státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2009. február 17. kedd, 20:04


Prof írta: Sziasztok

Most vásároltam egy 2003 as 320d BMW t milyen olajat érdemes bele tenni ??? mert gyárit ajánlottak nekem 3000Ft/l áron ??


0W-30 Castrol Edge Turbo Diesel tökéletes.

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2009. február 17. kedd, 19:11


Szia!

Nálunk a gyári bmw olaj 2.500,- /liter

üdv

m_attila
20-326-4882

Prof írta: Sziasztok

Most vásároltam egy 2003 as 320d BMW t milyen olajat érdemes bele tenni ??? mert gyárit ajánlottak nekem 3000Ft/l áron ??


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. február 17. kedd, 17:48


Szia!
Nem tudom, de a Shell olajoktól mindenki óvva int, bár nem tudom miért. Ha többen modják, akkor inkább megfogadom a tanácsot. A Castrolt viszont nagyon ajánlják.
hil

jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2009. február 17. kedd, 17:28


üdw!
SHELL HELIX ULTRA AB 5W-30-at használok a verdában!
és aszem maradok is ennél!

Prof
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Prof

BMWfanatic

Elismertség: 7% (31 pont) | Hozzászólások: 426

Elküldve: 2009. február 17. kedd, 16:40


Sziasztok

Most vásároltam egy 2003 as 320d BMW t milyen olajat érdemes bele tenni ??? mert gyárit ajánlottak nekem 3000Ft/l áron ??

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Ferko

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 97

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 18:49


Bocsánatot kérek, de használtok nyomatékkulcsot a leeresztõ csavar meghúzásakor?
Én mindíg és még nem volt csavarproblémám.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 10:12


Nekem mind a mai naig mágneses van! És van egy kis reszelék olajcserekor!
Nekem is beletörött, és szerencsémre a boltban volt ugyanolyan mint a gyári - valamelyik Mercedesnek a gyári csavarja 700 Ft körül volt - az is mágneses.


vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 09:34


Eapa írta: Gépész szemmel azért kell a "kikönnyítés", hogy a menet ki tudjon futni, ezzel nincs baj. Szerintem a furat miatt tört el, ott túl kicsi volt a kerestmetszet. Egyébként a furat szerepét én sem értem.
Érdekességként a régi cápa e21-nél mágnes volt a csavar végén, érdekes módom mindig volt rajta reszelék


mi köze a furatnak a menetkifutáshoz?

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 08:21


Gépész szemmel azért kell a "kikönnyítés", hogy a menet ki tudjon futni, ezzel nincs baj. Szerintem a furat miatt tört el, ott túl kicsi volt a kerestmetszet. Egyébként a furat szerepét én sem értem.
Érdekességként a régi cápa e21-nél mágnes volt a csavar végén, érdekes módom mindig volt rajta reszelék

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 02:03


Hori írta:
Eapa írta: Tegnap olajat cseréltem. Amikor raktam vissza az új réztömítéssel a leeresztõ csavart, a meghúzásnál reccsenõ hangot hallottam. Mondom magamban ennek a fele sem tréfa. Tekerem ki a csavart illetve csak tekertem volna, beleszakadt. Egybõl lefõttem, a gyári leeresztõcsavar a kikönnyítésnél, kúposan eltört. Annyi volt a szerencsém, hogy kiállt kb. 1,5 ment és a furat szabaddá vált a törésnél. Hegyes csõrfogóval igen finoman kitekertem a csavart. Szóval ahogy számoltam 8-9 olajcserén már átesett a kocsim, bizony ennyit bírt a csavar, sosem téptem meg.
Tanácsként mondom fiúk akinek 150e km felett van a gépe, olajcserénél vegyen új csavart is.
Szerencsémre a faternak esztergagépen keresztûl a kiskígyóig mindene van otthon, 20 perc múlva volt új csavar (M12x1,5 (sûrûmenet)).



Na ezt már én is megszívtam 1szer amúgy az az érdekes hogy amit a bmw ad 450 ft-ért az már nincs kikönnyítve és nincs a közepén furat

kíváncsi lennék minek kellett kikönnyíteni ezt a pár grammos csavart... fõleg, hogy ezzel szintén csak grammokat nyertek

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. január 19. hétfő, 11:58


Eapa írta: Tegnap olajat cseréltem. Amikor raktam vissza az új réztömítéssel a leeresztõ csavart, a meghúzásnál reccsenõ hangot hallottam. Mondom magamban ennek a fele sem tréfa. Tekerem ki a csavart illetve csak tekertem volna, beleszakadt. Egybõl lefõttem, a gyári leeresztõcsavar a kikönnyítésnél, kúposan eltört. Annyi volt a szerencsém, hogy kiállt kb. 1,5 ment és a furat szabaddá vált a törésnél. Hegyes csõrfogóval igen finoman kitekertem a csavart. Szóval ahogy számoltam 8-9 olajcserén már átesett a kocsim, bizony ennyit bírt a csavar, sosem téptem meg.
Tanácsként mondom fiúk akinek 150e km felett van a gépe, olajcserénél vegyen új csavart is.
Szerencsémre a faternak esztergagépen keresztûl a kiskígyóig mindene van otthon, 20 perc múlva volt új csavar (M12x1,5 (sûrûmenet)).



Na ezt már én is megszívtam 1szer amúgy az az érdekes hogy amit a bmw ad 450 ft-ért az már nincs kikönnyítve és nincs a közepén furat

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2009. január 19. hétfő, 11:37


Tegnap olajat cseréltem. Amikor raktam vissza az új réztömítéssel a leeresztõ csavart, a meghúzásnál reccsenõ hangot hallottam. Mondom magamban ennek a fele sem tréfa. Tekerem ki a csavart illetve csak tekertem volna, beleszakadt. Egybõl lefõttem, a gyári leeresztõcsavar a kikönnyítésnél, kúposan eltört. Annyi volt a szerencsém, hogy kiállt kb. 1,5 ment és a furat szabaddá vált a törésnél. Hegyes csõrfogóval igen finoman kitekertem a csavart. Szóval ahogy számoltam 8-9 olajcserén már átesett a kocsim, bizony ennyit bírt a csavar, sosem téptem meg.
Tanácsként mondom fiúk akinek 150e km felett van a gépe, olajcserénél vegyen új csavart is.
Szerencsémre a faternak esztergagépen keresztûl a kiskígyóig mindene van otthon, 20 perc múlva volt új csavar (M12x1,5 (sûrûmenet)).

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2009. január 13. kedd, 20:30


Tudom tudom! Persze!
De akkor majd visszatérek a kérdésre 12e km múlva...
A válaszokat és segítségeket köszönöm!


ute107 írta: Én 5w40 Catrol TXT Softech-et használtam... de van ezer jó és ezeregy jobb olaj is, valaki itt a fórumon is forgalmaz gyári BMW olajat, ha jól emlékszem.


ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. január 13. kedd, 20:14


Én 5w40 Catrol TXT Softech-et használtam... de van ezer jó és ezeregy jobb olaj is, valaki itt a fórumon is forgalmaz gyári BMW olajat, ha jól emlékszem.

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2009. január 13. kedd, 20:11


És akkor 5w-s olajból mit ajánlotok?