vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. szeptember 11. kedd, 13:57


ungvari írta: Sziasztok,

A napokban lesz az első olaj- és szűrőcsere a 320d-mben, mióta használtan hozzám került.

Kértem árajánlatot pár ismerős szerelőtől, és kaptam egy 27 ezres árat a következő olajjal: "Valvoline Durablend Diesel 5W40", és olaj-, levegő, pollen-, üzemanyagszűrőt tartalmaz még a szerviz.

Elfogadhatom az ajánlatot vagy inkább nézzünk másik olajat, esetleg drágább szűrőket?
Másik szerelők 40-80k körüli ajánlatokat adtak egyébként.
Nem szeretnék olcsó, silány minőségű anyagokat a kocsiba, de inkább hétvégi autóként használom, kevés kilóméterrel, így nem is akarok rámenni a maximum teljesítményre/minőségre sem.


Ui.: kartergázszűrő cserét is tervezek, esetleg arra is írhatnátok egy kis infót, ha van tapasztalatotok.
Köszi a tippeket!


A 27 000ft-os ajánlat jól hangzik. Elfogadhatod nyugodtan. (az olajcserét majd üzemmeleg motornál véged!)
A 40-80 000ft-os árajánlat viszont irreálisan magas...

A kartergáz szűrőt a motor "tetején" találjátok, közvetlenül a burkolat alatt. Ára kb 12-14 000ft. (ha jól tudom gyáriban létezik. A cikkszámát lejjebb már írtam.) Cseréje pár perc.

Szűrő: Nekem nincs rossz tapasztalatom a Bosch szűrőkkel sem de a MannFilterrel biztosra mehetsz.(Gyári beszállítója a bmw-nek)


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. szeptember 11. kedd, 13:59

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2012. szeptember 11. kedd, 13:55


ungvari írta:
YELLOW írta:
ungvari írta: Sziasztok,

A napokban lesz az első olaj- és szűrőcsere a 320d-mben, mióta használtan hozzám került.

Kértem árajánlatot pár ismerős szerelőtől, és kaptam egy 27 ezres árat a következő olajjal: "Valvoline Durablend Diesel 5W40", és olaj-, levegő, pollen-, üzemanyagszűrőt tartalmaz még a szerviz.

Elfogadhatom az ajánlatot vagy inkább nézzünk másik olajat, esetleg drágább szűrőket?
Másik szerelők 40-80k körüli ajánlatokat adtak egyébként.
Nem szeretnék olcsó, silány minőségű anyagokat a kocsiba, de inkább hétvégi autóként használom, kevés kilóméterrel, így nem is akarok rámenni a maximum teljesítményre/minőségre sem.


Ui.: kartergázszűrő cserét is tervezek, esetleg arra is írhatnátok egy kis infót, ha van tapasztalatotok.
Köszi a tippeket!


hát ki kéne deríteni, hogy pondosan milyen szűrőket akar beletenni. mert amúgy jó ajánlat.


Csütörtökön beszélek vele újra, esetleg akkor rákérdezek pontosabban.
Egyébként az ár nem tartalmazza a szereléseket, csak az anyagokat, amiket meg kell venni.

Akkor alapvetően jó lesz ez az olaj, és nincs konkrét ajánlásotok szűrők tekintetében?


Üdv.


szűrőket már leírtuk sokszor... mindegyikre vonatkozik.
Mann, Mahle-Filt, Knecht (vivadiesel-lel ellentétben és a bosch-t elkerülném nagy ívben)
olajat ha nem eszi, akkor 0w-30, 0w-40 is mehet bele, a lényeg, hogy tudja a BMW LL-04-et, illetve C3-as legyen a Te esetedben ami még minősítésben kell.

ungvari
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz ungvari

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2012. szeptember 11. kedd, 13:52


YELLOW írta:
ungvari írta: Sziasztok,

A napokban lesz az első olaj- és szűrőcsere a 320d-mben, mióta használtan hozzám került.

Kértem árajánlatot pár ismerős szerelőtől, és kaptam egy 27 ezres árat a következő olajjal: "Valvoline Durablend Diesel 5W40", és olaj-, levegő, pollen-, üzemanyagszűrőt tartalmaz még a szerviz.

Elfogadhatom az ajánlatot vagy inkább nézzünk másik olajat, esetleg drágább szűrőket?
Másik szerelők 40-80k körüli ajánlatokat adtak egyébként.
Nem szeretnék olcsó, silány minőségű anyagokat a kocsiba, de inkább hétvégi autóként használom, kevés kilóméterrel, így nem is akarok rámenni a maximum teljesítményre/minőségre sem.


