anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 14. péntek, 18:56


patrick88 írta:
anubisz írta:
anubisz írta:
Fecc írta: Sziasztok!Szerintetek miert lehet az hogy 320i 2000es autom nem melegszik be rendesen,50km megtetele utan is a mutato a kozepenel kicsit visszabb al mindig,ritkan beall kozepre de alltalaban nem megy fel kozepre...hideg inditas utan 5 perc kocsikazas utan megneztem a termosztat felso csove langyos volt az also meg hideg
Van esetleg valaki ek otlete?esetleg tapasztalat kinek mennyit eszik ilyenkor telen varosban benzines 2000es...?gondolom nekem azert eszik 12-13 litert ilyenkor mert nem eleg meleg...vagy masnak is ennyit eszik telen varosban?mennyi ido alatt kellene annyira bemelegednie normal esetben hogy atlagosan fogyasszon?koszonom!


Gyorsan cserélj termosztátot, mert lezabálja a húsod. Ilyenkor tudod menyit eszik ha hideg motorral jársz? 14 litereket.

Nyáron nem veszik észre az emberek, amint bejön a hideg akkor látszik hogy kula a termosztát.
http://www.schmiedmann.hu/11%2...reses.aspx

--------------------------------------------------------------------------------------

Végezetül egy kis alapismeret. :

A motor akkor érti el üzemi hőmérsékletét, ha a hűtőfolyadék 90-95oC. Ha ennél hidegebb, szennyezi a környezetet, mert a túl hideg hengerfalra lecsapódik az üzemanyag egy része, amit a gyűrűk lehúznak az olajfürdőbe, felhígítva az olajat. A keverékképzés is dúsabb ilyenkor, az égés tökéletlen. A motor jobban kopik és többet is fogyaszt.


A folyadékhűtésű rendszerek egyik kulcseleme a termosztát , ez egy kb. 90oC-ra működésbe lépő szerkezet, amely ezt a hőmérsékletet elérve nyitott állapotba kerül, ez alatt pedig zárva van. A termosztátot, a motort a hűtővel összekötő felső tömlő áramába helyezik, így csak akkor engedi a hűtőfolyadékot a hűtő felé (nyitott termosztát), amikor az eléri a motor ideális üzemhőmérsékletét, az alatt mindig zárva marad. A folyamat automatikus, nem igényel külső beavatkozást, ezáltal a motor majdnem állandó hőmérsékleten dolgozik. A termosztát meghibásodása komoly gondokat okozhat. Ha állandóan nyitott marad, a motor nem tud eléggé felmelegedni, ezért többet fogyaszt, és jobban szennyezi a környezetet. Ha állandóan zárva marad, a motor túlmelegedik, és esetleg beékelődik, ha idejében nem állítják meg.

Érdemes megjegyezni, hogy a jármű fűtését a felmelegedett hűtőfolyadék biztosítja, mert áthalad az utastérben elhelyezett fűtőtesten
----------------------------------------------------------------------------------------

Ezért is kell indítás után azonnal elindulni, én is hülye fejemmel melegítettem a motort,egy darabig, pont azt nem szabad. Már egyből elindulok.


egy linket kérhetnék ahonnan ezt idézted?


Valami motor mechanikai alapismeretek, de mindjárt utána keresek.
http://www.kresz.ro/vizsga-fel...csB-hu.htm



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. december 14. péntek, 18:57

patrick88
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2005

státusz patrick88

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2012. december 14. péntek, 11:00


anubisz írta:
anubisz írta:
Fecc írta: Sziasztok!Szerintetek miert lehet az hogy 320i 2000es autom nem melegszik be rendesen,50km megtetele utan is a mutato a kozepenel kicsit visszabb al mindig,ritkan beall kozepre de alltalaban nem megy fel kozepre...hideg inditas utan 5 perc kocsikazas utan megneztem a termosztat felso csove langyos volt az also meg hideg
Van esetleg valaki ek otlete?esetleg tapasztalat kinek mennyit eszik ilyenkor telen varosban benzines 2000es...?gondolom nekem azert eszik 12-13 litert ilyenkor mert nem eleg meleg...vagy masnak is ennyit eszik telen varosban?mennyi ido alatt kellene annyira bemelegednie normal esetben hogy atlagosan fogyasszon?koszonom!


