YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. június 19. szerda, 08:02


menalcas írta: Sziasztok!
94'-es M50B20-ba cserélnék olajat, 227K van benne, gondolom 10W-40 (javítsatok ki ha tévedek), milyen márkát érdemes mert hall mindent az ember és nem tud dönteni, olaj/levegő szűrőből meg tök mindegy mit rak be az ember gondolom ?
A válaszokat előre is köszönöm !


sajnos pont nem mindegy a szűrő, főleg olajszűrőnél... szerintem maradj Mahle, Knecht, Mann mellett, bármilyen szűrőről is legyen szó. ezekből talán a Knecht a lgolcsóbb, aminek a doboza is mahle-s csak narancs színben.
az olaj meg inkább fogyasztás függű, de ha a km valós, akkor pl télen lehet egy 5w is jó lenne. most nyáron elbírja a 10w-set de tényleg minőségi érdemes belőle, mert különben iszap lesz a motorban. én azt mondom Mobil1, Aral high tronic (haver iylet használ M50TUB20, tök jó), vagy Eneos, ami árban még mindig nagyon jó, mellé jó minőséggel.

off: fater tegnap volt hivatalos opel szervízbe, már írtam mi a kín, és a szerelő elkezdi dízel olaj lett beleöntve, mert olyan fekete. 1 éve van bent, meg vagy 5ezret ment. pedig az még a minőségi castrol professional longtec volt. nekem nem volt ilyen gondom a castrollal igez nekem a professional volt belőle.

menalcas
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 320i
Évjárat: 1994

státusz menalcas

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2013. június 19. szerda, 07:56


Sziasztok!
94'-es M50B20-ba cserélnék olajat, 227K van benne, gondolom 10W-40 (javítsatok ki ha tévedek), milyen márkát érdemes mert hall mindent az ember és nem tud dönteni, olaj/levegő szűrőből meg tök mindegy mit rak be az ember gondolom ?
A válaszokat előre is köszönöm !

Matyi330
autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 320i
Évjárat: 2009

státusz Matyi330

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2013. június 16. vasárnap, 08:45


Tano írta:
Matyi330 írta: Sziasztok!

2005-ös E46 320d 110Kv-os motorba milyen olaj szükségeltetik?

Üdv: Matyi330


Wow, a tiedet átépítetted villanymotorosra? Akkor neked nem is kell motorolaj.
De ha mégis kellene, akkor mehet bele bármilyen 0W-s vagy 5W-s /30-as vagy 40-es BMW jóváhagyású (pl. LL04). A gépkönyvében egyébként szerepel ez is.


Ja, bocsi 110KW-os Köszi az infót!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. június 14. péntek, 22:42


Matyi330 írta: Sziasztok!

2005-ös E46 320d 110Kv-os motorba milyen olaj szükségeltetik?

Üdv: Matyi330


Wow, a tiedet átépítetted villanymotorosra? Akkor neked nem is kell motorolaj.
De ha mégis kellene, akkor mehet bele bármilyen 0W-s vagy 5W-s /30-as vagy 40-es BMW jóváhagyású (pl. LL04). A gépkönyvében egyébként szerepel ez is.

Matyi330
autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 320i
Évjárat: 2009

státusz Matyi330

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2013. június 14. péntek, 22:27


Sziasztok!

2005-ös E46 320d 110Kv-os motorba milyen olaj szükségeltetik?

Üdv: Matyi330

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2006

státusz Stubiflex

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2013. június 06. csütörtök, 03:07


Lehet ilyen is, de nekem nem így történt, ugyan is olajcsere után többször is ellenőriztem és jó volt. Aztán egyszer csak megnövekedett a szint.
Három dologra lehet tippelni.

1. Az utóbbi időben szinte araszolva jártam, így túl gyakran volt szükség a DPF tisztítási ciklus aktiválódására, ami az el nem égett üzemanyag lejutását eredményezte a motorblokkba.

2. Önt valamelyik fúvóka.

3. Magasnyomású üzemanyag-szivattyú szimmeringje?

Szerintetek melyik a valószínűbb és ki mit ajánl a probléma forrásának behatárolására?


