YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. március 21. péntek, 09:05


b_imi írta:
YELLOW írta:
Levi46 írta: "Akkor ennél annyi a lényeg hogy melegben jobb marad a kenése, viszkozitása, az alkatrészekre tapadása?"

Melegen 100 fokon ugyan az a sűrűsege, viszon a szintetikus 5w-s jobban megtapad a fém alkatreszeken az adalekok miatt mint a 10w-s ásványi olaj.

A lenyeg 10w-s olajat nem szabad tenni bele csak azert mert a szerelo azt mondja h majd abbol kevesebbet eszik! Ha eszi akkor eszi mindegyiket! nem fogja jobban enni a 5w-30 at sem, mivel 100 fokon egyforma a sűrűsége mindket olajnak. A hidegindításnál van szerepük, az 5w-s sokkal hamarabb keni a motort mivel vékonyabb hidegen! A 0w-30 es 5w-30 olaj sűrűsége is megeggyező üzemi hőfokon, viszont hideg inditasnal meg jobb mint az 5w-s!
Azt leirja a cikk is hogy a motorok 90% ban inditasnal kopnak, ezert jobb odafigyelni az olajra szerintem, főleg annak akinek meg jo allapotban van es nagyon keveset eszik az 5W-s bol, akkor megérheti beletenni a 0W-30 at ami mérföld kövekkel jobb az 5W-s nel, viszon joval dragabb is!


köszi az összegzést, amit évek óta hajtunk...


A hozzászólásaid között is van bőven olyan, amire ezt lehetne írni
Ő még csak a 16-nál tart.


ezért írtam, hogy köszi az összegzést... mi ebben a furcsa? meg mi ezen a " "

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2014. március 21. péntek, 08:53


YELLOW írta:
Levi46 írta: "Akkor ennél annyi a lényeg hogy melegben jobb marad a kenése, viszkozitása, az alkatrészekre tapadása?"

Melegen 100 fokon ugyan az a sűrűsege, viszon a szintetikus 5w-s jobban megtapad a fém alkatreszeken az adalekok miatt mint a 10w-s ásványi olaj.

A lenyeg 10w-s olajat nem szabad tenni bele csak azert mert a szerelo azt mondja h majd abbol kevesebbet eszik! Ha eszi akkor eszi mindegyiket! nem fogja jobban enni a 5w-30 at sem, mivel 100 fokon egyforma a sűrűsége mindket olajnak. A hidegindításnál van szerepük, az 5w-s sokkal hamarabb keni a motort mivel vékonyabb hidegen! A 0w-30 es 5w-30 olaj sűrűsége is megeggyező üzemi hőfokon, viszont hideg inditasnal meg jobb mint az 5w-s!
Azt leirja a cikk is hogy a motorok 90% ban inditasnal kopnak, ezert jobb odafigyelni az olajra szerintem, főleg annak akinek meg jo allapotban van es nagyon keveset eszik az 5W-s bol, akkor megérheti beletenni a 0W-30 at ami mérföld kövekkel jobb az 5W-s nel, viszon joval dragabb is!


köszi az összegzést, amit évek óta hajtunk...


A hozzászólásaid között is van bőven olyan, amire ezt lehetne írni
Ő még csak a 16-nál tart.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. március 21. péntek, 07:18


Levi46 írta: "Akkor ennél annyi a lényeg hogy melegben jobb marad a kenése, viszkozitása, az alkatrészekre tapadása?"

Melegen 100 fokon ugyan az a sűrűsege, viszon a szintetikus 5w-s jobban megtapad a fém alkatreszeken az adalekok miatt mint a 10w-s ásványi olaj.

