- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E90
- Kivitel: Sedan
- Modell: 320i
- Évjárat: 2007
Elküldve: 2022. január 16. vasárnap, 15:36
Lehet hogy köze van hozzá hogy aksi csere volt?
Elküldve: 2022. január 16. vasárnap, 15:36
Elküldve: 2022. január 16. vasárnap, 15:33
peti9577 írta: Sziasztok a következő hibakód mi lehet?
a0b3 starter motor terminal 50
Elküldve: 2022. január 16. vasárnap, 15:13
Elküldve: 2022. január 12. szerda, 07:30
Elküldve: 2022. január 11. kedd, 20:04
peti9577 írta: Úgy néz ki aksi baj lesz a gond de már a 4 új Bosch trafo meg van! Gyertyábol milyet vegyek?
Elküldve: 2022. január 11. kedd, 17:52
Elküldve: 2022. január 09. vasárnap, 15:45
peti9577 írta: Sziasztok adott egy e90 es n46b20ba motorral és a ma reggeli indításnál 6. Start ig csak indított és nem indult be, 6.-7. Start nál beindult csak nem ment egy henger legalább benzin szag volt, motor lámpa villogott! 8. Nál beindult és mentek a hengerek is!
Valaki tud segíteni hogy hol keressem a hibát! Sose csinált még ilyet! 1 start ra mindig beindult!
Elküldve: 2022. január 09. vasárnap, 12:17
Elküldve: 2021. november 20. szombat, 09:40
YELLOW írta:imreandris írta: Sziasztok!
A következő problémám lenne: Menet közben az autó elkezdett lámpa hibát kiírni. Megálltam a lámpa világított. Mikor hazaértem kiírta hogy charging failure, ami gondolom töltés hibát jelenthet. Másnap indítás után semmi hiba jelzés. Ez a generátor hibáját, vagy esetleg tönkremenetelét jelentheti? Járó motornál a generátor szabadonfutó kerregő hangot ad ha közelről hallgatom. Ha járó motornál rámérek az akksi saruknál, hogy van e feszültség, akkor kideríthetem hogy egyáltalán tölt e a generátor?
Előre is köszi a válaszokat!
(bmw e90 320i, n46b20b)
Üdvözlettel, András
járó motornál, cirka 14,4-14,6V körül kellene mérni az akksi sarukon. ha lámpá kapcsolsz, és belső venti maxon, akkor is jó ha eléri a 14V körüli értéket legalább.
nem csak a generátor lehet rossz, hanem fesz. szabályzó, töltés management.
Elküldve: 2021. november 18. csütörtök, 20:20
imreandris írta: Sziasztok!
A következő problémám lenne: Menet közben az autó elkezdett lámpa hibát kiírni. Megálltam a lámpa világított. Mikor hazaértem kiírta hogy charging failure, ami gondolom töltés hibát jelenthet. Másnap indítás után semmi hiba jelzés. Ez a generátor hibáját, vagy esetleg tönkremenetelét jelentheti? Járó motornál a generátor szabadonfutó kerregő hangot ad ha közelről hallgatom. Ha járó motornál rámérek az akksi saruknál, hogy van e feszültség, akkor kideríthetem hogy egyáltalán tölt e a generátor?
Előre is köszi a válaszokat!
(bmw e90 320i, n46b20b)
Üdvözlettel, András
Elküldve: 2021. november 17. szerda, 22:59
Elküldve: 2021. november 14. vasárnap, 18:28
Csajty2 írta: Sziasztok!
van egy "kiváló" n42 compactom, városi igáslónak terveztem, de többet kell vele foglalkoznom az elvárhatónál. Természetesen az összes folyadékot, szűrőt, gyertyát cseréltem vásárláskor, kapott motoröblítést-friss olajat.
Túl vagyok egy szelepszárszimmeringezésen, vanos szelep tisztításon, vezérműtengely jeladó cserén, generátor felújításon, kartergáz szelep cserén. Az excenter tengely utolsó fogának fele le van törve. de az már az első megbontásnál is olyan volt.
Jelenleg azt a hibát produkálja, hogy bemelegedés után túráztatja magát alapjárattól 1600 fordulatig, azaz nincs fix alapjárat, és menet közben is pulzálva tudok gázt adni, vagyis néha ugyan az a gázpedál állás kb motorfék máskor meg gyorsítás. Emellett nyári melegben 2000 fordulat alatt gyenge.
