státusz paci

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2007. április 29. vasárnap, 17:35


not at all

státusz collins

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 445

Elküldve: 2007. április 28. szombat, 15:39


paci írta: Nem akarok semmilyen boltnak reklámot csinálni, de ha segít, 1-2 tipp:

www.bmwalkatresz.hu
www.bongo.hu

de sztem rhantos kolega bármit beszerez...


köszi szépen!

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2007. április 28. szombat, 09:15


csu2 írta: Sziasztok!

Olajszint jelzõ pálcán a két bemélyedés jelzi a minimumot és a maximumot? Mert rákarcolva könnyen értelmezhetõ hieroglifákkal nincsen... Esetleg vak vagyok. Köszi.

Igen. A köztük lévõ távolság kb 1liter.

státusz csu2

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 394

Elküldve: 2007. április 28. szombat, 08:04


Sziasztok!

Olajszint jelzõ pálcán a két bemélyedés jelzi a minimumot és a maximumot? Mert rákarcolva könnyen értelmezhetõ hieroglifákkal nincsen... Esetleg vak vagyok. Köszi.

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2007. április 27. péntek, 16:54


paci írta:
Komplett olajcsere:

6l olaj: 15.000
olajszûrõ: 1.150 (betét)
levegõszûrõ: 1.500
pollenszûrõ: 6.000

Hehe, köszi, ez nagyságrendileg annyi mint a corsámon volt eddig. Aztán meg hogy mondta mindenki, mikor felvetettem hogy bmw-t akarok venni, hogy "majd meglátod egy olajcsere is 100ezer lesz rajta"

státusz paci

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2007. április 27. péntek, 16:40


peetie írta: Én még ráadásul azt is hallottam, hogy régebben a motorokat passzosabbra csinálták, most viszont már nagyobb hézagokat hagynak, így inkább az olaj van jobban igénybevéve. (ezért is eszik az olajat annyira...) Szóval nem árt kb. 10 ezrenként cserélni. Persze ez csak 1 vélemény.

Amúgy mennyibõl jön ki egy komplett olajcsere( + légszûrõ, stb amit ilyenkor kell) ?


Komplett olajcsere:

6l olaj: 15.000
olajszûrõ: 1.150 (betét)
levegõszûrõ: 1.500
pollenszûrõ: 6.000


persze ezek csak hozzávetõleges árak..nem árt idõközönként üzemanyagszûrõt, gyertyát stb is cserélni

státusz paci

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2007. április 27. péntek, 16:35


Nem akarok semmilyen boltnak reklámot csinálni, de ha segít, 1-2 tipp:

www.bmwalkatresz.hu
www.bongo.hu

de sztem rhantos kolega bármit beszerez...


státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2007. április 27. péntek, 15:42


Én még ráadásul azt is hallottam, hogy régebben a motorokat passzosabbra csinálták, most viszont már nagyobb hézagokat hagynak, így inkább az olaj van jobban igénybevéve. (ezért is eszik az olajat annyira...) Szóval nem árt kb. 10 ezrenként cserélni. Persze ez csak 1 vélemény.

Amúgy mennyibõl jön ki egy komplett olajcsere( + légszûrõ, stb amit ilyenkor kell) ?