Ui.: kartergázszűrő cserét is tervezek, esetleg arra is írhatnátok egy kis infót, ha van tapasztalatotok.
Köszi a tippeket!


hát ki kéne deríteni, hogy pondosan milyen szűrőket akar beletenni. mert amúgy jó ajánlat.


Csütörtökön beszélek vele újra, esetleg akkor rákérdezek pontosabban.
Egyébként az ár nem tartalmazza a szereléseket, csak az anyagokat, amiket meg kell venni.

Akkor alapvetően jó lesz ez az olaj, és nincs konkrét ajánlásotok szűrők tekintetében?


Üdv.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2012. szeptember 11. kedd, 11:47


ungvari írta: Sziasztok,

A napokban lesz az első olaj- és szűrőcsere a 320d-mben, mióta használtan hozzám került.

Kértem árajánlatot pár ismerős szerelőtől, és kaptam egy 27 ezres árat a következő olajjal: "Valvoline Durablend Diesel 5W40", és olaj-, levegő, pollen-, üzemanyagszűrőt tartalmaz még a szerviz.

Elfogadhatom az ajánlatot vagy inkább nézzünk másik olajat, esetleg drágább szűrőket?
Másik szerelők 40-80k körüli ajánlatokat adtak egyébként.
Nem szeretnék olcsó, silány minőségű anyagokat a kocsiba, de inkább hétvégi autóként használom, kevés kilóméterrel, így nem is akarok rámenni a maximum teljesítményre/minőségre sem.


Ui.: kartergázszűrő cserét is tervezek, esetleg arra is írhatnátok egy kis infót, ha van tapasztalatotok.
Köszi a tippeket!


hát ki kéne deríteni, hogy pondosan milyen szűrőket akar beletenni. mert amúgy jó ajánlat.

ungvari
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz ungvari

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2012. szeptember 11. kedd, 11:45


Sziasztok,

A napokban lesz az első olaj- és szűrőcsere a 320d-mben, mióta használtan hozzám került.

Kértem árajánlatot pár ismerős szerelőtől, és kaptam egy 27 ezres árat a következő olajjal: "Valvoline Durablend Diesel 5W40", és olaj-, levegő, pollen-, üzemanyagszűrőt tartalmaz még a szerviz.

Elfogadhatom az ajánlatot vagy inkább nézzünk másik olajat, esetleg drágább szűrőket?
Másik szerelők 40-80k körüli ajánlatokat adtak egyébként.
Nem szeretnék olcsó, silány minőségű anyagokat a kocsiba, de inkább hétvégi autóként használom, kevés kilóméterrel, így nem is akarok rámenni a maximum teljesítményre/minőségre sem.


Ui.: kartergázszűrő cserét is tervezek, esetleg arra is írhatnátok egy kis infót, ha van tapasztalatotok.
Köszi a tippeket!

lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2011. november 05. szombat, 21:10


az enyém is jobban fütyül felújítás óta de szinte csak hidegen, melegedés után már nem is hallom annyira. tetszik a fütyülő hang hidegen városban nem is nagyon váltok 4-esig hanem próbálom tartani a gázt 3-ban max 2e-ig, vagy elvenni és újraadni és így többször hallom nah ez már nem is olaj téma..

Idézet:


A turbóm amúgy fütyülget, a fórumon azt olvastam, hogy ez azért lehet, mert már fel volt újítva. Eléggé meg volt hajtva ezen a 4000 km-en, és a "fáradtabb" olajjal ez így utólag kicsit azért aggaszt. De nem volt mit tenni, menni kell, olajcserére meg nem volt időm előtte.




Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 05. szombat, 20:55


lalada írta: hali. én ,mielőtt a turbó cserés lett, 15e-ként szoktam, azóta 10e-ként.
meghálálja olcsóbb pár plusz olajcsere mint egy motorfelújítás később..azt is hozzátenném, hogy én városban (pesti dugó) használom a legtöbbet. a rengeteg apró leváló mikrorészecske koptat, minél öregebb az olaj, annál rosszabb.. de gondolom, ezzel tisztában vagy. lehet a sok olajcsere miatt is kisebb az átlagfogyim? viszont vélelmezem, hogy a mesterségesen kitolt olajcsere periódusok nyírják ki a motorokat leginkább.

Coyote írta: Jövő kedden cserélek olajat, előtte még haza kell érnem Lengyelországból. Merészen 15000-re terveztem az olajcserét, kb. 17500-nál jutok el odáig.
A BC szerint nem gond (ugye 30000-et javasol), és 5w30 long life olaj van benne, de én mégsem merem tovább húzni a cserét.