A lenyeg 10w-s olajat nem szabad tenni bele csak azert mert a szerelo azt mondja h majd abbol kevesebbet eszik! Ha eszi akkor eszi mindegyiket! nem fogja jobban enni a 5w-30 at sem, mivel 100 fokon egyforma a sűrűsége mindket olajnak. A hidegindításnál van szerepük, az 5w-s sokkal hamarabb keni a motort mivel vékonyabb hidegen! A 0w-30 es 5w-30 olaj sűrűsége is megeggyező üzemi hőfokon, viszont hideg inditasnal meg jobb mint az 5w-s!
Azt leirja a cikk is hogy a motorok 90% ban inditasnal kopnak, ezert jobb odafigyelni az olajra szerintem, főleg annak akinek meg jo allapotban van es nagyon keveset eszik az 5W-s bol, akkor megérheti beletenni a 0W-30 at ami mérföld kövekkel jobb az 5W-s nel, viszon joval dragabb is!


köszi az összegzést, amit évek óta hajtunk...

Levi46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Levi46

Újonc

Elismertség: 11% (6 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2014. március 21. péntek, 07:06


"Akkor ennél annyi a lényeg hogy melegben jobb marad a kenése, viszkozitása, az alkatrészekre tapadása?"

Melegen 100 fokon ugyan az a sűrűsege, viszon a szintetikus 5w-s jobban megtapad a fém alkatreszeken az adalekok miatt mint a 10w-s ásványi olaj.

A lenyeg 10w-s olajat nem szabad tenni bele csak azert mert a szerelo azt mondja h majd abbol kevesebbet eszik! Ha eszi akkor eszi mindegyiket! nem fogja jobban enni a 5w-30 at sem, mivel 100 fokon egyforma a sűrűsége mindket olajnak. A hidegindításnál van szerepük, az 5w-s sokkal hamarabb keni a motort mivel vékonyabb hidegen! A 0w-30 es 5w-30 olaj sűrűsége is megeggyező üzemi hőfokon, viszont hideg inditasnal meg jobb mint az 5w-s!
Azt leirja a cikk is hogy a motorok 90% ban inditasnal kopnak, ezert jobb odafigyelni az olajra szerintem, főleg annak akinek meg jo allapotban van es nagyon keveset eszik az 5W-s bol, akkor megérheti beletenni a 0W-30 at ami mérföld kövekkel jobb az 5W-s nel, viszon joval dragabb is!




Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2014. március 21. péntek, 07:16

Levi46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Levi46

Újonc

Elismertség: 11% (6 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2014. március 21. péntek, 06:41


MattM325 írta: Egy kis tanulmány, úgy is sok itt a kérdés.
Olvasnivaló, van folytatása is.
A márkát ne nézzétek, a lényeg, hogy igazat beszélnek, de ha már volt linkelve bocsi


jo kis cikk volt! sok emberrel el kéne olvastatni!!

Levi46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Levi46

Újonc

Elismertség: 11% (6 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2014. március 21. péntek, 06:32


Szemy írta:
anubisz írta: Te nagyon keveset mész, ha 130 felett rendszeresen járnak, akkor nem létezik 0 fogyasztás, meg amúgy se hiszem Esetleg, hogy egy ciklus alatt nem kell utána tölteni, de 24 ezerrel számolva már azt se hiszem, mert 15 felett már nagyon szar az olaj, meg benzines, és sokkal jobban fogy, pont ezért.


Kedves Anubisz!

Sajnos nekem mar jo par eve nincs meg a 318i-m, pedig en is tudtam volna szamodra hihetetlen "olajnemfogyasztast" mutatni. 25.000-27.000 km-es intervallumban csereltem az olajat (ahogy a szamitogep jelezte), de soha nem kellett utantöltenem.

Ha szeretnel csodat latni, nevezetesen hogy "nem" fogyaszt olajat egy 1999-es evjaratu BMW 328Ci 200.000 km feletti futasteljesitmeny mellett, akkor szivesen segitek Neked. A haversrac 1,5 honapja cserelte utoljara az olajat, 28.100 km-t tett meg (ekkor jelezte a szamitogep, hogy olajcsere szükseges) egy olajjal (Castrol Magnatech 5W-30). Evi 40.000 km-t megy az autoval, eddig neki se kellett soha utantölteni olajat.

Szoval vannak meg a hihetetlen kategoriaba sorolt, jo allapotu BMW motorok.

