autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. szeptember 26. csütörtök, 19:34


anubisz írta:
Pocses írta: Én ezt az olajat fogom tavasszal olajcserekor beletölteni:

http://filterabc.hu/spd/BMW-5W...04-1-Liter


Amúgy tényleg nem tudom ugyan ilyen olaj mitől 8000 egy liter a Márkaszervizben.


Hát ja! Pedig a szervizek 200 L hordóban rendelik jóval olcsóbban, mert ugye minél többet rendelsz egyszerre, annál olcsóbban kapod. A márkaszervizek lehúznak és csak az olajat cserélik ki. Anyósom Opel Corsa autójában még központi zár sincs, még kulcsosan sem, nemhogy távos, mégis a munkalapján fel volt tüntetve 2 ezerért egy elemcsere a kulcsban!

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. szeptember 26. csütörtök, 19:27


Pocses írta: Én ezt az olajat fogom tavasszal olajcserekor beletölteni:

http://filterabc.hu/spd/BMW-5W...04-1-Liter


Amúgy tényleg nem tudom ugyan ilyen olaj mitől 8000 egy liter a Márkaszervizben.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. szeptember 26. csütörtök, 19:24


Én ezt az olajat fogom tavasszal olajcserekor beletölteni:

http://filterabc.hu/spd/BMW-5W...04-1-Liter

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. szeptember 26. csütörtök, 19:08


hancurozo írta:
Miért nem tanuljátok meg végre, hogy a viszkozitási arányszámon kívül a teljesítményszintet is nézni kell az olajon.
De hallgasson mindenki az "önjelölt olajszakértőkre, autószerelőkre".


nagyon nem lőhet mellé, ha rajta van a BMW ajánlás, akkor jó lesz. a másik, hogy ha E46 szintet nézünk, azokba jó majdnem mind, nincs már SJ-től rosszabb olaj, sőt szerintem már ezek sincsennek, SL, SM, SN benyásoknál. az API meg úgyis jó, amin BMW ajánlás van, úgyis mindet ajánlják dízel és benzineshez is. amelyik autóban van részecskeszűrő, ott kell jobban figyelni. ott meg a C3 a lényeg.

szerk.: nem API, hanem ACEA na, sorry

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. szeptember 26. csütörtök, 19:37

jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2013. szeptember 26. csütörtök, 18:47


hancurozo írta:
jokerface írta:
hancurozo írta:
Miért nem tanuljátok meg végre, hogy a viszkozitási arányszámon kívül a teljesítményszintet is nézni kell az olajon.
De hallgasson mindenki az "önjelölt olajszakértőkre, autószerelőkre".


A teljesítményszint miben nyilvánul meg?




elég száraz olvasmány (de sokkal jobban leírja, mint ahogy én el tudnám magyarázni) http://www.dp-automotive.hu/dpa_motorolaj_4.html


Köszi,meglesem.


hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2013. szeptember 26. csütörtök, 18:29


jokerface írta:
hancurozo írta:
Miért nem tanuljátok meg végre, hogy a viszkozitási arányszámon kívül a teljesítményszintet is nézni kell az olajon.
De hallgasson mindenki az "önjelölt olajszakértőkre, autószerelőkre".


A teljesítményszint miben nyilvánul meg?




elég száraz olvasmány (de sokkal jobban leírja, mint ahogy én el tudnám magyarázni) http://www.dp-automotive.hu/dpa_motorolaj_4.html


jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2013. szeptember 26. csütörtök, 18:20


hancurozo írta:
Miért nem tanuljátok meg végre, hogy a viszkozitási arányszámon kívül a teljesítményszintet is nézni kell az olajon.
De hallgasson mindenki az "önjelölt olajszakértőkre, autószerelőkre".


A teljesítményszint miben nyilvánul meg?




anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. szeptember 26. csütörtök, 18:17


Pocses írta:
ganja71 írta: T. Márkatársak
A tanácsotokat szeretném kérni. Olajcsere előtt állok. (E46,1.6) Mivel második autónak vettük így,évente max 5-6 ezer km fog belemenni. Ha megveszem bele a gyári hosszú élettartamu olajat,
szerintetek mennyi idő után lenne érdemes lecserélni? (az előző autóimnál évente cseréltem
km-től függetlenül.)De ennél 25000-től számol vissza, az nekem 5-év. Annyi ideig nem
szívesen hagynám járni veleCseréljem ezt is le évente,vagy esetleg húzhatok rajta kicsit?
Üdv: G.






Tényleg? nem is tudtam, akkor én is átállíttatom 15 ezerre.
Hy!