Gyorsan cserélj termosztátot, mert lezabálja a húsod. Ilyenkor tudod menyit eszik ha hideg motorral jársz? 14 litereket.

Nyáron nem veszik észre az emberek, amint bejön a hideg akkor látszik hogy kula a termosztát.
http://www.schmiedmann.hu/11%2...reses.aspx

--------------------------------------------------------------------------------------

Végezetül egy kis alapismeret. :

A motor akkor érti el üzemi hőmérsékletét, ha a hűtőfolyadék 90-95oC. Ha ennél hidegebb, szennyezi a környezetet, mert a túl hideg hengerfalra lecsapódik az üzemanyag egy része, amit a gyűrűk lehúznak az olajfürdőbe, felhígítva az olajat. A keverékképzés is dúsabb ilyenkor, az égés tökéletlen. A motor jobban kopik és többet is fogyaszt.


A folyadékhűtésű rendszerek egyik kulcseleme a termosztát , ez egy kb. 90oC-ra működésbe lépő szerkezet, amely ezt a hőmérsékletet elérve nyitott állapotba kerül, ez alatt pedig zárva van. A termosztátot, a motort a hűtővel összekötő felső tömlő áramába helyezik, így csak akkor engedi a hűtőfolyadékot a hűtő felé (nyitott termosztát), amikor az eléri a motor ideális üzemhőmérsékletét, az alatt mindig zárva marad. A folyamat automatikus, nem igényel külső beavatkozást, ezáltal a motor majdnem állandó hőmérsékleten dolgozik. A termosztát meghibásodása komoly gondokat okozhat. Ha állandóan nyitott marad, a motor nem tud eléggé felmelegedni, ezért többet fogyaszt, és jobban szennyezi a környezetet. Ha állandóan zárva marad, a motor túlmelegedik, és esetleg beékelődik, ha idejében nem állítják meg.

Érdemes megjegyezni, hogy a jármű fűtését a felmelegedett hűtőfolyadék biztosítja, mert áthalad az utastérben elhelyezett fűtőtesten
----------------------------------------------------------------------------------------

Ezért is kell indítás után azonnal elindulni, én is hülye fejemmel melegítettem a motort,egy darabig, pont azt nem szabad. Már egyből elindulok.


egy linket kérhetnék ahonnan ezt idézted?

cinike7777
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520d
Évjárat: 2006

státusz cinike7777

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2012. december 14. péntek, 08:02


szia,köszönöm szépen nagyon sokat segítetél,még ma meg nézem hogy megtudom-e csinálni!további szép napot!

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 14. péntek, 04:02


anubisz írta:
Fecc írta: Sziasztok!Szerintetek miert lehet az hogy 320i 2000es autom nem melegszik be rendesen,50km megtetele utan is a mutato a kozepenel kicsit visszabb al mindig,ritkan beall kozepre de alltalaban nem megy fel kozepre...hideg inditas utan 5 perc kocsikazas utan megneztem a termosztat felso csove langyos volt az also meg hideg
Van esetleg valaki ek otlete?esetleg tapasztalat kinek mennyit eszik ilyenkor telen varosban benzines 2000es...?gondolom nekem azert eszik 12-13 litert ilyenkor mert nem eleg meleg...vagy masnak is ennyit eszik telen varosban?mennyi ido alatt kellene annyira bemelegednie normal esetben hogy atlagosan fogyasszon?koszonom!


Gyorsan cserélj termosztátot, mert lezabálja a húsod. Ilyenkor tudod menyit eszik ha hideg motorral jársz? 14 litereket.

Nyáron nem veszik észre az emberek, amint bejön a hideg akkor látszik hogy kula a termosztát.
http://www.schmiedmann.hu/11%2...reses.aspx

--------------------------------------------------------------------------------------

Végezetül egy kis alapismeret. :

A motor akkor érti el üzemi hőmérsékletét, ha a hűtőfolyadék 90-95oC. Ha ennél hidegebb, szennyezi a környezetet, mert a túl hideg hengerfalra lecsapódik az üzemanyag egy része, amit a gyűrűk lehúznak az olajfürdőbe, felhígítva az olajat. A keverékképzés is dúsabb ilyenkor, az égés tökéletlen. A motor jobban kopik és többet is fogyaszt.