Szemy



biztos sokat szamít az is hogy újkorába hogyan bántak vele! Allitolag az első par ezer km-nel kell jobban vigyazni ra, es időben olajat cserélni! ott dől el egy motor sorsa szerintem.

Levi46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Levi46

Újonc

Elismertség: 11% (6 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2014. március 21. péntek, 06:25


anubisz írta:
Levi46 írta: Hy mindenki!
Olvasgatom itt az olajos topikot es latom irjatok hogy sz@r a castrol magnatech! En a XIV.ker Róna u-i mintaboltjukba vettem 5w40 magnatech et! Az Edge-et akartam de ott lebeszelt az alkalmazott! Elmondta azt is hogy felesleges megvenni a 0W30 0W40 et mert az nem sokkal jobb, ill. az annak jo aki nagy minuszokba inditja sokszor az autojat, ill sok kulombseg nincs a castrol olajok kozott gondolok itt edge-magnatech csak nagyon minimalis ami szinte csak "marketing"
kerdesem hogy mennyivel jarok rosszabbul ha az 5W40 es magnatech et hasznalom mint a 0W40 v 5W40 es Edge-t! Telen is futott garazsban allok, ill keves km van a mociba es nulla az olajfogyas!
Koszonom a valaszokat!



0 fogyasztás? miből van a motor? kerámiából? Csak azért mert a BMW be mondták a zsír új csodák is esznek olajat. Szerencsés ember vagy.


En 8.000-10.000km között cserélem mindig. Az hogy nem eszi nalam azt jelenti a nívó pálcán nem látok olaj szint csökkenést! Az autom előző tulaja akit ismerek is, elmondta azalatt a 6év alatt mig nala volt mindig Castrol 0-w30 at tett bele, soha nem ette es nem vt gondja vele. Mar megvettem en is a kovi olajamat es most en ia kiprobalom a Castrol 0-w30 ast! Majd beszamolok hogy fogyasztja-e!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2014. március 19. szerda, 16:22


YELLOW írta:
lorand007 írta:
YELLOW írta:
lorand007 írta:
ZoleeSRB írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, a gép most futott bele a 200000 ezredik km be, szervizelni szeretném, a kérdésem az lenne, hogy milyen márkájú olajt ajánlotok, és milyen viszkozitásut, és a többi szerviz alkatrészből milyen márkájút vegyek? a kartel gáz szürőt cseréltem kb 30...40 ezerrel ez előtt, szürő nélküli van benne, azt is kellene cserélnem, meg meg mit lenne ajánlott megnézni és esetleg kicserélni? köszönöm a segitséget!


Nem tudom mennyire valódi a KM de ha nincs semmi baja akkor a szokásos olaj+szűrők szíjakat nézesd meg. olajra mindenki mást mond (BMW 05w30),mit használtál eddig?gondolom ha már lementél vele 30-40ezret akkor már cserélted?
Ha az olajlecsapatós kartergázszűrőd van akkor felesleges cserélni, elég megtisztítanod!


A km ert nem tudom biztosra, BMW volt eddig benne, de amint kiderult amit a tavaj is tettem bele nem volt eredeti német olaj hanem olasz, igen cseréltem kartel gáz szürőt, előtte szürős volt benne nem olajlecspatós, igaz 5,5 liter olaj megy bele ? köszi


megmondanád hol van ez a "kartel" gáz szűrő? én nem ismerek ilyet. igaz van olaj kartel, meg drog kartel, meg ilyenek, de az autóban !!! KARTER !!! van


))) Teljesen igazad van , elirtam rendesen


ugyanmááá, este egy olyan srác szájából hallottam face to face, a kartel szót 2x is, hogy... pedig ő eléggé benne van a motorépítésben is. csak hallgattam nem tetetm szóvá, aztán másodjára is úgy mondja. mondom ez nem nyelvbotlás. úgy látom Ganxstáék maradandót alkottak