Alacsony futásteljesítmény mellett is cseréld le évente ezen ne spórolj, a víz olaj nem hazudik, "jó atyám" szokta mondani. 5W30 tehetsz bele, a 25 ezres intervallumot meg áttudod állíttatni 15 ezerre szervízcsatin diaggal.




hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2013. szeptember 26. csütörtök, 18:01


YELLOW írta:
Pocses írta:
ganja71 írta: T. Márkatársak
A tanácsotokat szeretném kérni. Olajcsere előtt állok. (E46,1.6) Mivel második autónak vettük így,évente max 5-6 ezer km fog belemenni. Ha megveszem bele a gyári hosszú élettartamu olajat,
szerintetek mennyi idő után lenne érdemes lecserélni? (az előző autóimnál évente cseréltem
km-től függetlenül.)De ennél 25000-től számol vissza, az nekem 5-év. Annyi ideig nem
szívesen hagynám járni veleCseréljem ezt is le évente,vagy esetleg húzhatok rajta kicsit?
Üdv: G.

Hy!

Alacsony futásteljesítmény mellett is cseréld le évente ezen ne spórolj, a víz olaj nem hazudik, "jó atyám" szokta mondani. 5W30 tehetsz bele, a 25 ezres intervallumot meg áttudod állíttatni 15 ezerre szervízcsatin diaggal.


hát ugye hivatalosan 25ezer km VAGY 2 év. én a vagy 2 évet használom, akkor 10ezer (+/-2ezer km) lesz benne. semmi baja nincs, mivel az olaj van használva, tehát nem áll benne több hónapig úgy, hogy nem megy a motor.
ha évente cserélnék, azaz 4-5ezrenként, akkor a teszkós vipcar, vagy hunoil is megtenné, bár abból ritkán van nekem való viszkozitású (nem véletlen), de ilyet elvből nem tennék bele. ha meg kiadom a drága olajra a pénzt, az meg legalább szolgáljon 2 évig. minap cseréltem, ezt is félreraktam, ami lejött belőle, semmi error nincs vele. egy 10ezret még simán elmehetne vele egy másik autó...
ha mégis évente akarsz cserélni, bár két évre is jó, akkor az Eneos olajat ajánlanám, legközelebb nekem is az lesz, hacsak nem kezdik el pancsolni azt is. japán olaj, a legtöbb japán modell első feltöltésű olaja, japán 2. legnagyobb cége. árban nagyon jó, 7400-8500Ft/4L. ilyen árban, ilyen minőségben más olajat nem kapsz. mint minden terméknek ennél is olvastam már kritikát. na de aki 10w-40 szar olaj után beletesz egy 5w-30-at jó fajtából az ne csodálkozzon, hogy az előtte való olaj mit baxott szét, vagy az előző tulaj vajon miért azt öntött bele. haverom V8-as BMW-je a számomra az egyik legjobb példa, 10w-40 ette az autó kasztról, nem is járt jól. beletette az 5w-30-at Eneos-ból, szépen jár, nem fogyaszt olajat (az előzőhöz képest).
a másik, hogy célszerű olyan olajat venni aminek van BMW minősítése, Te esetedben mehet bele a BMW LL-98, LL-01, LL-04 is, én az LL-01-et keresném bele 5w-30, 5w-40-es viszkóval. főleg így télre. ha sokat kajálna olajból, akkor nem célszerű sűrűbbre váltani (vagy max nyárra egy 10-s fasza olaj, de annyira keveset mész téged ez úgysem érint, mármint az ilyen sűrű csere) inkább egy kis generál, szelepszár szimmering csere, rosszabb esetben gyűrűsor csere, vagy egyéb ahol elszivároghat az olaj.


szerk.: jajj, a szűrő. nagyon fontos. Mahle és Knecht, semmi más (esetleg Mann). a knecht olcsóbb, de ugynaaz mint a Mahle, csak más a doboz színe, a típusszámok is ugyanazok a doboz dizájn is. és a lényeg, most Knecht szűrőt vettem, de a cserénél vettem észre, hogy a szűrő két végén lévő filces anyagon Mahle jelzés van. ennyi.


Miért nem tanuljátok meg végre, hogy a viszkozitási arányszámon kívül a teljesítményszintet is nézni kell az olajon.
De hallgasson mindenki az "önjelölt olajszakértőkre, autószerelőkre".

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. szeptember 26. csütörtök, 09:55


Pocses írta:
ganja71 írta: T. Márkatársak
A tanácsotokat szeretném kérni. Olajcsere előtt állok. (E46,1.6) Mivel második autónak vettük így,évente max 5-6 ezer km fog belemenni. Ha megveszem bele a gyári hosszú élettartamu olajat,
szerintetek mennyi idő után lenne érdemes lecserélni? (az előző autóimnál évente cseréltem
km-től függetlenül.)De ennél 25000-től számol vissza, az nekem 5-év. Annyi ideig nem
szívesen hagynám járni veleCseréljem ezt is le évente,vagy esetleg húzhatok rajta kicsit?
Üdv: G.

