autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 12:29


YELLOW írta:
ember84 írta: Akkor ezek szerint 20d-be is jobb lenne a 0w30,mint az 5w30??Ki mit gondol?


ez attól függ.
ha évente cserélsz olajat, a futás miatt, akkor jobb a 0w-30. viszont ha évente 2 is cserélned kell, akkor célszerű beállni, az őszi cserére és a tavaszira. ősszel 0w-30, tavasszal 5w-30 mehet bele. az 5w-30 olcsóbb picivel enniyt tudsz spórolni, viszont ártani nem árt. viszont ha már az 5w-30-at is eszi, akkor ott meg kell nézni, nincs e szivárgás, vagy a motor nem túl kopott e már. ezekbe a motorokba 5w-stől sűrűbb olajat nem szabad bele rakni.


Kössz!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 12:17


ember84 írta: Akkor ezek szerint 20d-be is jobb lenne a 0w30,mint az 5w30??Ki mit gondol?


ez attól függ.
ha évente cserélsz olajat, a futás miatt, akkor jobb a 0w-30. viszont ha évente 2 is cserélned kell, akkor célszerű beállni, az őszi cserére és a tavaszira. ősszel 0w-30, tavasszal 5w-30 mehet bele. az 5w-30 olcsóbb picivel enniyt tudsz spórolni, viszont ártani nem árt. viszont ha már az 5w-30-at is eszi, akkor ott meg kell nézni, nincs e szivárgás, vagy a motor nem túl kopott e már. ezekbe a motorokba 5w-stől sűrűbb olajat nem szabad bele rakni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 12:04


Akkor ezek szerint 20d-be is jobb lenne a 0w30,mint az 5w30??Ki mit gondol?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 09:07


MattM325 írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta: Egy kis tanulmány, úgy is sok itt a kérdés.
Olvasnivaló, van folytatása is.
A márkát ne nézzétek, a lényeg, hogy igazat beszélnek, de ha már volt linkelve bocsi


természetesen volt már linkelve, ártani nem árt, úgysem szokás vissza olvasni. bár ebből vajon szerinted az előzményeket és utócikkeket megtalálják?
meg túl sok a szöveg, nincs idejük olvasgatni...


Teljes mértékben igazad van!
Pedig itt rávilágítanak arra, hogy miért is nem teszünk 10-15W-s olajat 100e felett



csak az a probléma, hogy elvárják, hogy röviden tömören leírd nekik, persze nem fogadják el, mert kispista, jóska, aszonta a zsigába 15w-40 kell, meg stb múlt századi szerelők.
ahhoz, hogy megértsék, pl ezt a cikk sorozatot el kellene olvasniuk, MEGÉRTENIÜK, aztán világos lenne minden.

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 09:02


YELLOW írta:
MattM325 írta: Egy kis tanulmány, úgy is sok itt a kérdés.
Olvasnivaló, van folytatása is.
A márkát ne nézzétek, a lényeg, hogy igazat beszélnek, de ha már volt linkelve bocsi


természetesen volt már linkelve, ártani nem árt, úgysem szokás vissza olvasni. bár ebből vajon szerinted az előzményeket és utócikkeket megtalálják?
meg túl sok a szöveg, nincs idejük olvasgatni...


Teljes mértékben igazad van!
Pedig itt rávilágítanak arra, hogy miért is nem teszünk 10-15W-s olajat 100e felett



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 07:51


MattM325 írta: Egy kis tanulmány, úgy is sok itt a kérdés.
Olvasnivaló, van folytatása is.
A márkát ne nézzétek, a lényeg, hogy igazat beszélnek, de ha már volt linkelve bocsi


természetesen volt már linkelve, ártani nem árt, úgysem szokás vissza olvasni. bár ebből vajon szerinted az előzményeket és utócikkeket megtalálják?
meg túl sok a szöveg, nincs idejük olvasgatni...

hanzi320
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz hanzi320

Újonc

Elismertség: 5% (3 pont) | Hozzászólások: 54

Elküldve: 2014. március 17. hétfő, 23:11


YELLOW írta:
lorand007 írta:
ZoleeSRB írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, a gép most futott bele a 200000 ezredik km be, szervizelni szeretném, a kérdésem az lenne, hogy milyen márkájú olajt ajánlotok, és milyen viszkozitásut, és a többi szerviz alkatrészből milyen márkájút vegyek? a kartel gáz szürőt cseréltem kb 30...40 ezerrel ez előtt, szürő nélküli van benne, azt is kellene cserélnem, meg meg mit lenne ajánlott megnézni és esetleg kicserélni? köszönöm a segitséget!


