ami feltűnt, hogy a turbónál az intercooler csövének csatlakozásának tövében olajos a cső. gondolom nem kellene olyannak lennie. Megnéztem az EGR-t is, nem tűnik nagyon kormosnak, bár decemberben tisztább volt (akkor szedtem le és néztem meg a szívósorral együtt). Azt nem néztem meg, hogy az EGR-t működteti-e a vákuum szelep. Mentem egy kisebb tesztkört. Ami feltűnt, hogy 2000-es fordulat környékén hallom, ahogy elkezd dolgozni a turbó, de azután 2300 környékén el is tűnik a hangja. Ebből arra következtetek, hogy valahol szökik a turbónyomás. Jó a meglátásom, vagy valaki jobban hozzáértő adhatna némi tanácsot. Hétfőn akarok hazautazni, nem tudom a 800km-t bevállaljam-e így. ISTA-D -vel megnéztem a légtömegmérő hőfokát is, 41 fokot mutatott 2km megtétele, majd kb 15 perc leállított motor,majd beindítás után. Nem tudom ez jó vagy rossz. A turbó töltését is néztem, annál két érték volt, "kell" és "aktuális". volt köztük eltérés, az aktuális le volt maradva valamennyivel. Ebből is arra gondolok,hogy elmegy valahol a töltőnyomás. Jó helyen keresgélem a hibát, vagy tök eltévedtem és tök más dolog is lehet?


Olajat nagyon fogyasztja?Esetleg füstöl a kocsi?Ha igen,akkor lehet a turbó miatt is...
Sztem a csövet ellenőrizd,ahol a szivárgást észlelted,és a bilincset is.Attól is lehet gyenge az autó sztem ha az lyukas,vagy lelazult a bilincs.Sztem csak ennyi a baja.Szóval cseréld a csövet,és a bilincset.Kicsit túlaggódod.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. július 07. csütörtök, 09:56

Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2016. július 07. csütörtök, 09:35


abkapos74 írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: sziasztok
milyen meghibásodás lehet az, ha egyik napról a másikra eltűnik az erő a kocsiból? Vasárnap este tettem le a kocsit, előtte voltam városban és autópályán is, semmi gond nem volt, ment szépen ahogy kell neki. Ma voltam vele városban és országúton, aztán feltűnt hogy nem húz, nagyon pörgetni kell, hogy menjen. ISTA-D-t rá is dugtam, semmi hibakód nincs. Live adatokat ellenőriztem, nem találtam kifogásolható dolgokat. Holnap talán lesz időm, megnézem a csöveket, EGR-t. Mi mást kellene még ellenőrizni?


nem tankoltál más kúton mint szoktál?
+ súly az autóban?
szembeszél? viccesnek tűnhet, de....
párásabb levegő?
a légtömegmérő által mért levegő hőfokát is érdemes nézni, lehet az intercooler hatásfoka nem jó, pl olaj jutott bele a nagyobb táv alatt.


a csöveket nézd át mindenekelőtt


átnéztem a kocsit, már amennyire a mélygarázsban, nagyobb szerelés nélkül lehetőségem volt rá. ami feltűnt, hogy a turbónál az intercooler csövének csatlakozásának tövében olajos a cső. gondolom nem kellene olyannak lennie. Megnéztem az EGR-t is, nem tűnik nagyon kormosnak, bár decemberben tisztább volt (akkor szedtem le és néztem meg a szívósorral együtt). Azt nem néztem meg, hogy az EGR-t működteti-e a vákuum szelep. Mentem egy kisebb tesztkört. Ami feltűnt, hogy 2000-es fordulat környékén hallom, ahogy elkezd dolgozni a turbó, de azután 2300 környékén el is tűnik a hangja. Ebből arra következtetek, hogy valahol szökik a turbónyomás. Jó a meglátásom, vagy valaki jobban hozzáértő adhatna némi tanácsot. Hétfőn akarok hazautazni, nem tudom a 800km-t bevállaljam-e így. ISTA-D -vel megnéztem a légtömegmérő hőfokát is, 41 fokot mutatott 2km megtétele, majd kb 15 perc leállított motor,majd beindítás után. Nem tudom ez jó vagy rossz. A turbó töltését is néztem, annál két érték volt, "kell" és "aktuális". volt köztük eltérés, az aktuális le volt maradva valamennyivel. Ebből is arra gondolok,hogy elmegy valahol a töltőnyomás. Jó helyen keresgélem a hibát, vagy tök eltévedtem és tök más dolog is lehet?