Hy!

Alacsony futásteljesítmény mellett is cseréld le évente ezen ne spórolj, a víz olaj nem hazudik, "jó atyám" szokta mondani. 5W30 tehetsz bele, a 25 ezres intervallumot meg áttudod állíttatni 15 ezerre szervízcsatin diaggal.


hát ugye hivatalosan 25ezer km VAGY 2 év. én a vagy 2 évet használom, akkor 10ezer (+/-2ezer km) lesz benne. semmi baja nincs, mivel az olaj van használva, tehát nem áll benne több hónapig úgy, hogy nem megy a motor.
ha évente cserélnék, azaz 4-5ezrenként, akkor a teszkós vipcar, vagy hunoil is megtenné, bár abból ritkán van nekem való viszkozitású (nem véletlen), de ilyet elvből nem tennék bele. ha meg kiadom a drága olajra a pénzt, az meg legalább szolgáljon 2 évig. minap cseréltem, ezt is félreraktam, ami lejött belőle, semmi error nincs vele. egy 10ezret még simán elmehetne vele egy másik autó...
ha mégis évente akarsz cserélni, bár két évre is jó, akkor az Eneos olajat ajánlanám, legközelebb nekem is az lesz, hacsak nem kezdik el pancsolni azt is. japán olaj, a legtöbb japán modell első feltöltésű olaja, japán 2. legnagyobb cége. árban nagyon jó, 7400-8500Ft/4L. ilyen árban, ilyen minőségben más olajat nem kapsz. mint minden terméknek ennél is olvastam már kritikát. na de aki 10w-40 szar olaj után beletesz egy 5w-30-at jó fajtából az ne csodálkozzon, hogy az előtte való olaj mit baxott szét, vagy az előző tulaj vajon miért azt öntött bele. haverom V8-as BMW-je a számomra az egyik legjobb példa, 10w-40 ette az autó kasztról, nem is járt jól. beletette az 5w-30-at Eneos-ból, szépen jár, nem fogyaszt olajat (az előzőhöz képest).
a másik, hogy célszerű olyan olajat venni aminek van BMW minősítése, Te esetedben mehet bele a BMW LL-98, LL-01, LL-04 is, én az LL-01-et keresném bele 5w-30, 5w-40-es viszkóval. főleg így télre. ha sokat kajálna olajból, akkor nem célszerű sűrűbbre váltani (vagy max nyárra egy 10-s fasza olaj, de annyira keveset mész téged ez úgysem érint, mármint az ilyen sűrű csere) inkább egy kis generál, szelepszár szimmering csere, rosszabb esetben gyűrűsor csere, vagy egyéb ahol elszivároghat az olaj.


szerk.: jajj, a szűrő. nagyon fontos. Mahle és Knecht, semmi más (esetleg Mann). a knecht olcsóbb, de ugynaaz mint a Mahle, csak más a doboz színe, a típusszámok is ugyanazok a doboz dizájn is. és a lényeg, most Knecht szűrőt vettem, de a cserénél vettem észre, hogy a szűrő két végén lévő filces anyagon Mahle jelzés van. ennyi.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. szeptember 26. csütörtök, 10:05

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. szeptember 26. csütörtök, 08:41


ganja71 írta: T. Márkatársak
A tanácsotokat szeretném kérni. Olajcsere előtt állok. (E46,1.6) Mivel második autónak vettük így,évente max 5-6 ezer km fog belemenni. Ha megveszem bele a gyári hosszú élettartamu olajat,
szerintetek mennyi idő után lenne érdemes lecserélni? (az előző autóimnál évente cseréltem
km-től függetlenül.)De ennél 25000-től számol vissza, az nekem 5-év. Annyi ideig nem
szívesen hagynám járni veleCseréljem ezt is le évente,vagy esetleg húzhatok rajta kicsit?
Üdv: G.







Hy!

Alacsony futásteljesítmény mellett is cseréld le évente ezen ne spórolj, a víz olaj nem hazudik, "jó atyám" szokta mondani. 5W30 tehetsz bele, a 25 ezres intervallumot meg áttudod állíttatni 15 ezerre szervízcsatin diaggal.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz ganja71

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2013. szeptember 26. csütörtök, 08:29


T. Márkatársak
A tanácsotokat szeretném kérni. Olajcsere előtt állok. (E46,1.6) Mivel második autónak vettük így,évente max 5-6 ezer km fog belemenni. Ha megveszem bele a gyári hosszú élettartamu olajat,
szerintetek mennyi idő után lenne érdemes lecserélni? (az előző autóimnál évente cseréltem
km-től függetlenül.)De ennél 25000-től számol vissza, az nekem 5-év. Annyi ideig nem
szívesen hagynám járni veleCseréljem ezt is le évente,vagy esetleg húzhatok rajta kicsit?
Üdv: G.