A folyadékhűtésű rendszerek egyik kulcseleme a termosztát , ez egy kb. 90oC-ra működésbe lépő szerkezet, amely ezt a hőmérsékletet elérve nyitott állapotba kerül, ez alatt pedig zárva van. A termosztátot, a motort a hűtővel összekötő felső tömlő áramába helyezik, így csak akkor engedi a hűtőfolyadékot a hűtő felé (nyitott termosztát), amikor az eléri a motor ideális üzemhőmérsékletét, az alatt mindig zárva marad. A folyamat automatikus, nem igényel külső beavatkozást, ezáltal a motor majdnem állandó hőmérsékleten dolgozik. A termosztát meghibásodása komoly gondokat okozhat. Ha állandóan nyitott marad, a motor nem tud eléggé felmelegedni, ezért többet fogyaszt, és jobban szennyezi a környezetet. Ha állandóan zárva marad, a motor túlmelegedik, és esetleg beékelődik, ha idejében nem állítják meg.

Érdemes megjegyezni, hogy a jármű fűtését a felmelegedett hűtőfolyadék biztosítja, mert áthalad az utastérben elhelyezett fűtőtesten
----------------------------------------------------------------------------------------

Ezért is kell indítás után azonnal elindulni, én is hülye fejemmel melegítettem a motort,egy darabig, pont azt nem szabad. Már egyből elindulok.


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 14. péntek, 02:33


Most vettél új pumpát, dugd rá a csatira, és spricceltess valakivel, közbe nézd a pumpát hogy megy e, ha nem logikus, hogy nincs áram. Még műszer se kell. Most vettél pumpát, az biztos jó.
Ha nem megy, akkor nincs áram, akkor nézz biztosítékot, de felőlem először is kezdheted azzal. Húzgáld ki a kicsiket, biztos nem a nagy vastag biztik viszik. Nem minden esetben látszik, főleg ha hátul van a francba a doboz.
Kiveszed egyenként, megnézed, és ugyan oda visszarakod egyből, mert különben összekevered, ha többet veszel ki.
Ha jók a biztik, még ott a lehetőség, hogy nincs a helyén az ami oda való.
Nekem nem ment a bal oldali ülésbe benne levő hát támasz légpárna, hiába nyomkodtam, majdnem lebontottam az ülést, közbe a biztossitték nem volt bedugva, üresen állt a helye.
Utána rá érsz keresgélni melyik az üres kiosztás.
Még mindig lehet rossz a csatlakozód, vagy a vezeték szakadt, eltört, bár ezt nem hiszem, de lehet.
Ha jár a motor, értelemszerűen le kell kötni a csöveket, belefújni, nem e dugult,algásodott el valahol. Ha van benne köztes szűrő ellenőrizni, bár ezek a vastag csövek nem nagyon dugulnak el, max a spriccni, vagy esetleg ha van benne valahol szűrős rész.
Szerintem áram probléma lesz. Mivel akkor sok lehetőség nincs, vagy a vezeték, a csatlakozó, vagy a biztossitték.
Nekem is volt ilyen gondom, a motor fáradt el, de nekem 2 van benne, 1 a szélvédő, 1 a fényszóró mosó.
Részletesebben nem tudom már leírni.

Limuzin
A tartalék biztosítékok, a mûanyag csipesz és a
biztosítékelrendezésre vonatkozó adatok a
szerszámkészlet tárolórekeszében találhatók,
lásd 203. oldal

Ott van lent az E60 használati útmutató, töltsd le, Magyar.
Hátul nincsenek biztosítékaid? mert ez a mennyiség elől igen gyatra!! Én úgy látom a használatiba hátul is van egy csomó.
Csipesszel könnyen kiveszed, és egyből vissza is dugod vele.

E60 530d első

Hátsó

diagramok magukért beszélnek, de egy nagyjából leírás.


én megnézném, az 50 es,11,16,22,24,27 ahogy nézem azok vannak összefüggésbe az ablaktörléssel, 50 meg a fényszórómosó pumpa.



Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2012. december 14. péntek, 03:32

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 14. péntek, 02:04


paci87 írta:
cinike7777 írta: sziasztok valaki tud abban segíteni hogy melyik bizti fele a szélvédőmosó pumpa műkődéséért segítséget köszönöm itt van egy kép a biztosíték tábláról
űdv mindenkinek





Közvetlenül a Basic Body Modulról kapja az áramot, amit a kesztyűtartó mögött találsz.


Tudom most megint én leszek a köcsög, de nem bírom ki, hogy megjegyezzem, ha azt nem tudta ellenőrizni, egy sima vízpumpánál, és pár csőnél, hogy jár e a motor, vagy a cső dugult el, esetleg biztosítékok megnézése, ami ugye pár perces munka, akkor ezt biztos érteni fogja. Én nem vagyok villanyszerelő, és gondolom ő sem, különben nem itt kérdezgetne ilyen villámgyorsan ellenőrizhető dolgokat, ez a kapcsolási rajz,így hirtelen ránézésre még nekem is Kínai.
Tudom hogy szerelő vagy, és értesz hozzá, de szerintem ez így tuti kínai neki.

paci87
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2002

státusz paci87

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2012. december 14. péntek, 01:28


cinike7777 írta: sziasztok valaki tud abban segíteni hogy melyik bizti fele a szélvédőmosó pumpa műkődéséért segítséget köszönöm itt van egy kép a biztosíték tábláról
űdv mindenkinek





Közvetlenül a Basic Body Modulról kapja az áramot, amit a kesztyűtartó mögött találsz.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. december 14. péntek, 01:29


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 13. csütörtök, 23:49


Fecc írta: Sziasztok!Szerintetek miert lehet az hogy 320i 2000es autom nem melegszik be rendesen,50km megtetele utan is a mutato a kozepenel kicsit visszabb al mindig,ritkan beall kozepre de alltalaban nem megy fel kozepre...hideg inditas utan 5 perc kocsikazas utan megneztem a termosztat felso csove langyos volt az also meg hideg
Van esetleg valaki ek otlete?esetleg tapasztalat kinek mennyit eszik ilyenkor telen varosban benzines 2000es...?gondolom nekem azert eszik 12-13 litert ilyenkor mert nem eleg meleg...vagy masnak is ennyit eszik telen varosban?mennyi ido alatt kellene annyira bemelegednie normal esetben hogy atlagosan fogyasszon?koszonom!


Gyorsan cserélj termosztátot, mert lezabálja a húsod. Ilyenkor tudod menyit eszik ha hideg motorral jársz? 14 litereket.

Nyáron nem veszik észre az emberek, amint bejön a hideg akkor látszik hogy kula a termosztát.
http://www.schmiedmann.hu/11%2...reses.aspx


Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. december 13. csütörtök, 23:53

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Fecc

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2012. december 13. csütörtök, 23:14


Sziasztok!Szerintetek miert lehet az hogy 320i 2000es autom nem melegszik be rendesen,50km megtetele utan is a mutato a kozepenel kicsit visszabb al mindig,ritkan beall kozepre de alltalaban nem megy fel kozepre...hideg inditas utan 5 perc kocsikazas utan megneztem a termosztat felso csove langyos volt az also meg hideg
Van esetleg valaki ek otlete?esetleg tapasztalat kinek mennyit eszik ilyenkor telen varosban benzines 2000es...?gondolom nekem azert eszik 12-13 litert ilyenkor mert nem eleg meleg...vagy masnak is ennyit eszik telen varosban?mennyi ido alatt kellene annyira bemelegednie normal esetben hogy atlagosan fogyasszon?koszonom!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. december 13. csütörtök, 22:08


anubisz írta:
cinike7777 írta: sziasztok valaki tud abban segíteni hogy melyik bizti fele a szélvédőmosó pumpa műkődéséért segítséget köszönöm itt van egy kép a biztosíték tábláról
űdv mindenkinek




Lehet előbb végeztél volna, ha belemérsz a csatiba, van e benne szufla, ha spricnit megnyomják, de gondolom azt hallani is, hogy megy a motor vagy nem, még üresen is. Mert ha megy akkor valahol törve van a cső, vagy dugulás. Ha nem megy a motor, akkor érdemes biztit nézni, bár gondolom megnézted és nem megy azért keresed a biztosítékot?
Nem tudom E60 ba melyik a bizti az, de mondjuk az is 1 mp megnézni,ha tudod hol van persze, nincs hozzá manuálod? abba benne van.


