Hello mindenki..
Na akkor erdekesseg keppen hogy legyen itt valami ertelmes dolog is, ne csak arrol beszeljunk hogy kinek hova szabad vagy hova nem szabad irni..
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_biggrin.gif)
Szoval.
Marcsak egy kod jon vissza, lepesrol lepesre (idohiany miatt)haladok.
Szoval a code: 4222 cylinder 2 Activation interrupted - IZZITO GYERTYA meghibasodas!
4232 cylinder 3 Activation interrupted - IZZITO GYERTYA meghibasodas!
Mindketto hatarozottan elvolt egve, csereltem, toroltem a code ot, es lam nem jott vissza!
Ezen kivul leellenoriztem a oil breather-t es a benne talalhato olaj levalasztot.
Nem meglepetesemre mindkettoben 2002 es datum volt, meg egyszerse csereltek.. :d Ez az angolokra jellemzo... szoval mentem vettem egy ujat kompletten az uj vortex dizajnt..
45 font volt..
kovetkezo lepeskent kicsereltem az ossze vakum csovet, mert mindnek a kulso textil resze el volt szakadva, ugy gondolom meg eppen mukodtek nem voltak elszakadva de nemsok kellett..
Kovetkezo lepesben ellenoriztem a szivosorban talalhato Swir flapsokat..
Persze kiszedtem oket teljesen mert a helyukon nezve rendesen mukodtek! Viszont kiszedett allapotba mindegyiken latszott hogy megvan hajolva(enyhen) a tengely... az egyiknek a tengelyen ahol a csavar bele van tekerve az egyik oldalan mar repedt volt a tengely... szoval ranezesre Max 10000 kilometert adtam volna a motornak.. addigra tuti a hengerfej es a dugatju kozott vegeztevolna (rombolt volna
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_smile.gif)
)
tehat ki iktattam mind nagyon egyszeru modon, ha valakit erdekel kerdezzen nyugodtan, sajna fenykepet elfelejtettem kesziteni.. Ajanlom mindenkinek ellenorizni ezeket, mert ha a motorba kerul...
Kovetkezo: Az EGR szelepet is igencsak kikellett tisztitanom...
Meg eszre vettem egy igen apro hibat ami igen komolya valhatott volna!
Az EGR- szelep mogot vezettek el egy kabelt ami gegecsobe fut es pont ott van rajta egy
ilyen muanyag Y eloszto.. nahat ezt kisse kozel raktak az EGR csohoz, ami igen meleg..
szoval szepen raolvadt! Szerencsere csak a gegecso olvadt szet meg a kb. 10 kabel kozul az egyik szigetelesen egy ket milimeteres resz..
Kicsit odebb helyeztem es leszigetetltem..
Mostmarcsak a valos hiba kod maradt meg ami jelzi hogy miert nem indul a motor..
4b90 tull alacsony uzemanyagnyomas inditasnal !
Mar az alacsony nyomasu szivatju nyomasat leellenoriztem es az rendben volt!
A nagynyomasu pupara gyanakszom..
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_smile.gif)
persze lehet a aramlas szabalyzo szelep es a nyomas szabalyzo szelep is..
Most epp ezt tanulmanyozom hogy pontosan kizarhassam a dolgot es ne ossze vissza cserekgessek mindent!
par nap es megvagyok vele(remelem)
Akkor majd jon a kovetkezo beszamolo!
Remelem tobb hiba nem lessz.
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_smile.gif)
Remelem valakinek aki szinten hasonlo gondokkal kuzd ez egy kis segitseget nyujt!
Joe