Légtömegmérőt cseréltem egy új Bremi-re, a légtömegmérő hiba marad.
ezeket a hibákat dobja:
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: BMW
============1==============
0103
Raw code: 0103
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
BMW: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input
============2==============
1115
Raw code: 1115
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request
BMW: Coolant Temperature Sensor Plausibility
============3==============
1641
Raw code: 1641
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
============4==============
3225
Raw code: 3225
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request
============5==============
2783
Raw code: 2783
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
BMW: Torque Converter Temperature Too High
============6==============
278A
Raw code: 278A
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request
============7==============
2799
Raw code: 2799
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
============8==============
28D7
Raw code: 28D7
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request
============9==============
P0103
Raw code: 0103
ECU: 12
Status: Confirmed
OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - high input
BMW: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input
Valakinek valami ötlet? Kicsit tanácstalan vagyok.
Vagy a valvetronic állapota szar úgy magában (kopott?) vagy valamilyen érzékelő jele nem tetszik neki. Légtömegmérőn kívül persze.
Kb mindent is lehetne cserélni így 310K-kmnél de akkor inkább felgyújtom.
Amire gondoltam:
-excenter tengely kopott
-vanos szelepek elmentek vadászni
-valvetronic tengely jeladó (olajos volt a csati, de szerintem én fújtam bele vd40-t)
-valami szenzor az asc szelep mögött, talán szívócsőnyomás szenzor.
-vákuum hiba? (miért csak most?)
Elküldve: 2021. november 14. vasárnap, 16:42
Elküldve: 2021. október 17. vasárnap, 12:33
Elküldve: 2021. szeptember 22. szerda, 17:52
kisskarex írta:hil írta:YELLOW írta:hil írta:YELLOW írta:kisskarex írta:YELLOW írta:kisskarex írta: Köszönöm a segítséget!
Annyit még megkérdeznék hogy ezt otthon én kicserélhetem büntetlenül mármint a szenzort?
Azért kérdezem mert nem szivesen futnék a f@szerdőbe tátott szájjal hogy nem lett programozva vagy installálva vagy stb.A motorom szerintem jó nem kattog nem csörög nem kalapál mármint a valvetronic.Fogyassztas is jó városban 7,2-7,5 el eljárok.A fulladás inkább alacsony fordulatnál jelentkezik 2000-2500 környékén de 3000-körül el kezd élni és semmi gond.
Lehet rosszul használom én nem forgatom tiltásig lehet az a baj.
néha meg lehet hajtani. nekem 2ezer felett is dinamikus azért.
ha az olaj tetet tönkre a szenzor csatiját, akkor a szivárgást is meg kell szüntetni. amúgy lehet csak kipucolni a csatlakozót alaposan, féktisztítóval.
elvileg nem kell tanítani semmit. de ha az excenter tengely kopott, akkor nem fog segíteni.
Köszönöm szépen!
Azért ha veszek bele újat azt kicserélhetem?
Veszek hozzá új tömitést is mert említették mások hogy azt nem árt cserélni időszakosan.
persze, ki tudod cserélni.
Szia,
a 2-vel jelzett a Valvetronic sensor. Ha a csatlakozónál olaj van, akkor azt hiába mosod ki onnan, jó nem lesz. Annak hibájakor a Valvetronic szükség üzemben dolgozik. A cseréjéhez le kell venni a vezérmű láckereket, mert a sensor nem fér ki tőle.
Bye: hil
igazad van. én csak a csatlakozásban gondolkoztam. mert lehet csak ott van probléma, és maga a szenzor még jó. én biztos előbb kitisztítanám a csatikat, mielőtt cserélném magát a szenzort.
Ugyanez volt az én autómmal. Kitisztítottam a csatlakozót, ami nem segített. Olaj oda csak a vezérlés felöl kerülhet és ha ott megjelenik az olaj, akkor az egész szenzor olajban úszik, tehát kuka.
Bye: hil
YELLOW/hil köszönöm az instrukciót!
Sokat segitettetek de ennyire én már nem másznék bele,hogy a lánckereket levegyem.
hli azt irta hogy nem kivehető a kerék levétele nélkül a senzor Yellow-nak viszont ugyan ez a motor van az autóban mint az enyémben és lehet hogy ott kiszedhető a szenzor.Nem lehetságes?