státusz collins

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 445

Elküldve: 2007. április 27. péntek, 15:41


paci írta: Sajnos nem találom azt a cikket, amiben nagyon részletesen kitárgyalják ezt a megnõtt olajcsere periódust..viszont amit megjegyeztem belõle:
a kenéstechnika nem fejlõdött annyit az elmúlt néhány évben, hogy indokolná a mondjuk 30 ezrenkénti olajcserét. Az autógyártó cégek egyszerûen csak rájöttek arra, hogy mekkora nagy reklámfogás, ha kitolják az olajcserék periódusát. Ezzel együtt emelték a szervízköltségeket, így fele annyi anyagot, munkát kell a karbantartásra fordítani, és ugyanannyit kérnek érte. Nem beszélve arról, hogy max 3-7 év a garancia idõtartama. Nekik az az érdekük, hogy ezután az idõ után, akár közvetlenül, atomjaira essen szét az autó. Ugye nem kell bemutassam senkinek a fogyasztói társadalmat. Õk így hosszú távon több autót tudnak eladni. Már nem éri meg az örökkévalóságnak autót gyártani. Bizonyított tény, hogy 1 év és/vagy 10000-15000km alatt (használatfüggõ) az olaj viszkozitása kb a felére csökken. Ezután a nem megfelelõ kenés hatására jobban kopik a motor, az alkatrészek nagyobb igénybevételnek vannak kitéve...ergó nem 600.000 km-t megy el nagyobb mûtét nélkül, hanem "csak" mondjuk 2-300.000-et.
Aki megveszi újonnan a verdát, az általában tudja, hogy kb 3-5 évig fogja használni, illetve 100-150.000 km-t fog belerakni, utána úgyis eladja. Ezt viszont fél lábon is kibírja a technika.
Szóval modernebbek lettek a motorok, kisebb köbcentibõl nagyobb lóerõt sajtolnak ki, nagyobb az alkatrészek igénybevétele és ugyanannyi, vagy kevesebb kenést kapnak, mint mondjuk 10-20 évvel ezelõtt. Ja, és egyre könnyebb anyagokat használnak, amelyeknek az élettartama
alapvetõen rövidebb. Szóval? Még mindíg kevésnek tartod azt a ~12 ezrenkénti olajcserét?

Gyári szûrõket lehet kapni minden BMW boltban, nem kell márkaszervíz, mert az csak lehúzás.



Teljesen megalapozottnak tartom a 10e körüli cserét! csak azért kérdeztem, hogy ez nem túl sûrû e, mert mindenhonnan (kiemelten két bmw szerelõ ismerõsömet) azt hallom, hogy ha nem is 30ezrenként kell, ahogy mondják, de 20ezrenként. hogy állításom bizonyítsam most rendeltem hat liter slx castrolt. bmw-s boltot tudnál esetleg írni bp-n? sajnos autós boltokban nem vagyok túl jártas...
elõre is köszi!

üdv,
collins

státusz paci

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2007. április 27. péntek, 14:37


Sajnos nem találom azt a cikket, amiben nagyon részletesen kitárgyalják ezt a megnõtt olajcsere periódust..viszont amit megjegyeztem belõle:
a kenéstechnika nem fejlõdött annyit az elmúlt néhány évben, hogy indokolná a mondjuk 30 ezrenkénti olajcserét. Az autógyártó cégek egyszerûen csak rájöttek arra, hogy mekkora nagy reklámfogás, ha kitolják az olajcserék periódusát. Ezzel együtt emelték a szervízköltségeket, így fele annyi anyagot, munkát kell a karbantartásra fordítani, és ugyanannyit kérnek érte. Nem beszélve arról, hogy max 3-7 év a garancia idõtartama. Nekik az az érdekük, hogy ezután az idõ után, akár közvetlenül, atomjaira essen szét az autó. Ugye nem kell bemutassam senkinek a fogyasztói társadalmat. Õk így hosszú távon több autót tudnak eladni. Már nem éri meg az örökkévalóságnak autót gyártani. Bizonyított tény, hogy 1 év és/vagy 10000-15000km alatt (használatfüggõ) az olaj viszkozitása kb a felére csökken. Ezután a nem megfelelõ kenés hatására jobban kopik a motor, az alkatrészek nagyobb igénybevételnek vannak kitéve...ergó nem 600.000 km-t megy el nagyobb mûtét nélkül, hanem "csak" mondjuk 2-300.000-et.
Aki megveszi újonnan a verdát, az általában tudja, hogy kb 3-5 évig fogja használni, illetve 100-150.000 km-t fog belerakni, utána úgyis eladja. Ezt viszont fél lábon is kibírja a technika.
Szóval modernebbek lettek a motorok, kisebb köbcentibõl nagyobb lóerõt sajtolnak ki, nagyobb az alkatrészek igénybevétele és ugyanannyi, vagy kevesebb kenést kapnak, mint mondjuk 10-20 évvel ezelõtt. Ja, és egyre könnyebb anyagokat használnak, amelyeknek az élettartama
alapvetõen rövidebb. Szóval? Még mindíg kevésnek tartod azt a ~12 ezrenkénti olajcserét?

