Elküldve: 2012. december 14. péntek, 18:56
patrick88 írta:anubisz írta:anubisz írta:Fecc írta: Sziasztok!Szerintetek miert lehet az hogy 320i 2000es autom nem melegszik be rendesen,50km megtetele utan is a mutato a kozepenel kicsit visszabb al mindig,ritkan beall kozepre de alltalaban nem megy fel kozepre...hideg inditas utan 5 perc kocsikazas utan megneztem a termosztat felso csove langyos volt az also meg hideg
Van esetleg valaki ek otlete?esetleg tapasztalat kinek mennyit eszik ilyenkor telen varosban benzines 2000es...?gondolom nekem azert eszik 12-13 litert ilyenkor mert nem eleg meleg...vagy masnak is ennyit eszik telen varosban?mennyi ido alatt kellene annyira bemelegednie normal esetben hogy atlagosan fogyasszon?koszonom!
Gyorsan cserélj termosztátot, mert lezabálja a húsod. Ilyenkor tudod menyit eszik ha hideg motorral jársz? 14 litereket.
Nyáron nem veszik észre az emberek, amint bejön a hideg akkor látszik hogy kula a termosztát.
http://www.schmiedmann.hu/11%2...reses.aspx
--------------------------------------------------------------------------------------
Végezetül egy kis alapismeret. :
A motor akkor érti el üzemi hőmérsékletét, ha a hűtőfolyadék 90-95oC. Ha ennél hidegebb, szennyezi a környezetet, mert a túl hideg hengerfalra lecsapódik az üzemanyag egy része, amit a gyűrűk lehúznak az olajfürdőbe, felhígítva az olajat. A keverékképzés is dúsabb ilyenkor, az égés tökéletlen. A motor jobban kopik és többet is fogyaszt.
A folyadékhűtésű rendszerek egyik kulcseleme a termosztát , ez egy kb. 90oC-ra működésbe lépő szerkezet, amely ezt a hőmérsékletet elérve nyitott állapotba kerül, ez alatt pedig zárva van. A termosztátot, a motort a hűtővel összekötő felső tömlő áramába helyezik, így csak akkor engedi a hűtőfolyadékot a hűtő felé (nyitott termosztát), amikor az eléri a motor ideális üzemhőmérsékletét, az alatt mindig zárva marad. A folyamat automatikus, nem igényel külső beavatkozást, ezáltal a motor majdnem állandó hőmérsékleten dolgozik. A termosztát meghibásodása komoly gondokat okozhat. Ha állandóan nyitott marad, a motor nem tud eléggé felmelegedni, ezért többet fogyaszt, és jobban szennyezi a környezetet. Ha állandóan zárva marad, a motor túlmelegedik, és esetleg beékelődik, ha idejében nem állítják meg.
Érdemes megjegyezni, hogy a jármű fűtését a felmelegedett hűtőfolyadék biztosítja, mert áthalad az utastérben elhelyezett fűtőtesten
----------------------------------------------------------------------------------------
Ezért is kell indítás után azonnal elindulni, én is hülye fejemmel melegítettem a motort,egy darabig, pont azt nem szabad. Már egyből elindulok.
egy linket kérhetnék ahonnan ezt idézted?
Valami motor mechanikai alapismeretek, de mindjárt utána keresek.
http://www.kresz.ro/vizsga-fel...csB-hu.htm
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. december 14. péntek, 18:57