Én is csak mosolygok az ilyen "szóbotlásokon" egyik motoros barátomnak Ezer5ccázas Gold Wing motorja van, rendszeresen gardán hajtást emleget.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. március 19. szerda, 16:13


lorand007 írta:
YELLOW írta:
lorand007 írta:
ZoleeSRB írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, a gép most futott bele a 200000 ezredik km be, szervizelni szeretném, a kérdésem az lenne, hogy milyen márkájú olajt ajánlotok, és milyen viszkozitásut, és a többi szerviz alkatrészből milyen márkájút vegyek? a kartel gáz szürőt cseréltem kb 30...40 ezerrel ez előtt, szürő nélküli van benne, azt is kellene cserélnem, meg meg mit lenne ajánlott megnézni és esetleg kicserélni? köszönöm a segitséget!


Nem tudom mennyire valódi a KM de ha nincs semmi baja akkor a szokásos olaj+szűrők szíjakat nézesd meg. olajra mindenki mást mond (BMW 05w30),mit használtál eddig?gondolom ha már lementél vele 30-40ezret akkor már cserélted?
Ha az olajlecsapatós kartergázszűrőd van akkor felesleges cserélni, elég megtisztítanod!


A km ert nem tudom biztosra, BMW volt eddig benne, de amint kiderult amit a tavaj is tettem bele nem volt eredeti német olaj hanem olasz, igen cseréltem kartel gáz szürőt, előtte szürős volt benne nem olajlecspatós, igaz 5,5 liter olaj megy bele ? köszi


megmondanád hol van ez a "kartel" gáz szűrő? én nem ismerek ilyet. igaz van olaj kartel, meg drog kartel, meg ilyenek, de az autóban !!! KARTER !!! van


))) Teljesen igazad van , elirtam rendesen


ugyanmááá, este egy olyan srác szájából hallottam face to face, a kartel szót 2x is, hogy... pedig ő eléggé benne van a motorépítésben is. csak hallgattam nem tetetm szóvá, aztán másodjára is úgy mondja. mondom ez nem nyelvbotlás. úgy látom Ganxstáék maradandót alkottak

lorand007
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz lorand007

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2014. március 19. szerda, 15:16


YELLOW írta:
lorand007 írta:
ZoleeSRB írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, a gép most futott bele a 200000 ezredik km be, szervizelni szeretném, a kérdésem az lenne, hogy milyen márkájú olajt ajánlotok, és milyen viszkozitásut, és a többi szerviz alkatrészből milyen márkájút vegyek? a kartel gáz szürőt cseréltem kb 30...40 ezerrel ez előtt, szürő nélküli van benne, azt is kellene cserélnem, meg meg mit lenne ajánlott megnézni és esetleg kicserélni? köszönöm a segitséget!


Nem tudom mennyire valódi a KM de ha nincs semmi baja akkor a szokásos olaj+szűrők szíjakat nézesd meg. olajra mindenki mást mond (BMW 05w30),mit használtál eddig?gondolom ha már lementél vele 30-40ezret akkor már cserélted?
Ha az olajlecsapatós kartergázszűrőd van akkor felesleges cserélni, elég megtisztítanod!


A km ert nem tudom biztosra, BMW volt eddig benne, de amint kiderult amit a tavaj is tettem bele nem volt eredeti német olaj hanem olasz, igen cseréltem kartel gáz szürőt, előtte szürős volt benne nem olajlecspatós, igaz 5,5 liter olaj megy bele ? köszi


megmondanád hol van ez a "kartel" gáz szűrő? én nem ismerek ilyet. igaz van olaj kartel, meg drog kartel, meg ilyenek, de az autóban !!! KARTER !!! van


))) Teljesen igazad van , elirtam rendesen

gyurigyuri
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz gyurigyuri

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 59

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 13:19


MattM325 írta:
YELLOW írta:
gyurigyuri írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta: Akkor ezek szerint 20d-be is jobb lenne a 0w30,mint az 5w30??Ki mit gondol?


ez attól függ.
ha évente cserélsz olajat, a futás miatt, akkor jobb a 0w-30. viszont ha évente 2 is cserélned kell, akkor célszerű beállni, az őszi cserére és a tavaszira. ősszel 0w-30, tavasszal 5w-30 mehet bele. az 5w-30 olcsóbb picivel enniyt tudsz spórolni, viszont ártani nem árt. viszont ha már az 5w-30-at is eszi, akkor ott meg kell nézni, nincs e szivárgás, vagy a motor nem túl kopott e már. ezekbe a motorokba 5w-stől sűrűbb olajat nem szabad bele rakni.


