Pocses írta:
ganja71 írta:
T. Márkatársak
A tanácsotokat szeretném kérni. Olajcsere előtt állok. (E46,1.6) Mivel második autónak vettük így,évente max 5-6 ezer km fog belemenni. Ha megveszem bele a gyári hosszú élettartamu olajat,
szerintetek mennyi idő után lenne érdemes lecserélni? (az előző autóimnál évente cseréltem
km-től függetlenül.)De ennél 25000-től számol vissza, az nekem 5-év. Annyi ideig nem
szívesen hagynám járni veleCseréljem ezt is le évente,vagy esetleg húzhatok rajta kicsit?
Üdv: G.
Hy!
Alacsony futásteljesítmény mellett is cseréld le évente ezen ne spórolj, a víz olaj nem hazudik, "jó atyám" szokta mondani. 5W30 tehetsz bele, a 25 ezres intervallumot meg áttudod állíttatni 15 ezerre szervízcsatin diaggal.
hát ugye hivatalosan 25ezer km VAGY 2 év. én a vagy 2 évet használom, akkor 10ezer (+/-2ezer km) lesz benne. semmi baja nincs, mivel az olaj van használva, tehát nem áll benne több hónapig úgy, hogy nem megy a motor.
ha évente cserélnék, azaz 4-5ezrenként, akkor a teszkós vipcar, vagy hunoil is megtenné, bár abból ritkán van nekem való viszkozitású (nem véletlen), de ilyet elvből nem tennék bele. ha meg kiadom a drága olajra a pénzt, az meg legalább szolgáljon 2 évig. minap cseréltem, ezt is félreraktam, ami lejött belőle, semmi error nincs vele. egy 10ezret még simán elmehetne vele egy másik autó...
ha mégis évente akarsz cserélni, bár két évre is jó, akkor az Eneos olajat ajánlanám, legközelebb nekem is az lesz, hacsak nem kezdik el pancsolni azt is. japán olaj, a legtöbb japán modell első feltöltésű olaja, japán 2. legnagyobb cége. árban nagyon jó, 7400-8500Ft/4L. ilyen árban, ilyen minőségben más olajat nem kapsz. mint minden terméknek ennél is olvastam már kritikát. na de aki 10w-40 szar olaj után beletesz egy 5w-30-at jó fajtából az ne csodálkozzon, hogy az előtte való olaj mit baxott szét, vagy az előző tulaj vajon miért azt öntött bele. haverom V8-as BMW-je a számomra az egyik legjobb példa, 10w-40 ette az autó kasztról, nem is járt jól. beletette az 5w-30-at Eneos-ból, szépen jár, nem fogyaszt olajat (az előzőhöz képest).
a másik, hogy célszerű olyan olajat venni aminek van BMW minősítése, Te esetedben mehet bele a BMW LL-98, LL-01, LL-04 is, én az LL-01-et keresném bele 5w-30, 5w-40-es viszkóval. főleg így télre. ha sokat kajálna olajból, akkor nem célszerű sűrűbbre váltani (vagy max nyárra egy 10-s fasza olaj, de annyira keveset mész téged ez úgysem érint, mármint az ilyen sűrű csere) inkább egy kis generál, szelepszár szimmering csere, rosszabb esetben gyűrűsor csere, vagy egyéb ahol elszivároghat az olaj.
szerk.: jajj, a szűrő. nagyon fontos. Mahle és Knecht, semmi más (esetleg Mann). a knecht olcsóbb, de ugynaaz mint a Mahle, csak más a doboz színe, a típusszámok is ugyanazok a doboz dizájn is. és a lényeg, most Knecht szűrőt vettem, de a cserénél vettem észre, hogy a szűrő két végén lévő filces anyagon Mahle jelzés van. ennyi.
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. szeptember 26. csütörtök, 10:05