Hülye vagyok és mehetne 20-25-ig, vagy javasolt 15ezernél (vagy korábban?) cserélnem? 171000 km-nél járok, olajfogyasztás normális (4 deci/15000 km). Volt már valakinek baja 320D-vel a túl ritkán cserélt olaj miatt, vagy csak elhisszük a városi legendákat?





Persze, olcsóbb az extra olajcsere mint a motorfelújítás - elgondolkodom rajta. Az én esetemben (35-40ezer km évente) ez kb. 2 plusz olajcserét jelent, ami ugyancsak nem piskóta.
A turbóm amúgy fütyülget, a fórumon azt olvastam, hogy ez azért lehet, mert már fel volt újítva. Eléggé meg volt hajtva ezen a 4000 km-en, és a "fáradtabb" olajjal ez így utólag kicsit azért aggaszt. De nem volt mit tenni, menni kell, olajcserére meg nem volt időm előtte.



lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2011. november 05. szombat, 20:25


hali. én ,mielőtt a turbó cserés lett, 15e-ként szoktam, azóta 10e-ként.
meghálálja olcsóbb pár plusz olajcsere mint egy motorfelújítás később..azt is hozzátenném, hogy én városban (pesti dugó) használom a legtöbbet. a rengeteg apró leváló mikrorészecske koptat, minél öregebb az olaj, annál rosszabb.. de gondolom, ezzel tisztában vagy. lehet a sok olajcsere miatt is kisebb az átlagfogyim? viszont vélelmezem, hogy a mesterségesen kitolt olajcsere periódusok nyírják ki a motorokat leginkább.

Coyote írta: Jövő kedden cserélek olajat, előtte még haza kell érnem Lengyelországból. Merészen 15000-re terveztem az olajcserét, kb. 17500-nál jutok el odáig.
A BC szerint nem gond (ugye 30000-et javasol), és 5w30 long life olaj van benne, de én mégsem merem tovább húzni a cserét.

Hülye vagyok és mehetne 20-25-ig, vagy javasolt 15ezernél (vagy korábban?) cserélnem? 171000 km-nél járok, olajfogyasztás normális (4 deci/15000 km). Volt már valakinek baja 320D-vel a túl ritkán cserélt olaj miatt, vagy csak elhisszük a városi legendákat?












Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2011. november 05. szombat, 20:39

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 05. szombat, 16:42


ute107 írta:
Coyote írta: Jövő kedden cserélek olajat, előtte még haza kell érnem Lengyelországból. Merészen 15000-re terveztem az olajcserét, kb. 17500-nál jutok el odáig.
A BC szerint nem gond (ugye 30000-et javasol), és 5w30 long life olaj van benne, de én mégsem merem tovább húzni a cserét.

Hülye vagyok és mehetne 20-25-ig, vagy javasolt 15ezernél (vagy korábban?) cserélnem? 171000 km-nél járok, olajfogyasztás normális (4 deci/15000 km). Volt már valakinek baja 320D-vel a túl ritkán cserélt olaj miatt, vagy csak elhisszük a városi legendákat?


Én 15-nél kapok észbe, hogy cserélni kell. 18-ig is volt, hogy elmentem. Sokat már nem változtat rajt. Sok autóval 20-25 ezreket elmennek..és azokban lehet nem is longlife olaj van. Ha nem forgattad agyon a 15ezer alatt és nem is fogod a hazaúton sem, akkor "TALÁN" kibírja...
Szerintem no para...


Köszi a megnyugtató választ én is pont így jártam, 15-nél kaptam észbe, de 18 fölé ment.
4000 km mérlege: hibátlan minden, 6,4-es fogyasztással. A lengyeleknél 388 a gázolaj, tótoknál 425 HUF.
Egy durrdefektem volt 140-nél, vettem rá zsírúj Michelin Alpine A4-eseket. Eddig tetszettek, csak kurva hangosak a V minta miatt.

Csináltam videót, ha valaki élményvezetésre vágyik, ajánlom a Komárom-Krakkó szakaszt (ne menj autópályára, a gyorsforgalmi szenzációs)


ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2011. november 05. szombat, 09:45


Coyote írta: Jövő kedden cserélek olajat, előtte még haza kell érnem Lengyelországból. Merészen 15000-re terveztem az olajcserét, kb. 17500-nál jutok el odáig.
A BC szerint nem gond (ugye 30000-et javasol), és 5w30 long life olaj van benne, de én mégsem merem tovább húzni a cserét.

