- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Coupe
- Modell: 320Ci
- Évjárat: 2001
Elküldve: 2020. január 29. szerda, 13:52
YELLOW írta:lupusforsure írta:hil írta:YELLOW írta:lupusforsure írta:YELLOW írta:lupusforsure írta: Sziasztok!
E46 320Ci M52B20TU motorral rendelkező autóm sajnos rosszalkodik és a segítségeteket kérném.
Pár hónapja bajlódom a szívó oldali vezérműtengely szenzorral és már nem tudom mit tegyek.
A történet szerint, az első hiba a kipufogó oldali szenzorral indult, kicsit érződött vezetés közben (4000-es fordulatnál néha picit megtorpant). Kicseréltem, Febi, azóta nem volt gond. Néhány hónappal később kicsit erőtlennek érződött a motor és néha sokáig kell indítoznom. Újra diagnosztika, most szívó oldali szenzor defekt code 65. Kicseréltem. Febi-t rendeltem Delphi volt a dobozban de a szám stimmelt szóval beépítettem. A hiba megszűnt egy hétig majd újra előjött(Néha indítózás, néha egyszerűen mintha felére csökkent volna a teljesítmény). Olvasgattam kicsit, sok helyen írták hogy a Delphi, Febi stb. el kell felejteni, vagy HELLA vagy gyári. Hellára esett a döntés, beépítettem egy napig jól ment semmi baj, ma újra előjött indítózásnál.
Sajnos itt megállt nálam a tudomány, remélem tudtok segíteni. Igen, egy egyszerű megoldás lehet még,hogy veszek egy gyári szenzort, de ha lehet járjuk körbe a dolgot. Előre a is köszönöm a válaszokat.
én megpróbálnám újra széthúzni, majd összerakni. ha megint 1 napig jó, akkor a csatlakozásnál lehet valami.
a hibát okozhatja a Vanos rendszer is. jó lenen gyári diaggal olvasni, mert amit írsz abból nem látszik, hogy a vez.tengely jeladó a rossz. lehet a szívó oldali VANOS a problémás? lehet rossz olaj, de lehet a VANOS-ban szokás szerint tönkre menő tömítések a problémásak és nem működik rendesen.
Az előzőnél megpróbáltam szét húzni, össze dugni akkor egy ideig megint jó volt. VANOS ba még nem kontárkodtam bele, de majd ránézek, de ha ott a probléma gondolom zsebbe nyúlós a dolog. Köszönöm válaszod. Sajnos sehol nem találtam erre a hibára megoldást, csak a szenzor cserét, vagy akkumulátor csere.
a tömítés nem drága. ha csak annyi a baja.
Szia,
mivel a csatlakozó lehúzása és újra csatlakoztatása után néhány napig nem volt hiba, javasolnám a csatlakozó érintkezőinek erős tisztítását (nem WD40-el, hanem inkább valami jó kontakt sprayal), érdemes lenne a dugóban lévő érintkezők megvizsgálását, hátha elfáradtak. A sensor tömítésének hibája miatt ott jelentős olaj szennyeződés lehetséges, ami belefolyhatott a dugaszba. Nekem legalábbis volt ilyen gondom.
Bye: hil
Update: Lehúztam, megtisztítottam újra visszadugtam. Egy ideig ment aztán megint volt egy hosszabb indítózásom, a hiba ismét előjött. Egy biztos, csak akkor jelenik meg a hiba ha nehezen indul, különben nem. Sajnos nem jöttem rá hogy mi okozza a dolgot, semmihez sem tudom kötni.
Az ördög sajnos nem alszik, azóta több elektromos/szenzor hiba jött elő. A mai nap, sajnos többször nem tudtam bezárni az autót, hiba kiolvasása után az ajtó érzékelőre rimánkodott. Ugyancsak a mai nap a légzsák visszajelzőm is felvillant és sajnos törlés után kis idővel visszajön. Bal első oldallégzsák áramkör hiba (hibakód: 05).
Ráadásként az OBD-n is kaptam egy hibát a vezérműtengely szenzor 1-ről (hibakód P0340) ami eddig nem volt.
Egy dolog jutott eszembe, az autóba 2 éve be lett építve egy Angel Eye utólag. Hátha az zavarja a rendszerem. Eddig csak a cucc biztosítékját szedtem ki a hibák fennmaradtak (sőt újjak jöttek). Holnap kiszerelem az egészet.
Ha van bármilyen ötletetek szívesen fogadom és előre is köszönöm!
persze azért indítózik hosszan, mert nem kap jelet. ilyenkor indítózásnál, mikor a hiba van, a fordulatszám mérő jelez valamit, olyan 300 körüli értéket? ha nem, akkor a főtengely jeladó jele nincs meg.
de lehet test hiba van. érdemes megnézni a motor és kaszni közti testkábel állapotát, nincs-e eloxidálva a csatlakozásnál. generátornál szintúgy. a többi hiba is lehet azért jön elő.
Update.
Egy nap telt el. Kiépítettem az Angel eye-t, töröltem minden hibát. Találtam egy testkábelt ami teljesen rozsdás volt. Még nem sikerült leműtenem, de az lesz a soron következő. De nem múlhat el nap hiba nélkül. Ma az autóm teljesen önállóan kinyitotta magát és leengedte az összes ablakot. Öröm az ürömben hogy ma havazott, de csak akkor tette mindezt mikor kisütött a nap és elállt a hó. 2 éve mikor megvettem ugyan ez volt a hibája, akkor kicseréltettem a GM5 vezérlőt márkaszervízben 250-300 ezer és máig a hiba nem jött elő.