Nem tudom mennyire valódi a KM de ha nincs semmi baja akkor a szokásos olaj+szűrők szíjakat nézesd meg. olajra mindenki mást mond (BMW 05w30),mit használtál eddig?gondolom ha már lementél vele 30-40ezret akkor már cserélted?
Ha az olajlecsapatós kartergázszűrőd van akkor felesleges cserélni, elég megtisztítanod!


A km ert nem tudom biztosra, BMW volt eddig benne, de amint kiderult amit a tavaj is tettem bele nem volt eredeti német olaj hanem olasz, igen cseréltem kartel gáz szürőt, előtte szürős volt benne nem olajlecspatós, igaz 5,5 liter olaj megy bele ? köszi


megmondanád hol van ez a "kartel" gáz szűrő? én nem ismerek ilyet. igaz van olaj kartel, meg drog kartel, meg ilyenek, de az autóban !!! KARTER !!! van


Döglégy Zoli és a Kartel


MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. március 17. hétfő, 22:51


Egy kis tanulmány, úgy is sok itt a kérdés.
Olvasnivaló, van folytatása is.
A márkát ne nézzétek, a lényeg, hogy igazat beszélnek, de ha már volt linkelve bocsi

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. március 17. hétfő, 14:25


lorand007 írta:
ZoleeSRB írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, a gép most futott bele a 200000 ezredik km be, szervizelni szeretném, a kérdésem az lenne, hogy milyen márkájú olajt ajánlotok, és milyen viszkozitásut, és a többi szerviz alkatrészből milyen márkájút vegyek? a kartel gáz szürőt cseréltem kb 30...40 ezerrel ez előtt, szürő nélküli van benne, azt is kellene cserélnem, meg meg mit lenne ajánlott megnézni és esetleg kicserélni? köszönöm a segitséget!


Nem tudom mennyire valódi a KM de ha nincs semmi baja akkor a szokásos olaj+szűrők szíjakat nézesd meg. olajra mindenki mást mond (BMW 05w30),mit használtál eddig?gondolom ha már lementél vele 30-40ezret akkor már cserélted?
Ha az olajlecsapatós kartergázszűrőd van akkor felesleges cserélni, elég megtisztítanod!


A km ert nem tudom biztosra, BMW volt eddig benne, de amint kiderult amit a tavaj is tettem bele nem volt eredeti német olaj hanem olasz, igen cseréltem kartel gáz szürőt, előtte szürős volt benne nem olajlecspatós, igaz 5,5 liter olaj megy bele ? köszi


megmondanád hol van ez a "kartel" gáz szűrő? én nem ismerek ilyet. igaz van olaj kartel, meg drog kartel, meg ilyenek, de az autóban !!! KARTER !!! van

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2014. március 17. hétfő, 13:38


ZoleeSRB írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, a gép most futott bele a 200000 ezredik km be, szervizelni szeretném, a kérdésem az lenne, hogy milyen márkájú olajt ajánlotok, és milyen viszkozitásut, és a többi szerviz alkatrészből milyen márkájút vegyek? a kartel gáz szürőt cseréltem kb 30...40 ezerrel ez előtt, szürő nélküli van benne, azt is kellene cserélnem, meg meg mit lenne ajánlott megnézni és esetleg kicserélni? köszönöm a segitséget!


Nem tudom mennyire valódi a KM de ha nincs semmi baja akkor a szokásos olaj+szűrők szíjakat nézesd meg. olajra mindenki mást mond (BMW 05w30),mit használtál eddig?gondolom ha már lementél vele 30-40ezret akkor már cserélted?
Ha az olajlecsapatós kartergázszűrőd van akkor felesleges cserélni, elég megtisztítanod!


Egy idő után olajlecsapatós kartergázszűrőt is cseréni kell mert a membrán elfárad benne.



lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2014. március 17. hétfő, 13:22


ZoleeSRB írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, a gép most futott bele a 200000 ezredik km be, szervizelni szeretném, a kérdésem az lenne, hogy milyen márkájú olajt ajánlotok, és milyen viszkozitásut, és a többi szerviz alkatrészből milyen márkájút vegyek? a kartel gáz szürőt cseréltem kb 30...40 ezerrel ez előtt, szürő nélküli van benne, azt is kellene cserélnem, meg meg mit lenne ajánlott megnézni és esetleg kicserélni? köszönöm a segitséget!


