ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2017. május 31. szerda, 08:51


papamaci199 írta: Sziasztok!

Egy hosszabb sztoriról lenne szó de kezdem az elején. Egy E46 320d-ről lenne szó 2000-es évjáratú 136le-s adagolós....



Nem vagyok szerelő, de nekem az adagoló csere oldotta meg... vagy felújítás.
Az adagolót adagolós műhelyben nézesd meg.





papamaci199
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz papamaci199

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2017. május 31. szerda, 07:49


Sziasztok!

Egy hosszabb sztoriról lenne szó de kezdem az elején. Egy E46 320d-ről lenne szó 2000-es évjáratú 136le-s adagolós. Eleinte mikor megvettem az autót sűrűn megtorpant gázadás után főleg nagyobb sebesség fokozatban. Diagra rá lett dugva ami hibakódot nem hozott ki. A fórumot böngészve átnéztem a gyakori elemeket. Vákuum csöveket lecseréltem mindet, ki lett cserélve a turbó szabályzó szelep, ki lett cserélve a mep szenzor valamint a légtömegmérő is ki lett cserélve és még a tűjeladós porlasztó is. A torpanás még a vákuum csövek cseréje után enyhült és már szinte gázadás után mindig csak 1x torpant meg egy picit, alig észrevehetően. Elkértem egy ismerősöm autóját akinél szintén érezhető volt ez a pici torpanás így úgy gondoltam ez ennél a típusnál normális. Mivel zavart a dolog így elvittem egy szervízbe ahol gyári diagot dugtak rá és az sem mutatott semmi hibát, így a torpanás kiküszöbölésére megchippeltettem az autót. Érezhetően eltűnt a torpanás, a vezetési élmény pedig sokkal jobb lett, DE azóta olyat produkál az autó, hogy ha egy ideig egy gázon megyek és nagyobb gázt akarok nyomni mintha nem szabályozna a geometria a turbóban és mint egy szívódízel nem megy sehova. Ha belekezdek egy előzésbe vagy egy intenzívebb gyorsulásba akkor menet közben sosem tilt le csak ha sokáig egy gázon tartom. Élő diag lett csinálva és tisztán látszik hogy mikor a hiba fellép a turbó nyomás nem is változik az alapértékről. Szét lett szedve a turbó és ki lett takarítva de nem volt benne semmi komoly kosz és a lapátok is épek. A hibát nem lehet egy újraindítással megszüntetni valamint semmi visszajelző lámpa nem gyullad fel, csak egy pár km után mint ha semmi nem történt volna minden a régi. Ami még feltűnt, hogy néha füstöl az autó ilyenkor kevésbé is megy de néha nem ilyenkor pedig szépen megy ahogy illik, de 2000-es fordulat alatt egyáltalán nem füstöl. A motor olaj nem fogy 1dl-t sem 10000km-es cserénként. A mai napig nincs egy gyanús hibakód sem. Egyedül a turbón lévő kis vákuumos geometria mozgató "szelepet" nem cseréltem még de kétlem hogy lenne hozzá köze. Ez a sztori 2 év leforgása azóta már kezdek együtt élni a dologgal de jó lenne rá valami megoldás. Minden segítséget elfogadok és előre is köszönöm!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. május 31. szerda, 07:51

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz Janesz_1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2017. május 30. kedd, 14:21


Sziasztok. Kérdéssel fordulok hozzátok. Mi lehet a baj, ha a klimám mindig full jeg hideget fúj függetlenül attól hogy a digitkijelzőn hány fokot állítok be. Mindenhova egyenletesen fúj, fűtés télen jó volt, szabályozható. Segítséget előre is köszönöm.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. május 01. hétfő, 09:40


JhonnyReecoh79 írta: Sziasztok.
Van egy 2001-es e46 318ti 16v 140le kocsink és reggelente indításkor kb. 3-5 másodpercig csörög-zakatol a motor. Aztán abbahadja. Csak reggel csinálja. Hiba kód nincs. Már cseréltem komplett vezérlést, himbákat, hidrotőkéket, kartergáz szűrőt.
Kérlek segítsetek. Mi lehet a baja? Köszönöm.

Jaa... és újabban fel-fel villan az olajnyomás lámpám és mintha benzin szaga lenne az olajnak. Az olaj felső nivón van.


az olajszűrőház nem tartja meg az olajat. van benne egy "szelep" ami olajat tart vissza. indításkor így szinte rögtön van kenés, nem telik el sok kínos másodperc, amíg a pumpa felnyomja az olajat. na most neked visszacsorog.
vagy nagyon nem jó viszkozitású olajat használtok, esetleg valami olajjárat el van tömődve és későn megy át az olaj. vagy rossz az olajpumpa.

JhonnyReecoh79
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 320Cd
Évjárat: 2006

státusz JhonnyReecoh79

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2017. május 01. hétfő, 08:40


Sziasztok.
Van egy 2001-es e46 318ti 16v 140le kocsink és reggelente indításkor kb. 3-5 másodpercig csörög-zakatol a motor. Aztán abbahadja. Csak reggel csinálja. Hiba kód nincs. Már cseréltem komplett vezérlést, himbákat, hidrotőkéket, kartergáz szűrőt.
Kérlek segítsetek. Mi lehet a baja? Köszönöm.