Kössz!



A cikket(ket) elolvasva úgy érzem sikerült felfognom a lényeget!
AZt eddig is értettem és nyilván el is fogadtam hogy 5W-nél vastagabb (10W- 15W-) olajok szóba sem jöhetnek. Ha jól tudom a gyári ajánlás 5W-30, de mi a helyzet az 5W-40 olajjal?
Konkrétan csütörtökön viszem a vasat olajcserére! Castrol Edge 5W-40 Turbo Diesel-t vettem....
http://www.castrol.com/castrol...Id=7071233

Akkor ennél annyi a lényeg hogy melegben jobb marad a kenése, viszkozitása, az alkatrészekre tapadása?

Bocs ha hülyeséget kérdeztem....



dízeleknél nem annyira célszerű a 30-tól nagyobb melegoldali viszkozitás. hiszen növeli a fogyasztást, viszont annyira sosem lesz a motor sem, mivel alacsonyabban dolgozik, mint egy benzines, így felesleges. most ártani nem ártasz vele, csak nincs értelme. lehet a fogyasztás növeledést észre sem veszed.


A cikk lényege, hogy az olaj hőmérséklete szinte állandóan 100c°, kivéve ha versenypályán használjátok, ahol folyamatosan padlógázzal közlekedtek.
Lényeg, hogy mindegy mikor, akár nyáron 40 fokban is KEVÉS a 0W-s olaj is, hidegindításkor keletkezik a motorkopások 9X%-a. Vékonyabb olaj amúgy jobban hűt, jobb az átfolyási sebessége (kenés?), ezért kevésbé melegszik. Tehát én 0w30-t fogok venni, lehet, hogy Castrolt csak kéne valami biztos forrás.
Itt egy fotó, állítólag 50ezer mph-től Cast 0w30-t kapott 15e mph-ként és most 125e mph van benne. Biztos "nem" eredeti volt.
Olvassátok el még egyszer a cikket









Gondolom az üzemanyag fogyira gondolsz...Attól lesz/lehet több, hogy 100fokon nagyobb az olaj ellenállása mint a 5W-30 olajé...???



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 13:16


MattM325 írta:
YELLOW írta:
gyurigyuri írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta: Akkor ezek szerint 20d-be is jobb lenne a 0w30,mint az 5w30??Ki mit gondol?


ez attól függ.
ha évente cserélsz olajat, a futás miatt, akkor jobb a 0w-30. viszont ha évente 2 is cserélned kell, akkor célszerű beállni, az őszi cserére és a tavaszira. ősszel 0w-30, tavasszal 5w-30 mehet bele. az 5w-30 olcsóbb picivel enniyt tudsz spórolni, viszont ártani nem árt. viszont ha már az 5w-30-at is eszi, akkor ott meg kell nézni, nincs e szivárgás, vagy a motor nem túl kopott e már. ezekbe a motorokba 5w-stől sűrűbb olajat nem szabad bele rakni.


Kössz!



A cikket(ket) elolvasva úgy érzem sikerült felfognom a lényeget!
AZt eddig is értettem és nyilván el is fogadtam hogy 5W-nél vastagabb (10W- 15W-) olajok szóba sem jöhetnek. Ha jól tudom a gyári ajánlás 5W-30, de mi a helyzet az 5W-40 olajjal?
Konkrétan csütörtökön viszem a vasat olajcserére! Castrol Edge 5W-40 Turbo Diesel-t vettem....
http://www.castrol.com/castrol...Id=7071233

Akkor ennél annyi a lényeg hogy melegben jobb marad a kenése, viszkozitása, az alkatrészekre tapadása?