Hülye vagyok és mehetne 20-25-ig, vagy javasolt 15ezernél (vagy korábban?) cserélnem? 171000 km-nél járok, olajfogyasztás normális (4 deci/15000 km). Volt már valakinek baja 320D-vel a túl ritkán cserélt olaj miatt, vagy csak elhisszük a városi legendákat?


Én 15-nél kapok észbe, hogy cserélni kell. 18-ig is volt, hogy elmentem. Sokat már nem változtat rajt. Sok autóval 20-25 ezreket elmennek..és azokban lehet nem is longlife olaj van. Ha nem forgattad agyon a 15ezer alatt és nem is fogod a hazaúton sem, akkor "TALÁN" kibírja...
Szerintem no para...

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 04. péntek, 23:06


Jövő kedden cserélek olajat, előtte még haza kell érnem Lengyelországból. Merészen 15000-re terveztem az olajcserét, kb. 17500-nál jutok el odáig.
A BC szerint nem gond (ugye 30000-et javasol), és 5w30 long life olaj van benne, de én mégsem merem tovább húzni a cserét.

Hülye vagyok és mehetne 20-25-ig, vagy javasolt 15ezernél (vagy korábban?) cserélnem? 171000 km-nél járok, olajfogyasztás normális (4 deci/15000 km). Volt már valakinek baja 320D-vel a túl ritkán cserélt olaj miatt, vagy csak elhisszük a városi legendákat?


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 12. szombat, 08:27


Tano írta:
anubisz írta: Természetesen nem vagyok szakértőMeg kel kérdezni markászérvízbe. De azt tudom hogy sok kocsinál pont írják is hogy olajcsere periódus Rugalmas,vagy mi.


És ezt sikerült pont egy hozzáértőnek írnod


Csak hozzá szóltam. Miért,nagy hülyeséget mondtam?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. február 12. szombat, 05:06


anubisz írta: Természetesen nem vagyok szakértőMeg kel kérdezni markászérvízbe. De azt tudom hogy sok kocsinál pont írják is hogy olajcsere periódus Rugalmas,vagy mi.


És ezt sikerült pont egy hozzáértőnek írnod

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 12. szombat, 04:36


bmw320d4 írta:
cene írta:
davech írta:
hil írta:
Szerintem marketing fogás, vagy, hogy túl jóra sikerült a motor és hamarabb menjen tönkre, hogy vehess újat


LOL és ha belegondolok, tuti van olyan aki "ha már ezt írta ki, mennyünk vele 40e kmt!"


Én is ettől tartok


Nincs 40.000-es olajcsere periódus BMW-ben, illetve létezik mint lehetséges opció, de még soha nem került le gyártósorról ilyen. Szerintem át lett állítva.
Ha meg lesz programozva a kocsid (és vele együtt a motorvezérlő) akkor vissza fog állni 30.000-re.

Nálam 25000 nél indít,most lehet nagy hülyeséget mondok,előre is elnézést,de én úgy hallottam,hogy végül is nem csak a megtett kilométerből számol vissza,hanem talán az is számít menyire hajtod a kocsit,ha 200 akkal száguldozik az ember aszem nem tölti ki az adott periódust,hanem rugalmasan számol,és előbb fog olajcserét írni. Van erre valami szakszó, nem tudom valami rugalmas Olajcsere intervall, vagy periódus? Szerintem mikor n nullázzák, onnantól a megtett KM,és hogy milyen fordulaton gyilkolta az ember,abból számolhat vissza az olaj elhasználtságra. Semmi komoly technika nem kell ehhez. Ma már teszt papírt is árulnak,hogy milyen állapotba van az olaj a kocsidba,teszt csíkkal.
Természetesen nem vagyok szakértőMeg kel kérdezni markászérvízbe. De azt tudom hogy sok kocsinál pont írják is hogy olajcsere periódus Rugalmas,vagy mi.


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. február 11. péntek, 22:28


cene írta:
davech írta:
hil írta:
Szerintem marketing fogás, vagy, hogy túl jóra sikerült a motor és hamarabb menjen tönkre, hogy vehess újat


LOL és ha belegondolok, tuti van olyan aki "ha már ezt írta ki, mennyünk vele 40e kmt!"


Én is ettől tartok


Nincs 40.000-es olajcsere periódus BMW-ben, illetve létezik mint lehetséges opció, de még soha nem került le gyártósorról ilyen. Szerintem át lett állítva.
Ha meg lesz programozva a kocsid (és vele együtt a motorvezérlő) akkor vissza fog állni 30.000-re.