Jaa... és újabban fel-fel villan az olajnyomás lámpám és mintha benzin szaga lenne az olajnak. Az olaj felső nivón van.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. május 01. hétfő, 08:43

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. május 01. hétfő, 07:02


barna78 írta: SZIASZTOK.....Nem jelez az olaj lámpám mi lehet a baj gyujtáskor sem jelez a műszerfalon csak egy piros figyelmeztetö jel


én nem tudom elhinni ezeket a komolytalan kérdéseket. jogosítványod, hogy lett, mikor lett?
azt írod nem jelez, de közben jelez. most akkor mi van?
nem baj, hogy gyújtáson azért jelez pirosan, mert a motor nem jár és nincs olajnyomás?
ha indítás után elalszik 1-2sec-en belül, akkor örülj neki.
azért a kérdéseidtől, kommentjeid megfogalmazásától könnyű ám ledobni az ékszíjat

barna78
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318tds
Évjárat: 1995

státusz barna78

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2017. április 30. vasárnap, 19:07


SZIASZTOK.....Nem jelez az olaj lámpám mi lehet a baj gyujtáskor sem jelez a műszerfalon csak egy piros figyelmeztetö jel


lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2017. április 29. szombat, 15:20


Janesz_1 írta:
YELLOW írta:
Janesz_1 írta: Helo.
Segítséget kérnék.
Mire tippeltek mi lehet akkor a baj ha a biztonsági öv " jeladó" nem valósat mutat?
Ha nem vagyok bekötve és gyújtást adok felvillan a kis ikon a műszerfalon majd 3-4 mp múlva magától elalszik, é nagyjából független a jelzés a csattól hogy be vagyok kötve, vagy nem.
Segítséget tippeket előre is köszönöm.


az csak egy figyelmeztető jelzés, semmi több. így működik.


Értem, csak furcsállom.
Már mint nem akkor kéne felvillani a műszerfalon a lámpának ha mondjuk járó motornál kicsatolom magam? Mert jelenleg indítás után 3-4 mp múlva kialszik és utána semmikor sem gyullad ki.


Nincs benne semmilyen érzékelő a csatban, ezért nem is tudja hogy be van e kapcsolva vagy nincs...
Külön extraként kérhető volt, de sztem nem sokan kértek ilyet extraként.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz Janesz_1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2017. április 29. szombat, 14:36


YELLOW írta:
Janesz_1 írta: Helo.
Segítséget kérnék.
Mire tippeltek mi lehet akkor a baj ha a biztonsági öv " jeladó" nem valósat mutat?
Ha nem vagyok bekötve és gyújtást adok felvillan a kis ikon a műszerfalon majd 3-4 mp múlva magától elalszik, é nagyjából független a jelzés a csattól hogy be vagyok kötve, vagy nem.
Segítséget tippeket előre is köszönöm.


az csak egy figyelmeztető jelzés, semmi több. így működik.


Értem, csak furcsállom.
Már mint nem akkor kéne felvillani a műszerfalon a lámpának ha mondjuk járó motornál kicsatolom magam? Mert jelenleg indítás után 3-4 mp múlva kialszik és utána semmikor sem gyullad ki.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. április 28. péntek, 17:26


Janesz_1 írta: Helo.
Segítséget kérnék.
Mire tippeltek mi lehet akkor a baj ha a biztonsági öv " jeladó" nem valósat mutat?
Ha nem vagyok bekötve és gyújtást adok felvillan a kis ikon a műszerfalon majd 3-4 mp múlva magától elalszik, é nagyjából független a jelzés a csattól hogy be vagyok kötve, vagy nem.
Segítséget tippeket előre is köszönöm.


az csak egy figyelmeztető jelzés, semmi több. így működik.

JhonnyReecoh79
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 320Cd
Évjárat: 2006

státusz JhonnyReecoh79

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2017. április 28. péntek, 17:16


Sziasztok.
Van egy 2001-es e46 318ti 16v 140le kocsink és reggelente indításkor kb. 3-5 másodpercig csörög-zakatol a motor. Aztán abbahadja. Csak reggel csinálja. Hiba kód nincs. Már cseréltem komplett vezérlést, himbákat, hidrotőkéket, kartergáz szűrőt.
Kérlek segítsetek. Mi lehet a baja? Köszönöm.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz Janesz_1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2017. április 28. péntek, 16:52


Helo.
Segítséget kérnék.
Mire tippeltek mi lehet akkor a baj ha a biztonsági öv " jeladó" nem valósat mutat?
Ha nem vagyok bekötve és gyújtást adok felvillan a kis ikon a műszerfalon majd 3-4 mp múlva magától elalszik, é nagyjából független a jelzés a csattól hogy be vagyok kötve, vagy nem.
Segítséget tippeket előre is köszönöm.

barna78
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318tds
Évjárat: 1995

státusz barna78

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2017. április 23. vasárnap, 16:23


Van az indito motornak ojan bisztositéka ami befojálsolja vagy trafo mert volt ojan ami levolt égve

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2017. április 23. vasárnap, 15:10


barna78 írta: Sziasztok valaki megtudja mondani mi lehet a hiba ha nem indul kulcs forditásra csak kattogo hangot add ki autom



Sztem aksi...
Ha az jó akkor indítómotor.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. április 23. vasárnap, 15:12

barna78
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318tds
Évjárat: 1995

státusz barna78

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2017. április 23. vasárnap, 13:41


Sziasztok valaki megtudja mondani mi lehet a hiba ha nem indul kulcs forditásra csak kattogo hangot add ki autom



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. április 23. vasárnap, 13:42