Bocs ha hülyeséget kérdeztem....



dízeleknél nem annyira célszerű a 30-tól nagyobb melegoldali viszkozitás. hiszen növeli a fogyasztást, viszont annyira sosem lesz a motor sem, mivel alacsonyabban dolgozik, mint egy benzines, így felesleges. most ártani nem ártasz vele, csak nincs értelme. lehet a fogyasztás növeledést észre sem veszed.


A cikk lényege, hogy az olaj hőmérséklete szinte állandóan 100c°, kivéve ha versenypályán használjátok, ahol folyamatosan padlógázzal közlekedtek.
Lényeg, hogy mindegy mikor, akár nyáron 40 fokban is KEVÉS a 0W-s olaj is, hidegindításkor keletkezik a motorkopások 9X%-a. Vékonyabb olaj amúgy jobban hűt, jobb az átfolyási sebessége (kenés?), ezért kevésbé melegszik. Tehát én 0w30-t fogok venni, lehet, hogy Castrolt csak kéne valami biztos forrás.
Itt egy fotó, állítólag 50ezer mph-től Cast 0w30-t kapott 15e mph-ként és most 125e mph van benne. Biztos "nem" eredeti volt.
Olvassátok el még egyszer a cikket




igen mondhatni állandó. viszont én úgy vagyok vele, hogy kevésbbé "égjen" meg az olaj én most vagyis tavaly ősszzel azért tettem bele 40-es végűt. lehet a hőfok közel állandó, de nehezebben fárad el egy 40-es, mint egy 30-as. nyílván 10-12ezrenként csere van, nem fáradna el a 30-as sem. mondjuk most csak próbaképen van bent a 40-es.

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 13:09


YELLOW írta:
gyurigyuri írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta: Akkor ezek szerint 20d-be is jobb lenne a 0w30,mint az 5w30??Ki mit gondol?


ez attól függ.
ha évente cserélsz olajat, a futás miatt, akkor jobb a 0w-30. viszont ha évente 2 is cserélned kell, akkor célszerű beállni, az őszi cserére és a tavaszira. ősszel 0w-30, tavasszal 5w-30 mehet bele. az 5w-30 olcsóbb picivel enniyt tudsz spórolni, viszont ártani nem árt. viszont ha már az 5w-30-at is eszi, akkor ott meg kell nézni, nincs e szivárgás, vagy a motor nem túl kopott e már. ezekbe a motorokba 5w-stől sűrűbb olajat nem szabad bele rakni.


Kössz!



A cikket(ket) elolvasva úgy érzem sikerült felfognom a lényeget!
AZt eddig is értettem és nyilván el is fogadtam hogy 5W-nél vastagabb (10W- 15W-) olajok szóba sem jöhetnek. Ha jól tudom a gyári ajánlás 5W-30, de mi a helyzet az 5W-40 olajjal?
Konkrétan csütörtökön viszem a vasat olajcserére! Castrol Edge 5W-40 Turbo Diesel-t vettem....
http://www.castrol.com/castrol...Id=7071233

Akkor ennél annyi a lényeg hogy melegben jobb marad a kenése, viszkozitása, az alkatrészekre tapadása?

Bocs ha hülyeséget kérdeztem....



dízeleknél nem annyira célszerű a 30-tól nagyobb melegoldali viszkozitás. hiszen növeli a fogyasztást, viszont annyira sosem lesz a motor sem, mivel alacsonyabban dolgozik, mint egy benzines, így felesleges. most ártani nem ártasz vele, csak nincs értelme. lehet a fogyasztás növeledést észre sem veszed.


A cikk lényege, hogy az olaj hőmérséklete szinte állandóan 100c°, kivéve ha versenypályán használjátok, ahol folyamatosan padlógázzal közlekedtek.
Lényeg, hogy mindegy mikor, akár nyáron 40 fokban is KEVÉS a 0W-s olaj is, hidegindításkor keletkezik a motorkopások 9X%-a. Vékonyabb olaj amúgy jobban hűt, jobb az átfolyási sebessége (kenés?), ezért kevésbé melegszik. Tehát én 0w30-t fogok venni, lehet, hogy Castrolt csak kéne valami biztos forrás.
Itt egy fotó, állítólag 50ezer mph-től Cast 0w30-t kapott 15e mph-ként és most 125e mph van benne. Biztos "nem" eredeti volt.
Olvassátok el még egyszer a cikket


Ui. A cikket úgy kezdik, hogy a motor állandóan 100C° körül van, akár Szibériába vagy Floridában. A léghűtéses motoroknál kellett a téli-nyári olajváltás.