kb 10 sec alatt az összeset végig lehet nézni. ha egyik sincs elégve, akkor nem a biztis lesza rossz. ki sem kell venni a biztiket felülről látszik.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. december 13. csütörtök, 21:55


cinike7777 írta: sziasztok valaki tud abban segíteni hogy melyik bizti fele a szélvédőmosó pumpa műkődéséért segítséget köszönöm itt van egy kép a biztosíték tábláról
űdv mindenkinek




Lehet előbb végeztél volna, ha belemérsz a csatiba, van e benne szufla, ha spricnit megnyomják, de gondolom azt hallani is, hogy megy a motor vagy nem, még üresen is. Mert ha megy akkor valahol törve van a cső, vagy dugulás. Ha nem megy a motor, akkor érdemes biztit nézni, bár gondolom megnézted és nem megy azért keresed a biztosítékot?
Nem tudom E60 ba melyik a bizti az, de mondjuk az is 1 mp megnézni,ha tudod hol van persze, nincs hozzá manuálod? abba benne van.

amúgy itt vannak bizti kiosztások, pont a te problémád a téma szintén, ott se megy a spriccni.
http://www.bmwland.co.uk/forum...;p=1124800


Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. december 13. csütörtök, 22:50

cinike7777
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520d
Évjárat: 2006

státusz cinike7777

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2012. december 13. csütörtök, 21:41


sziasztok valaki tud abban segíteni hogy melyik bizti fele a szélvédőmosó pumpa műkődéséért segítséget köszönöm itt van egy kép a biztosíték tábláról
űdv mindenkinek




mrdani
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz mrdani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2012. december 13. csütörtök, 19:00


YELLOW írta:
mrdani írta: Hali mindenkinek!
Olyan problémám lenne, hogy egyik napról a másikra nehezen indul a kocsi.
4-5x-ös indításra beindul és olyan hangja van egy dbig, mint a simsonak vagy egy robogónak ilyen pattogó pöfékelő hangja.Önindítót cseréltem.Egyre bosszantóbb mert úgy járok aksit tölteni mostanság, mint kenyérért a boltba. Azt leszögezném hogy az aksi jó mert a sok indítgatás miatt szívja le az aksit a kocsi.
Kérdés hogy most mit tegyek?


valószínű az iylen hirtelen halál gyújtótrafó gond lesz. nem indul el valamelyik hengered. csináld azt amikor beindult a motor, akkor sorban kezd el lehúzni a gyertyáról a trafót, vagy ha csatos a trafó, akkor csatlakoztasd le róla a kábelet. ahol nem fogsz változást tapasztalni a lehúzáskor (nem változik mega rosszhoz képest a motor járása) annál a hengernél lesz rossz valami. miután egyet lehúztál, azt dugd is vissza, aztán menj a következőre.


Rendben nagyon köszönöm az infot, csak az a baj, hogy be se indul...
Tudom nem lehet behúzni de megpróbáltuk, és csak pöfékel meg durrog...
Eddig sikerült beindítani, de most meg nem akar az Istennek se:S
Most jelenleg szerelőnél van átnézi aztán várom hogy ő mit mond még.
A legroszab az egészbe hogy jövő 7 szerdán mennék vele hajduszoboszlóra de igy érdekes elsz:S

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. december 13. csütörtök, 12:32


frizo írta: hát, amikor, max 3 hete benn volt szervízben, a diagnosztikai műszer, csak a gyertyákat jelezte hibásnak, azok ki is lettek cserélve, utána semmilyen hibát nem írt a számítógép.


Itt üzemanyag-ellátási probléma lesz szerintem. Amíg nincs meg a megfelelő üzemanyagnyomás addig a CR dízelek nem indulnak be. (ezért is "tekernek" hosszabb ideig mint egy adagolós)

státusz frizo

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2012. december 13. csütörtök, 12:19


hát, amikor, max 3 hete benn volt szervízben, a diagnosztikai műszer, csak a gyertyákat jelezte hibásnak, azok ki is lettek cserélve, utána semmilyen hibát nem írt a számítógép.