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2013. szeptember 26. csütörtök, 08:33

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. szeptember 19. csütörtök, 19:31


dbtibi írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
dbtibi írta:
YELLOW írta: motorolaj_harombol_ket_flakon_hamis


Kollegám így járt Sokada Fabiával, - mint utólag kiderült - nem hologrammos olajot vett a szerelője a St@rtautótól(elmondása szerint) normál árban - semmi akció ... - 4500km-nél jelzett a kocsi, hogy igencsak fogytán az olaj ... (akkor nézte meg a kollegám a megmaradt olajos flakonon hogy mégis milyen).
Azóta nem vesz a szerelő olajat az említett autóalkatrészes cégnél, marad a B@rdinál.


én sem hologrammosat vettem, de nem is az olcsó castrolt. bár jóval olcsóbban mint máshol. nekem azzal nem volt gondom. mivel olyan már nincs, így nem igen veszek többet castrol-t. de nem is ez a márka a lényeg. én a listára kíváncsi lettem volna, miből találtak hamisat...


engem az a lista mindenképp érdekelne, nem tudom, hol lehetne neki hozzánézni. mondjuk eleve furcsa, hogy nem árulhatják el, pont a TC, aki mindent le szokott írni. inkább kicsit olyan Castrol és Motul reklám gyanús a dolog.


TC-n közte talán van is egy Castrol reklám


Ez a cikk csak egy újabb kavics az állóvízbe ...
Ha nincs hír, csinálunk...
Semmi konkrétumot nem tartalmaz, fikció az egész ...



dbtibi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz dbtibi

BMWfanatic

Elismertség: 5% (28 pont) | Hozzászólások: 474

Elküldve: 2013. szeptember 19. csütörtök, 15:01


YELLOW írta:
YELLOW írta:
dbtibi írta:
YELLOW írta: motorolaj_harombol_ket_flakon_hamis


Kollegám így járt Sokada Fabiával, - mint utólag kiderült - nem hologrammos olajot vett a szerelője a St@rtautótól(elmondása szerint) normál árban - semmi akció ... - 4500km-nél jelzett a kocsi, hogy igencsak fogytán az olaj ... (akkor nézte meg a kollegám a megmaradt olajos flakonon hogy mégis milyen).
Azóta nem vesz a szerelő olajat az említett autóalkatrészes cégnél, marad a B@rdinál.


én sem hologrammosat vettem, de nem is az olcsó castrolt. bár jóval olcsóbban mint máshol. nekem azzal nem volt gondom. mivel olyan már nincs, így nem igen veszek többet castrol-t. de nem is ez a márka a lényeg. én a listára kíváncsi lettem volna, miből találtak hamisat...


engem az a lista mindenképp érdekelne, nem tudom, hol lehetne neki hozzánézni. mondjuk eleve furcsa, hogy nem árulhatják el, pont a TC, aki mindent le szokott írni. inkább kicsit olyan Castrol és Motul reklám gyanús a dolog.


TC-n közte talán van is egy Castrol reklám

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. szeptember 19. csütörtök, 14:55


YELLOW írta:
dbtibi írta:
YELLOW írta: motorolaj_harombol_ket_flakon_hamis


Kollegám így járt Sokada Fabiával, - mint utólag kiderült - nem hologrammos olajot vett a szerelője a St@rtautótól(elmondása szerint) normál árban - semmi akció ... - 4500km-nél jelzett a kocsi, hogy igencsak fogytán az olaj ... (akkor nézte meg a kollegám a megmaradt olajos flakonon hogy mégis milyen).
Azóta nem vesz a szerelő olajat az említett autóalkatrészes cégnél, marad a B@rdinál.


én sem hologrammosat vettem, de nem is az olcsó castrolt. bár jóval olcsóbban mint máshol. nekem azzal nem volt gondom. mivel olyan már nincs, így nem igen veszek többet castrol-t. de nem is ez a márka a lényeg. én a listára kíváncsi lettem volna, miből találtak hamisat...


engem az a lista mindenképp érdekelne, nem tudom, hol lehetne neki hozzánézni. mondjuk eleve furcsa, hogy nem árulhatják el, pont a TC, aki mindent le szokott írni. inkább kicsit olyan Castrol és Motul reklám gyanús a dolog.