Utoljára szerkesztve (5 alkalommal): 2014. március 18. kedd, 13:16

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 12:53


gyurigyuri írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta: Akkor ezek szerint 20d-be is jobb lenne a 0w30,mint az 5w30??Ki mit gondol?


ez attól függ.
ha évente cserélsz olajat, a futás miatt, akkor jobb a 0w-30. viszont ha évente 2 is cserélned kell, akkor célszerű beállni, az őszi cserére és a tavaszira. ősszel 0w-30, tavasszal 5w-30 mehet bele. az 5w-30 olcsóbb picivel enniyt tudsz spórolni, viszont ártani nem árt. viszont ha már az 5w-30-at is eszi, akkor ott meg kell nézni, nincs e szivárgás, vagy a motor nem túl kopott e már. ezekbe a motorokba 5w-stől sűrűbb olajat nem szabad bele rakni.


Kössz!



A cikket(ket) elolvasva úgy érzem sikerült felfognom a lényeget!
AZt eddig is értettem és nyilván el is fogadtam hogy 5W-nél vastagabb (10W- 15W-) olajok szóba sem jöhetnek. Ha jól tudom a gyári ajánlás 5W-30, de mi a helyzet az 5W-40 olajjal?
Konkrétan csütörtökön viszem a vasat olajcserére! Castrol Edge 5W-40 Turbo Diesel-t vettem....
http://www.castrol.com/castrol...Id=7071233

Akkor ennél annyi a lényeg hogy melegben jobb marad a kenése, viszkozitása, az alkatrészekre tapadása?

Bocs ha hülyeséget kérdeztem....



dízeleknél nem annyira célszerű a 30-tól nagyobb melegoldali viszkozitás. hiszen növeli a fogyasztást, viszont annyira sosem lesz a motor sem, mivel alacsonyabban dolgozik, mint egy benzines, így felesleges. most ártani nem ártasz vele, csak nincs értelme. lehet a fogyasztás növeledést észre sem veszed.

gyurigyuri
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz gyurigyuri

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 59

Elküldve: 2014. március 18. kedd, 12:49


ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta: Akkor ezek szerint 20d-be is jobb lenne a 0w30,mint az 5w30??Ki mit gondol?


ez attól függ.
ha évente cserélsz olajat, a futás miatt, akkor jobb a 0w-30. viszont ha évente 2 is cserélned kell, akkor célszerű beállni, az őszi cserére és a tavaszira. ősszel 0w-30, tavasszal 5w-30 mehet bele. az 5w-30 olcsóbb picivel enniyt tudsz spórolni, viszont ártani nem árt. viszont ha már az 5w-30-at is eszi, akkor ott meg kell nézni, nincs e szivárgás, vagy a motor nem túl kopott e már. ezekbe a motorokba 5w-stől sűrűbb olajat nem szabad bele rakni.


Kössz!



A cikket(ket) elolvasva úgy érzem sikerült felfognom a lényeget!
AZt eddig is értettem és nyilván el is fogadtam hogy 5W-nél vastagabb (10W- 15W-) olajok szóba sem jöhetnek. Ha jól tudom a gyári ajánlás 5W-30, de mi a helyzet az 5W-40 olajjal?
Konkrétan csütörtökön viszem a vasat olajcserére! Castrol Edge 5W-40 Turbo Diesel-t vettem....
http://www.castrol.com/castrol...Id=7071233

Akkor ennél annyi a lényeg hogy melegben jobb marad a kenése, viszkozitása, az alkatrészekre tapadása?

Bocs ha hülyeséget kérdeztem....