Nem tudom mennyire valódi a KM de ha nincs semmi baja akkor a szokásos olaj+szűrők szíjakat nézesd meg. olajra mindenki mást mond (BMW 05w30),mit használtál eddig?gondolom ha már lementél vele 30-40ezret akkor már cserélted?
Ha az olajlecsapatós kartergázszűrőd van akkor felesleges cserélni, elég megtisztítanod!


A km ert nem tudom biztosra, BMW volt eddig benne, de amint kiderult amit a tavaj is tettem bele nem volt eredeti német olaj hanem olasz, igen cseréltem kartel gáz szürőt, előtte szürős volt benne nem olajlecspatós, igaz 5,5 liter olaj megy bele ? köszi






Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. március 17. hétfő, 13:25

ZoleeSRB
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz ZoleeSRB

Fórumlakó

Elismertség: 14% (32 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2014. március 17. hétfő, 13:10


lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, a gép most futott bele a 200000 ezredik km be, szervizelni szeretném, a kérdésem az lenne, hogy milyen márkájú olajt ajánlotok, és milyen viszkozitásut, és a többi szerviz alkatrészből milyen márkájút vegyek? a kartel gáz szürőt cseréltem kb 30...40 ezerrel ez előtt, szürő nélküli van benne, azt is kellene cserélnem, meg meg mit lenne ajánlott megnézni és esetleg kicserélni? köszönöm a segitséget!


Nem tudom mennyire valódi a KM de ha nincs semmi baja akkor a szokásos olaj+szűrők szíjakat nézesd meg. olajra mindenki mást mond (BMW 05w30),mit használtál eddig?gondolom ha már lementél vele 30-40ezret akkor már cserélted?
Ha az olajlecsapatós kartergázszűrőd van akkor felesleges cserélni, elég megtisztítanod!

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2014. március 17. hétfő, 13:06


lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, a gép most futott bele a 200000 ezredik km be, szervizelni szeretném, a kérdésem az lenne, hogy milyen márkájú olajt ajánlotok, és milyen viszkozitásut, és a többi szerviz alkatrészből milyen márkájút vegyek? a kartel gáz szürőt cseréltem kb 30...40 ezerrel ez előtt, szürő nélküli van benne, azt is kellene cserélnem, meg meg mit lenne ajánlott megnézni és esetleg kicserélni? köszönöm a segitséget!


- Olaj szűrő ( Minden cserénél ) GYÁRI/ MANN / knecht
- Levegő szűrő ( Minden cserénél ) GYÁRI/ MANN / knecht
- Pollen szűrő ( Minden cserénél ) GYÁRI/ MANN / knecht
- Üzemanyag szűrő ( Minden második cserénél ) "személyes vélemény"
- Olaj BMW 5W30 Longlife LL-04 "személyes vélemény"


lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2014. március 17. hétfő, 12:50


Tiszteletem mindenkinek, a gép most futott bele a 200000 ezredik km be, szervizelni szeretném, a kérdésem az lenne, hogy milyen márkájú olajt ajánlotok, és milyen viszkozitásut, és a többi szerviz alkatrészből milyen márkájút vegyek? a kartel gáz szürőt cseréltem kb 30...40 ezerrel ez előtt, szürő nélküli van benne, azt is kellene cserélnem, meg meg mit lenne ajánlott megnézni és esetleg kicserélni? köszönöm a segitséget!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. március 15. szombat, 13:04


ans777 írta:
YELLOW írta:
ans777 írta:
YELLOW írta:
ans777 írta: Sziasztok, az lenne a kérdésem, h azt "hallottam", hogy ezekbe a BMW-kbe (pl. E46) inkább az a jó, ha az olajszint a maximum közelében jár, sem mint a min és max között.
Ez mennyire igaz?

Továbbá a rövid távok miatti használat miatt megjelent az olajomban egy kis kondenz víz, mennyire kell ettől tartanom, érdemes ez miatt előrehozni az olajcserét? Köszönöm.


mindig az a jó ha a max közelében van az olaj, minden autónál.
hát néha használd hosszabb távokon 10-20km alatt, ha felmelegszik a motor, akki elmegy belőle a kondenz víz. ha sosem párolog el belőle, az viszont annyira nem jó.


Köszi a választ! Igazából úgy használom, hogy hetente pénteken és vasárnap megyek vele folyamatosan 100-100km-t, a rövid távokon meg úgy, hogy napi (hétköznap) kb. 2-3km -t.
Elvileg akkor ez elegendő, h ne aggódjak a kondenzvíz miatt?


szerintem így nem gáz...


Viszont ha ez nem tűnik el, így hosszabb távokon autózás után, akkor gyanakodhatok h akár hűtővíz került az olajba, vagy ilyesmi?


igen