Elküldve: 2015. július 15. szerda, 23:01
Sziasztok! Uj vagyok a forumon es remelem, hogy jo temakorbe irok. Szoval adott egy 2005os E46 320d touring. Nem mukodokent vettem, turbo hiba gyanujaval. Az elozo tulaj bevitte a szerzivbe es ott kozoltek vele, hogy sajnos nagyon sokba lenne megcsinaltatni. Otthagyta a kocsit a szerelonel, hogy adja el. 4 honapot allt az auto es az eladas elotti heten megprobaltak beinditani sikertelenul. Viszont amikor megvettem, akkor elso poccintesre indult, jart 1-2 percig, majd leallitotta a szerelo, mivel jott ki a fust a turbobol. Tovabbiakban mar nem indult, forgatott, de semmi azon tul. Elhoztam a kocsit, kicsereltem a turbot es megprobaltam inditani, de semmi.
A turbocserehez le kellett bontani a fel motort. Egr, szivosor, injektorok, szelepfedel, stb. Meg az injektorokat is szet kellett szedni, hogy a csuszokalapcsot csatlakoztassam. Visszaepitettem mindent es hibatarolo kiolvasasakor a "low rail pressure at start" hiba jott csak ki, azaz alacsony a nyomocsoben a nyomas inditaskor. Ekkor elkezdtem vegig kovetni a tanktol az uzemanyag utjat, minden oke volt, az adagolonal van a gazolaj, 2bar nyomassal. Lelegtelenitettem az egesz rendszert az adagolotol az injektorokig, az injektoroknal a csovekbol jon az anyag, szoval tenyleg nincs levego. Tovabbra sem indult. Radugtam a resolaj merot az injektorok visszafolyo agara, azonban semmi sem jott ki beloluk, viszont a lehuzott visszafolyo csoveken nagy nyomassal jott az uzemanyag, amit nem ertek. Visszakotottem a csoveket, megprobaltam hidegindito spray-el inditani sikertelenul. Radugtam a diagnosztikat es most mar a "fuel pressure regulator valve" hibat, azaz adagolo magnesszelep hibajat hozta ki. Leteszteltem a magnesszelepet, hibatlanul mukodik.
Jelenleg teljesen tanacstalan vagyok.
Remelem tudtok valami tippet adni, hogy hol folytassam a keresgelest.
Elore is koszonom.
Udv, Imi