Ricardo89
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525i
Évjárat: 2004

státusz Ricardo89

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. július 06. szerda, 11:19


Sziasztok! Olyan jellegű kérdéssel fordulok hozzátok, hogy a tempomatom 100km/h felett kikapcsol. Ha nem megyek 100 fölé, kimegyek a világból vele, viszont ha kikapcsol, jön a kis sárga jel, a jelző hang és utána már 100 alatt se tudom bekapcsolni mi lehet a gond? BMW e60 525i 2004es

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz abkapos74

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 46

Elküldve: 2016. július 06. szerda, 10:37


YELLOW írta:
Kabi írta: sziasztok
milyen meghibásodás lehet az, ha egyik napról a másikra eltűnik az erő a kocsiból? Vasárnap este tettem le a kocsit, előtte voltam városban és autópályán is, semmi gond nem volt, ment szépen ahogy kell neki. Ma voltam vele városban és országúton, aztán feltűnt hogy nem húz, nagyon pörgetni kell, hogy menjen. ISTA-D-t rá is dugtam, semmi hibakód nincs. Live adatokat ellenőriztem, nem találtam kifogásolható dolgokat. Holnap talán lesz időm, megnézem a csöveket, EGR-t. Mi mást kellene még ellenőrizni?


nem tankoltál más kúton mint szoktál?
+ súly az autóban?
szembeszél? viccesnek tűnhet, de....
párásabb levegő?
a légtömegmérő által mért levegő hőfokát is érdemes nézni, lehet az intercooler hatásfoka nem jó, pl olaj jutott bele a nagyobb táv alatt.


a csöveket nézd át mindenekelőtt


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2016. július 05. kedd, 23:19


Kabi írta: sziasztok
milyen meghibásodás lehet az, ha egyik napról a másikra eltűnik az erő a kocsiból? Vasárnap este tettem le a kocsit, előtte voltam városban és autópályán is, semmi gond nem volt, ment szépen ahogy kell neki. Ma voltam vele városban és országúton, aztán feltűnt hogy nem húz, nagyon pörgetni kell, hogy menjen. ISTA-D-t rá is dugtam, semmi hibakód nincs. Live adatokat ellenőriztem, nem találtam kifogásolható dolgokat. Holnap talán lesz időm, megnézem a csöveket, EGR-t. Mi mást kellene még ellenőrizni?


nem tankoltál más kúton mint szoktál?
+ súly az autóban?
szembeszél? viccesnek tűnhet, de....
párásabb levegő?
a légtömegmérő által mért levegő hőfokát is érdemes nézni, lehet az intercooler hatásfoka nem jó, pl olaj jutott bele a nagyobb táv alatt.

Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2016. július 05. kedd, 21:23


sziasztok
milyen meghibásodás lehet az, ha egyik napról a másikra eltűnik az erő a kocsiból? Vasárnap este tettem le a kocsit, előtte voltam városban és autópályán is, semmi gond nem volt, ment szépen ahogy kell neki. Ma voltam vele városban és országúton, aztán feltűnt hogy nem húz, nagyon pörgetni kell, hogy menjen. ISTA-D-t rá is dugtam, semmi hibakód nincs. Live adatokat ellenőriztem, nem találtam kifogásolható dolgokat. Holnap talán lesz időm, megnézem a csöveket, EGR-t. Mi mást kellene még ellenőrizni?