Neo954 írta:
sens írta: Sziasztok, nekem is ugyan ez a problémám! 2000km-rel ezelőtt vettem az autót, Mobil 1 0w40 fullszintetikust tettem bele. Azóta kb 1cm-ert nőtt a szint. Mitől lehet ez? Mi tévő legyek? köszi


Szia!
Feltöltésnél nem vártad meg míg az összes olaj lefolyik, és túltöltötted. Nem tesz jót az autónak, ha sok benne az olaj, ha tudsz egy fél litert engedj le belőle az kb 1 cm a nívópálcán, bár nem tudom neked mennyi, mert nekem 6 hengeres blokkom van 6,9liter olajjal.
A lényeg, hogy napi első indítás előtt tedd ezt, mert akkor a rendszerben nincs olaj, csak az olajteknőben.
Remélem tudtam segíteni
Üdv.:Neo




Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. június 03. hétfő, 12:10


sens írta: Sziasztok, nekem is ugyan ez a problémám! 2000km-rel ezelőtt vettem az autót, Mobil 1 0w40 fullszintetikust tettem bele. Azóta kb 1cm-ert nőtt a szint. Mitől lehet ez? Mi tévő legyek? köszi


Szia!
Feltöltésnél nem vártad meg míg az összes olaj lefolyik, és túltöltötted. Nem tesz jót az autónak, ha sok benne az olaj, ha tudsz egy fél litert engedj le belőle az kb 1 cm a nívópálcán, bár nem tudom neked mennyi, mert nekem 6 hengeres blokkom van 6,9liter olajjal.
A lényeg, hogy napi első indítás előtt tedd ezt, mert akkor a rendszerben nincs olaj, csak az olajteknőben.
Remélem tudtam segíteni
Üdv.:Neo


sens
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz sens

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2013. június 03. hétfő, 11:58


Sziasztok, nekem is ugyan ez a problémám! 2000km-rel ezelőtt vettem az autót, Mobil 1 0w40 fullszintetikust tettem bele. Azóta kb 1cm-ert nőtt a szint. Mitől lehet ez? Mi tévő legyek? köszi

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2006

státusz Stubiflex

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2013. május 21. kedd, 10:54


Sziasztok,

megemelkedett az olajszintem kb 1 cm-el. Olajcsere vagy az autópályán kiszellőzik belőle?

Köszi előre is a tanácsot.

xmanez88
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530i
Évjárat: 2003

státusz xmanez88

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2013. május 15. szerda, 20:34


nagym írta:
xmanez88 írta: nem akarok okoskodni, de azért a 10w40-et én sem ajánlanám...


Szintetikus, vagy félszintetikus olajak közül kell választani. 0W40, amennyiben csipegeti, akkor 5W40 Mobil 1. Évenként és/vagy 10.000 km-ként cseréld.


fél-szintetikust inkább mellőzzük BMW-nél...



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. május 15. szerda, 20:06


nagym írta:
xmanez88 írta: nem akarok okoskodni, de azért a 10w40-et én sem ajánlanám...


Szintetikus, vagy félszintetikus olajak közül kell választani. 0W40, amennyiben csipegeti, akkor 5W40 Mobil 1. Évenként és/vagy 10.000 km-ként cseréld.


félszintetikus??? jól vagy?
csak szintetikus.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87 LCI
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2009

státusz nagym

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2013. május 15. szerda, 12:58


xmanez88 írta: nem akarok okoskodni, de azért a 10w40-et én sem ajánlanám...


Szintetikus, vagy félszintetikus olajak közül kell választani. 0W40, amennyiben csipegeti, akkor 5W40 Mobil 1. Évenként és/vagy 10.000 km-ként cseréld.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87 LCI
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2009

státusz nagym

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2013. május 15. szerda, 12:52


BMW 116i 2011.01. évjárat. Márkaszervízben a szervízvezető megemlítette, hogy a gyári ajánlott (Castrol edge 5w30) helyett Mobil 1-et ajánlana. Mobil 1 ESP Formula 0W40-re esett a választásom. Az 5W30-as verzióhoz képest magasabb kopásvédelmet biztosít és jobb hidegindítási tulajdonságokkal rendelkezik. Csendesebben, finomabban jár a motor. Vélemények........????

xmanez88
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530i
Évjárat: 2003

státusz xmanez88

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2013. május 14. kedd, 22:30


nem akarok okoskodni, de azért a 10w40-et én sem ajánlanám...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. május 12. vasárnap, 12:48


tgabor26 írta:
Csacsa12 írta:
YELLOW írta:
Csacsa12 írta:
tgabor26 írta: Sziasztok!