Gyári szûrõket lehet kapni minden BMW boltban, nem kell márkaszervíz, mert az csak lehúzás.

státusz collins

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 445

Elküldve: 2007. április 27. péntek, 13:30


birkie46 írta: nem fog nagy gondot okozni , ha a másikon ment.... Leresztõ csavar ki , meleg olaj csöpöktet miniél tovább ki , szûrõház le , a betétet ki belölle és az új bele , szûrõ vissza , csavar bezsíroz , olaj be , motor beindít , 5-6 mp traktor hang , megjön az olaj és jó vagy.... ( gázt véletlenül se nyomjál amikor beindítod ) ..... Sztemnem hagytam ki semmit , idáig csak 1 szer csináltam magamnak és ha jól emléxem így....


oké, akkor ezentúl ilyen gyakran fogom. viszont nem túl sûrû csere ez egy kicsit? (nem az olaj ára miatt, félre ne értsétek, csak neke ma 12e km elég kevésnek tûnik egy modern motortól...)

szûrõ(ke)t márkaszervizben éri meg meg venni, vagy autósboltokban? nem tudom van e külön 'original BMW' mert ha lenne, olyat vennék.

státusz birkie46

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 141

Elküldve: 2007. április 27. péntek, 10:17


A Szárnyam már megvan , beigértek nekem jóáron egy hátsót is de jelenleg még nem érkezett meg... Meg ugyebár minden kereskedõ pénzbõl él és ha van más aki teljes árban megveszi akkor értelem szerûen nem mondom azt hogy ne adják oda.... 10a szárny , 35 a lökös + fény ( 20 ) nem rossz ár.... Az igazat megvalva most fontosabb volt a fékrendszerem + a motortatóbakom , de természetesen illuisztrálni fogom képekkel ahogy megvan és a véleményemet is természetesen leírom , hogy milyen volt felrakni.... Ezért van a klubb segítsünk és hasznos tapasztalatokkal lássul el egymást!!!!

státusz collins

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 445

Elküldve: 2007. április 26. csütörtök, 22:08


birkie46 írta: nem fog nagy gondot okozni , ha a másikon ment.... Leresztõ csavar ki , meleg olaj csöpöktet miniél tovább ki , szûrõház le , a betétet ki belölle és az új bele , szûrõ vissza , csavar bezsíroz , olaj be , motor beindít , 5-6 mp traktor hang , megjön az olaj és jó vagy.... ( gázt véletlenül se nyomjál amikor beindítod ) ..... Sztemnem hagytam ki semmit , idáig csak 1 szer csináltam magamnak és ha jól emléxem így....


oké, köszi szerintem menni fog. azért kérdeztem, hogy konkrétan ennél a típusnál kell e vmi mást is csinálni. gondolok itt arra, h a bc-n kell esetleg vmit állítani v ilyesmi...

üdv,
collins


ui: OFF : hátsó lökösöd mikor lesz meg? az elsõ nagyon zsír...

státusz birkie46

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 141

Elküldve: 2007. április 26. csütörtök, 21:27


nem fog nagy gondot okozni , ha a másikon ment.... Leresztõ csavar ki , meleg olaj csöpöktet miniél tovább ki , szûrõház le , a betétet ki belölle és az új bele , szûrõ vissza , csavar bezsíroz , olaj be , motor beindít , 5-6 mp traktor hang , megjön az olaj és jó vagy.... ( gázt véletlenül se nyomjál amikor beindítod ) ..... Sztemnem hagytam ki semmit , idáig csak 1 szer csináltam magamnak és ha jól emléxem így....

státusz collins

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 445

Elküldve: 2007. április 26. csütörtök, 21:21


otthon mennyire nehéz elvégezni egy olajcserét E46-on? más típuson már csináltam, de ezen még nem.