Hello mindenki..
Na akkor erdekesseg keppen hogy legyen itt valami ertelmes dolog is, ne csak arrol beszeljunk hogy kinek hova szabad vagy hova nem szabad irni..
Szoval.
Marcsak egy kod jon vissza, lepesrol lepesre (idohiany miatt)haladok.
Szoval a code: 4222 cylinder 2 Activation interrupted - IZZITO GYERTYA meghibasodas!
4232 cylinder 3 Activation interrupted - IZZITO GYERTYA meghibasodas!
Mindketto hatarozottan elvolt egve, csereltem, toroltem a code ot, es lam nem jott vissza!
Ezen kivul leellenoriztem a oil breather-t es a benne talalhato olaj levalasztot.
Nem meglepetesemre mindkettoben 2002 es datum volt, meg egyszerse csereltek.. :d Ez az angolokra jellemzo... szoval mentem vettem egy ujat kompletten az uj vortex dizajnt..
45 font volt..
kovetkezo lepeskent kicsereltem az ossze vakum csovet, mert mindnek a kulso textil resze el volt szakadva, ugy gondolom meg eppen mukodtek nem voltak elszakadva de nemsok kellett..
Kovetkezo lepesben ellenoriztem a szivosorban talalhato Swir flapsokat..
Persze kiszedtem oket teljesen mert a helyukon nezve rendesen mukodtek! Viszont kiszedett allapotba mindegyiken latszott hogy megvan hajolva(enyhen) a tengely... az egyiknek a tengelyen ahol a csavar bele van tekerve az egyik oldalan mar repedt volt a tengely... szoval ranezesre Max 10000 kilometert adtam volna a motornak.. addigra tuti a hengerfej es a dugatju kozott vegeztevolna (rombolt volna
)
tehat ki iktattam mind nagyon egyszeru modon, ha valakit erdekel kerdezzen nyugodtan, sajna fenykepet elfelejtettem kesziteni.. Ajanlom mindenkinek ellenorizni ezeket, mert ha a motorba kerul...
Kovetkezo: Az EGR szelepet is igencsak kikellett tisztitanom...
Meg eszre vettem egy igen apro hibat ami igen komolya valhatott volna!
Az EGR- szelep mogot vezettek el egy kabelt ami gegecsobe fut es pont ott van rajta egy
ilyen muanyag Y eloszto.. nahat ezt kisse kozel raktak az EGR csohoz, ami igen meleg..
szoval szepen raolvadt! Szerencsere csak a gegecso olvadt szet meg a kb. 10 kabel kozul az egyik szigetelesen egy ket milimeteres resz..
Kicsit odebb helyeztem es leszigetetltem..
Mostmarcsak a valos hiba kod maradt meg ami jelzi hogy miert nem indul a motor..
4b90 tull alacsony uzemanyagnyomas inditasnal !
Mar az alacsony nyomasu szivatju nyomasat leellenoriztem es az rendben volt!
A nagynyomasu pupara gyanakszom..
persze lehet a aramlas szabalyzo szelep es a nyomas szabalyzo szelep is..
Most epp ezt tanulmanyozom hogy pontosan kizarhassam a dolgot es ne ossze vissza cserekgessek mindent!
par nap es megvagyok vele(remelem)
Akkor majd jon a kovetkezo beszamolo!
Remelem tobb hiba nem lessz.
Remelem valakinek aki szinten hasonlo gondokkal kuzd ez egy kis segitseget nyujt!
Joe