Csütörtökön életemben először Bmw tulajdonos lettem És bár biztos rengeteg hozzászólás íródott ezzel a témával kapcsolatban, de sajnos nincs időm utánaolvasgatni. Olacsere tippre lenne szükségem. Az én autóm egy 2000es évjáratú, 1.9-es,105 lovas 316-os M pakettes compact. A szervízkönyv szerint 0w-X, illetve 5w-X az ajánlott. Mindenképp Bmw olajat kap, de nem tudom melyik lenne a legideálisabb bele. 5w-40-re gondoltam. Konkrétan erre. http://olajborze.hu/spd/487/BMW_5W40_1_liter
Áldásotok rá, vagy inkább vékonyabb, vastagabb olaj? Elvileg 84e km van benne. Ausztriából lett behozva. Viszont ez vagy igaz, vagy nem. Olaj választás szempontjából sajnos nem mindegy.



Gratulálok! Isten hozott körünkben.

Én megpróbálnám a 0-st. Ha valóban ennyi km-t futott az autód és nem kopott a motor, passzolni fog hozzá. Ha csipegeti / eszi, utántöltéssel kezelhető a helyzet és gazdagabb leszel egy tapasztalattal. Egy biztos, ez a próba nem fogja tünkretetnni a motort. Olaj választásnál nehéz lesz "jót tanácsolni", sok forró vita alakult már ki több fórumon is az olajok miatt, sajna volt belőle "mellreszívás" is. Magadat kell meggyőznöd, melyik olaj is lesz neked a megfelelő.
(Én Castrol-t használok, de van jó személyes tapasztalatom MOL, Fuchs, Aral ... olajokkal is. Termékek közti válaogatón nem győzött egyik sem, így maradtam a motoron lelhető felirat mellett).


Te a ritka esetek egyike vagy, aki azt mondta jó a MOL olaj. nem valami régi zsigulid volt akkor?

én meg azt mondom nyárra jó az 5w-40, ha annyit megy az autóval, akkor a hidegek előtt úgyis csere, akkor meg mehet bele a 0w-s. bár szerintem ez pont nem az a konstrukció, ami 0w-sre készült motor. de ha ezt írják, akkor....
legyen BMW minősítése oszt kész. LL-98 már jó hozzá.


Yellow!
Van olyan "X" gyártotta olaj ami az utolsó molekuláig megegyezik "Y" gyártotta olajjal, "Z" és "V" árakon. Nem kell kis gyártókra gondolni, most is vannak ilyenek a polcomon, csak nem hagyom a konzumidiotizmust érvényesülni. Honda motorom speckó olajat kér, amit MOL gyárt, remek párosítás, 5 éven keresztül bizonyít már az adott típusú olaj. Ezek tapasztalatok és kedvezően hatnak a pénztárcámra is.
Lada? az is jó lehet a maga nemében, nekem olyan nem jutott. Ellenben Alfa, BMW, Citroen, Honda, Renault, VW igen.


A helyzet az, hogy kimondottan hosszú utakra vettem. Illetve hát relatvíe hosszú utakra. Ha ki kell menni a városból. Pestre, külföldre, ilyesmi. Egébként ritkán használom. Na és persze garázsban áll. Városra van egy 4.5 literes fogyasztású polski-m Ezek is gondolom fontos tényezők, ugyanis mínusz fokos indítás ritka lesz nála. Ezért is mondta egyik bmw-s ismerősöm, hogy jó nekem a 10w40, de az meg nem is tudom...olyan snassz Na mindegy. Köszönöm szépen a tanácsokat. Mostmár csak az a kérdés, hogy 5w40, vagy 10w40?


a 10w-40 a 20 éves motorokba való. szóval 5w-40.